A nap izéje

‎"A titán forradalmi út nem habos kakaós uzsonnázással tarkított sétakocsikázás! Hanem egy diadalmasan száguldó gyorsvonat, ahol a mozdony acélos dübörgése elnyomja esendő gyomrunk korgását!"

Utolsó kommentek

"nézd legott Komédiának, s múlattatni fog. "

2011.06.17. 18:03 Harpi

Stille Budapest: kuss az utcazenének

Címkék: budapest fővárosi önkormányzat utcai zenészek

Péntektől már nem lehet zenélni a budapesti tereken, parkokban és aluljárókban. Közterület-használati engedélyhez köti ugyanis a főváros ezt a tevékenységet, és lejár a türelmi idő. Tehát ha valaki úgy zenél, hogy nincs engedélye, azt megbüntetik. A közterület-felügyelők úgy tudják, hogy a főváros eddig még egyetlen engedélyt sem adott ki. A rendelet indoka, hogy az utcai zenélés zajjal jár, és ez zavarja a főváros nyugalmát.

Hajrá, Budapest, hajrá Magyarország! Mi így szeretünk. Szépen, csendben, zaj nélkül... 

Persze, a zene zajjal jár. De vajon nem szebb és hangulatosabb egy város attól, hogy szabad emberek szabadon muzsikálnak benne?

 

114 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://napizeje.blog.hu/api/trackback/id/tr562993127

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

1varians 2011.06.17. 22:18:26

A zenészekről repteret, utcákat neveznek el, de a zenét ki szeretnék tiltani az utcákról?

Ha az utcai zenész jól zenél, örömöt okoz, ha gyengén muzsikál, becsülöm benne, hogy adni akar valamit a forintjainkért.

oskar a bádogdobbal 2011.06.17. 23:51:33

Egy dobszóló Tarlós ablaka alatt = zajártalom.

The Ghost Wolf O1G · https://www.youtube.com/watch?v=Hy6Cf9nGNiw 2011.06.18. 07:59:09

Ezek már ténylem meghülyültek. Ilyen a világon nincs. Legfeljebb Észak Koreáben. Szép új Orbán-Tarlós világ! Emberek ébresztő, ezt akartuk? Erre szavaztak? Én biztos nem!

Kow 2011.06.18. 10:25:53

Nem tudom mi okoz nagyobb zajt a városban: autók vagy utcazenészek? Nevetéseges ez az indoklás.

Táskás Tóni 2011.06.18. 10:29:22

Bezzeg a bunkó focista által megszervezett szélsőjobbos tüntetések nem zavarták Tarlóst, az biztosan "zene" volt füleinek.

mement 2011.06.18. 10:56:46

Olyannyira jellemzo... Belvarosban meg lehet hulyulni a forgalom zajatol... erre az utcazeneszekel kocsogoskodnek, hogy hangosak...

Táskás Tóni 2011.06.18. 10:57:08

@gyilkos fűegér: Mennyivel kellemesebb lehet ennél smittpali tárogatózása. Bocs, kelemeseb

Táskás Tóni 2011.06.18. 10:57:57

@mement: Mit vártál a "modern" tarlóstól.

mement 2011.06.18. 10:58:03

@gyilkos fűegér: ha Elvys feldolgozasokat is tolna, akkor lehet hogy nem:)

biododírium 2011.06.18. 10:59:12

Ritkán fogalmazok neten nyersen, de erre valóban a legjobb frázis, hogy az illetékesek menjenek a "j.b.k.a"-ba. Az indok meg végképp vérciki faszság. Pont, hogy a zajba visz kis életet a zene. Túristákkal teli helyen szinte alap bármely nagyvárosban a világon. Ad egy pozitív "ízt" (nem zajt) az adott terület hangulatához. Pl. egy srác is szokott hegedülni a Ferenc körúti metrónál az aluljáróban és ott (is) mindenképp pluszt ad a zenéjével ahhoz a szocreál, önmagában csak zsibongó helyhez. Mert lehet azt mondani, hogy figyu, ezentúl itt, meg itt, meg itt lehet, máshol nem, de totális tiltás? Röhej. Kit zavarna pl a Halászbástyánál "csúcsidőszakban"? Kit zavarna a Hősök terén? Kit zavarna a Városligetben?
Aki utóbbiakra igennel válaszol, az mehet a rendeletkészítőkkel a hsz-em elején megfogalmazott irányba.
A külföldiek is kiröhögik ezt, annyira gáz.

gyilkos fűegér 2011.06.18. 10:59:18

@Táskás Tóni:

Bunkó focista alatt az alcsúti gumicsizmás kolbászbuzi büdös parasztot érted? Csak, hogy biztos ugyanarra a személyre gondolunk-e? :)

mement 2011.06.18. 11:03:40

Annyira gaz hogy a fobb vezetoink totalisan szereptevesztesben vannak, nem kibaszott erkolcsi peldakepeket valasztottunk, hogy egyeduli igazsag letetemenyesekent, eldontsek mi a magasan vett helyes, es jo, es mi a helytelen:(

Nazarin 2011.06.18. 11:04:00

Nagyon helyes, a többsége amúgy is csak össze-vissza nyekereg és fülsértő hamisan gajdol hozzá; engem piszkosul irritálnak az ilyenek.

