A nap izéje

‎"A titán forradalmi út nem habos kakaós uzsonnázással tarkított sétakocsikázás! Hanem egy diadalmasan száguldó gyorsvonat, ahol a mozdony acélos dübörgése elnyomja esendő gyomrunk korgását!"

Utolsó kommentek

"nézd legott Komédiának, s múlattatni fog. "

2012.01.08. 15:34 Harpi

Magyarország Kormánya Holding Zrt.

Címkék: fidesz maffia eu orbán viktor alkotmány imf közbeszerzés

Minden jel arra vall, hogy a magyarországi demokráciát féltő, diktatúrát kiáltó hangok erősen túlzók. Nem épül itten semmiféle bolseviki teljhatalom, nincsenek az oroszok a spájzban. Mindössze annyi történik, hogy éppen ezekben a kemény hetekben derül ki alighanem mindenki számára, hogy egy országot a 21. században nem lehet úgy vezetni, mint egy vállalatot. Sem pedig úgy, mint egy hűbéri társadalmat. Pláne nem, mint egy maffiacsaládot. Orbanisztán hűbéresei, a gazdasági burzsoázia kezdi elveszteni a hitét az urában. És ez a felismerés most nagyon sokaknak nagyon fájni fog...

Fotó: Facebook.com

Amikor Orbán Viktor 1998-ban átvette a kormányrudat a szocialistáktól, akkor egy viszonylag kiegyensúlyozott nemzetközi gazdasági környezetben, a legnagyobb megrázkódtatásokon már túlesett országot vett át. Nem okozott hát gondot, ha folytatta elei munkásságát, és a központosított nemzeti vagyon és a nemzeti jövedelem java részét, állami megrendelések útján, a saját gazdasági burzsoáziájának kiépítésére fordítja. Ez a klientúra-rendszer nem az ő találmánya, lényegében ez mozgatja Magyarország és Európa gazdaságát a kora középkor óta. Nem mindegy azonban, hogy ezt mikor és miként csinálják az urak.

Orbán most egy kisöpört padlást vett át, ráadásul a világgazdasági környezet a legkevésbé sem mondható konszolidáltnak, a módszerek azonban nem változtak.

A Vezénylő Tábornok úgy tekint Magyarországra, mint egy nagyvállalatra, amelynek ő az elnök-vezérigazgatója. Az autoriter vidéki vállalati középkáder gyermekeként szocializálódott férfi nem tudja elképzelni, hogy az erőszakos parancsuralmi rendszeren kívül létezik más, hatékony vezetési módszer. Ezért hát parancsuralkodik. Mindenhol, az élet minden szintjén. Ő tudja, mi a helyes, és ezt mindenkinek kötelessége tudomásul venni. Nincs apelláta! Amit pedig nem lehet hatalmi szóval megszerezni, azt még mindig meg lehet venni. Így szerzi Orbán a támogatóit.

Hatalmas állami beruházásokkal, előre lezsírozott közbeszerzésekkel, sok-sok milliárdos megrendelésekkel tömi tele a sorba beálló cégek, vállalkozók zsebét. Ezermilliárdokról van szó! Ha kell, államosítja a dohánykereskedelmet, a kórházakat, az önkormányzati vagyont – nem gond, a kétharmad felhatalmazást ad rá. Ha a jogszabályok, vagy éppen az Alkotmánybíróság szembe jön, sebaj, annál rosszabb az Alkotmánybíróságnak! Írjunk új alkotmányt, rendezzük át az igazságszolgáltatást – a lényeg, hogy menjen az üzlet!

Néhány tucat pénzember és nagyjából ugyanennyi cég érdekében Orbán hajlandó volt bohócot csinálni Magyarországból. Azért, hogy senki se ugasson bele a bizniszbe, képes volt összeveszni a fél világgal. Azért, hogy ne döccenjen a vállalkozás, összebalhézott a szövetségeseinkkel, és picsipacsizott az ellenfeleinkkel. Magyarország nemzetközi hitelessége a béka segge alatt van, valahol Fehéroroszország és Észak-Korea között félúton, habár utóbbi lehet, hogy beelőz a diktátor halála után.

Orbán és bandája most nem azért van bajban, mert bajban van a magyar gazdaság. Hanem azért, mert ezt a bajt képtelenek másként elhárítani, mint hogy beengedik Magyarországra az IMF és az EU revizorait. Másképpen nem kapunk pénzt ugyanis, ami nélkül viszont megáll az üzlet. Ámde ezek az ellenőrök minden szőnyeg alá be fognak nézni, kiráncigálják a csontvázakat a minisztériumi szekrényekből, és akkor nem lehet majd kétharmadra meg új Alkotmányra hivatkozni! Vége lesz a zsíros sógorkoma-szerződéseknek, nem lesz több ál-közbeszerzés, nem lesz több megbízási lánc az autópálya-beruházásoknál, sőt, talán az is kiderül, miért állt érdekében minden korábbi kormánynak, hogy húsz év alatt se lehessen befejezni a négyes metrót.

Bezáródnak a pénzcsapok, miniszterelnök úr, bizony! Orbán ezért igyekszik minden erejével elodázni azt a pillanatot, amikor végképp le kell húznia a rolót. Már mindent elnyelt az elképesztő orbáni téboly. Állami megrendelésnek címkézve felosztotta a hűbéresei között több millió magyar nyugdíj-megtakarítását, épp most igyekszik rátenni a kezét az ország devizatartalékaira (de szerencsére ezért már rácsaptak a kezére) és az önkormányzati vagyonra, kicsinálták a konkurenciát a szerencsejáték-iparban, majd elegyengették az utat a saját kaszinóbizniszük előtt... Mindent elvettek már, amit lehetett, zsarolással, megfélemlítéssel, a szabályok átírásával. Nem ismerős a módszer?

Óhatatlanul felmerül a kérdés a magyar gazdaság és politika elmúlt húsz évének ismeretében: Vajon van maffia Magyarországon? A válasz: már nincs. Itt valami egészen más jelenségről van szó. Maffiáról akkor beszélhetünk, ha a szervezett bűnözés megveti a lábát a politikában és az igazságszolgáltatásban. Nálunk erről ma nincs szó. Eddig csak vicc volt, ám kéretik egészen komolyan venni: a kormány nem tűri a konkurenciát. Maffia tehát nincs ma Magyarországon. De vajon minek nevezzük azt, amikor az állam maga viselkedik szervezett bűnbandaként?

Ám ez már a végjáték...

114 komment · 10 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://napizeje.blog.hu/api/trackback/id/tr603528787

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Hol van Orbán Viktor és Pintér Sándor? 2012.01.14. 19:40:06

Hol volt ma a nagyarcú Pintér Sándor?Az operaházi demonstrációnál ott volt. De hol volt most? Vagy az arcosság csak addig tart nála, amíg tudja, hogy békés emberekkel áll szemben, ha fekete dzsekit és bakancsokat lát, akkor inába száll a bátorsága? Már...

Trackback: Az utca nem lehet ellenzékben! 2012.01.10. 08:35:28

Adta ki a jelszót a kedves vezető. Persze nem azonnal, mivel kellett egy kis idő, míg megmagyarázták neki, hogy nem mellette, hanem ellene tüntetnek az utcán.Kicsit értetlen volt a Kedves Vezető. Elsőre nem is értette a dolgot. Gyorsan megnézte a naptá...

Trackback: Rugalmas elszakadás: elbukott a szabadságharc 2012.01.09. 11:52:59

Az elmúlt napokban már attól lehetett tartani, tényleg belezuhanunk a szakadékba, mire pénteken a Kedves Vezető bejelentette a rugalmas elszakadást....

Trackback: UTOLSÓ ESÉLY 2012.01.09. 10:03:41

 Agónia, vagy élet? Lassú, hosszú és fájdalmas szenvedés, vagy kilábalás? Nem kérdés ma már, hogy két lehetőség közül választhat a kormányzó többség - a fidesznek és ragadványának még van lehetősége válaszokat adni, de ahogy fogy körülöttük a...

