A nap izéje

‎"A titán forradalmi út nem habos kakaós uzsonnázással tarkított sétakocsikázás! Hanem egy diadalmasan száguldó gyorsvonat, ahol a mozdony acélos dübörgése elnyomja esendő gyomrunk korgását!"

Utolsó kommentek

"nézd legott Komédiának, s múlattatni fog. "

2011.03.31. 08:54 Harpi

23 év – a vélemény evolúciója

Címkék: fidesz orbán viktor évforduló

A Fidesz megalapításának 23. évfordulója alkalmat ad egy kis visszaemlékezésre. Mélázzunk el egy cseppet a múlton, és egyúttal szedjük tendenciózus, önkényes és a szövegkörnyezetéből kiragadott csokorba az alapító pártelnök, Orbán Viktor tiszteletet parancsolóan határozott kijelentéseit az elmúlt két évtizedből. Rajzoljuk meg azt az ívet, amit Magyarország lelki és politikai Vezetőjének vélemény-evolúciója hasított hazánk gyönyörű egére!

Határozottan ellent kell mondjak Csurka István képviselőtársamnak a tekintetben, miszerint Magyarországon az állampolgárok a haza szempontjából olyanfajta megkülönböztetés alá esnének, miszerint aki fegyveres szolgálatot vállal, az értékesebb, aki nem vállal az értéktelenebb...Úgy gondoljuk, hogy a haza számára nem az szabja meg egy polgár értékét, hogy valaki vállal-e fegyveres katonai szolgálatot vagy nem. (Parlament, 1990. október 16.)

Azokra kicsit másképp tekint az ember, akik nem tettek katonai esküt. (Budapest, 2001. március 1. MTI)

* * *

A hozzám legközelebb állók, Kövér László és Fodor Gábor velem együtt egyfajta szociálliberális meggyőződésűek. (HVG, 1989. augusztus 26.)

A Fidesznek igenis van elvi kiindulópontja... a modern XX. század végi liberalizmus. (1990.)

A populizmus élő klasszikusai szájában a "liberális" szó káromkodás, szitok. A liberálisok ugyanis szabadságot követelnek a népnek, hogy vállalkozhasson és választhasson. A populisták ellenben fel akarják emelni a népet... Ezért vonzódtak a populisták mindig az állam gyámkodó hatalmához. (1992)

Elöljáróban hadd jegyezzem meg, hogy a liberális szó helyett inkább a szabadelvűt használom, hiszen vidéken semmit nem értenek abból, ha azt mondom, liberális. A mérsékeltség hangsúlyozása nagyon fontos, mivel a Fidesz korábban valóban radikális párt volt. (Kritika, 1994. március)

* * *

Vannak-e garanciák arra nézve, hogy az egyházak nem avatkoznak be közvetlenül a politikai életbe, nem gyakorolnak közvetlen befolyást az államra? Ez a kérdés… Én úgy gondolom, hogy a mai magyar politikai helyzetben az, hogy az állam költségvetési támogatásban fogja részesíteni évente az egyházakat, az kifejezetten függőségi viszonyt teremt az állam, egyház viszonylatában. (Parlament, 1991. július 4.)

Az új magyar kormány az állam és az egyház szétválasztása helyett sokkal inkább az állam és az egyház együttműködésére helyezi a hangsúlyt… (Vatikán, 1998. szeptember 19.)

A keresztény Magyarország kifejezés annak idején, a két háború között okkal vagy ok nélkül bánthatta az ország protestáns polgárainak érzékenységét. 1989 után pedig a keresztény kurzus kifejezést próbálták kevésbé tájékozott emberek riogatásra használni. Ezzel szemben nekem meggyőződésem, hogy ha a jövő Magyarországának fundamentumai között nem lenne ott nagyon jelentős örökségként a keresztyénség, akkor ez a Magyarország nagyon szegény és kiszolgáltatott ország lenne. (Reformátusok Lapja, 1999. április 4.)

