A nap izéje

‎"A titán forradalmi út nem habos kakaós uzsonnázással tarkított sétakocsikázás! Hanem egy diadalmasan száguldó gyorsvonat, ahol a mozdony acélos dübörgése elnyomja esendő gyomrunk korgását!"

Utolsó kommentek

"nézd legott Komédiának, s múlattatni fog. "

2011.03.06. 09:31 Harpi

Cigánykérdés-e a 15 éves tankötelezettségi korhatár?

Címkék: fidesz orbán viktor cigányság tankötelezettség

Nagyon különös, hogy a legváltozatosabb kérdésekben rendkívül gyorsan és hevesen reagáló hazai cigány érdek-képviseleti szervezetek nem csaptak le Orbán Viktor azon víziójára, hogy 15 évre szállítsák le a tankötelezettség korhatárát.

Az iskolalátogatáshoz kötött családi pótlék, a büntethetőség alsó korhatárának tervezett csökkentése, a legkisebb lopásért is kiszabható letöltendő elzárás mind-mind kiverte a biztosítékot a cigány szervezetekben. Azt mondják ugyanis, hogy ezek az új jogszabályok egytől egyig kifejezetten a hazai cigányság ellen irányulnak – és akkor nem beszélünk a helyi önkormányzatok bizonyos ötleteiről, mint például a porta rendjéhez kötött segélyekről.

Beszéljünk világosan. A 15 éves tankötelezettségi korhatár azt jelenti, hogy azoknak a társadalom határmezsgyéjén éldegélő családoknak az esetében, amelyek eleddig minden egyes gyermekük után azok 18 éves koráig számíthattak a családi pótlékra, ennek a – családi szinten – olykor meglehetősen busás támogatásnak immár szinte biztosan vége a gyermek 15 éves kora után, mivel nem a továbbtanulás, de sok esetben még az általános iskola befejezése sem fontos számukra. Nagy kérdés persze, hogy milyen hatása lesz ennek a társadalomra, mihez kezdenek magukkal azok a gyerekek, akiket eddig legalább valamennyire kordában tartott a 18 éves korukig kötelező iskola, miképpen az is, hogy ilyesformán hány tehetséges, de hátrányos helyzetű gyermek kerül ki túl korán az oktatásból...

Ám ez a törvénymódosítás még egy kérdést felvet: Vajon a Fidesz vezette kormány valóban eltökélte, hogy megregulázza a hazai cigányság problémás rétegét, vagy legalábbis kevesebbet akar költeni rájuk?

 

208 komment · 6 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://napizeje.blog.hu/api/trackback/id/tr52714375

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mindenki megbolondult? 2011.03.07. 10:28:44

  Semmi bajom a vallással, anno a keresztvíz alá is tartottak, igaz sosem gyakoroltam a vallást és nem is tartom magam hívőnek. De sosem akartam a templomokat lerombolni, bezáratni vagy más egyéb módon korlátozni a tevékenységüket. De most an...

Trackback: A Közktatás Válsága Magyarországon 2011.03.06. 19:55:31

Az internetet böngészve egyre többször találkozom olyan cikkekkel, bejegyzésekkel, műsorokkal, és elemzésekkel amelyekből még egy laikus számára is nyilvánvalóvá válik, hogy hazánkban az oktatás színvonala kritikán aluli.Gondolkodni kezdtem az...

Trackback: Mire lesz pénz, mire nem? 2011.03.06. 17:00:35

Miközben az ország egyik kulturális színét szürkíti az élet a West Balkán bezárásával, a romkocsmák egyre nehezebb körülményeivel, a csendrendelettel, a Tűzraktér kulturális centrumának megfojtásával Terézvárosban, miközben az oktatást szegényíti jó er...

Trackback: Takarékos oktatás 2011.03.06. 17:00:04

Az oskolák, no, azok osztán kit érdekelnek, ugyi? Mer' hisz abból nem lészen kenyér, sőt viszi csak a köznek pénzit, amiből amúgy is oly kevéske vagyon! Hát zárják csak be, amelyik nem köll – gondolom, valami ilyesmit vél a jelenlegi hatalom a...

Trackback: Iskolakötelezettség – 15 éves korig 2011.03.06. 14:00:50

Nincs róla mit mondani. Véleményem szerint – ha igaz, ha nem – az ötlet is önmagáért beszél. Valaki piásan álmodozott és most véletlenül kikerült a nép elé az ötlet.  De. De lehet, hogy a probléma, amelynek kezelésére az ötlet megszül...

Trackback: Mit akar a Fidesz a gyerekekkel? 2011.03.06. 13:16:23

Büntethetőség már 12 éves kortól, tankötelesség mindössze 15 éves korig, és persze a szavazati jog kiterjesztése: a fiatalok jogi helyzetét valamiért újra akarják szabni. (Fotó: Blikk) A Fidesz az elmúlt hetekben három olyan javaslattal is előállt, me...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dr. Verőköltő 2011.03.06. 16:52:51

Megint az a bajom, hogy úgy gondolkoztok a cigány nem tanul nem dolgozik mert cigány! Mélyebbre nem akartok menni pl.: nem kap munkát mert cigány, családi körülmények etc.. Mert akkor talán ki kellene mondani mi magyarok is hibásak vagyunk abban, hogy ez a helyzet idáig fajult!!

Judea · http://roleplay.blog.hu 2011.03.06. 16:58:25

@igényes: Ez azért teljesen aránytalan. Mindenhol nácizmust láttok ahol közel sincs. Többen leírták előttem, hogy a kötelező korhatár levétele nem jelent semmilyen rasszista indíttatást.

@taecleau: Szerintem ez az intézkedés pont a segédmunkás réteg növelése céljából történhet. Ha egy 15 éves kiesik az iskolából (általános, középiskola), valószínűleg azért valamennyire megtanult írni, olvasni, testileg már szinte felnőtt. Tehát már épp alkalmas gyári, építőipari, esetleg mezőgazdasági segédmunkára.
Ettől függetlenül nem kötelező kibukni és az sem kötelező, hogy padot koptasson feleslegesen a végtelenségig.
Másik oldalon ott van, hogy ha kevesebb a diák akkor kevesebb tanár kell.
Egyébként régen kb. 94 előtt 14 év volt a korhatár és senki sem kiáltott rasszizmust.

2011.03.06. 16:58:28

@verőköltő bodobács: a magyarok kizárólag abban hibásak, hogy megpróbáltak normálisan szót érteni a cigányokkal és rengeteg hasznosabb célra is fordítható pénzt öltek a "felzárkóztatásukba". Tök feleslegesen.

gpetersz 2011.03.06. 17:02:39

Szinte az egyetlen pont amivel maradéktalan egyetértek szegény Széll Kálmánból.

Bankrator 2011.03.06. 17:03:06

Amúgy ha jól tudom az uralkodó p(àrtunk) és hü szövetségese (vazallusa) a Kdnp alapértéke a kereszténység."Szeresd felebarátod mint Önmagad!"-szól a 2.legfontosabb törvény.Ehhez képest...