Trackback: Az emberek úgyis a Fidesz után mennek 2012.01.09. 09:51:10

Most a Fidesz gyengének tűnik, de kétségem sincs afelől, hogy magabiztosabban nyerne meg egy előrehozott választást mint a 2010-es választásokat. A 2002. évi országgyûlési választások eredménye mindenkit meglepetésként ért Magyarországon. A közvélemény...

Trackback: Fidesz sírvers 2012.01.09. 07:25:13

Mit írnál az FMPSZ, azaz a volt Fidesz sírkövére? (Fidesz--> FMPP--> FMPSZ.) Mert az F. Magyar Polgári Szövetségnek is szüksége lehet erre. Hiszen az SZDSZ, MIÉP, MDF, FKGP és sok más egykor kormányerőt is képviselő párt sírja felett ma már csa...

Trackback: Egyházállami pártmutyi összeesküvés elmélet 2012.01.09. 07:15:15

A magyar lakosság 100%-a ateista, ha ugyanolyan módszerrel képezzük az ateistákat, mint a hívőket. Mert miért is hívők azok együttesen, akik tagadják egymás isteneit, vagy nincsenek is isteneik?Ez egy naprakész, napjainkban is játszódó összeesküvés elm...

Trackback: Rogán Antal életrajza 2012.01.08. 21:05:58

Rogán egyéves pénzügyi ügyintézői gyakorlattal megy tárgyalni az IMF-hez. Tényleg az a jó az országnak, ha nem három felkészült gazdasági szakembert, hanem egy jogászt és két pártkatonát küld a Fidesz az oroszlánbarlangba? "Kihagyják Matolcsyt az...

Trackback: Matolcsy György életrajza 2012.01.08. 21:05:06

Hogyan irányíthatja egy nemzet gazdaságát az, akinek egyetlen nap munkatapasztalata sincs a versenyszférában? Nemzetgazdasági miniszterünk soha nem dolgozott vállalkozásban, ám figyelemre méltó időt töltött igazgatással, elnökléssel, kurátorkodással és...

Trackback: Orbán Viktor életrajza 2012.01.08. 21:04:09

Alkalmas-e az ország vezetésére Orbán, akinek mindössze egy éves szociológus gyakornoki szakmai gyakorlata van a megélhetési politizálás mellett? Mihez ért az ELTE-n huszonnégy éve szerzett jogi diplomájával? Nézzük meg Europass sablonba feltöltött él...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dr.Zomboss 2012.01.08. 18:00:23

Megjelent a szervezett bűnözés a politikában.
Olajbiznisz a 90' évek elején. Azóta.

dbeata 2012.01.08. 20:33:25

Az a legrosszabb, hogy míg ha egy termék selejtesnek bizonyul, visszaviheted, lobogtatva a blokkot és garijegyet. Viszont ha a kiválasztott párt bizonyul selejtesnek, akkor kábé a sóhivatalba mehetsz.

TrueY · http://qltura.blog.hu 2012.01.08. 20:37:11

"Orbán és bandája most nem azért van bajban, mert bajban van a magyar gazdaság."
Amikor '98-ban átvette a kormányzást, akkor csak kicsit tudott rontani a gazdaságon az amúgy felpörgő gazdaságon. Már 10%-os növekedést vizionált azóta tatarozott Matolcsynk.
Most egy rossz helyzetben vették át a kócerájt. De ezen sokat tudtak rontani. Hála a dilettantizmusuknak!
Csendes vizeken nem kunszt ellavírozgatni egy kis hajóval. De viharban mindjárt kiderül, hogy érti-e a kapitány a hajózás csínját-bínját! Ezek megbuktak. Leülhetnének, mert ez eddig egyes!

dbeata 2012.01.08. 20:41:27

Amúgy teljesen egyetértek a posztolóval, csak én nem mertem volna ezeket így leírni, mert tartok a retorziótól. Ha mobilon fizetsz, azzal is a Fidesz Zrt.-t támogatod.

NA YA! 2012.01.08. 20:53:02

@poszt:"Vége lesz a zsíros sógorkoma-szerződéseknek, nem lesz több ál-közbeszerzés, nem lesz több megbízási lánc az autópálya-beruházásoknál, sőt, talán az is kiderül, miért állt érdekében minden korábbi kormánynak, hogy húsz év alatt se lehessen befejezni a négyes metrót."

A fenti mondat a kakukktojás! A többi sajnos igaz!:(

Mária 2012.01.08. 20:57:20

"Ámde ezek az ellenőrök minden szőnyeg alá be fognak nézni, kiráncigálják a csontvázakat a minisztériumi szekrényekből, és akkor nem lehet majd kétharmadra meg új Alkotmányra hivatkozni!"

Optimista vagy. Meg naiv.

Sét 2012.01.08. 21:06:17

sajnos az EU gyenge és mi pedig szintén gyengék és gyávák vagyunk elhajtani a klientúrájával együtt és ezt Viktor tudja.
ez ennyi...
20 évet buktunk el, 20 év telt el és a legalján vagyunk még mindig..behunyjuk a szemünket és tűrjük.
Mindegy ki van kormányon.
1-2 generációnak le kell mennie, hogy valami tisztuljon..bár addigra már lehet Kína egy tartománya leszünk.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.01.08. 21:09:24

Ezzel nagyon egyet tudok érteni, legsötétebb összeesküvés-elméleteim összegzése! És sajnos simán igaz is lehet.
Egyébként Gyurcsányék sem voltak ebben rosszak, csak kevésbé lehettek pofátlanok.

bananarepublica 2012.01.08. 21:10:12

Politikai gazdasagi dinasztiak letrehozasa
a cel - 150 ev mulva kifogja azt tudni a ded nagypapa milyen ugyesen lopta el a kozpenzeket.

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2012.01.08. 21:13:59

De még ha értenének hozzá.

De amihez ezek az üzletemberek hozzáérnek, az szarrá válik a kezükben.

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2012.01.08. 21:15:04

Azért kell nekik mindig új biznisz, mert a régieket már befuccsoltatták.

Ez egy sáskajárás.

DR.version · http://m-12.blog.hu 2012.01.08. 21:19:37

orban megy vagy marad mindehogy bukik, az imf csak honapokra adagolja a penzt, ha a megfelelo megszoritast nem viszik vegbe nem utalnak, ugyanugy ahogy a gorogoknel

Бабаяга 2012.01.08. 21:23:43

Ha a költségvetésből, ami több ezermilliárdos lenyúlnak 1 milliárdot, ami sok pénz, az nem nagyon látszik meg. Ezek a fiúk viszont azon agyalnak másfél éve, hogy miként tudnának tízszer ennyit lenyúlni. Nem profi vezérigazgatók, hanem átlag magyar kisvállalkozók, akik ugye mindig mindent meg tudnak oldani "ügyesben".

tundrazuzmo (törölt) 2012.01.08. 21:30:20

"Ámde ezek az ellenőrök minden szőnyeg alá be fognak nézni, kiráncigálják a csontvázakat a minisztériumi szekrényekből, és akkor nem lehet majd kétharmadra meg új Alkotmányra hivatkozni! Vége lesz a zsíros sógorkoma-szerződéseknek, nem lesz több ál-közbeszerzés, nem lesz több megbízási lánc az autópálya-beruházásoknál"

Dehogy lesz vége itt bárminek. A posztoló sejti az igazságot, csak azt nem sejti, hogy itt minden szépen le van papírozva. Nincsenek csontvázak, vagy ha vannak, akkor hivatalos közbeszerzésen nyerték őket. És minisztériumi szekrényről is van számla, sőt szállítólevél is. A rendszerben az a jó, hogy megfoghatatlan a kis emberek számára.

Dendrobatidae 2012.01.08. 21:44:03

@Sét: "20 évet buktunk el, 20 év telt el és a legalján vagyunk még mindig..behunyjuk a szemünket és tűrjük."