* * *

Szeretném leszögezni, hogy... a szocialista politikai gondolkodás és gyakorlati politika számunkra nem az ördögtől való... A magyar demokrácia stabilitása érdekében úrrá kell lennünk rossz emlékeinken. (1992)

Egyszer már volt részünk ilyen mocskos kampányban, ahol lezsidózták és lekommunistázták az ellenzéket. Ennek azonban egyszer s mindenkorra vége, ezt még egyszer nem engedheti meg magának az MDF. (1994)

Ez a kommunista rendszer öröksége. A kommunisták ugyanis hazudnak. A maiak is. (Magyar Nemzet, 2010.) 

* * *

Senki sem lépheti át a saját árnyékát. Ha egy politikus nem tartja magát korábban kimondott gondolataihoz, s mindig csak a pillanatnyi népszerűségre gondol, eltávolodik egykori önmagától, akkor előbb-utóbb erkölcsileg megsemmisül, kiürül, és zörögni kezd, mint a mákgubó ősszel, ha fújja a szél. (1993)

Az út, amelyet végigjártam, nem a liberalizmustól vezet a konzervativizmusig. A liberalizmus meg a szocializmus ideológia, a konzervativizmus pedig nem az. Gondolkodásmód, észjárás, habitus, talán jellem is, de semmiképpen sem ideológia. Tehát nem egyik eszmétől a másik eszméig vezetett az utam. Úgy vélem, hogy ráéreztem az ideológiák viszonylagosságára, jelentőségük korlátaira. Elérkeztem abba az életkorba, amikor megérett bennem a gondolat: nincs szükségem arra, hogy a világról vallott nézeteimet, gondolataimat, még ha a politika világát érintik is, beleerőszakoljam bármifajta ideológia egy könyvben összefoglalható ketrecébe. (Orbán Viktor: 20 év. Beszédek, írások, interjúk 1986-2006)

Szemelvények innen-onnan

Ha szembefordulunk a többpárti parlamentáris demokrácia intézményeivel, akkor helyette valami más fog következni Magyarországon... A parlamentáris demokráciánál csak rosszabb megoldás létezik... a parlamentáris demokrácián kívül minden más rendszer szükségszerűen vezet az egyén szabadságának elvesztéséhez... (1994)

* * *

Azok, akiket 25 évvel ezelőtt nem zavart, hogy Magyarországon egypártrendszer volt… Ott nem volt egyeztetés, még ellenzék sem volt. Nagyon jól éltek abban a világban. Részt vettek a politikai életben. Azok most elkezdenek rettegni a Fidesz demokratikus, választópolgárok által biztosított kétharmados többségétől? Nem nevetséges ez? Nem érzünk itt valami ellentmondást? (2010)

* * *

Lesz 2010-ben egyszeri, nagyarányú adócsökkentés, ha a Fidesz kerül kormányra. (ATV, 2009. november 10.)

* * *

Én sem hazudtam soha az embereknek. (CNN interjú, 2006. szeptember 23.)

131 komment · 2 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://napizeje.blog.hu/api/trackback/id/tr552787363

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Orbán Viktor csalódott bennünk 2011.03.31. 12:21:58

Közhely, hogy a mai miniszterelnök erősen paternalista politikus. Hogy a hatalom bebiztosításának és megerősítéseének mindennél magasabb prioritása van számára és hogy eszközeit tekintve tökéletesen cinikus. De szerintem nem volt ez mindig így. Ahho...

Trackback: Orbán Viktor csalódott bennünk 2011.03.31. 12:19:57

Közhely, hogy a mai miniszterelnök erősen paternalista politikus. Hogy a hatalom bebiztosításának és megerősítéseének mindennél magasabb prioritása van számára és hogy eszközeit tekintve tökéletesen cinikus. De szerintem nem volt ez mindig így. Ahhoz...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2011.03.31. 11:19:22

Az emberek változnak az életük során. Balgaság azt hinni, hogy egy huszonáves ember mindenről ugyanúgy vélekedik mint egy negyven vagy ötven éves.