gyilkos fűegér 2011.06.18. 11:07:27

"A Bolognai Egyetem díszdoktorainak sorába fogadta Msztyiszlav Rosztropovics világhírű orosz csellistát és karmestert.
Msztyiszlav Rosztropovics egyetlen nyugati állam felkínált állampolgárságát sem fogadta el, de a Szovjetunió felbomlását követő orosz "békítő" kísérleteket is visszautasította. A berlini fal leomlásakor - kifejezve örömét a hidegháború ezen szimbólumának megsemmisülése felett - csellójával koncertet adott a fal maradványainak tövében."
www.sulinet.hu/tart/fcikk/Kjb/0/29992/1

Ezer szerencséje, hogy nem Tarlós volt volt Berlin polgármestere.

Táskás Tóni 2011.06.18. 11:13:36

@gyilkos fűegér: Yess, egyazon személyről beszélünk, csak más-más megvilágításban.

Táskás Tóni 2011.06.18. 11:15:10

@Nazarin: Te menjél semmilyen zsolttal védett madarakra lődözni, biztosan a madárcsicsergés is kurvára zavar és irritál.

gyilkos fűegér 2011.06.18. 11:27:48

@Táskás Tóni:

Lelövöldezhetik a sok csicsergő egerészölyvet. Közben a zongoránál Vic Páll áll és tárogatózik.

Sicc 2011.06.18. 11:49:57

Következtetés: Minden olyan zene 'nem zajos', amiért fizetnek azoknak, akiknek az egészhez semmi közük nincs, csak elveszik az emberek pénzét.

Táskás Tóni 2011.06.18. 11:51:52

@gyilkos fűegér: De csak akkor, ha túl vannak a napi evangéliumon.Álszent mocskok, mind.

Freelife 2011.06.18. 12:02:26

Az utcai zenélés valóban remek szórakozás, amennyiben sétálsz, esetleg beülsz egy kávéra valahová, de ha olyan helyen laksz ahol az ablakod alatt zenélnek, már nem tűnik olyan jó dolognak. Nálunk a téren, rendszeresen zenélnek, persze hangosan még zárt ablaknál (modern, jól záródó) is részese lehetsz az élvezetnek. Élvezheted az alternatív önmegvalósító próbálkozásokat, a hamis nyekergéseket. A legdurvább az, amikor olyan zene szól, amit nem tudok elviselni. ilyenkor ellenzenélek, még akkor is amikor hazaérve egy kis csendre vágyom. Nem vagyok a zenélés ellen, nem megszüntetni, kiirtani kellene, inkább azt kellene szabályozni, hogy ne zenélhessenek hangosan. Ha jó a zene, akkor majd lemegyek a térre és meghallgatom, de abból már nagyon elegem van, hogy mindent rám öntenek és nekem ezt tűrnöm kell!

kanbatu 2011.06.18. 12:04:18

Ezzel kezdődött a rendszerváltás a felszínen. Az MSZMP által irányított Fővárosi Tanács betiltotta az utcazenélést kb. 87-ben. 56 óta először helyezkedtek szembe képviselők a hivatalos állásponttal, és szavaztak ellene. Aztán megdőlt a rendszer.

gitáros 2011.06.18. 12:08:50

@the_lonewolf:
Tévedsz. Svájcban fél napomba került (és jópár frankba) az engedély megszerzése, ami konkrét időpontra és helyszínre szólt... Szóval, lassan csak csökken a különbség. :)

manager2008 2011.06.18. 12:08:55

@Freelife: ott a pont
A zen önmagában még nem pozitív.
A jó zene az igen, de ha a stílusa nem tetszik akkor az sem.
Wágner operákat hallgatni éjjel nappal nem szórakozás. Különösen lakóként, idióta macskazenét szintén.
Zenéljen ott pld nagyobb téren stb. ahol nem zavar senkit csak a galambokat.

Szolgálati Füldugó 2011.06.18. 12:20:03

Sok városban évente osztja el a helyeket és engedélyeket az utcazenészek között az önkormányzat,nincs ebben semmi különös.

Pángalaktikus-gégepukkasztó 2011.06.18. 12:29:36

Mint minden fideszes intézkedés, ez is teljesen kidolgozatlan, erőből, zsigerből jött, primitív, egysejtű-agyú "megoldás" egy problémára.
Ennyire futja a volt elvtársaknak, és a volt elvtársak gyermekeinek.

Jiszajah 2011.06.18. 13:02:45

Alakul, szépen alakul.

Mindent meg kell tiltani, elő kell írni, keményen le kell szabályozni. Aki pedig tiltakozik, vagy egyáltalán "lelkesedni rest" (Radnóti), az "kiiratkozik" (Rogán) a Nemzeti Együttműködés Rendszeréből. Az ilyent pedig keményen meg kell büntetni. Így meg lesz a beígért egymillió munkahely.

1.000.000 kényszermunka-hely, még csak nem is tíz éven belül...

Qju 2011.06.18. 13:08:46

Szerencsétlen Zeneügyi Bohócminiszter!