Bankrator 2011.03.06. 17:12:14

@imperial: Kennedy elnöknek anno a Nemzeti Gárdát kellett kivezényelni hogy a "nigger" tanulók egyáltalán bemehessenek a közös iskolába.Most meg néger elnökük van.Hogy csinálták?

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2011.03.06. 17:17:40

@almasalma: igen, ez az, amit a móricka terjeszt és kategórikusan hamis. ráadásul nem olyan egyszerű nevelő szülőnek lenni.

@Mojzes Pál: aha, és szerinted így át lehet verni a helyi önkorit.
hagyjuk, tendenciózusan válogatod össze a példáidat, az elérhető ismeretek teljes hiányában - ráadásul abban a hiszemben, hogy egy telepi cigány a szociálpolitika doktora

2011.03.06. 17:18:47

@Bankrator: úgy, hogy az amerikai négerek nem cigányok. Ennyi.

Judea · http://roleplay.blog.hu 2011.03.06. 17:19:54

@Bankrator: Nem értem, hol van itt a gyűlölet. Oda is belemagyarázzátok, ahol nincs.

Racionálisan átgondolva nagyon széles az a réteg akik nem képesek (nemzetiségtől függetlenül) elvégezni egy szakmát, vagy ha elvégzik akkor is csak kegyelemből engedik át, de az ilyenek nem érvényesülnek, vagy a körülmények nem engedik, hogy szakmában helyezkedjenek el. Pl.: Anyukám ruházati eladó volt 15 évig,de az utóbbi 15 évet 2-3 műszakos gyárakban dolgozta le.
Hiány van szakemberekből, de csak a jó szakemberekből. Viszont igény van rengeteg betanított munkásra, a kevésbé tanultak tömegei ide tudnak betagozódni. Legalább is nálunk nyugat mo.-on.
A faluban a fűnyírógyárban rengeteg alulképzett ember nyomja szezonálisan Febr.-Jún. időszakban 12 órában éhbérért. Jó részük kisebbségi, de természetesen nem a többség, 8 általánossal, vagy szakmunkással.
Szerintem az alsó rétegeknek ezt a fajta alternatívát kínálja a kormány segély meg rokkant nyugdíj helyett.
Nyilvánvalóan nem lehet mindenkit a diploma vagy az érettségiig, vagy szakmáig rugdosni, őket el kell helyezni valami segédmunkába, ahogy régen.

2011.03.06. 17:21:50

@Bankrator: a deviáns élősködőket nem vagyunk kötelesek a végtelenségig eltűrni és eltartani.

Chastar 2011.03.06. 17:22:52

Ha csak 15 éves korig kell iskolába járni, akkor nem is kell ennyi középiskola meg szakmunkásképző. Gyakorlatilag nagyon sok gyerek már 15 éves amikor befejezi az általánost, a középiskolákba bevezetjük a felvételit, a legjobbak oda mennek (sokkal kevesebb mint most), a kevésbé jóknak hagyunk egy néhány szakmunkás képzőt, a többi mehet dolgozni. A fizetős felsőoktatást is meg akarják szüntetni, kevesebb felsőfokú, kevesebb középfokú, talán több szakmunkás és sok-sok képzetlen. Így megyünk EURÓPÁBA!

csillagház 2011.03.06. 17:27:00

Az átkosban mi volt a helyzet? Félárva gyerek (apa 56-ban meghalt), szegénység, bukással augusztusban elvégzett 8 általános. Ott volt a gyerek 14 évesen és sehová se kellett. Az özvegy anya három műszakban húzta az igát a könnyűiparnak nevezett nyomorítóban, ahonnan rokkantak ezrei kerültek ki a nehéz munka miatt. Mit ajánlott az iskola nekik? Hát menjen a fizikailag gyenge kislány szövőnőnek, vagy a mama mellé segédsenkinek a kapcagyárba (textilkikészítő). Még véletlenül se legyen szakmája, olcsó munkaerőnek jó lesz. Ezek az INGYEN diplomát szerzett Orbánék ezt a kíméletlen, gyerekmunkára épülő rendszert akarják visszahozni? Szerencsére a nemzetközi egyezmények alaposan orrba fogják vágni őket! Ha tilos Indiában vagy a Távol-Keleten a gyerekmunka, TILOS nálunk is. Orbánék pedig menjenek az ilyen ötleteik miatt a bányába követ törni, bilincsbe verve egy hétig, hogy legyen NÉMI fogalmuk a fizikai munkáról. Ez nem cigánykérdés, ez az összes szegény családot rettenetes helyzetbe hozná!

Murderface 2011.03.06. 17:28:33

@G_P: Tus! :D

Érdekesnek tartom a cigányvédő szervezetek reakcióit. Valóban a cigányság ellen van a bolti lopásos törvény? Valóban a cigányság ellen van a büntethetőség leszállítása? Valóban a cigányság ellen van az iskolalátogatáshoz kötött segíly? Valóban a cigányság ellen van a lecsökkentett iskolakötelezettség?

Véleményem szerint ezekkel a felháborodott reakciókkal a cigányvédő szervezetek indirekt módon beismerik, hogy a cigányok lopnak sokat, lusták iskolába járni, a saját gyereküket a segélyszerzés egyik módjának tekintik, és közöttük magas a gyerekbűnözés aránya... Hiszen ha nem lop a cigány, akkor nem kell félnie, hogy böribe kerül, ha rendesen jár a suliba, akkor megkapja a segélyt a család, és nem érdekes amúgy se, hogy 15 vagy 18 évig kötelező iskolába járni, ha a cigány gyerekek nem bűnöznek, akkor mindegy, hogy 14 vagy 12 vagy akár 8 év az alsó büntethetőségi korhatár, nem?
A "nem zörög a haraszt, ha a szél nem fújja" tipikus esetét látom én ebben.

sourcerror 2011.03.06. 17:30:00

@calam:
"igen, ez az, amit a móricka terjeszt és kategórikusan hamis. ráadásul nem olyan egyszerű nevelő szülőnek lenni."

Hát te sem vagy köszönőviszonyban a valósággal. Rokonom nyíregyházán jogi fogalmazó a bíróságnál, és rengeteg ilyen esettel találkozik.

kalapocska 2011.03.06. 17:30:32

meghalok. akik itt oromkodnek hogy a ** gyerekek kikerulnek az iskolabol ertik egyaltalan hogy mirol van szo? Ez nem a 70 es evek ahol kepzetlen munkaero is tudott munkat talalni.
A cipoket mar kinaban gyartjak.
Az egyetlen mod amivel egy orszag versenykepes maradhat az hogyha a munkasai kepzettek. Igen mar az is sokat szamit ha van az illetonek altalanos iskolaja. Es ez mennyisegi kerdes (ha sok a kepzet munkaero tobb ceg telepul ide) Ezert emeltek fel a tankotelezettseget minden orszagban.. Azert mert ez nem egyeni problema hanem az egesz orszag sziv ha a kepzetlen munkaero miatt a gyarak mas orszagba mennek, ha sok a munkanelkuli, es kilatasok hijjan elszaporodik a bunozes..
Az hogy a gyerekek tobb mint 80% valoban bejart valami oktatasfelebe 18 eves koraig nagy eredmeny. ahelyett hogy megszuntetnenk a kotelezo oktatast inkabb a hatranyos helyzetueket kene kulon segiteni hogy hasznositai is tudjak az oktatast. mert a latszattol elteroen, nem a gyereked helyet fogjak elvenni a munkaero piacon ezek a geyerkek ghanem megteremtik a felteteleit hogy munkahelyek letesuljenek.