Tudod: "aki húszéves korában nem szocialista, annak nincs lelke; aki negyvenéves korában is szocialista, annak nincs esze"

☉ ☾ 2011.03.31. 11:28:55

@zulu: ...és ebben a sorban hol található az, hogy aki negyven éves korára megbontja a demokráciát annak mije nincsen?

Mt 2011.03.31. 11:31:49

@zulu: "Senki sem lépheti át a saját árnyékát. Ha egy politikus nem tartja magát korábban kimondott gondolataihoz, s mindig csak a pillanatnyi népszerűségre gondol, eltávolodik egykori önmagától, akkor előbb-utóbb erkölcsileg megsemmisül, kiürül, és zörögni kezd, mint a mákgubó ősszel, ha fújja a szél. (1993)"

bátor nyúl 2011.03.31. 11:32:07

@zulu: Ez ebben a formában már köpönyegforgatás.
Kifordítom a dakota közmondást: liberális kutyából nem lesz konzervatív szalonna.

Tutajos 2011.03.31. 11:33:10

"Óceánia Keletázsia ellen visel háborút: Óceánia mindig is Keletázsia ellen viselt háborút." George Orwell: 1984.

sárkányfő 2011.03.31. 11:44:41

jó kis gyűjtés, grat.

Ez egy árulás története. A történet, melyben Orbán elárulta önmagát, és elárult mindenkit, aki hitt benne.

Soha, egyszer sem állt ki, hogy tévedtem, ma már másképp látom. És Orbán sose volt konzervatív vagy jobbos. 94-től elvtelen kaméleon-politikus. Szociál-populista kirakat-konzervatív.

A kimondott politikai elvek és értékek nála már régen csak hatalomtechnikai eszközök. Mindig mindenhol azt mondja amit hallani akarnak. Ennyi.

Ennyit is ér.

☉ ☾ 2011.03.31. 11:45:56

A demokrácia értelme, célja nem más, mint mindennemű állami abszolutizmus individualisztikus korrekciója.

Thomas Mann

☉ ☾ 2011.03.31. 11:47:38

A demokrácia értelme, célja nem más, mint mindennemű állami abszolutizmus individualisztikus korrekciója.

Thomas Mann

M. Laci · http://palferi.blog.hu 2011.03.31. 11:48:00

ha valakinek 50 évesen ugyanaz a véleménye, mint 30 évesen, akkor húsz évet elpazarolt az életéből.

csoko20 2011.03.31. 11:48:25

Egy '90-ben átvedlett kommer kutya fasza ehhez a szélkakashoz képest...

M. Laci · http://palferi.blog.hu 2011.03.31. 11:48:38

@☉ ☾:

Thomas Mann mindig imádott bonyolult szavakat bonyolult mondatokba fűzni.

púdó 2011.03.31. 11:49:06

naonjo
had tegyek hozza valamit

DEMOKRATIKUS CHARTA 1991 szeptember 27.
a^la orban viktor:

"demokracia akkor lesz,ha..(..) az allam ..
elutasitja az onkenyes,kiveteles torvenyek gondolat,es a Magyar Koztarsasagban soha nem kerul sor politikai megtorlasra.(..)ha a mindenkori kormanytobbseg tudomasul veszi,hogy legitim torvenyhozo es vegrehajto hatalmanak korlatot szab a Magyar Koztarsasag Alkotmanya, aminek betartasa folott a fuggetlen Alkotmanybirosag orkodik(..),ha a kozszolgalati radio es televizio a kormanytol,partoktol es onkormanyzatoktol egyarant garantaltan fuggetlenne valik."

hogy is van ez?Ja tudom:KIVEVE A GYEVI BIROT!

Pékszakállú Henceg 2011.03.31. 11:53:40

Van, aki előre fejlődik, van aki vissza a feudalizmusba. Nekem már a liberális Orbán sem volt szimpatikus, de azért nem olyan ritkán vált ő arcképet. A választások idején kőkemény bolsevik kommunikációt folytatott, most meg elitista konzervatív, aki leszarja a bérből és fizetésből élőket.

atila68 (törölt) 2011.03.31. 11:55:44

Személy szerint nem találok benne kivetnivalót, hogy kinőve a kamaszkorból valaki szimpatizál a balliberális "értékekkel" aztán megkomolyodik, felnő, és kigyógyul belőle.