Mivel megadóztatni nem tudja, a nyílt utcán meg csak úgy elvenni még nem meri az utcazenész forintjait... Ezért tiltja még a puszta létezésüket is. Vajon van-e olyan csoport kis hazánkban akinek ezek nem léptek még a tyúkszemére? Vajon lesz-e olyan csoport aki végre a nyakukra lép?

morpho 2011.06.18. 13:10:28

Ennek a Tarlósnak a zene korlátozása a mániája.Évekig a Sziget fesztivállal baszakodott, most az utcazenészek jönnek.Csak szólok, hogy a Budapesti Fesztiválzenekar próbaterme mellett minden éjjel panaszkodnak Bartókra a nénikekommandók!Valamit lassan lépni kéne...

(त्वष्टृ) (törölt) 2011.06.18. 13:18:22

A Fidesz elveszi a pénzünket, jogainkat, de még a zenét is? Mi a fene baja van a zenével?!!

Ennek a kormánynak az ostobasága és gonoszsága már karikatúra-szerű. Tisztára, mintha egy filmbéli főgonoszt alakítana Tarlós.

Kíváncsi vagyok, hogy ki lehet-e állni az utcára és énekelni. Az is zene?

Démonmac1 2011.06.18. 13:25:13

Teljeséggel egyetértek, baromira idegesítő ha valaki nem tud játszani, és az ablakom alatt gyakorol.

sothis 2011.06.18. 13:32:00

Pécsett hétfőn demonstrálni fognak az utcazenészek, itt a hülye városvezetés rendeletmódosítása veri ki a biztosítékot:
www.pecsistop.hu/articles/article.php?id=892032

morpho 2011.06.18. 13:34:36

@Démonmac1:
Mert az utcazenészek jellemzően a te ablakod alatt gyakorolnak.Nem az aluljárókban, hanem az ablakod alatt.Nem a forgalmas köztereken, hanem az ablakod alatt.Olyan helyeken, ahol amúgy is síri csönd van és kizárólag Janibácsi hegedűje töri meg csendet.Okos vagy, bravó!

The Ghost Wolf O1G · https://www.youtube.com/watch?v=Hy6Cf9nGNiw 2011.06.18. 13:38:03

@Freelife: Akkor nagyon szar lehet neked, mert az autók és egyátalán a közlekedés is zajjal jár. Speciel egy jó minőségű modern ablak szinte minden zajt (zenét) képes kivül tartani.

@gitáros: Jó lenne, ha nem csak és kizárólag ebben csökkenne a különbség Svájc és Magyarország között. De ha neked ez elég...

ComLo 2011.06.18. 13:44:05

Azért a dolog azon részével egyetértek, hogy a hamisan éneklő vérciki "művész" kb a koldús szintjén van. Nekem a SP-ben is megénekelet "autentikus" dél amerikai indián bandákkal is komoly gondom van (konkrétan hogy Debrecentől, Szegeden, a Halászbástyán, Siófokon, de még Jesolon és Velecén keresztül, az Eifel torony tövéig MINDENHOL ott vannak).
VISZONT! Aki sétált már pl Szegeden a kárász utcán az tudja hogy egy-két hegedűs ZENÉSZ (így nagybetűkkel) annyit dob az utca hangulatán hogy az szinte ki sem fejezhető.
Nem az első rendelet amiből az jön le hogy BP-ből alvóvárost akarnak csinálni. A legnagyobb gond nálunk ez a rohadt röghöz kötöttség, hogy fiatalon még jó hogy a szomszédban van a kocsma, de mikor lenyugszunk és jön a gyerek nem költözünk ki a csendbe az agglomerációba, inkább aláírást gyűjtünk hogy zárják be a kocsmát zárják le előtte az utat és építsenek a helyére játszóteret.

Aszi 2011.06.18. 13:44:15

Playing For Change: Song Around the World
www.youtube.com/watch?v=Us-TVg40ExM

fizetekmegegysort 2011.06.18. 13:45:31

Egyszerű: féltek, hogy elhúzzák a nótájukat... hát betiltották inkább. :)

Démonmac1 2011.06.18. 13:46:57

@morpho:
Kis naiv, ha az ember a Vörösmarthy tér közelében éldegél, szerinted mennyi utcazenésszel találkozom?:)

fizetekmegegysort 2011.06.18. 13:49:35

@Démonmac1: Már bocs, de ha a Vörösmarty tér közelében élsz, akkor ezt "a lakással vetted". Én sem panaszkodhatok a külvárosban, hogy ugat a kutya, csicsereg a madár, rollereznek a gyerekek az utcán. Vagy tiltsuk be a kutyát, madarat, rollert is? Mert zajos?