Húsz éve is furcsa dolgok történetek:

"Róna Péter: Amikor a rendszerváltás megtörtént, - annak ellenére hogy voltunk néhányan, akik más tanácsot adtunk Antall Józsefnek, akinek egyébként a mostani Matolcsy György volt a fiatal jobbkeze - hogy nem kell az azonnali liberalizáció, nem kell azonnal lebontani a vámokat, nem kell azonnal szabadpiacot teremteni a tőkének, nem kell azonnal mindent eladni, és nem igaz, hogy mindent magántulajdonba kell juttatni. Én ezt mondtam. Megjegyzem, hogy annak idején a pénzügyminiszter, Rabár Ferenc volt, aki ezt a nézőpontot képviselte. Ezzel szemben állt Matolcsy György, aki az azonnali liberalizáció elkötelezett híve volt akkor."

A 16.perc 40. másodpercétől érdemes hallgatni a videót:

www.youtube.com/watch?v=7-vZ32WJQnA

És most ő küzd a "gazdasági függetlenségért" nagypofával a bandájával. Itt húsz éve idiótának néznek mindenkit. De egyszer böjtje lesz ennek, ez egész biztos.

Heimdallr 2012.01.08. 21:45:41

ha ilyeneket olvasok, akkor mindig Dahrendorf elmélete jut az eszembe:

Szerinte három fázisa van a demokratikus átmenetnek
1, jogi átalakulás - 6 hónap kell hozzá
2, gazdasági átalakulás - 6 év alatt lezajlik
3, demokratikus politikai kultúra - 60 év/három generáció kell hozzá

szóval ne parázzon senki, már csak 40 év és minden jobbra fordul...

homér 2012.01.08. 21:46:10

@Sét: a néppárt teljes mellszélességgel támogatja az európai bizottság döntéseit (Barosso és társai), egyben kiállt a fidesz mellett, mert biztosak benne, hogy orbánék az eu alapszabályzatával összhangba fogják hozni a magyar törvényeket. na, ezt hívják úgy, hogy orbán megkapta a levágott lófejet... ezt utasítsa, vissza ha meri.

Gamma Leonis · http://gombamania.blogspot.com 2012.01.08. 21:49:38

Nekem is hasonló volt a gyanúm. Tényleg "vállalatként" tekintenek az egész országra. Sajnos rátették a mancsukat a haza vagyonára, és innen érvényesül a mondás: pénz beszél, kutya ugat, vagyis náluk a hatalom, így hiába is voltak és lesznek a tüntetések. :-(

Hertelendi 2012.01.08. 21:52:08

Mit lehet erre írni???? Döbbenetes!!!!
A bukásuk után kevés lesz a férőhely a börtönökben...

Nagyszájú cigánygyerek, az apja is ahelyett, hogy bányát hajkurászott, inkább verte volna el nadrágszíjjal a hülyegyereket:(((((

Бабаяга 2012.01.08. 21:54:21

@Dendrobatidae: Bocs, akkor azért kapott fizetést, most meg azért, hogy a jelenlegi gazdi álmait valósítsa meg.
Egyébként akkor még ovi is lelkes liberális volt, ma már legszívesebben megszüntetné azt a gyülekezetet, amelyikben megkeresztelkedett.

Mpatikus Eszetlenellenes 2012.01.08. 22:15:50

Ez a meglátás telitalálat, sajnos...

Viszont az egyik commentben olvasható, hogy MINDEN LE VAN/LESZ PAPÍROZVA...!
A gond itt van, mivel az igazságszolgáltatás megújításából fakadó relativ volta az esetleges eljárásokat súlytalanná teszi.

Elég csak annyi, ha az ügyész "jóindulatúan" nem minősíti az tarhálási eseménysort bűnszervezetben elkövetett cselekménynek, s máris nevetséges 1-2 éves bűntételek állnak szemben milliárdos pénzek eltüntetésével. (Zuschlag is azért kapott 6 év fölött mert búnszervezetnek minősítve ítélték el ténykedését, jogosan.
Tapasztalat mondatja velem, hogy VANNAK EMBEREIK akiknek befér pár év pártízmillióért.

Erre kell megoldás, mert különben olyan mértékű morálrombolás jöhet a mai állapotokat tetézendő, hogy már nem kell félni attól, hogy kinyilik a bicska az emberek zsebében. UGYANIS MÁR NYITVA ÉS KÉZBEN LESZ!

tintamin 2012.01.08. 22:16:31

Szerintem két verzió lehetséges a jövőben:

1. Vagy a cikkíró végzi a Dunában "baleset következtében" (Ne adj Isten!)
2. Vagy Viktor sitten de minimum a lecsóban (Adj Isten!!)

A cikkíró vigyázzon magára nagyon, amíg a második - nagyon kívánatos pont - be nem következik.

A bóvli kormány most már a lottóval is csal!! 2012.01.08. 22:42:11

Közrendőrből milliárdos / 20 év alatt/ "becsületes" munkával, majd miniszter kedvezményes nyugdíjjal, Pintér Sándor féle "életpályamodellt" mindenkinek.

Különös tekintettel a rokkantnyugdíjasok fizetett fidesz bérenc orvosok által a nemlétező munka világába történő visszaterelésére.

Orbán van még egérút, most takarodj!

2012 2012.01.08. 22:44:33

‎Az izlandi civilek készítette alkotmánnyal miért nem foglalkoztak magyarországi elemzések? Íme egy lehetséges ok, illetve adaptálható alternatíva:

www.facebook.com/notes/l%C3%A1szl%C3%B3-z%C3%B6ldi/m%C3%A9dianapl%C3%B3-hol-vannak-az-alkotm%C3%A1nyoz%C3%B3-%C3%BAjs%C3%A1g%C3%ADr%C3%B3k/249476308453875

kamerasmobil 2012.01.08. 23:10:23

Hagyjuk mar ezt az Izland dolgot. Egyreszt vannak kb. 300 ezren ez olyan mintha egy kozepes magyar varosrol beszelnenk. Masreszt egyaltalan nem olyan hu de nagyon jo nekik per pillanat es meg jo par evig eltart amig helyrerazodnak a dolgaik. Csak ok ott ezt ki tudjak birni nalunk meg a fel orszag ehen pusztulna ha ezt az utat probalnank eroltetni.

Ami meg a posztot illeti. Ez kb. igy van szerintem is ez a mostani kotelhuzas arrol szol hogy az EU nem hajlando elturni egy ilyen maffiaorszagot a hatarain belul. Milliarszam talicskazzak a kozpenzt es ami meg jobban zavarja oket az EU-adofizetok penzet maganzsebekbe es meg van pofajuk arcoskodni is melleje.

Kozeptavon Romaniat Ukrajnat Szerbiat es Horvatorszagot is be akarjak venni mert muszaj es az nem fog beferni hogy a hatarokon belul legyen egy ilyen allam. Se az nem engedheto meg hogy ez a par orszag azt kepzelhesse hogy nekik se kell alkalmazkodni mert a magyarok is nyomathatjak a kulonutas marhasagaikat es rombolhatjak az egyseget.

Orban es akik mogotte alltak azok mind elkestek. Az EU belepes elott talan megprobalkozhattak volna ezzel (bar a romanok es ukranok akkor kibaszottul bepoccentek volna hogy miattunk maradnak ki ok is) de most peldat fognak rajtuk statualni. Nem fog par ilyen mucsai bekepzelt idiota az egyseges Europa utjaba allni es minel tovabb erolkodnek annal durvabb eszkozoket fognak ellenuk bevetni. Azt meg csak remelhetjuk hogy belolunk nem lesz collateral damage (szerencsere ez az EU erdeke is)

Hülye vagyok 2012.01.08. 23:15:40

@Sét: Nem. 20 éve még az élbolyban voltunk.

Húzzunk bele! 2012.01.08. 23:16:50

Mocskos zsidó duma, izraelből könnnyű minden sz*rt összehordani, ami a valósághoz annyi köze van, mint zsidónak az engesztelés után tett igéreteihez, hogy betartsa.

Times New Roman 2012.01.08. 23:24:37

@Húzzunk bele!: én amúgy bírlak, de csak azért, mert ellensúlyozod a másik szélsőséget itt a komment-elületen:)) lényeg a harmónia:)

Kassian 2012.01.08. 23:30:08

@Húzzunk bele!: Na, akkor örömmel értesítelek, hogy te lettél a Nap Legnyomorultabb Férge díjának tulajdonosa. Te ócska, tetű...