Azt fenttartom, hogy ha valaki hosszas szemezgetés után csupán ennyit tud felmutatni azt bizony nem a jószándékú kritika szándéka vezérli.

M. Laci · http://palferi.blog.hu 2011.03.31. 11:57:38

hááát, nézd meg ezt.

https://app.pte.hu/~uhi/gen/result.php?start=bölcsész

Netuddki. 2011.03.31. 11:58:06

Na ezért nem azt kell nézni ki mit mond, hanem azt mit tesz (meg persze mit nem tesz meg)...

Netuddki. 2011.03.31. 12:00:01

@atila68: De akár az is lehetett volna a cím:
Hogyan lesz a kis libsi cigánygyerekből számító diktátor. Itt elsősorban a saját pártjára gondoltam...

Énbagoly 2011.03.31. 12:00:08

Jó kis összeállítás.
De ez @púdó: is üt.

☉ ☾ 2011.03.31. 12:05:08

Teljesen mindegy, hogy mit gondol, és mond, ez az ember egyszerűen primitív. Nyakatekerten az. Olyan mint a lopott cuccokat árusító piacos bűnöző - ömlik belőle a szó, az önérzet páncélját a becsületesség képmutatása díszíti - de mindenki tudja, hogy egy szar alak pofázik. Nincs szellemi evolúciója, mert nincs szelleme csupán vegetatív tudata.

sárkányfő 2011.03.31. 12:07:27

@Mészáros Laci: ezek szerint ez a magyarázata annak az AB-nak a tökön rúgására is, amelyiket két éve még harcosan védte Orbán? És amelyikre még pár hónapja is azt mondta, hogy az új alkotmány majd visszaadja hatáskörét?

ja és tényleg, az is a fejlődés része, hogy az antikommunizmusból eljutott addig, hogy tele a pártja őskomcsikkal, védi a spicliket, nem engedi nyilvánosságra hozni az ügynökaktákat, és úgy általában pártállami módszerekkel viszonyul a demokráciákban egyébként független intézményekhez?

meddig hülyíted még magad?

Énbagoly 2011.03.31. 12:08:13

@atila68: konkrétan? Semmire.
Bár,reménykedni mindig lehet abban, hogy néhány ember észre tér, ha túl sok ilyet olvas.

M. Laci · http://palferi.blog.hu 2011.03.31. 12:15:04

Valamit félrenéztél, én egy árva szót nem írtam sem az alkotmánybíróságról, sem a komcsikról, csak idéztem Muhammad Alit.

www.citatum.hu/szerzo/Muhammad_Ali

(Viszont azt javaslom, ellenőriztesd a vérnyomásodat, mert ha nagy hevületedben IRL is ok nélkül nekirontasz valakinek, annak IRL következményei lehetnek.)

Cook kapitány 2011.03.31. 12:18:02

Még egy hasonló:

"A Fidesz országgyűlési képviselője sajtótájékoztatóján kifogásolta, hogy a jövő évi költségvetés tervezete 5 százalékkal csökkenti a táppénz mértékét.
...
A politikus hangsúlyozta: hamis az az érv, miszerint a táppénzcsökkentésre a táppénzcsalók magas száma miatt van szükség. - A visszaélések a jogosultság ellenőrzésével kiszűrhetők lennének, ám a kormány mégis lazítani kíván a rendszeren - mondta."

www.fidesz.hu/index.php?Cikk=16004

vs.

"Szijjártó Péter közölte: a parlament által szerdán elfogadott, a táppénz folyósításával kapcsolatos változtatások célja az volt, hogy a táppénzcsalások mértékét jelentősen visszaszorítsák.

hvg.hu/kkv/20110319_szijjarto_peter_tappenz

Cook kapitány 2011.03.31. 12:19:09

A dátum lemaradt:
az első 2003. október 16., a második 2011. március 19-ei hír.