Goompah 2011.03.06. 17:31:42

@verőköltő bodobács:

"Mélyebbre nem akartok menni pl.: nem kap munkát mert cigány, családi körülmények etc.. Mert akkor talán ki kellene mondani mi magyarok is hibásak vagyunk abban, hogy ez a helyzet idáig fajult!!"

Sokan sajnos ezt nem látják be. Elhiszem, hogy a cigányság igen jelentős részénél megalapozottak az előítéletek, DE sajnos igen sokan vannak - létszámban, ha százalékban nem is -, akikkel szemben kurvára igazságtalanok ezek az előítéletek. Én ezeket sajnálom a legjobban, mert ők akarnának pl. dolgozni, de nem kapnak munkát.

G_P 2011.03.06. 17:31:47

Egy olyan médialégkörben, ahol ha az autód hátulján MKB Veszprém matrica van, Munk Vera és Hudák Hajnal lerasszistáznak; igen nehéz érvényt és elfogadást szerezni bármely olyan szabálynak, amely a cigányság eddigi életmódját szeretné legálisabb mederbe terelni.

Goompah 2011.03.06. 17:34:51

@kalapocska:

Aki nem akar tanulni, az csak a levegőt rontja az iskolában és akadályozza a többiek tanulását, a tanárok munkáját. Aki akar tanulni, az 15 éves kor fölött is fog. Akár cigány, akár magyar. Aki nem akar tanulni, az 25 éves korig tartó tankötelezettség mellett sem fog, max bejár az iskolába bajt okozni. Akár cigány, akár magyar.

Murderface 2011.03.06. 17:35:24

@csillagház: 8 általánossal mégsem mehet el a gyerek atomfizikusnak.
Az "1 millió munkahely" téma második nagy problémája szerintem az, (az első, hogy hogy a francba teremtenek ennyi munkahelyet?), hogy ha megvan az 1 millió munkahely, akkor vajon be is tudják töltetni őket? Mert ha teszemazt hirtelen felfuttatják a nanotechnológiát kis hazánkban, és ebből jön ki az 1 millió munkahely, akkor elsősorban a diplomás fizikusokkal, mérnökökkel tudják feltölteni a helyeket, nem pedig a 8 általánost végzettekkel, azok ugyanúgy munka nélkül maradnak. Jó megoldás lenne a mezőgazdaságot feltámasztani, de olyat úgyse tesznek a politikusok, mert akkor végre valami jót művelnének az országgal, az pedig lehetetlen! :P

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2011.03.06. 17:39:09

@sourcerror: én is hallottam a nővérem pasijának az anyjának a fiának a barátnőjének a rokonának a volt osztálytársáról, aki ilyeneket mesélt.

még valami?

Judea · http://roleplay.blog.hu 2011.03.06. 17:40:10

@csillagház: Ezt megint túlzásnak érzem, korábban leírtam, hogy régen 14 év volt a korhatár, mégsem volt tömeges gyerekmunka. A példád pont nem nemzetiségi vonatkozású ráadásul, hanem világnézeti konfliktusból ered.

Ja és felejtsük már el az ingyen diploma kifejezést. Ha az enyém pl. ingyen volt, miért fizetem még mindig a diákhitelt? Anno a 80-as években is áldoznia kellett a családoknak, ha tanulni akart a gyerek.

,,i, 2011.03.06. 17:40:52

@kalapocska: az ország biológiai vagyona a test és az agy. az elégtelenül táplált (nem alultáplált!) anya gyereke butább, a dohányzó, rivotrilos, piáló anya gyereke butább, a rokontól fogant gyerek valószínűleg butább, az ingerszegény és alacsony szókincsű környezetben felnőtt gyerek butább, a korán dohányzó, nyugtatózó gyerek butább (iq) mint az átlag és a neveletlenség+agykárosodás miatt gyakoribb magatartászavarok gyógyszeres, pszichológusos kezelése vagy ahol kell kényszerrel megszüntetése nélkül buta (itt nem iq hanem tudatlan) is marad

próbálj szarból várat építeni! ezek a védett szülők ártanak a legtöbbet a gyereknek már születése előtt. sajnos itt több roma generáció nagy része már eleve esélytelen. hiába tartanád őket iskolában ha sokuknak már a szülők miatt nincs esélye megérteni, megtanulni az alapokat. fizikai munkára még jók.

sourcerror 2011.03.06. 17:41:39

@csillagház:
" Szerencsére a nemzetközi egyezmények alaposan orrba fogják vágni őket! Ha tilos Indiában vagy a Távol-Keleten a gyerekmunka, TILOS nálunk is. Orbánék pedig menjenek az ilyen ötleteik miatt a bányába követ törni, bilincsbe verve egy hétig, hogy legyen NÉMI fogalmuk a fizikai munkáról."

A munkába lépés minimális kora (amikortól bármilyen munkát végezhet valaki):
Ausztria: 15 év
Belgium: 15 év
Cseh-Ország: 15 év
Izland: 15 év
Japán: 15 év
Németország: 15 év
Olaszország: 15 év
India: nem ratifikálta az egyezményt

Szóval légyszíves ne terjessz hazugságokat.

en.wikipedia.org/wiki/Minimum_Age_Convention,_1973#Minimum_ages

Bankrator 2011.03.06. 17:43:33

@imperial: Gyurcsányt pont a Fidesz támadta a legjobban,mikor a cigánygyerekeket ki akarta emelni a családjukból,hogy ne az otthoni mintát látva szociálódjanak.Pedig az lenne a megoldás.Màr lassan a 2.generáció nö fel úgy hogy nem hallott ilyen mondatot otthon hogy:apa dolgozni ment,vagy indulok fiam munkába.

Judea · http://roleplay.blog.hu 2011.03.06. 17:43:33

@Murderface: Ezt írtam én is: Gyárak, Építőipar, Mezőgazdaság. Ide lehetne a tömegeket elhelyezni. Nem értem ezzel mi a baj. A többségnek (nemzetiségtől függetlenül) még egy szakma is magas szint, tehát nincs más mint irány a segédmunka világa.

sourcerror 2011.03.06. 17:44:07

@calam: Tudod, bűnügyi statisztikában sem lehet etnikai hovatartozást, szóval mit vársz? A hozzád hasonló képmutatók csak a homokba dugják a fejüket.