Times New Roman 2012.01.08. 23:32:26

@Kassian: szerinted ez a helyes hozzáállás egy ilyen kommentre? :) szerinted érdekli, hogy szerinted ő egy ócska tetű?:)))

tundrazuzmo (törölt) 2012.01.08. 23:41:15

@Húzzunk bele!: Izraelben nem duma van, hanem kneszet. Amire te gondolsz, az Oroszország. Egyébként pedig azért hajoltam le, hogy szót váltsak veled, mert az én nagy szívem ilyen. A parkban is mindig megsimogatom a kis pincsikutyát, aztán néha csóválja a farkát, néha pedig harapni akar. Benne van a pakliban, ezt vállalom. Inkább a magyar nyelvű billentyűzetet fogd, és nekem válaszolgass, mintsem kivándorolj Izraelbe, ahová olyannyira vágysz, hogy egyetlen kommentedet sem tudod zsidók említése nélkül megírni.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2012.01.08. 23:43:15

@Húzzunk bele!:

Én magyar vagyok (nagyon), de nem tudom értelmezni, amit írtál. Próbáld meg higgadtabban. Először szedd össze a gondolataidat, mondjad el megadban és utána írd le.

2012.01.08. 23:47:47

"ezek az ellenőrök minden szőnyeg alá be fognak nézni, kiráncigálják a csontvázakat a minisztériumi szekrényekből"

Dehogy fogják. Az IMF-nek, és kapcsolódó világuralmi szervezeteknek egyetlen céljuk van: vigyázni arra, hogy Magyarország az idők végezetéig hitelrabszolga maradjon. Végtelenített, soha ki nem fizethető un. mentőcsomagokat kell kapnunk amíg csak lehet, persze ez csak mostanában vált széleskörben nyilvánvalóvá, ennek lehetünk a tanúi. Orbán megpróbált egy kicsit ellenállni, rögtön elkezdték szorítani a zacskóit. Ő meg amúgysem a gerincesek csoportjába tartozik, morgásnál többre nem futotta. Ez van kedves barátaim, tisztelt hölgyeim és uraim. Nyilván felvesszük az újabb kölcsönt, amivel őszig megváltjuk a nyugalmat. Aztán kezdődik minden előröl, amíg össze nem csapnak a hullámok.

Csaknézek... · www.Nem Gábrielnek való vidék, térítő-hanta STOP! 2012.01.08. 23:51:01

"Ez már a végjáték..."

Orbánnak - lehet, és a magam részéről remélem.
De Magyarországnak nem az.

Addig, amíg gagyi, átlátszó ígéretekkel meg lehet a többséget hülyíteni - tökmindegy, melyik oldalról -, addig gagyiország maradunk, gagyi vezetőkkel.

kamerasmobil 2012.01.08. 23:54:22

@Húzzunk bele!: Ilyenkor mindig a dokinal cirkuszolo 1-2 eves gyerekek jutnak eszembe akik kesz vannak az oltastol. Szerencsere vannak felnott ertelmes szuleik akik elintezik hogy ne kelljen kiskorukban meghalniuk olyan mara trivialis betegsegekben mint a torokgyik.

Na veletek is pontosan ez lesz. Teli torokbol sirtok de az orszag ertelmesebb fele at fog titeket is rangatni a nehez korszakon es a vegen nektek is jobb lesz...

kamerasmobil 2012.01.08. 23:58:15

@Jankove: Igy van baszki ez a kocsog IMF mindent megtesz azert hogy 3-4% kamatert adjon nekunk hitelt szemben a piaci finanszirozas 10% koruli kamataval. Nekik ez sokkal jobban megeri!!
Meg a sok kocsog londoni broker se akar 10%-ot keresni az allamkotvenyeinken csak 4-6%ot. Azert varjak hogy az IMF stabilizaljon es ne lehessen a zavarosban halaszni. Egyebkent is oda meg vissza vannak attol hogy az EU GPD-jenek 0,8%-abol minel nagyobb aranyban reszesedhessenek. Mit nekik Nemetorszagban befektetni amikor ok latjak hogy itt van a nagy love!

Egyebkent orvos latott mar?

Quadrille Lobster · http://oriblog.blog.hu/ 2012.01.09. 00:00:32

Nem fognak ezek benézni mindenhová.

Az a fránya külföld is a magyaroktól várja, hogy tegyenek rendet a saját portájukon. Idejes a szobatisztaságnak, nem fognak mindig pelenkát cserélni.

2012.01.09. 00:09:13

@kamerasmobil: Óh persze, egy globális pénzügyi szervezet, a világválság kellős közepén, pont arról híres, hogy puszta emberbaráti szeretetből megmentsen minket. Fura hogy mindenhol megjelennek ezek a dögkeselyűk, ahol szar van a palacsintában, és nagylelkűen dobálják a mentőcsomagokat. Zavaros időket élünk, de náluk mindig tele az éléskamra. Barátom nem kell hozzá különösebb tehetség, hogy átlásd legalább nagyvonalakban, mi folyik a világban, és itthon. Segítek, ugyanaz ami kicsiben: Ellehetetlenítenek, kibasznak az állásodból, terelgetnek jobbra balra, de minden ajtó zárva, csak egy nem: A Banké. És ha nem akarsz éhendögleni, be is fogsz menni rajta.

Csaknézek... · www.Nem Gábrielnek való vidék, térítő-hanta STOP! 2012.01.09. 00:23:09

@csaknézek...:

Ja, kifelejtettem Gagyiország fenntartásának néhány fontos szabályát:

Irigykedek, tehát vagyok!
Aki nem magyar, az gyanús!
Aki Magyarországon él, de nem "velünk" van, az is gyanús! Sőt!
Ha nincsenek érveid, pótold hangerővel! Minél butább és tájékozatlanabb vagy, ordíts annál hangosabban!

kitiltott bögre 2012.01.09. 00:25:40

még nem kaptunk egy fillért sem.szerintem amíg Orbán és bandája van nem is fogunk.ha meg véletlenül adnak ezek a férgek ellopják.

bögöbö 2012.01.09. 00:32:27

Nagyon jó a poszt, de nem hiszem, hogy bonyolult összeesküvés-elméleteket kellene gyártani.
Egész egyszerűen egy inkompetens gazdasági analfabéta kezébe adta a kormányrudat a választók populizmussal megvezethető fele.
Még azt sem feltétlenül hiszem, hogy eleve szándékuk volt hozzányúlni a manyup-pénzekhez, bank-, chips-, telekom-, vagy akár ebadókat kivetni stb., mindezek csak bugyuta (ámbár húsbavágó és hiábavalónak bizonyult)improvizációk voltak, mivel még önmaguk előtt sem feküdt valamiféle "titkos", tételes gazdasági program a választások idején.

Netuddki. 2012.01.09. 00:48:52

@bögöbö: Ja, csetlenek-botlanak. Csak közbe azért a kezük is elég vastagon maguk felé hajlik ám...

bögöbö 2012.01.09. 01:14:40

@kovi1970: Ja, persze, ILYEN programjuk azért volt, legfeljebb nem leírva...

komplikato 2012.01.09. 01:37:00

@Jankove: "Végtelenített, soha ki nem fizethető un. mentőcsomagokat kell kapnunk ..."
Érdemi indoklás, hogy a piaci kamat FELÉÉRT adott hitel mitől kevésbé visszafizethető, mint amire kétszer annyi a kamat???

komplikato 2012.01.09. 01:42:27

Na, most meglepődtem, azt nem tudtam, hogy Viktorék saját maguk által sikeres forint elleni támadásaiknak hála folyamatosan CSÖKKENT az IMF-től felvehető hitel. Akkor nem csak az összes magyar jen, chs, forint hitelessel és az államadóssággal sikerült kibaszniuk, de még a hülye IMF hitelt is elbaszták ... már ha kapnak.
Gratula, szép volt fijjúg.

pom pom 2012.01.09. 01:57:29

2 éve mondom: 1012 év feudalizmus + fides = álamcsőd + belháború...

már a híreket sem figyelem... egy hírt várok... amikor a BUKOTT fődakota halálhírét meghallom... akkor lesz újra jövője Magyarországnak...

rohatt gané maffia banda... gerinctelen alkalmatlan csürhe...