Tower13 2011.03.31. 12:20:16

@bátor nyúl: A liberalizmus és a a konzervativizmus is ideológiai állapot. két ideológiai értékszemléletet mutat.

Csak kiegészítés. nem kötözködöm én OV szavaival. Megteszi azt más és önmga

D.B.jah 2011.03.31. 12:24:24

A Kicsi 20 évesen elfogadó ?
40 évesen kirekesztő ?
Ez fejlődés?
Nem volt soha liberális!
Ahogy most sem konzervatív!
Egy beteg felkent.
A saját álmait köti gúzsba.

gyilkos fűegér 2011.03.31. 12:26:44

@Mészáros Laci:

Ebben mi volt a bonyolult??? Az, hogy te nem tudsz olvasni... lefordítom: a demokrácia értelme az állam hatalmának korlátozása az egyén szabadságjogainak javára.

Bokortalan Lajtalan · http://facebook.com 2011.03.31. 12:28:32

Az a legmókásabb, mikor önmagát lekevésbétájékozottozza. Egyébként a szánalmas az, hogy a viktátor úgy pörgött ide-oda huszonegykét év alatt, mint a szélkakas, de a nyaloncai és rajongói mindig ugyanazok, és mindig igyekeznek vele együtt pörögni. Birkaország ez. Lefeküdt a nyilas és az ávós terrornak is a többség, most meg lefekszik a narancsterrornak a kétharmad. Pfuj.

metaszóda 2011.03.31. 12:31:43

Nem a lib-konzervatív váltás a gáz, sokkal inkább a személyiség hatalom, kudarcok és rögeszmék keltette egyre betegebb, bezáruló állapota. De sebaj, a történelem arról szól, hogy majd minden nemzedéknek kijárt egy pszichopata vezető. Miért lennénk kivételek?

EMU 2011.03.31. 12:33:38

És? Ennek a szemétdombnak a jelentős állomány még mindig úgy táncol, ahogy ez a vidéki sutyerák fütyül. Ha majd az itt élők jelentős része gondolkodni is fog, bár kétlem, akkor majd kukába hajítja az ilyen kisstílű ingyenélőket, mint ez a kollégiumban polgárosodott vidéki tapló, meg a nagystílű ingyenélőt, a kollégiumban polgárosodott másik taplót. Addig viszont ezek fognak hülyíteni meg hazudozni reggel, délben és este is. És még mindig van táboruk. Ez a szégyene az országnak, nem az eladósodottság.

kissiú 2011.03.31. 12:34:04

Lehetne még sorolni.

"A Kisgazdákkal sem!" (1998, két választási forduló között)

"Az Alkotmánybíróság döntése mindenkire vonatkozik. Nincsenek kiskapuk, ez a Magyar Köztársaság vastörvénye." 2007

"Megvédjük a nyugdíjakat és a nyugdíjpénztárakat."

fideszesvagyokénis 2011.03.31. 12:35:37

Valaki Muhammad Alit idézte, de ez jobban OV-re illik tőle:

"Ha valaki olyan nagy, mint én, nehéz szerénynek lenni."

Alamio 2011.03.31. 12:37:03

@Bokortalan Lajtalan: Nem találok a mondanivalódban egyetlen igaz állítást sem. Ezt összehozni tehetség kell...
A nyilas és ávós terrornak ez az ország nem feküdt le, és hatalomhoz sem segítette. Mindkettőhöz idegen tankok, és itt állomásozó megszálló hadsereg kellett. Az őseink forognak a sírjukban, amikor ilyent írsz.

gyilkos fűegér 2011.03.31. 12:37:10

@☉ ☾: "Teljesen mindegy, hogy mit gondol, és mond, ez az ember egyszerűen primitív. Nyakatekerten az. Olyan mint a lopott cuccokat árusító piacos bűnöző - ömlik belőle a szó, az önérzet páncélját a becsületesség képmutatása díszíti - de mindenki tudja, hogy egy szar alak pofázik. Nincs szellemi evolúciója, mert nincs szelleme csupán vegetatív tudata. "

Nem szokásom a lájkolás, de ez nem csak tömör, pontos is. Orbán a machiavellizmus és kamarillapolitika 80%-os párlata.

sárkányfő 2011.03.31. 12:37:49

@Mészáros Laci: ja bocs, azt hittem a poszthoz szóltál hozzá, de ha csak úgy idézgetsz a világba, bármiféle összefüggés nélkül, akkor oké.