NickFry 2011.03.06. 17:44:49

A devians egyedeknek specialis iskola kollegiummal egyutt. szigoru neveles, tanulas, pihenes, napi n ora munka (munkara neveles) (nyilvan kapnak erte penzt is (motivacio)) (n<=2). 2-3 ev iskolaba jaras utan nem akarja majd a jovojet ugy latni, mint amilyen a szulei elete.

sourcerror 2011.03.06. 17:45:44

@sourcerror:
Tudod, bűnügyi statisztikában sem lehet etnikai hovatartozást nyilvántartani, szóval mit vársz?

zellerlevél 2011.03.06. 17:47:13

Valahol azt olvastam, hogy a szakmunkásképző szervezetek szerették volna a korhatárcsökkentéssel elérni, hogy a képzés során a diákok dolgozhassanak, és ne valódi munkatapasztalat nélkül, csak elméleti tudással kerüljenek ki az iskolapadból. Ennek valóban lenne értelme... A szolgáltatószektorban végezhető munkák többségét nem lehet elméletben megtanulni, és a munka végzéséhez nem kell négy + x éves tanulás. Aki nem akar tanulni (mert nincs rá pénze, nincsenek meg a szükséges képességei, nem akar tanulni), annak miért kéne kényszerből az az iskolában ülni és akadályozni mások tanulását? És ezt miért kéne közös pénzből finanszírozni, akár normatívával, akár családi pótlékkal?

csillagház 2011.03.06. 17:49:15

Lényeges volt az átkosban, hogy MINDENKI dolgozzon, ingyen senki se kapott semmit. Az általam említett 14 éves lány például végül bekerült egy szakmunkásképzőbe, de megkoplalta azt a három évet. Utána már a munkahelye segítette, hogy tanulhasson, két műszak mellett levelezőn érettségizett. Aki akart, megkapta a lehetőséget a tanulásra (tanulmányi szabadság, munkaidő kedvezmények). Ezek voltak az átkos nagyvállalatai és tsz-ei. Állandó azt fújták, mit mondott Lenin? Tanulni, tanulni, tanulni! Akármit is mondanak arra a rendszerre, ott BÁRKI tanulhatott, nekem is voltak a főiskolán cigány évfolyamtársaim, a sok lakótelepet is cigányok építették. Akkor még nagyon jól tudták, mi az, hogy munka. A mezőgazdaságot és az arra épülő ipart újra fel kellene építeni az alapoktól, ha már Torgyánék olyan sikeresen privatizálták, pl. a most nagyon fontossá váló cukorgyárakat! Csak ez lenne a megoldás, ki a földekre és termelni, ami felesleges, mehet külföldre. De ehhez le kellene venni az EU és Orbánék szeméről is az ellenzőt. A rengeteg parlagföldet meg kell művelni, gyümölcsösüket kell telepíteni (nem a helyükre lakóparkokat).

Judea · http://roleplay.blog.hu 2011.03.06. 17:49:49

@NickFry: Erről jut eszembe, még egy út lehetne a kivezető: Hadsereg. Amerikában rengeteg kisebbségi dolgozik különböző szinteken az ottani seregben. Tudom ez újabb náci víziókat gerjeszt a jelenlévő közösségben.

Giba 2011.03.06. 17:51:41

Eddig nem volt semmi a tanárok kezébe, amivel lehetett büntetni a HHH(halmozottan hátrányos helyzetü) tanulókat... Orbánnak jó 5lete volt a segélyt iskolába járáshoz kötni... Ezután már az iskolák vezetésének kell megoldani, hogy megtudják nevelni a gyereket, és ha kell eltanácsolják, vagy megondják, hogy annyit lógtál, hogy nem jár a cs.p. De sok iskolában nincs az igazgatónak olyan tekintélye, hogy ezt megtegye! Szóval ideje lenne a legtöbb iskolában a vezetést lecserélni, hozzáértő tekintélyt parancsoló emberekre, hogy ezek a tanulók elkezdjenek tanulni, akkor érdemes bevezetni a korhatárt... De ez mit sem ér ha a sulik vezetése nem hajlandó tenni ellene.
Mellette a tanár képzést is átkéne gondolni, mert akik 10 éven belül végeztek tanári szakon, azoknak a 90% nem tud tanítani általánosban és középiskolában. Nincs meg a tanár tisztelete és a felkészültsége!

Bankrator 2011.03.06. 17:54:31

@Judea: Épitessük meg a Duna-Tisza csatornát,annak legalább tényleg lenne értelme!Az Alföld 3/4-e öntözhetövé vàllása esetén duplája lehetne a gabona termésátlaga a mostanság elért 3-3.5 tonna/hektárnak.

Judea · http://roleplay.blog.hu 2011.03.06. 17:56:04

@csillagház: Ezen a téren Orbánék a kisebb létszámú, de nagyobb számú családi gazdaságokat preferálják.
Tudom ez meg kulák téma, de ha belegondolunk akkor sok "kuláknak" tartott mezőgazdasági szakember birtokos adott munkát a szegény rétegeknek. akkor a feudális körülmények nem tették lehetővé, hogy a szegények kiemelkedjenek, de manapság ez nem igaz, sokkal több embernek van esélye tisztességes megélhetést szerezni.
Az más kérdés, hogy sokan nem akarnak élni az esélyekkel.

qwasder 2011.03.06. 17:56:57

Majd mennek lopni a környékbeli nem cigányokhoz. Örülni fog mindenki és elköltözni......

Murderface 2011.03.06. 17:57:15

@Judea: Az a baj, hogy vannak olyan nagyon okos emberek, akik azt hiszik, hogy mi lehetünk az egymillió utcaseprő országa, hogy akik nem tanulnak, azok is kaphatnak "kényelmes" munkát (Mi a kényelmes? dolgoztam 3 műszakban gyártósoron is, jelenleg pedig mérnök vagyok. Nem könnyebb az egyik sem a másiknál, csak máshogy fáradsz el, feltéve, hogy tényleg dolgozol, nem csak a napot lopod). Nem fogják fel, hogy nem kell egy millió utcaseprő. Akinek nincs szakmája, nem tanult, az előtt két (legális) lehetőség van, megy kapálni, vagy megy a gyártószalagra. Nem azért, mert ki akarnak vele baszni a munkáltatók, hanem azért, mert csak ilyen melókra tudnak tömegesen képzetlen munkaerőt felvenni.

qwasder 2011.03.06. 17:58:21

@Bankrator: Igen, ez jobb alternatíva, mint az autópálya. Ráadásul ha termesztene rajta a kisebbség, akkor még jobb lenne.

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2011.03.06. 18:00:37

@sourcerror: szóval semmit nem tudsz. én viszont tudatában vagyok egy minisztériumi ellenőrzésnek, amely az általad említett trükkből néhány tucatot talált az országban.

viszont amikor kevés a tudás és az információ, akkor jön a személyeskedés

zellerlevél 2011.03.06. 18:03:06

@csillagház: "A rengeteg parlagföldet meg kell művelni, gyümölcsösüket kell telepíteni (nem a helyükre lakóparkokat)."