Démonmac1 2011.06.18. 13:52:43

Az ember addig papol mellette, amíg nem szembesül vele:) De ez mindennel így van.

u.i.egy egy forgalmasabb aluljáróban, mint pl a Ferenciek tere, kissé zavaró állandóan kerülgetni a koldulás különböző formáját űző népeket.

gyilkos fűegér 2011.06.18. 13:54:07

@fizetekmegegysort:

Nem kell a madarat betiltani. Ha befogja a büdös pofáját a kommunista rigója, maradhat. Egyébként meg el lehet menni. :)

fizetekmegegysort 2011.06.18. 13:55:18

@gyilkos fűegér: vagy ha esetleg megtanul népnemzetien fütyülni? :)

geusz66 2011.06.18. 13:55:56

Ismerősöm egy vagyont fizet ki havonta bérleti díjként egy budapesti belvárosi teraszért. A teraszon békésen kávézgatni vagy ebédelni szándékozó vendégek egyre gyakrabban állnak fel felháborodottan és távoznak, mivel nem bírják hallgatni az erősítővel(!) felszerelkezett "utcazenészt", a sarkon lévő irodaházban dolgozó ügyvédi iroda pedig már el akar költözni mert nem bírják minden nap hallgatni a klarinétost és két kísérőjét. Minden nagyon jófej és megértő kommentelő addig támogatja ezt a dolgot, amíg nem az ő ablakuk alatt kezdene el muzsikálni nap mint nap valaki!

Démonmac1 2011.06.18. 13:56:08

@fizetekmegegysort: Amikor a lakást vettük, nem voltak nagyon gyakoriak az utcazenészek, mivel anno az átkosban kmk ért elvitte a yard.
Alig alig láttam zenélő koldust.
Magarat meg lehet szokni (úgyis kivész nemsokára az összes- a szmogtól, meg a különböző mérgektől), roller nem gyakori, mert inkább gördeszka, görkori, bicikli az amit használnak az emberek:)
A kutya ellen meg ott az ultrahang, arra bekussol mindegyik:)

fizetekmegegysort 2011.06.18. 14:02:45

@Démonmac1: Mert a gördeszka meg a görkori halk, mi? Uh-ra nem kussol be mindegyik eb, nem is beszélve arról, hogy lehet, hogy ha a szomszéd kutya be is kussol, a négy szomszéddal arrébb lévőre meg már nem hat. Az ugat tovább. És megnyugtatlak, itt nem csak az hallatszik be, ami az ablakod alatt van. Ja, és nálunk sem volt ennyi eb és kisgyerek, amíg nem épült a környéken új lakópark. Most akkor mi legyen? A lakóparkot tiltassuk be, mert engem zavar a zaja és régen nem így volt?

Megértem én, ha kellemetlen, hogy az ablakod alatt zenélnek, vagy a téren, de a belvárosi lakásnak ez a hátránya - a rengeteg előnye mellett. Hidd el, tudom, laktam én a belvárosban is.

bunko_jobbos 2011.06.18. 14:02:53

Minden, mondom minden eu. városban szabályozzák az utcazenélést. Engedély, fizetés, időbeli korlát. Egy honlapon valaki összegyűjtötte ezeket, öt (!) éve olvastam. Pl. Bernben (a díj lefizetése után) egy ében max. 1 hetet zenélhetsz, mert kell a hely a többi zenésznek. Ami nálunk van az a maffia kezében van, annak tejel, nem a fővárosnak. Egy ismerősöm megpróbálta, rohadt gyorsan ott volt valaki, aki megmondta, hogy nagyon gyorsan húzzon el, mert baja lesz. Elhúzott.

Végre a húsz éves faszakodás után egy olyan városvezetésünk van, aki rendbe rkja a dolgokat és nem a deviáns kisebbség, hanem a csendes többség érdekeit képviseli.

(Az indoklás meg tényleg fasság)

gyilkos fűegér 2011.06.18. 14:03:41

@fizetekmegegysort:

Kénytelen lesz megtanulni. Különben Semjén "Assisi Szent Ferenc" Zsolt tesz róla, hogy ne sokáig csirimpoljon. Már persze ha ráér a buzik és a szinglik elleni hadjárata valamelyik szusszanásnyi szünetében.

Prophet 2011.06.18. 14:14:09

Én azért várnék pár napot az ítéletalkotással, a bürokrácia malmai lassan őrölnek - elrohadtak pár éve: nem tudom elhinni, hogy kitilthatnák az zenélést - pontosabban ne adjanak ki senkinek engedélyt. A rádióban hallottam fél füllel, és már majdnem meglepődtem, mikor azt mondták, nem lesz túl drága sem. Csak arra világítanék rá, hogy ha továbbra sem adnak ki, majd akkor érdemes csak farkast kiáltani - mellesleg nekem is hiányozna, a Deákról a rézfúvósok, az Astoriáról a gitáros, aki gyakran feldobta a bús (10 előtt kellett kelni) reggeleket.

gitáros 2011.06.18. 14:14:35

@the_lonewolf:
Mondok jobbat: Svájcban láttam életem első pottyantós vécéjét, egy meglehetősen forgalmas utcában. :)

Démonmac1 2011.06.18. 14:19:45

@fizetekmegegysort: Nem halk a gördeszka, de majd sor kerül arra is:)
Egy a lényeg: hogy a zenélő koldulást szorítsák vissza.

fifibá55 2011.06.18. 14:29:40

Komoly baj lehet a kommentelők nagy részével, akik kisztérikusan tiltakoznak a betiltás ellen.
Lassan, hogy mindenki megértse: NEM tiltották be. Engedéllyel - amit bárki, személyválogatás nélkül kérhet - továbbra is lehet performanszokat csinálni.
Más kérdés, hogy az engedélyek adataiból a NAV majd megsaccolhat egy bevételt. ami természetesen adóköteles jövedelem.