SvenH. (törölt) 2012.01.09. 02:05:41

@Jankove: te idiota barom...

arrol ugye nem is hallottal hogy az EU is ad penzt? csak a csökött agyadig nem jut el az EUt szidni mert meg a falu vegi kiskocsmaban is pofan basznanak e miatt

kamerasmobil 2012.01.09. 02:38:01

@Jankove: Kicsit utana kene olvasnod hogy mi is az az IMF. Es itt most nem ilyen kurucos meg barrikados oldalakra gondolok.

@Kompli: A matek nekik nyilvan nem erosseguk igy felesleges szamonkerni. Mondom - teli torokbol rinyalnak majd vegig de keresztul fogjuk rangatni oket is ezen a valsagon es a vegen mindenkinek jobb lesz majd. Persze megkoszonni se fogjak de hat ki nem szarja le.

röhögő 2012.01.09. 04:04:57

@Húzzunk bele!: Most hogy jót zsidóztál, már vissza is húzhatsz anyádba, aki sajnos nem nyelt le téged amikor kellett volna.
A zsidók hibája hogy nyakra főre vette fel a sok hülye a hiteleket?
A zsidók hibája hogy jobban éltünk mint amire lehetőségünk volt?
A zsidók hibája hogy még a görögök is sokkal többet termelnek nálunk, mert a 10 milliós Görögország GDP-je 310 milliárd dollár a miénk meg csak 140?
Hülye, buta fasz vagy, egyszerű gondolkodás móddal, akinek csak valami ellenségkép kell hogy legyen kit hibáztatni.

röhögő 2012.01.09. 04:06:37

@Jankove: Na itt a másik hülye! :-((

röhögő 2012.01.09. 04:07:33

@pom pom: Én ezt kb 89 óta sejtem, 10 éve biztosan tudom.

röhögő 2012.01.09. 04:08:24

@Kompli: "Érdemi indoklás, hogy a piaci kamat FELÉÉRT adott hitel mitől kevésbé visszafizethető, mint amire kétszer annyi a kamat??? " - Nagyon bonyolult dolgokat kérdezel, faék egyszerűségű embertől.

Szalahadin 2012.01.09. 05:43:23

@röhögő:
Nem lehet, hogy a görög GDP javarészét a turizmusban rejlő, a görög múlt és a tengerpart által biztosított lehetőségek kihasználása okozza? Akkor viszont hiába vagy arrogáns, hülye is vagy mellé, mert ha a magyarok az év minden napján földhöz verik a seggüket, akkor sem lesz itt az Akropolisz, a görög tengerpart meg egyebek. Értelmes kérdés az lehetett volna, hogy miért lehet Csehország GDP-je nagyobb, mint a magyar? De vigyázz, mert az árfolyam ez esetben is torzíthat.
Arról hallottál -e már, hogy az IMF-től nem a hitel kamata miatt ódzkodnak, hanem a hitel feltételeként megszabott feltételrendszer miatt, amely hatásában bőven túlszárnyalhatja a külön feltételeket nem támasztó piaci finanszírozás magasabb kamatát?
Látnivaló, hogy az öntelt fröcsögésed mögött semmiféle tartalom nincs, ezért ha kommentelni akarsz róla, érdemes lenne legalább elemi szinten megismerkedned a témával. Kezdetnek megtenné mondjuk John Perkins: Egy gazdasági bérgyilkos vallomásai című könyve, aztán, ha ezt felfogtad, jöhet mondjuk Joseph Stiglitz. Mindenki jobban jár, ha ezek olvasásával kötöd le magad a kommentelés helyett...

2llkedő 2012.01.09. 06:14:38

@Szalahadin: "Arról hallottál -e már, hogy az IMF-től nem a hitel kamata miatt ódzkodnak, hanem a hitel feltételeként megszabott feltételrendszer miatt, amely hatásában bőven túlszárnyalhatja a külön feltételeket nem támasztó piaci finanszírozás magasabb kamatát?"

Arról hallottál-e, hogy a kedvezményes kamatozású lakáshitelt nem lehet plazma tv-re, autóra felhasználni? Hallottál-e arról, hogy ha felvetted ezt a hitelt, akkor utána járnak, hogy vajh meg van-é az a lakás, ház, amire felvetted?

dbeata 2012.01.09. 06:56:33

@2012: hetivalasz.hu/vilag/europai-egyesult-allamok-43600

Én elkezdtem olvasgatni a facebookos bejegyzéseidet, és fennakadtam ezen a cikken...

dbeata 2012.01.09. 07:03:35

@2012: Az izlandi csődről is olvastam a cikkedet, és az az igazság, hogy ez az út itt járhatatlan lesz, szerintem, összefogás hiányában. Amíg megosztó Orbán a vezír, addig nem lesz itt összefogás, és sajnos érthető is az ok.

2llkedő 2012.01.09. 07:05:41

@dbeata: "Amíg megosztó Orbán a vezír, addig nem lesz itt összefogás,"

De lesz. Csak éppen ellene.

dbeata 2012.01.09. 07:23:54

@2llkedő: hvg.hu/velemeny/20111220_tgm_orban_brusszel_szuverenitas
Ezt már nézted? 2012 blogtársunknál találtam... Mit gondolsz róla?

akira2 2012.01.09. 07:24:03

@Jankove:

"Az IMF-nek, és kapcsolódó világuralmi szervezeteknek egyetlen céljuk van: vigyázni arra, hogy Magyarország az idők végezetéig hitelrabszolga maradjon. Végtelenített, soha ki nem fizethető un. mentőcsomagokat kell kapnunk amíg csak lehet, persze ez csak mostanában vált széleskörben nyilvánvalóvá, ennek lehetünk a tanúi."

Szerinted felmerült volna az IMF, ha a piacról 2-3%-os kamattal kapnánk hitelt? Pl. úgy, hogy Te vennél ilyen kamattal állampapírt. Szerinted miért nem kapunk 2-3%-on? Nagyobb esély lenne ilyet kapnunk, ha az állami kiadásokon már maguktól is faragtak volna a kétharmad birtokában? Pl azokon az állami megrendeléseken, amelyeket e poszt is fölvetett.

Egyébként pedig az, hogy ki kaphat "szabad felhasználású" hitelt (ilyenek az állampapírok), vagy kiket szükséges ellenőrzés alatt tartott IMF-hitellel kisegíteni, amikor a piac már nem hajlandó alacsony kamattal finanszírozni az kizárólag azon múlik, hogy az adós (jelen esetben a magyar kurmány) milyen megbízható adósnak tűnik a hitelezők szemében...

2llkedő 2012.01.09. 07:33:08

@dbeata: "Mit gondolsz róla?"

Első gondolatom, hogy baromi hosszú. A második, hogy TGM ezen írásán az érződik, hogy próbálkozik valamennyire védeni a kórmányt, csak nincs mivel.

Namir 2012.01.09. 07:40:21

"Amikor Orbán Viktor 1998-ban átvette a kormányrudat a szocialistáktól, akkor egy viszonylag kiegyensúlyozott nemzetközi gazdasági környezetben, a legnagyobb megrázkódtatásokon már túlesett országot vett át."

Akkor mégsem volt 1998-ban orosz válság, ázsiai válság, 2000-ben Dotkom lufi stb. ?

Vajon a poszt szerzője tudja, mit ír, vagy politikai szájíze szerint szűri meg a múltat?

2001-től 2008-ig, akkor valóban jó időszak volt. A világban másutt. De nem nálunk, mert mi valahogy kimaradtunk belőle. Miért is?

2llkedő 2012.01.09. 07:46:00

@Namir: "Akkor mégsem volt 1998-ban orosz válság,"

Mennyire érintett minket az orosz válság? Mennyire voltunk függők tőlük? Nem véletlenül Vityenka küldte el őket pécs-á-ba?