Ez szép, és jól hangzik, de az itt beszélgetők közül csak nagyon kevesen fogtunk ma kapát a kezünkbe...
A környező falukban biciklizve gyakran látom, hogy üresek az ólak, a falusi porták többségét felveri a gaz, vagy jó esetben szépen gondozott fű van az udvaron, egyetlen gyümölcsfa nélkül. Akármivel próbálkozhat egy kormány, ha az ország lakosságának a többsége semmi pénzért nem végez(ne) fizikai munkát, akkor nem lesznek megművelve a földek, nem lesznek gyümölcsösök, és a többségünk eheti továbbra is a külföldről behozott, kamionban érlelt, agyonvegyszerezett zöldszemetet.

Bankrator 2011.03.06. 18:05:15

@sourcerror: Ausztria,Belgium,Csehország,Izland,Japán,Német,Olaszorszàg.-Ezekben az országokban közismerten jobbak a jövedelmek mint nálunk (még biz a cseheknél is),ugyhogy a 15 éveseket nem küldik el a szegény szüleik dolgozni hogy ki tudják fizetni a rezsit. Legalábbis nem jellemzö,szerintem.

stanci 2011.03.06. 18:07:21

@csillagház: Már bocsáss meg! A cukorgyárakat nem Torgyán privatizálta, hanem az MDF, Torgyán többek között ezért lépett ki akormányból is.

sourcerror 2011.03.06. 18:07:57

@calam: Be tudnád linkelni ennek az ellenőrzésnek a dokumentumait? Csak belenéznék kíváncsiságból.

Dr. Verőköltő 2011.03.06. 18:08:25

@imperial: például te! Ezzel a kommmentel! Erről beszélek!!

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2011.03.06. 18:08:32

@sourcerror: szerinted egy belső dokumentumot be lehet linkelni?

Dr. Verőköltő 2011.03.06. 18:09:48

@Goompah: Örülök, hogy valaki végre felfogta miről beszélek!!

sourcerror 2011.03.06. 18:10:11

@calam: Hát akkor ez nem hivatkozási alap, sajnálom.

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2011.03.06. 18:12:09

@sourcerror: pfff, gratulálok. mi lenne, ha utánanéznél például annak, hogy mik az ilyenek eljárások feltételei?
vagy azon elgondolkoznál, hogy miért hiszel egy vicclapnak - ja nem, egy vidéki rokonnak.

Sicc 2011.03.06. 18:12:21

Tök mindegy. A cigány akkor sem tanul, ha van rá lehetősége, és akkor sem ha nincs.
Próbáld meg egy cigánnyal megtanultatni a Toldit, a trigonometriát, vagy az abszorbálás fogalmát. Tanítsd meg neki a görög kultúrát, a római jogot, beszélj neki a demokráciáról, magyarázd el neki Mikszáth gondolatait, kérdezd meg őt az Aranyemberről, próbál meg vele elénekeltetni egy gregoriánt, vagy madrigált!

Olyanok, mint a SEGGGGGG! Egy rakás ingyenélő nulla senkiházi szar! A legnagyobb baj viszont az, hogy ettől ők nem is akarnak többek lenni, pedig TÉNYLEG AKARUNK SEGÍTENI NEKIK, de ők ezt úgy fogadják, hogy a mi kötelességünk elviselni az ők otromba, semmivel sem törődő magatartásukat. Ők komolyan azt gondolják, hogy majd mi fogjuk kifizetni a tohonya életüket, a buta fejükkel élt éveiket.

HÁT NEM!
ÉS UFF!

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2011.03.06. 18:14:04

@Sicc: esetleg a demokráciáról neked is lehetne mit magyarázni

sourcerror 2011.03.06. 18:14:58

@calam:
"vagy azon elgondolkoznál, hogy miért hiszel egy vicclapnak - ja nem, egy vidéki rokonnak."

Ó, nem, én csak a névtelen kommentelőknek hiszek.

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2011.03.06. 18:16:12

@sourcerror: nem nekem kell hinni, mutasd meg, hogy országosan hány olyan eset történt, hogy a család vette a gyereket ilyen módon magához. mondjuk 2010-ben; ha nincs még kész a statisztika, akkor 2009-ben.

Bankrator 2011.03.06. 18:17:52

@zellerlevél: Minek tartasanak állatokat,minek müveljenek kerteket?Hogy más ellopja a jószágot,leszüreteljen helyette?Ördögi kör.A rendör meg néha ki se jön ha ellopnak 10 tyúkot.

sourcerror 2011.03.06. 18:18:18

@calam: " mutasd meg, hogy országosan hány olyan eset történt, hogy a család vette a gyereket ilyen módon magához. mondjuk 2010-ben"
Te mondtad az előbb, hogy ezek az adatok nem nyilvánosak.

zellerlevél 2011.03.06. 18:19:38

@Bankrator: Úgy tűnik ez éppen változóban van...

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2011.03.06. 18:20:06

@sourcerror: nem, a vizsgálat dokumentumaira mondtam :D

Ugyandehogy (törölt) 2011.03.06. 18:22:52

@Bukott Rockzenész: ez komoly? beszöknek órára? te meg kizavarod őket?

sourcerror 2011.03.06. 18:23:21

@calam: Én csak azt látom itt, hogy önellentmondásba keveredtél :D

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2011.03.06. 18:24:14

@sourcerror: ezt rosszul látod. magyarázzam, hogy mi a különbség a statisztika és a vizsgálat belső dokumentumai között?

stanci 2011.03.06. 18:24:32

A 15 év nem cigány-kérdés.Egy idióta paraszt gyerek rosszabb, mint két cigány./esetenként/Ami a parasztot illeti, a cigányok így hívják a magyarokat.
Jelenleg is okos gimnazista cigány gyerekeket tanítok, akiknek diplomájuk is lesz./3 fő/ És ott a másik véglet!
A Ferenc tér melletti kis téren /nem jut eszembe a neve/ ül dohányozva egy 12-13 éves kislány. Körülötte úgy 6-7 még fiatalabb gyerek, akik élvezettel nézik, hogy szájában lógó cigarettával hogy szoptat egy 5-6 napos gyereket.
Tessék csak mondani, mikor kell elkezdeni a nevelést?
Tessék csak mondani, szükség van kényszerítésre?
Tessék csak mondani, szükség van kötelező óvodára, speciális osztályokra, ahol akármagyarul is megtanítják?
Tessék csak mondani, ki az a pedagógiai analfabéta analfabéta, aki 15 éves kor után akarja nevelni őket?

sourcerror 2011.03.06. 18:28:02

@calam:
Légyszíves. Ugyanis eddig csak a levegőbe beszéltél, és nem linkeltél semmi kézzelfoghatót, de játszod itt a jólértesültet.

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2011.03.06. 18:28:49

@sourcerror: statisztika: nézz körül a ksh.hu-n, hátha ez segít.

ennél többet már kínos lenne magyaráznom

sourcerror 2011.03.06. 18:31:03

@calam: Úgy látom hyperlink neked már túl high-tech.

stanci 2011.03.06. 18:36:00

@Sicc: No-no! Én pl megtanítottam a trigonometriát! Meg is tudják tanulni!
Ne essünk tulzásokba!