morpho 2011.06.18. 14:29:48

@bunko_jobbos:
Szeretem az ilyen "öt éve olvastam valahol", meg az "egy ismerősöm" mesélte kezdetű mondatokat.
Az a helyzet, hogy az utcazenélés hozzátartozik egy világváros képéhez.(te írtad, hogy mindenhol szabályozzák, tehát akkor van is mindenhol)
Ami meg a csendes többséget illeti.Te honnan tudod, hogy mennyien támogatják Budapesten az utcazenélés betiltását??Csak azért, mert a Tarlós féle fasza új városvezetés névcsereprogramját mindössze a lakosság egyharmada támogatja.Ez lenne a csendes többség??

morpho 2011.06.18. 14:31:39

@geusz66:
Az az ügyvédi iroda, ahova behallatszik az utcazaj, az jobb is, ha bezár!

Indakukac 2011.06.18. 14:37:27

Azannya!!!!! Már tudom, miért nem hallottam a 30 éves Ikarus buszok pöfögését! Egy utcai zenész elnyomta a gitár hangjával! :-)
Mellesleg tudom ajánlani a nagytudású illetékeseknek, tiltsák be az utcán történő beszélgetést is, mert ha a főváros utcáin sétáló több tízezer ember egyszerre cseveg, az k...va hangos tud lenni! :-)))

naiv legényke 2011.06.18. 14:39:08

@gyilkos fűegér:
Nem kellene alázni Assisi Szent Ferencet. Ő tényleg krisztus útját követte, szent volt.
Semjén pedig álszent.

naiv legényke 2011.06.18. 14:40:49

Javítom magam: Krisztus.
Bocsánat!

gitáros 2011.06.18. 14:47:44

@morpho:
Én viszont személyesen álltam sorba és fizettem az engedélyért Lausanne-ban. Adott címre, adott időre szólt.

gyilkos fűegér 2011.06.18. 14:53:51

@naiv legényke: Pont erre próbáltam rávilágítani a magam bumfordi eszközeivel. Az Assisi pont a Keresztény Egyház azon nagyon kevés alakja közé tartozik, akit tényleg tisztelek.

morpho 2011.06.18. 14:53:57

@gitáros:
..és ezzel mit bizonyítassz,hogy Lausanne-ban nincsenek utcazenészek?egyébként mi újság ez ügyben Prágában, Pozsonyban,Bukarestben?Ott is álltál sorba?

hazug fidesznyik (törölt) 2011.06.18. 14:57:33

Érdekes, hogy Tarlós urat idegesítik az utcai zenészek, de az nem zavarja, hogy bunkó motorosok éjjel-nappal durrognak a városban. Ráadásul ezt direkt csinálják, átalakított kipufogó rendszerrel. Holott én már több olyan motort láttam, amelynek alapjáraton alig van hangja. Most néhány szarházi más divatot talált ki: kié a hangosabb tragacs...
Szóval, a a polgármester úr nem dilettáns és többre tarja magát, mint Demszky atyánk, akkor simán kitiltja a hangos járműveket a városból. Ja, és a katalizátor nélkülieket is. Ha valamelyik motoros terroristának ez nem tetszik, el lehet menni... különben is szinte mindegyik jobbikos nyomorék.

fifibá55 2011.06.18. 14:57:56

Azt tudja már valaki, hogy milyen (kék) számon lehet bejelenteni, hogy valaki valahol utcazenél, és hogy alaposan nézzenek utána, mert biztosan illegális..?

hazug fidesznyik (törölt) 2011.06.18. 15:04:57

@gyilkos fűegér: Szerintem a felcsúti cigány vajdára gondoltál.

kreativkid · http://www.kreativkid.hu 2011.06.18. 15:22:44

Én meg még azt hittem, az egész Ankh Morporkot Terry Pratchett találta ki a Tolvajok Céhével meg a Zenészek Céhével együtt. Lehet, hogy hamarosan Orvvadászok Céhe is lesz Budapesten?

onderon 2011.06.18. 15:34:16

londoni/new yorki rendszer kell.

brlv24 2011.06.18. 15:49:56

"A rendelet indoka, hogy az utcai zenélés zajjal jár, és ez zavarja a főváros nyugalmát."

Ez hazugsag!:) Nem ez az indok.

Nyugat-Europaban is engedely kell, pl. Münchenben.

brlv24 2011.06.18. 15:52:54

Egyebkent a kozoktatas a hibas, hogy a magyar emberek 98%-a nem tud szoveget ertelmezni? :)

Táskás Tóni 2011.06.18. 15:59:20

@geusz66: Költözzön Orbán mellé.

Táskás Tóni 2011.06.18. 16:02:16

@hazug fidesznyik: Azok a goj motorosok és smittnyelvművelőpali haverjai.

naiv legényke 2011.06.18. 16:29:12

@gyilkos fűegér:
Félreértettem. Köszönöm a megnyugtatást.
Szóról szóra így vagyok én is.

kéne 1 nick 2011.06.18. 16:36:58

Ez mindaddig kurva jó, amíg nem a te ablakod alatt (olykor macska-) zenél valaki.