A "Válasz erre" gombot a hozzászólásom jobb alsó sarkában találod meg.

Igaz Magyar 2011.03.31. 12:38:18

1993 óta hazudnak, reggel, délben, este és minden csatornán.

+ szektát hoztak létre az iskolákba beszivárogva, ezt sokan elfelejtik.

Mert ugyan mivel lehet magyarázni egy tinédzser-konzervatívot?

Tizen-huszonéves! Konzervatííív!! Margiit!!! Nooormáááális???

Alamio 2011.03.31. 12:38:45

@D.B.jah: Nem fogok veled egyetérteni, de ezt írd tovább, és add ki. Jobb mint néhány kortárs. És legalább az indulatodat is kiírod magadból.

midnight coder 2011.03.31. 12:40:56

Aki 20 évesen nem szoclib annak nincs szíve. Aki 30 év fölött is az, annak nincs esze.

Alamio 2011.03.31. 12:42:09

@IgazMagyar: 98-ban? 2004-ben? Talán azzal, hogy a fennálló rendszer bőséggel adott okot a lázadásra. És aki tiniként Fideszes (vagy az volt) korntsem konzervatív, hanem éppen radikális: az akkori társadalmi szembenállásban (Mszp-Fidesz) egyértelműen letette a voksát.
Amúgy egyetlen politikai erő sem kizárólag konzervatív, liberális, vagy szocialista. Ezek száraz ideológiák.

Igaz Magyar 2011.03.31. 12:43:02

Hja és kis adalék a "nagyvótam-hát-tiszteljenek" elváráshoz:

Castro tanult ügyvéd volt, forradalmár. Lehet tisztelni? Lófaszt.
Ceaucaescu is forradalmár volt a maga módján anno még csinált is hasznos dolgokat. Lehet tisztelni? Mocskos diktátor.
Még Rákosi Mátyás is volt fiatal korában rendes ember aki tenni akart a közért.

Igaz Magyar 2011.03.31. 12:45:08

@Alamio: '98 után kezdek el aktívan szekta ként működni ami a polgári körös agymosásban teljesedett ki.

Erre jó példa W. Mária aki 2002-ig egész normálisan viselkedett utána meg valahogy megkergült.

gyilkos fűegér 2011.03.31. 12:45:51

@Alamio: "A nyilas és ávós terrornak ez az ország nem feküdt le, és hatalomhoz sem segítette. Mindkettőhöz idegen tankok, és itt állomásozó megszálló hadsereg kellett."

Tudtommal a német megszállásnak fegyverrel egy, azaz 1 ember állt ellen, Bajcsy-Zsilinszky.

Az őseink forognak a sírjukban... Remélem a lelkiismeret-furdalástól.

"Hullarablók lettünk, a legpocsékabb nemzet" (Teleky)

M. Laci · http://palferi.blog.hu 2011.03.31. 12:46:36

@gyilkos fűegér:

a Thomas Mann-idézetben szabadságjogokról nem esik szó.

Dr.csőrike (törölt) 2011.03.31. 12:46:40

A nép akarta Orbánt.Mert megérdemeljük.

Grigorij Pantyelejevics 2011.03.31. 12:49:42

@Alamio: "A nyilas és ávós terrornak ez az ország nem feküdt le, és hatalomhoz sem segítette."

hűűűű! te melyik országról beszélsz? Arról, ahol 1 millió partizán volt, '45 után? Arról ahol a szocialista államot mindenki 'belülről bomlasztotta', amint az kiderült utólag(!)? Arról, ahol nyilas házmesterekből lettek szemvillanás alatt ÁVÓS besúgók?