Link Elek 2012.01.09. 07:47:44

@Mária:
egyetertek.
annyi erdekli oket, hogy visszaakapjak-e a penzuket.
de az igaz, hogy orban kevesbe tudja majd titkolozni.

Viner Spicli 2012.01.09. 07:53:05

demagóg szar "cikk"...
önjelölt gazdasági szakember, politikus és fotelforradalmárok lett mindenki!

de megoldást senki se tudna előhúzni a zsákból...

Viner Spicli 2012.01.09. 07:59:40

@2llkedő: ennyit ér ez a firkálmány...

2llkedő 2012.01.09. 08:03:21

@Viner Spicli: A te válaszod még ennyit se.

tintamin 2012.01.09. 08:10:03

Hatalmasat alkotott Viktor!

Másfél év alatt nagyobb rombolást bírt véghez vinni, mint a szocialisták 12 év alatt.
Pedig nekik aztán volt tapasztalatuk bőven..

Sikerült belekezdeni egy olyan nagyszabású dinasztiaépítési projektbe, ami egyenesen a feudális korba viszi vissza az országot.

Csak meg kell figyelni mi zajlik az állam- és közigazgatásban. A félelem, a haveri viszonyok irányítanak mindent:

Már rég nem a tudás és tehetség révén kerülnek vezető pozícióba az emberek, hanem a mutyi-urambátyám keretrendszer a meghatározó, plusz aki jobban tapos, tenyerel, ez jut előrébb.
Szédületesen buta, ostoba - viszont megdöbbentően szervilis - népekből lettek vezetők az elmúlt másfél évben a minisztériumokban, ezekre a kinevezésekre is visszavezethető a most kialakult káosz.

Itt tehetségek csak nagyon nehezen tudnak kiugrani, lesznek megint külföldön sikeressé vált honfitársaink, akikre nagyon büszkék leszünk, ők viszont aztán kurvára nem ránk, az országra.

IV. (Parkoló) Béla · http://aparkolokiralyai.puruttya.hu 2012.01.09. 08:23:42

Ha Magyarországra úgy tekintenek, mint egy nagy cégre, igazán rábízhatnák olyan emberek akik értenek is hozzá. Lehet, hogy az egyetemi szintű vezérigazgatói végzettség ide kevés, ha ennyire nincs üzleti érzékük, és ennyire hülyének néznek mindenkit.
A részvényeseknek nincs beleszólása abba, hogy a vezérkar mit csinál illetve mit nem?

inebhedj - szerintem 2012.01.09. 08:28:10

Én nem akarok senkit elkeseríteni, de nem pontosan értem, hogy a külföldi befektetőknek, illetve gazdasági szereplőknek miért is lenne érdeke felszámolni a hazai korrupciót?

A korrupt hazai gazdaság a multinacionális tőke számára rendkívül jó megtérüléssel, alacsony költségekkel, magas jövedelemmel, piaci bizonytalanságtól mentes stabilitással jár. Az eddigi tapasztalatok azt mutatják, hogy ez számukra nagyon kedvező környezet, tehát a különböző politikai szervezetek, melyek ezeknek a gazdasági csoportoknak a közvetlen vagy lobbi érdekszférájába tartoznak, bizonyosan nem harapnak a kézbe, ami enni ád, ahogy eddig sem tették. (Gondolom a megfelelő példákat mindenki ismeri linkelgetés, felsorolgatás nélkül.)

A poszt gondolatmenetében egyébként apró logikai bukfenc, hogy ti. miközben Orbánt ostorozza, hogy nagyvállalatként vezet egy országot a XXI. században!, elsiklik afölött, hogy manapság éppen azokat szokás "szakértői kormánynak" nevezni, akik nagyvállalatként vezetnek egy országot, nota bene, nagyvállalat vezetéssel bizonyították rátermettségüket.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2012.01.09. 08:28:23

@Hertelendi: "inkább verte volna el nadrágszíjjal a hülyegyereket:(((("
ne aggodj

verte rendszeresen

azert lett ilyen serult.

charlie sheen 2012.01.09. 08:33:28

@Mária: Ez nem naivitás. Görögország után az IMF már nem már nem viccel. Ha orbánnak pénz kell (az márpedig veszett módon kell neki), azt már nem fogják odaadni hülye lózungokra.
Úgy megmogyorózzák a zsebdúcsét, hogy az megint Grácban fog landolni... :)

cso zsi 2012.01.09. 08:34:20

@Jankove: 20 éve erről szól a "demokráciánk".
Az EU csatlakozástól sokat vártam én is, de csak piac lettünk.
Az lényegtelen, hogy vásáróerő már alig van, mert a bankba is hiába megy az ember, ha nincs miből visszafizetni. Egy ország meg nem fér el a hidak alatt, mert abból is kevés van.
Bár ez a lakóparkok, budai villák új nemzedékét nem fogja érinteni. Azokét, akik magyarul nem is beszélnek.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2012.01.09. 08:39:30

@charlie sheen: de szep is lesz...:-)

viszunk neki csokit? ha megigeri, hogy jol viselkedik es sokaig ottmarad?;-)

konrada 2012.01.09. 08:40:09

@akira2:
Hát nem véletlen "dolgoztak" annyit a "szakírók", minősítők, bérrettegők köre, hogy ne kaphasson olcsó kölcsönt egy olyan ország, mely tartozásait mindig rendesen fizeti, tartalékai az összhiteleinek a fele,ipara folyamatosan bővül, a munkanélkülisége csökken, a gazdasága az EU-val párhuzamos mértékben nő, miközben az éves hiánya azok átlagánál nem nagyobb.

Mert nem szeretnék, hogy kiderüljön: lehet másképpen is csinálni, mint ahogyan ők akarják.

inebhedj - szerintem 2012.01.09. 08:40:36

@charlie sheen:

Igazából "Orbánnak" nem pénz kell (illetve amire pénz kellene nekik, arra az IMF bizonyosan nem ad, így arra a célra az IMF fel sem merül).

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2012.01.09. 08:42:07

@cso zsi: hat bizony

a demokraciaban es piacgazdasagban melozni kell es nem eleg arra apellalni,hogy majd mas dolgozik es meltanyossagbol segiteni fog...

mindenesetre en nem a hid alatt elek, van vasarloerom, nem csak piac vagyok, termelek is, itt szulettem, magyarul (is) beszelek es nem budai villak gyerek vagyok, sot...

tetszik, nem tetszik, a szabadsag az, amikor magadra vagy utalva.

cso zsi 2012.01.09. 08:44:42

@inebhedj - szerintem: "A poszt gondolatmenetében egyébként apró logikai bukfenc, hogy ti. miközben Orbánt ostorozza, hogy nagyvállalatként vezet egy országot a XXI. században!, elsiklik afölött, hogy manapság éppen azokat szokás "szakértői kormánynak" nevezni, akik nagyvállalatként vezetnek egy országot, nota bene, nagyvállalat vezetéssel bizonyították rátermettségüket."

Volt már vállalatvezető az ország élén, akkor neki mondták, hogy "takarodj". Azóta kiderült, hogy több köze volt az ország épüléséhez.

Mint ahogy színház élére nem színészt, kórház élére nem a legjobb sebészt nevezzük ki, hanem olyan gazdasági szakembert, aki pénzügyileg kézben tudja tartani az intézményt, de a szakmaiságot nem károsítja közben.
Bár most is pénzemberek vezetik az országot, csak épp nem a nekünk, hanem a nekik jó irányba. Ez most egy pilótajáték, lassan elfogy minden beszedhető pénz.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2012.01.09. 08:46:33

@konrada: lehet csinalni maskeppen..
sajatbol.

ha viszont az ember hitelezoknel kuncsorog, akkor ugy kell csinalni, ahogy a hitelezo mondja.

mert a hitelezo viszont akarja latni a penzet es nem kivanja tarsadalmi/gazdasagi kiserletekbe invesztalni. arra vannak a kutatointezetek.

es a hitelezonak abszolut jogaban all eldonteni, hogy mihez adja a penzet es mihez nem. felteteleket szabhat, meghatarozhatja a gazdasagi kjornyezetet, meghatarozhatja, hogy mire es mennyit lehet kolteni az altala folyositott hitelbol.

konrada 2012.01.09. 08:48:52

@2llkedő:
Ennél azért bonyolultabb, mert azt is meghatározzák, hogy mivel a lakásra tőlük kölcsönt vettél fel, annak a visszafizetésére milyen formában keresheted meg a pénzt.
...és ha ez hátrányosan érintheti az ő tulajdonosi köreik extraprofitját, úgy te ott ne próbálkozz, inkább a ló elől vedd el a szénát, az ne egyen annyit.
Az meg, míg a kölcsönödet visszafizeted, a másik zsebébe meg ömlik a profit, nem nagyon érdekli, hogy éhes ló kevésbé tud húzni.

konrada 2012.01.09. 08:53:39

@az igazi Sipi - A Magyar Köztársaság Állampolgára:
Ebben nincs vita. Valóban nem kellett volna az országot tökig eladósítani.