Bankrator 2011.03.06. 18:38:51

@Sicc: Hallottam én már magyartól is hogy Villon focista volt...Na meg a zsivaj szót tanár által kijavitva zsivalyra...

Judea · http://roleplay.blog.hu 2011.03.06. 18:39:58

@Murderface: Az építőipart kifelejtetted. Én sem a könnyű területeket soroltam fel, hanem az olyanokat, ahol termelés is folyik.
Csak így kerülhetünk ki a statisztikából. Nem úgy, hogy a 10M manager-t képzünk ki. Sajnos az un. társadalom veszteseinek kell majd a tényleges termelőmunkát végezni. A mezőgazdaság területén, ha nagyüzemet erőltetjük, akkor egy kis réteg fog ott dolgozni nagy gépesítéssel. Termelnek tömegcikket (pl.: kukorica, búza), ami amúgy is eladhatatlan, mert nagy a konkurencia. Viszont, ha kisebb gazdaságok termelnek minőségi,kuriózumnak számító cikkeket kis kézi vezérelt termeléssel (pl.: minőségi bor vagy pálinka, nagymama fincsi lekvárja,stb.), akkor nagyobb lehet a foglalkoztatottság és esetleg eladhatóbb a termék is.
Ehhez egy rétegnek kellene komoly szellemi (és anyagi) befektetést eszközölni. Valamint egy nagyobb rétegnek fizikai munkát belevinni. rizikós a dolog, de nincs sok választás ezen a téren mert elkú... :)...tuk, de ez már másik történet.

Bankrator 2011.03.06. 18:44:42

3 év és választás.15 évesen iskolából kimaradó pont választó korú lesz.Lehet erröl van szó?Elvégre a tanulatlan,ergo könnyebben manipulálható embergyerek X-e is pont annyit ér mint egy 3 diplomás orvos-jogász-közgazdászé.

kalapocska 2011.03.06. 18:49:53

@,,i,:
sajnos ez a hajo mar elment. szarbol kell varat epiteni. vagyis a leheto legjobban fejleszteni a hatranyos helyzetu csaladok gyerekeit.. kulonben eletuk vegeig nekunk kell oket segelyezni.
A vilag ipari termelesi idoszakanak vege. Sehol nem az acelkohok hozzak a penzt. Ezert nem megoldas a kommunizmus megoldasaihoz visszaterni. A mezogazdasag se nagyon produktiv oszinten.
igen a mai vilagban amikor egy ceg barhova koltozhet mar az is nagy kulonbseg ha tud a nepesseg irni olvasni alapveto matematikat.

plusz olyan orszagokban ahol a lanyok is jarnak iskolaba (vagyis kotelezo az iskola tovabb) csokken a fiatalkori terhessegek szama. szoval ha a mostani generacion mar nem is tudunk segiteni az hogy meddig vannak iskolaban ezek a fiuk lanyok sokat fog szamitani 10-15- 20 ev mulva.

Cipollina 2011.03.06. 19:01:30

@Bankrator:
" Kennedy elnöknek anno a Nemzeti Gárdát kellett kivezényelni hogy a "nigger" tanulók egyáltalán bemehessenek a közös iskolába "

Nálunk meg a Magyar Gárdát kéne kivezényelni, hogy hajlandóak legyenek ELMENNI az iskolába...

Nem látod a különbséget...????

Bankrator 2011.03.06. 19:16:02

@Cipollina: Nem minden példa jó példa,el kell ismernem.Meg azt is hogy nálam okosabb embereknek kellene ezeken a dolgokon gondolkodni,nem nekem.Tudtommal anno Angliában sem csökkent számottevöen a bünözés,amikor fegyencek ezreit rakták hajóra és küldték elöbb észak amerikába majd ausztrál területekre.A szegénység termeli újra a bünüzést.

Bankrator 2011.03.06. 19:17:10

@Cipollina: Nem minden példa jó példa,el kell ismernem.Meg azt is hogy nálam okosabb embereknek kellene ezeken a dolgokon gondolkodni,nem nekem.Tudtommal anno Angliában sem csökkent számottevöen a bünözés,amikor fegyencek ezreit rakták hajóra és küldték elöbb észak amerikába majd ausztrál területekre.A szegénység termeli újra a bünüzést.

venszivar 2011.03.06. 19:18:40

@Cipollina:
Oszt már a nigger Obama az elnök.......
Nálunk,meg a felcsúti paraszt törpe(2/3-ba roma)
2014- győzi vagy valamelyik "tesólya"a miniszter elnök.

Az "akaratuk" meg van hozzá...

sprenczl 2011.03.06. 19:18:52

Cigányok:
Kibaszták őket Indiából (V.sz.), majd Perzsiából (IX. sz.). Aztán sajnálatos módon a XIII. sz-tól élősködnek Európa különböző részein. Azóta képtelenek beilleszkedni, kultúráltan és hasznosan élni. Még a zenéjüket is lopják, mindig az aktuális "gazdatest"-ére hasonlít, országtól függően. Ellenben roppant kivagyiak és agresszívek, ha kellő túlerőben vannak.
Szerintem Szomáliába vagy valami hasonlóan kaotikus és szutyok helyre kellene utaztatni az összeset, ott nem tűnne fel senkinek az "életformájuk".

hepcia 2011.03.06. 19:26:38

@Cipollina: mármimt hogy a gárdisták ugye ??,mert nekik nemártana

qwasder 2011.03.06. 19:30:47

@Cipollina: Persze, de utána mi lesz? Mi csak utána jutunk el majd oda, hogy azért kell kivezényelni, hogy visszamehessenek. Egyelőre csak afelé megy a társadalom, hogy a kilökés van folyamatban és nem a visszafogadás. A kilökést viszont most politikai szinten elfogadottá tették.

Bukott Rockzenész · http://b-oldal.blog.hu 2011.03.06. 20:03:59

@verőköltő bodobács: Akkor oldd meg, zsenikém! Első körben gyere el hozzánk vagy bármelyik cigánysújtotta szakiskolába világot megváltani, aztán számolgasd a közülük kikerülő adófizető polgárokat - egy kéz elég lesz hozzá...
A személyeskedés pedig nem pótolja a konkrétumokat. Vitakultúrából egyes, leülhetsz!

Bukott Rockzenész · http://b-oldal.blog.hu 2011.03.06. 20:10:34

@Bankrator: Talán mert a feketék jobban szocializálódtak és törekedtek a felemelkedésre (tanulás, munka, stb.). Ja és Kolompár Orbán vagy Horváth Aladár helyett ott Martin Luther King-félék képviselték az ügyüket.

Természetesen most is van egy alacsonyan szocializált és iskolázott rétegük, amely bűnözésből él vagy azt pártolja ("gettó"), de ugyanúgy megvan a felső és a középosztályuk is. Nálunk ez hiányzik a cigány társadalomból, pedig nem behurcolt rabszolgák utódairól van szó, hanem egy bevándorolt népcsoportról.