Lehet, hogy a teljes tiltás hülyeség, de erősen szabályozni kéne, hogy hol és mikor lehet zenélni.
(Azt sem ártana, hogy mit, mert a legtöbb utcazenész olyan geil szart nyom pocsk minőségben, hogy az valami förtelem. Tisztelet a kivételnek.)

Mondjuk a Ferenciek terén (fent, a Kígyó utca felőli lépcső tetején) van egy gyengeelméjű csávó, aki zsoltárokat énekel. Kurva hamisan, órákon át.
Na, hallgass ilyeneket egész nap...

Arról nem is beszélve, hogy ha valaki Vivaldit szereti, nem biztos, hogy örülne Wagnernek, még akkor sem, ha azt a Budapesti Fesztiválzenekar adná elő - éjjel 2-kor, full hangerővel (erősítő nélkül) az ablaka alatt.

@gyilkos fűegér:
A csicsergő egerészölyvet le is kell lőni, mert tutira valami baja van. A normális egerészölyv ugyanis vijjog.

@fizetekmegegysort:
Nem vette vele, mert régebben ott nem lehetett utcazenélni.

@ComLo:
Ez az Eifel torony melyik városban van?
Hasonlít a párizsi Eiffel-toronyra?

És Velece?

Goompah 2011.06.18. 16:49:54

@the_lonewolf:

"Akkor nagyon szar lehet neked, mert az autók és egyátalán a közlekedés is zajjal jár."

A kétféle zaj nagyon különböző. Mi zavar téged jobban: a forgalom zaja vagy az általad legjobban utált zene (operett, Wagner vagy amit a legnehezebben tudsz elviselni)?

Kis ember 2011.06.18. 16:50:34

"A rendelet indoka, hogy az utcai zenélés zajjal jár, és ez zavarja a főváros nyugalmát.

Nos, én nem egy Critical Masson zongoráztam már és az a tapasztalatom, hogy szegény zongora a forgalomban alig hallatszik. Amint elment az utolsó autó és csöndesebb lett az utca, rögtön mindenki meghallotta a hangját. Jöttek oda a turisták, mindenki. Budapesten iszonyatos a zajszennyezés, amit a gépjárművek okoznak.
Megint nem a rendelettel van a baj, hanem az indoklással. Egyébként azt is lehet tudni, hogy hol, kitől és milyen alapon lehet engedélyt kérni? Mi a feltétele?

Goompah 2011.06.18. 16:51:21

@brlv24: "Nyugat-Europaban is engedely kell, pl. Münchenben."

És ott mi az indok?

ingenium rusticus /nyomokban félázsiait tartalmaz! · http://kigondoltam.blog.hu/ 2011.06.18. 16:58:09

@gitáros: Svájcban még a fingot is kockára bálázzák. Addig azért ne menjünk el.

Érdek Lődő 2011.06.18. 16:59:41

Az itt, a rendelet ellen tiltakozóknak csak azt üzenném, hogy még ennél is nagyobb lenne az indulatuk, ha beköltöznének a Budapest belvárosába, mondjuk a Vörösmarty tér környékére.

Valóban kibírhatatlan a - jellemzően - fúvós hangszerükön rutinozó figurák tevékenysége.

Több éve(!) ugyanaz a repertoár. Ha meghallod az első hangot, már ingerült leszel. Ezt tolerálni nem lehet.

A legrémesebb figura az a szaxofonos, aki erősítőre kötött lejátszóval kíséri magát. Egyszerűen, ha meglátod, a torkán nyomnád le a hangszert. Iszonyatosan idegesítő!

Nem jobb az öreg cigányok kis triója sem, amelynek fúvósa még a Deák térről is hallatszik, nemhogy a Gerbaud-ház irodáiban, amelyek alatt a téren üldögélnek.

A Deák Ferenc utcában pedig egy olyan idős faszi hegedül, aki a vonóját a húrokon csak ide-oda húzogatja, konkrétan se hallása, se tehetsége.

S akkor nem szóltam a Deák téren mostanában "fellépő" komplett fúvós zenekarról, vagy az alkalmi trombitásról, vagy a raszta hajú kongásról, meg a gitárját, vagy furulyáját kínzó nőről, aki korábban még a Várban próbálkozott.

Ha ott laknátok, akár csak dolgoznátok a környéken, akkor egy kicsit árnyaltabban fogalmaznátok a témát illetően.

Magam részéről azon csodálkozom, hogy az önkormányzat csak most tette meg az első lépést, s azon is, hogy még nem esett komoly baja senkinek.

Kis ember 2011.06.18. 17:01:18

@Goompah:
Szerintem az, hogy a polgárok így akarják. Ott ui. demokrácia van és tényleg az történik, amit a polgárok akarnak. Legalábbis Svájcban, ahol szintén engedély kell.

Kis ember 2011.06.18. 17:05:04

@ingenium rusticus /Csellók és gordonkák vegyesen.:

Sőt, hogy a humoristát idézzem, a svájciak annyira rendszeretőek, hogy szilveszterkor a konfettit rögtön a porszívóba szórják. :))
De így szeretjük őket (már aki szereti)

Goompah 2011.06.18. 17:06:36

@Kis ember:

Biztos vagy benne, hogy népszavazáson döntöttek a polgárok arról, hogy engedélyköteles legyen az utcai zenélés? Vagy a képviseleti demokrácia szabályai szerint a képviselők döntöttek így?