Mert ha az ország éves GDP-jének minimum 4%-át ha törik- ha szakad, be kell fizetni csak a kamatokra, hogy az adósság ne nőjön, úgy nincs nagy mozgástér.

Ezért ha az a kör úgy dönt, hogy a nekik nem tetszőt megregulázzák, hogy szót fogadjanak, elég az, ha azt a 4%-ot 8% fölé emelik. Azt úgy sem lehet kigazdálkodni.

Ringlósztár 2012.01.09. 08:58:00

@Jankove:
Nos, ezt már elintézte Orbán.

2012.01.09. 09:03:49

@röhögő: @kamerasmobil: @SvenH.:

Imádom az önjelölt félművelt gazdasági zseniket. Tele van velük a padlás. Örülök hogy ti két sör között, akár 10 perc alatt ki tudjátok számolni, levezetni hiteltelen félinformációk, elfogult lapok közlései, és rengeteg ismeretlen változó alapján, hogy mi a megoldás. Nem is ez a probléma. Hanem hogy a kormány is ezt csinálja... kb. Ezért vagyunk már permanensen a szarban.

Borenbukk 2012.01.09. 09:12:09

@konrada: Persze. A Kor. Csak a vilag osszes bankja, befektetesi alapja, es brokere van benne. Hulye!

csupakobra 2012.01.09. 09:15:45

Látom mindenki zavarná el a nagymestert.
De nincs olyan ember ma aki megmondaná mi volna a helyes út.Aki át merné venni és irányítani az országot ebben a lecsúszott helyzetben.Sajnos akárki kerül oda ,az emberek egészének sosem fog tetszeni és az ostoba magyar azonnal 200 %-os felvirágzást vár 1 év alatt ,ha ez nincs meg egy mondat van TAKARODJ.
Megoldások kellenének ,javaslatok okosságok ,nem csak a probléma latolgatása.Ki venné át ma a posztot? Ismét a szánalmas szocik?Vagy az egysíkú hőzöngő de egy ország irányításához semmit nem konyító JOBBIK?Az LMP pedig már most egy külföldi báb ZRT.

2llkedő 2012.01.09. 09:20:14

@konrada: "Ennél azért bonyolultabb, mert azt is meghatározzák, hogy mivel a lakásra tőlük kölcsönt vettél fel, annak a visszafizetésére milyen formában keresheted meg a pénzt."

A lakáskölcsönnél más biztosítékok vannak arra, hogy a kölcsönt ténylegesen arra használod, amire felvetted. Ha pedig arra használod, akkor pedig ott van a jelzálog a lakáson, ami biztosíték arra, ha nem fizetsz, akkor elárverezik a fejed felöl.

Az állam mien biztosítékot ad arra, hogy arra költik a hitelt, amire kitalálták? (gazdaságélénkítés) Milyen jelzálogot kínálnak annak fejében, ha nem fizet az állam? (Lánchíd, Parlament?)

konrada 2012.01.09. 09:21:27

@Borenbukk:
Ritkaság, hogy valaki aláírja a hozzászólását: respect!;))

...egyébként meg: ha ismernéd az állati és emberi etimológiát, úgy tudnád, hogy vannak olyan csoport-viselkedési formák, melyben az attól eltérőt a csoport tagjai büntetik.

...az meg tény, hogy Magyarország nekik ennyit nem ér.

LongJohnHolmes 2012.01.09. 09:24:01

@Jankove: Örülök neked, hogy be mertél ide írni ilyet. Sokszor elmegy a kedvem egy-egy komment elküldésétől, pedig már megírtam.
Szerinted, hogy lehetne ezeknek az embereknek felnyitni a szemét, hogy az agyukba átmenjen valami infó?
Ha egy ismerősnek meséljük el, hogy valójában mi folyik a világban órák alatt sem képes felfogni a dolgokat. Akkor itt egy egy mondat mit érhet? Azért ne adjuk fel, mert csak ez az egy remény van, hiszen mi sem egy nap alatt világosodtunk meg. Sok sikert.
@röhögő: Igen.

konrada 2012.01.09. 09:26:31

@2llkedő:
Kb. egyről beszélünk. Lakáshitelnél is el kell dönteni, hogy a kötött kedvezményes kamatot, vagy a piacit válasszad, melyik felel meg neked.
Ha a kettő egyenlő, vagy csak minimális az eltérés, nem fogod magadat kötni olyan feltételekhez, amik neked hátrányosak.
Ha nagy a különbség, nincs választásod.

2llkedő 2012.01.09. 09:27:24

@csupakobra: "De nincs olyan ember ma aki megmondaná mi volna a helyes út.Aki át merné venni és irányítani az országot ebben a lecsúszott helyzetben."

Ezt mi alapján jelented ki ilyen határozottan?

Borenbukk 2012.01.09. 09:28:51

@LongJohnHolmes: Ez azert van, mert a vilagban nem az folyik, amit te es koreid almodtok. A legtobb embernek fogalma sincs a vilagrol, de nem is nagyon erdekli. Neked sincs, de teged erdekel, igy az ures foltokat sarkanyokkal toltod ki, es ettol kulonbnek erzed magad.

LongJohnHolmes 2012.01.09. 09:36:00

@Borenbukk: Erről beszélek :) Nincs elég bajunk még te is itt vagy, mint visszahúzórugó :)

cso zsi 2012.01.09. 09:36:15

@röhögő: Dehogy az ő hibájuk: "That's Not a Bug, It's a Feature"
150 éve a Goldman-Sachs irányít.
sorkoz.blog.hu/2012/01/03/g_119

LongJohnHolmes 2012.01.09. 09:40:14

@Borenbukk: Most olvastam, hogy miket írtál ide. Te félreértetted a mondókámat, ugyanis én veled vagyok :) Úgyhogy a visszahúzórugó visszavonva :)

2llkedő 2012.01.09. 09:42:51

@konrada: "azt is meghatározzák, hogy mivel a lakásra tőlük kölcsönt vettél fel, annak a visszafizetésére milyen formában keresheted meg a pénzt. "

Nem határozzák meg, hanem javasolnak aszerint, hogy ők mit tennének. Nem kell elfogadni, lehet más ötlettel is előallni, de azt el is kell "adni", azaz el kell hitetni, hogy azzal a programmal sikeresen vissza tudjuk fizetni. Ezt pedig csak úgy lehet megtenni, hogy nem elég azt mondani, hogy innen, meg onnan elveszek pénzt, hanem azt is ki kell mutatni, hogy az elvétel miatt kialakult problémát hogyan fogja kezelni? Azaz egy folyamatot kell bemutatni a jövőre vonatkozóan. No ez az, ami ennél a kórmánynál lehetetlen, mert nem látnak az orruknál messzebb.

LongJohnHolmes 2012.01.09. 09:53:40

@2llkedő: Az fel sem merül, hogy nem kellene kölcsönt felvenni? Nem gyanús, hogy ennyire akarnak hiteleket adni egy "döglődő" országnak?