Bukott Rockzenész · http://b-oldal.blog.hu 2011.03.06. 20:18:24

@calam: Ha már mindenáron hiteles forrásokat keresel, akkor tényleg csak azoknak higgy, akik első kézből szereztek ilyen tapasztalatokat! Vannak itt bőven, ahogy elnézem a hozzászólásokat... Persze - legyintés - ez csak a jobbikos komment-kommandó! Lehet cinikusan leszólni másokat, de amikor majd a te munkádat teszik szinte lehetetlenné és anyagi károd is származik egy deviáns és militáns kisebbség ténykedéséből, sőt fizikai létedben is fenyegetnek, emlékezz vissza erre a kommentedre!

Peter T. Sinclare 2011.03.06. 20:19:35

Ha nem a cigányok bűnöznének elsősorban, a kis- és fiatalkorú bűnözők döntő többsége nem cigány volna, akkor a cigány fajvédők nem nyivákolnának.

Az ajvékolással ők maguk ismerik el mindezt.

Bukott Rockzenész · http://b-oldal.blog.hu 2011.03.06. 20:22:51

@Babette_: A nem abba az osztályba tartozó tanulókat igen. Nekik ez jó poén, hogy átvághatják a tanárt, de van, aki eleve balhézni és a cimboráival beszélgetni jön be.

Bukott Rockzenész · http://b-oldal.blog.hu 2011.03.06. 20:26:08

@Bankrator: Ebben kissé mellélőttél. Volt némi import is Ázsia, Afrika és a Nyugat-Indiák irányából, ami hozzájárult a brit bűnözési ráta újbóli emelkedéséhez. Londonban ma a jamaikai származású utcai bűnözők a legkegyetlenebbek.

Kengyelfutó Gyalogkakukk 2011.03.06. 20:27:04

A cigányprobléma gyökere sajnos abban rejlik, hogy a népcsoport 98%-ának tökéletesen megfelel a jelenlegi nap- és pénzlopó életforma. És ahogy az előttem szóló is írta, nincs pozitív példaképük.

Nem vagyok tagja vagy mély szimpatizánsa egyik politikai csoportosulásnak sem, de támogatnám azon javaslat tesztelését, hogy a purdékat ragadjuk ki a családi szutyokból és fertőből, kerüljenek bentlakásos iskolába - egye bassza, legyen a mi adóforintjainkból ez is fenntartva -, kapjanak napi legalább 3x enni, legyen fűtés, meleg víz, stb. Természetesen követeljék meg a tanulást, de csak 2 havonta mehessenek haza a putriba - ha akarnak. Kíváncsi lennék, hogy mondjuk egy fél év múlva hányan akarnak hazamenni Borsodbasznád cigánytelepre, ahol nincs se víz, se villany, 78-an laknak 12 nm-en és mindenki a szoba közepére szarik (na jó, sarkítottam erősen...)

Sőt, lenne egyéb ötletem is, multi-kormány kooperációban, ami talán segítené azt, hogy nem egy feneketlen zsákba toljuk a felzárkóztatásukra, integrálásukra szánt pénzt. Amihez persze az ő integrálásra való akaratuk és aktív tevékenységük is kellene - de ezt valahogy nem látom sehol...

qwasder 2011.03.06. 20:41:51

@Fatökű Lepkevadász: Azért hozzátenném, ehhe nagyon kellene a munkahely. Mert ha hazamegy, akkor mit lát?

átlátó 2011.03.06. 20:43:26

Most komolyan kérdezem... itt fehér emberek a cigányokról vitatkoznak? Hát ha csak a fenti képre nézek,- nem, ne oktass, átlagban mind ilyen, az átlag szónak tulajdoníts jelentőséget - egy dolog jut eszembe róluk. Igen, egészen pontosan egy mély gödör, aminek a szélén állok.

gorillka 2011.03.06. 20:43:32

régóta vártam már ezt a rendeletet (törvényt), de nem igazán azért, ami itt sokakat foglalkoztat.
Kisvárosi gimnáziumban is vannak sajnos olyan gyerekek, akik ellehetetlenítik a tanítást, mobiloznak, zenét hallgatnak óra alatt, hangoskodnak, cikizik a tanárt, nem tanulnak.
Kettes hármassal mennek végig a suliban.
A jegyek szimpátiajegyek.
mert ezek a gyerekek a helyi elit gyerekei
a nagyon problémásakat sem lehetett kitenni a tankötelezettség miatt.
nem volt semmi visszatartóerő
talán most lesz
talán, aki tanulni akar, megteheti, nem fogják zavarni a tanítást, mert ott lebeg e renitensek feje felett, hogy bármikor kirakhatják őket

Osiris_X 2011.03.06. 20:43:57

Én csak anyit jegyeznék meg halkan: Mostmár tökmindegy hogy van/volt de meg kell tanulnotok velük élni !
De jó hogy eljöttem :D
Amugy reálisan kell gondolkozni ez már RÉG nem kissebbség Magyarországon ha tetszik ha nem! Bp: 60-70% roma ! Nemtetszik ? akkor is ez van konszenzus gyerekek! a hőbörgés ideje lejárt! Megvalósitható tervek arra hogy akartok együtt élni! A nagy fajvédő dumák tudjuk hova vezetnek: sehova.
Valami terv kell ami működik. Nem mindig azzal kell jönni hogy "mer a cigányok lopnak" ez anyira szánalmas duma! Egy közepesen tenyésztett magyar politikus 1 perc alatt ellop 10-szer anyit mint egy roma falu egy évben! Ébredjetek már!
Vive la France!
Dejó hogy eljöttem ebből az egymásramutogatásból...
Hogy van az hogy itt nincs raszizmus ? És mi van a fehér cigányokkal ? Itt abból elég sok van. Még sincsenek megkülönböztetve. Se a feka se a semmi. Én se mert máshonnan jöttem! Mondjuk a forinton elég durván röhögtek a vámosok... Ha még azt is elmondom nekik menyit ér akkor meghivtak volna sörözni

Osiris_X 2011.03.06. 21:10:18

@Peter T. Sinclare: És ezzel az infóval most mire mész jobb-nak érzed tőle magad ? :D Azt mond meg hogy kell ugy csinálni a dolgot hogy ez ne igy legyen!
Cigány fajvédők ??? :DDDDD Ez mekkora jobbikos duma :DDDDD Ezt Vona mondta vagy a náci Barbi ? Öszintén gondolkodj már el szted egy olyan fajnak ami ott van mindenhol (mint a patkány) miért kéne a fajvédelemre energiát áldoznia ? Ez teljesen illogikus. Mindenhol ott vannak! Ők ilyenek! Ezt vagy el tudod fogadni vagy nem de attól még ott lesznek!
Egy érdekes kérdés: Egy átlag cigány 2 nyelvet beszél Mo.-n magyart meg vmelyik cigányt(lovári vagy mittomén hány van). ezt tudjuk.
Kérdés: Te hány nyelven beszélsz amitől több vagy ?
Én itt ahol lakok mindenki beszél 4-5 nyelvet a rendőr min. 3-at én most tanulom a 3-at és szarnak érzem magam mert csak 3 féleképpen tudom elmondani ugyanazt. Nehogy azt hidd már hogy mert te bent nyomod a gyárba akkor törvényszerüen jobb is vagy!

zellerlevél 2011.03.06. 21:11:03

@Osiris_X:
(Érdekes, arrafelé lakó ismerőseink nem egészen azt mondják, amit te.)