Ugyanis egy képviseleti demokráciában a képviselőket azért választják, hogy ne népszavazáson kelljen minden apró ügyben dönteni. Tartlós döntése az utcai zenélés engedéltkötelessé tételéről ebbe tökéletesen beleillik.

Kis ember 2011.06.18. 17:13:11

@Goompah:
Légyszíves ne keverd össze az iniciatívát (kezdeményező népszavazás) a referendummal (megerősítő népszavazás).
Ha ui. Svájcban a képviselők úgy döntöttek, hogy engedélyhez kötik az utcazenélést (hiszen ez a dolguk, hogy ilyen határozatokat hozzanak) és ez nem tetszik a polgároknak, akkor simán egy referendumban ellentmondanak neki. Szoktak.

Goompah 2011.06.18. 17:21:46

@Kis ember:

Mire alapozod, hogy keverem?

Aztán meg mire alapozod, hogy egy referendum csak megerősítő lehet?

Kis ember 2011.06.18. 17:30:10

@Goompah:
Az neki a magyar neve. Vagy megerősít vagy elutasít. A lényeg, hogy reagál, nem kezdeményez.
Amit te említettél az egy kezdeményező népszavazás lenne (iniciatíva)

Goompah 2011.06.18. 17:34:47

@Kis ember:

Akkor döntsd el, milyen nyelven beszélsz.

Azt már nem is említem, hogy Svájcról volt szó, a svájci jogrendszert meg ne próbáld ráhúzni a magyarra - de fordítva se.

Vagy inkább hagyd abba az okoskodást. :)

Táskás Tóni 2011.06.18. 17:38:07

Új hír . Smittpali "nyelvúlyító" szerint az internet és az sms-ezés tehet arról, hogy bajban van a magyar nyelv. Mikor és ki fogja beadni önálló ,képviselői indítványként, hogy be kell tiltani mindkettőt? Szegény álamfő, mennyi megoldani valója van .

Goompah 2011.06.18. 17:43:18

@Táskás Tóni:

"mennyi megoldani valója van"

Ezt Schmitt Pál vagy a te helyesírásod szerint írtad?

Moan 2011.06.18. 17:46:17

Hát barátaim. Az országunk poltikai vezetése a totális őrület felé tart. Mániás, kényszeres, passzív-agresszív... Te jó ég!

Kis ember 2011.06.18. 17:46:24

@Goompah:

Nana! A magyar jogrendszerre ráférne egy kis svájciasítás. De most abbahagyom az okoskodást, mert nagyon meleg van itt a Bahamákon. Inkább megyek ebédelni (itt dél van)

Táskás Tóni 2011.06.18. 17:51:07

@Goompah: Természetesen az álamfő smitpál szerint.

tejcsokoládé (törölt) 2011.06.18. 18:12:33

1. nem vagyok a zene ellen
2. nem vagyok az utcazenész ellen, aki legalább ad valamit cserébe a pénzünkért
3. egyetértek azzal, hogy ne más döntse el, hogy mit kell hallgatnom, ha már az ablakom alatt 5 méterre van
óriási tévedés azt hinni, hogy egy jó ablak mindent kiszűr.jó ablakom van, és nem... addig imádja mindenki az utcazenészt, amíg nem az ő életét keseríti meg, amíg a koldus nem az ő lépcsőházában végzi el a kis és nagydolgát...

Goompah 2011.06.18. 18:32:49

@Kis ember: Úgy látom, csak a magadét fújod, de egyetlen kérdésre sem válaszolsz. Szadesz vagy elempé?

@Táskás Tóni: :D

Nelson. · http://nelson.blog.hu 2011.06.18. 18:35:42

Szerintem alapvetően nem azzal van baj, hogy engedélyhez kötik, na de az indoklás...
Zajos és zavarja a nyugalmat. Ok. Most akkor vagy nem adnak senkinek engedélyt az indoklásra hivatkozva vagy adnak és akkor már nem is zajos és nem zavarja a nyugalmat. Fasza! :D

Goompah 2011.06.18. 18:37:04

@tejcsokoládé: Ez ugyanaz, mint amikor sokan a szórakozóhelyek éjszakába nyúló hangos zenélését védik azzal, hogy egy belvárosnak ilyennek kell lennie, a "nyugger" meg költözzön ki egy külsőbb kerületbe. Azért megnézném az ilyenek pofáját, ha épp az ő közvetlen közelükben nyílna meg egy ilyen szórakozóhely. A más faszával való csalánverés tipikus esete.

Goompah 2011.06.18. 18:40:52

@Nelson M: Olyat ugye el sem tudsz képzelni, hogy csak adott napszakra és adott helyre adják az engedélyt?