Felmerül valahol a kérdés, hogy ha minden "fejlett" ország tökig el van adósodva, akkor az IMF-nek honnan van ennyi pénze?

cso zsi 2012.01.09. 10:05:30

@LongJohnHolmes: Nincs valódi pénze.
Üzlet van, brókerek vannak, spekulációk, hitelek.
Papírunk van arról, hogy tartozunk, papírjuk van arról, hogy pénzük van.

csupakobra 2012.01.09. 10:08:43

@2llkedő:
Igazad van, lenne aki átvenné a hatalmat,de aki valami kiutat tudna vázolni,olyan mostanában nem lépett porondra.Ez volna a sokszor emlegetett szakértő kormány,aminek nem feltétlenül szükséges egy ikonikus vezér a tetejére.

belekotty 2012.01.09. 10:26:24

@LongJohnHolmes: @cso zsi: Virtuális pénz van már régen és megrendült a bizalom hogy van-e ezen virtuális pénz mögött árú. Úgy néz ki hogy nincs, ezért van szar a palacsintában.
Mi meg kevesek vagyunk, mint macisajtban a brummogás. Valaki írta és utána is néztem, a mi GDP-nk 140 milliárd dolcsi, a 10 millió görögnek 310 milliárd. Csak egy kellemetlen pattanás vagyunk az EU seggén, ki is fognak nyomni minket.

2llkedő 2012.01.09. 10:31:48

@csupakobra: "de aki valami kiutat tudna vázolni,olyan mostanában nem lépett porondra."

Mert akik nincsenek hatalmon, azok hisznek a demokráciában, ezért azt mondják, hogy a következő választás 2014-ben lesz. Addig pedig minek lépjen porondra?

"Ez volna a sokszor emlegetett szakértő kormány"

Mennyire lenne legitim egy szakértő kormány, ha nem lennének új választások?

notib 2012.01.09. 10:57:17

Kis naívak...

Eddig az EU-IMF mit vett észre....

Az eddigi VALAMENNYI pénzügyminiszter majmot csinált belőlük, ezért vicces pl. amikor Veres, vagy Katona a hiteles költségvetésről beszél...

Az igazán pofátlan gazdasági bulikat nem az MSZP, nem a FIDESZ, hanem az SZDSZ csinálta, és erről érdekes módon egy árva szó sem esik....

Kuncze, Demszky, Bauer, Magyar, Kóka stb. érdekes dolgokat mesélhetnének, amikhez képest az MSZP-FIDESZ aljasságok babazsúrnak számítanak...

A LOP STOP csak rájuk nem vonatkozott, igaz, Ők tartották a táblát, a médiában abszolút hatalmuk volt, róluk ma sem esik szó, pedig eshetne, de gyanúsan nagy a csönd körülöttük....

Pedig az SZDSZ és a valódi liberalizmus között annyi a különbség, mint a SZABADSÁG és a SZABADOSSÁG között, mesze nem ugyanaz....

Ludovikás Levente 2012.01.09. 11:48:28

Urambátyám viszonyok vannak mindenütt, nem csak Magyarországon vagy Európában.

Az USA-ra megváltóként tekintők figyelmébe: Eleni nagykövetasszony milliárdos apukája pénzelte Clintonné kampányát, cserébe a lányát kinevezték Budapestre nagykövetnek. A korábbi nagykövet Herbert jr. Walker III. George Walker Bush jr. elnök unokaöccse volt. (A jr. és III. jelölés itt arra utal, hogy már a felmenő is hasonló tisztet töltött be.) Clintonné ugye Clintont követi a trónon, a butuska kislányukat meg benyomták legalább riporternek az egyik legnagyobb TV csatornára. És a sort még lehetne hosszan folytatni

belekotty 2012.01.09. 11:54:25

@notib: "Az eddigi VALAMENNYI pénzügyminiszter majmot csinált belőlük, ezért vicces pl. amikor Veres, vagy Katona a hiteles költségvetésről beszél..."
- Tévedsz, mert a 2005 év 2006-ban az EU-nak kiküldött adatai (amiről Gyurcsány hazudott) ma is helytállók. A Gyurcsány azért mozdította el a Katonát, mert az ezt kimondta. Érdekes, amikor Oszkó pénzügyminiszter lett, a következő nap Katona újra a PM államtitkára volt.

xgage 2012.01.09. 12:08:09

@Jankove: Sajnos egyetértek. Az IMF vezér dodonai tisztaságú nyilatkozatot tett a tárgyalásokról. Szívesen lennék ott a tárgyalóteremben... Ahhoz nem fognak ragaszkodni, hogy hányjuk ki az összes trágyát az ország istállójából: olyan vezető kell Magyarisztánba, akinek az üstökét a markunkban tarthatják - mondjuk a priuszára hivatkozva. Hogy most előálljon egy tisztakezű, zsarolhatatlan magyar vezető elit? Nem volna érdekük. Meglátjátok, hamar megegyeznek...

2012 2012.01.09. 12:57:51

@dbeata:

Abban igazad van, hogy a szűk keresztmetszet az összefogás kérdése...de legalább megpróbálnánk!

"Ennek értelmében Izland hajlandó ugyan 3,8 milliárd euró visszafizetésére Nagy-Britanniának és Hollandiának, de csak 2017-2023 között és úgy, hogy a briteknek fizetett éves összeg egyetlen esztendőben se haladja meg az izlandi GDP 4 százalékát, a hollandoknak adott pénz pedig a 2 százalékát."

bruxinfo.hu/cikk/20100107-az-eu-val-zsarolja-london-izlandot.html

"Tavaly már 1,2 % volt a gazdasági növekedés, ami várhatóan folytatódik. A nemzeti valuta is felértékelődött, de egy olyan optimális szintre, amely továbbra is kedvező az export számára. A munkanélküliség pedig, ami a válságot követő hetekben 20 százalékra rúgott, gyorsan visszaesett 8 százalékra, és ma már az 5 % felé tart."

Itt van egy gyűjtés, háttérinfóknak:

www.facebook.com/note.php?note_id=249476308453875

www.facebook.com/note.php?note_id=248912591843580

XPS 2012.01.09. 13:03:40

@simonmondja.: a mi üzletemberünk már csak ilyen.
Sárga és savanyú.
Csak ahhoz van esze, hogy lehúzza az államot, vagy rossz minőségű dolgot sózzon rá a gyanútlan vevőjére.

Szalahadin 2012.01.09. 14:34:34

@2llkedő:
"Arról hallottál-e, hogy a kedvezményes kamatozású lakáshitelt nem lehet plazma tv-re, autóra felhasználni? Hallottál-e arról, hogy ha felvetted ezt a hitelt, akkor utána járnak, hogy vajh meg van-é az a lakás, ház, amire felvetted?"
Hol látsz itt problémát? Mikor és hol állítottam én ennek az ellenkezőjét?
Volt itt egy rendkívül nagyarcú pökhendi hógolyó, neki jeleztem, hogy akadjon le a hitelkamat témáról, mert a figyelembe veendő 54 paraméter közül ez csak egy, ne akarja úgy beállítani, mintha az egyetlen lenne.

2llkedő 2012.01.09. 15:03:07

@Szalahadin: Bocs, valszeg félre értettelek!

2012.01.10. 10:07:45

@LongJohnHolmes: Sajnos abszurdisztánban kétféle ember létezik, aki tanul a mások kárán, és a döntő többség, aki a sajátján sem tud. Reménytelen itt szemeket felnyitni, majd elhiszik, ha koppannak. Pedig olyan egyszerű a képlet, hogy ennél egyszerűbb nem is lehetne: Hitelt átmeneti likviditási problémákra veszünk fel, nem permanens és kizárólagos megoldásként egy ország "üzemeltetéséhez". Márpedig, 20+ éve erre vagyunk berendezkedve. Egyik hitel a másik után, közben lenullázódott minden, elherdálódott az a kevés is ami volt, most ott tartunk, hogy a bevétel lassan eléri a kiadásokat. Már a legsötétebb idióta is átlátja, hogy ez a "stratégia" zsákutca, csak ideig óráig lehet még halogatni, az elhalaszthatatlant, de még mindig vannak, akik az anyjukat is zaciba dugnák, még néhány hónap jólétért.
süti beállítások módosítása