Osiris_X 2011.03.06. 21:14:23

@zellerlevél: Hát tudod ez egy nagy ország nem 10 hanem 60-70 millió de nézd meg hol a legkisebb a bűnözés ezen belül na én arra lakok :D
Sztem te Párizsra gondolsz nem ?

farkamatvakarva 2011.03.06. 21:19:22

@Osiris_X:
"most tanulom a 3-at és szarnak érzem magam mert csak 3 féleképpen tudom elmondani ugyanazt"
te tényleg egy szar alak vagy

Kengyelfutó Gyalogkakukk 2011.03.06. 21:26:25

@qwasder: erre utaltam az utolsó bekezdésben, hogy lenne rá ötletem... :)

Osiris_X 2011.03.06. 21:26:32

@farkamatvakarva: :d THX
Bezzeg a Luxemburgi nigger az elmondja 5 nyelven. Na olyankor égek a boltban :D

Good Night White Pride !

Csak az akarástól függ ? Meg kicsit nyilván a körülményektől is...

nem nemsiker_s 2011.03.06. 21:34:12

@verőköltő bodobács:

"Mert akkor talán ki kellene mondani mi magyarok is hibásak vagyunk abban, hogy ez a helyzet idáig fajult!!"

Nincs olyan európai népcsoport amely több száz év alatt ne tudott volna integrálódni az európai kultúrába, egy kivételével. És ez a cigányság nagy része.
Szerintetek ez miért van?

Osiris_X 2011.03.06. 21:49:09

Jó kérdés ! Sztem meg ez az érme is kétoldalu. Az itteni fehér cigók azt nyomják hogy kivesznek cégektől helyeket. Oda felállítják a lakókocsiparkjukat. De olyat hogy elsírod magad!:D Rendesen közösségi helyiséggel sörsátorral, olyan lakókocsikkal hogy amugy full kényelemben élnek valszeg.
Aztán jön egy reggel mikor arra mész munkába és ugy eltnnek mintha soha ott se jártak volna. Nem tudni de nem hiszem hogy tulzásba viszik az áram kifizetését. Ezek integrálódva vannak? Nem hinném...
De ezek ilyenek. Itt már mindenki megszokta őket. Sztem kb tudják a helyiek is vannak dolgok amit ezek tunak "elintézni" (lásd: Blöff c. film) valamifajta szimbiózis ez. Sztem lehetetlen integrálni őket. Ezek is segélyeznek meg minden ilyesmi amit lehet. Utálják is őket emiatt de azért anyira nem hogy bennük lássák a bűnbakot a társadalmi problémákra! Habár most lehet megint Le Penn győz... Azt mondtáka helyiek hogy Sárközy az a kuzinunk.
Szerintük :D Nem anyira kicsi ez/az a tanya hogy mindenki sógor koma legyen... de a megközelités kedves szeretnek amugy minket! (és tudják hogy a román az rohadtul nem dolgozik a magyar meg igen) ... lehet ezek is raszisták ? valami olyasmi ez csak árnyaltabb.

,,i, 2011.03.06. 22:23:25

@Osiris_X: a roma 2 nyelven beszél minimum, romániai 3-4 nyelven is. összesen hány szót használ? összeadhatod 4 nyelv azonos jelentésű szavait is :D

,,i, 2011.03.06. 22:26:19

@Osiris_X: ezt a szöveget felejtsd el. álmodozzál de itt nem mi tanulunk meg együtt élni, ők fognak alkalmazkodni vagy így vagy úgy. a rendőrségnél még követelmény az érettségi + 2 év, nincs közöttük sok..

Bankrator 2011.03.06. 22:33:15

@Bukott Rockzenész: Mert aztán az ázsiai,afrikai,nyugat-indiai bevándorlók mind kögazdagok voltak otthon,és csak a poén kedvéért utaztak rabolni,gyilkolni Londonba?Szerintem öket is a szegénység hajtotta. Tölünk hány orvos menne ha itt is annyit keresne mint ott kinn?

Osiris_X 2011.03.06. 22:48:09

@,,i,: érettségi+2 év ? te miről beszélsz érettségi +2 év ovoda vagy mi van ? Beszélni nem tud egyik hazai zsaru se ébresztő! A lógósok gyüjtőszakmája nem pedig egy Hivatás! Itt 2 rendőrből egyik mindig beszél angolul. Pedig senki más. Ezt ugy kell értelmezni hogy az átlag ember francba nem beszél angolul mert németül vagy luxemburgiul vagy akárhogy de angolul kurvára nem. mégis 2 zsarubol egy tudja. Nállunk meg pár éve egyemistásokat fizettek a jóságos rendőr mellé hogy tudjon már Béla valahogy.(100 millió a gipsz jabak káeftének) Mer amugy rohadtul várjuk a turistákat, csak tanuljanak már meg magyarul. Ezt hogy? Melyik önkormányzat volt ez ? Jah a Pesti. Demszky bácsiék. Az utódjuk meg nem tud miből enni adni a gyerekeknek. Hát én letojom amugy. Ti tudjátok de gondolkozzatok már.
Nállunk nyitva lehet hagyni a kocsit az utcán 4 nyelven is.
(kádár bácsinak nem azért kellett mennie mert a krumlileves az nem volt krumplileves, hanem mert 3 év alatt megkétszerezte az ország államadósságát! a gdp 80%-a ! a háborús jóvátétellel együtt! ébresztő! bűnös népcsoportot akarsz? te vagy mert hagytad!)
De tényleg a romák tehetnek mindenről. Éljen Marie Le Penn! Aszt majd jobb lesz.

sanya64 2011.03.07. 00:08:37

Hülyeség azt feltételezni, hogy ez a törvénytervezet a cigányok ellen irányul, ellenkezőleg, ez egy gesztus feléjük, hogy a tizenöt éves Kolompár Szandokán államilag lepapírozva, végleg mentesülve az iskola nyűgje alól, végre nyugodtan összeköltözhessen a tizennégy (!) éves kis Sztojka Dzsenniferrel (aki addigra már a nyolcadik hónapban jár, nanáá), és így igen fiatalon nekiállhassanak a kínai pólógyártás növekedési ütemével megegyező lendületű gyerekgyártásnak, hogy hamar sok-sok pénz jöjjön a házhoz...
(amely új ház is hamarosan felépül ám "okosba", a szocpol. támogatást a szokásos cigány módon igénybe véve...)

((
süti beállítások módosítása