Kis ember 2011.06.18. 18:47:37

@Goompah:
Hát ezt nem értem. Mi az, hogy a magamét fújom? Kérdeztél, válaszoltam.
És mi az, hogy szadesz vagy elempé? Éppen felvetem a közvetlen - tehát pártok felett álló, valódi népképviseleti - demokrácia lehetőségét és te rögtön pártokban gondolkodsz? Rád férne egy kis fejtágítás.
Én egyébként utcazenéltem Veszprémben a fesztiválon, jó buli volt.

Nelson. · http://nelson.blog.hu 2011.06.18. 18:48:28

@Goompah: csak azt tudom elképzelni, hogy hangtompítós engedélyeket adnak ki. :D
a hangszereket hangját ugyanis nem nagyon befolyásolják a napszakok.

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2011.06.18. 18:54:00

Tilcsák beja zaszfaltozást! Rohadt légkalapács bontsa az aszfaltot vidéken, ne a fővárosban! Dögöljenek mega zajongók!

tof 2011.06.18. 19:04:09

Az utcazenészek helyében ezért kivonulnék a turisták számára gyakran látogatott helyekre és húr nélküli gitárral úgy tennék, mint aki zenél, miközben némán tátognék. természetesen egy táblán angol/német/stb nyelven ott lenne az indok, hogy: "EBBEN A SZENILIS ORSZÁGBAN TILOS ÖRÜLNI", hadd menjen a jó hírünk...

kéne 1 nick 2011.06.18. 19:16:13

@tof:
Én meg a helyükben odamennék a te lakásod elé hangszerekkel + 3000 wattnyi erősítővel, és angol/német/stb. nyelven kiírnám, hogy AZ APÁD FASZÁVAL VERD A CSALÁNT. MEG A SAJÁTODDAL.

Kis ember 2011.06.18. 19:32:55

@Nelson M:

de az emberek pihenési periódusát igen.

munkanelkuli 2011.06.18. 20:05:45

Én azokat a BKV buszokat tiltanám be, amik olyan hangosak, hogy nem hallom rajtuk a fülhallgatóval fülembe üvöltő rádiót...

Goompah 2011.06.18. 20:40:26

@Kis ember: Inkább csinálj magadnak kistestvért.

nexialista · http://nexialista.blog.hu 2011.06.18. 20:48:53

most akkor azt a dél-amerikai Losz Aluljároszt sem halljuk többé?

Nelson. · http://nelson.blog.hu 2011.06.18. 20:55:31

@Kis ember: ehhez meg egyszerűbb lenne azt mondani, hogy mittomén este 10-ig lehet és utána csak engedéllyel, amit olyan helyekre adnának ki, ahol nincsenek lakóházak. na, ilyen meg nem nagyon van Bp-n. :) mondjuk sötétedés után sok utcazenész sincs.
de különben tudjuk, hogy ez elsősorban a bevételnövelésről szól és nem arról, hogy Kovács néni tud-e aludni a második emelet kettőben.

Kis ember 2011.06.18. 20:57:03

@Goompah:
Na EZ a komoly érv.
Már visszajöttem a hajóra, most alszom egy kicsit utána munka.
Legközelebb majd egy hét múlva leszek, addig gyúrjál még. :)

trollface 2011.06.18. 21:04:38

ez nem saját ötlet tarlóstól, fentebbről jött az utasítás: felköttetem a lordmajort, ha bosszant bármi nesz!

ComLo 2011.06.18. 21:06:42

@kéne 1 nick: LOL. Igazad van megragadtad a kommentem lényegi mondanivalóját. :-)

catshannon 2011.06.20. 10:55:46

Baromira demagógnak tartom az olyan érveket, miszerint nem lehet pihenni az utcazenészektől, mert folyton az ablakom alatt zenélnek... egyrészt, nincs olyan közöttük aki tényleg folyamatosan tolná, főleg nem este 10 után; nem a lakóövezet kellős közepén csinálják, hanem forgalmas helyeken és egyébként sem a sokezer wattjaikról híresek; és végül, ha egész nap azt hallgatod, azt jelenti, nem dolgozol, ugye? (elnézést, ez is demagóg volt, visszaszívtam)
De aki ennyi zajt nem bír, annak nem való a nagyvárosi társas együttlét. Költözzön ki az elővárosba, ott nincs utcazenész.

macamuca [IHUN] 2011.06.21. 19:28:21

@fifibá55: "Azt tudja már valaki, hogy milyen (kék) számon lehet bejelenteni, hogy valaki valahol utcazenél, és hogy alaposan nézzenek utána, mert biztosan illegális..?"
Kék szám? Még fizessek is érte?? Zőőd számot! Akkor tuti lesz bejelentés-bevétel....
Elvégre Mo.-on vagyunk.....

macamuca [IHUN] 2011.06.21. 19:36:08

@Gee Halen: "Tilcsák beja zaszfaltozást! Rohadt légkalapács bontsa az aszfaltot vidéken, ne a fővárosban! Dögöljenek mega zajongók!"
Egyetértek!! Vidéken tárt karokkal várják azokat a zajongókat, akik utat készítenek-javítanak! Tényleg nem igazságos, hogy csak szegény fővárosiaknak kelljen elviselni az útcsinálási-javítási zajokat.
:D

fifibá55 2011.06.21. 22:03:45

@macamuca: arra gondoltam, csak színvak vagyok...
süti beállítások módosítása