Ja, ja! Mi mindig jók voltunk, okosak voltunk, szépek voltunk, csak azok a fránya "körülmények", meg a "begyűrűzés", meg a zsidók és a pirézek ...

M. Laci · http://palferi.blog.hu 2011.03.31. 12:50:08

@sárkányfő:

A poszt húszéves idézeteket hozott -- erről nekem kapásból Muhammad Ali mondása jutott eszembe.

Hogy milyen módon sikerült ebből 2008-ra ugornod és következtetni az én véleményemre az alkotmánybíróság jogkörének korlátozásáról... el nem tudom képzelni.

gyilkos fűegér 2011.03.31. 12:50:24

@Mészáros Laci:

Csak ismételni tudnám magamat, azt meg minek.

vegyérték 2011.03.31. 12:53:11

Szerintem arról van szó, hogy a lét határozza meg a tudatot.
Egy lázongó független fiatal, aki keresi a helyét, van bátorsága, de még nincsen vesztenivalója teljesen másképp látja a világot, mint egy megállapodott, a valóságtól eltávolodott izolált/virtuális világban élő férfi, aki még mindig nagyon keresi a helyét, és idővel talán majd kiég, aztán az ifjúkori nosztalgia és a világ megváltása érdekében meggyőződéses kommunistává válik.

M. Laci · http://palferi.blog.hu 2011.03.31. 12:54:19

@gyilkos fűegér:

Ismételheted :-) Van szerencsém érteni az idézett mondatot, és van szerencsém egyet nem érteni vele -- de ez nem az én érdemem és nem Thomas Mann hibája, pusztán csak a közben eltelt majd egy évszázadnak a következménye.

Ettől független, hogy Thomas Mann terjengősségét rosszul viselem. Minden együttérzésem Káldor Györgyé.

Grigorij Pantyelejevics 2011.03.31. 12:56:18

@midnight coder: "Aki 20 évesen nem szoclib annak nincs szíve. Aki 30 év fölött is az, annak nincs esze."

A pontos megfogalmazás "forradalmár", ami messze nem egyenlő a "szoclibbel". Egyébként 30 év felett is lehet az ember szociálisan érzékeny, tarthatja fontosnak embertársai jogait. Nem mindenki éli meg 30-as éveit a 'szerzés' időszakának.

Az már csak mellékszál, hogy a "szoc" és a "lib" összekötésén nem ártana elgondolkodni. Mondjuk olyankor, amikor magát "konz"-nak valló párt épp a 'Kóka János legvadabb álma' című tanulmány alapján változtat jövedelemadó rendszert.

M. Laci · http://palferi.blog.hu 2011.03.31. 12:56:32

@vegyérték:

a gondolat ívében némi bicsaklást vélek felfedezni :-)

orbán természetesen nem komcsi, még akkor sem, ha a vele szemben érzett gyűlölet arra késztet, hogy messzemenő következtetéseket vonjak le akár egyetlen szóból is. (2002-ben ugye elhangzott egyszer a nádszál szó, minek nyomán azonnal mussolinivel azonosították.)

Arrius (ex-Nathan D'Xantine) 2011.03.31. 12:57:21

@zulu: "Tudod: "aki húszéves korában nem szocialista, annak nincs lelke; aki negyvenéves korában is szocialista, annak nincs esze" "

Ebből ugyebár az következik, hogy Viktornak szegénynek se lelke, se esze...

M. Laci · http://palferi.blog.hu 2011.03.31. 12:58:08

@az igazi Sipi:

én is értettem :-) de elsőre sem szerettem.

Alamio 2011.03.31. 12:58:21

@gyilkos fűegér: @Grigorij Pantyelejevics: Egy kalap alatt- ha ennyire szégyellitek magyarságotokat, akkor mondjatok le róla. Ilyen rossz véleménnyel nincs nemzet, amelyik vélekedne rólunk.
A Teleky-idézet meg nem a német megszállásnak, sem az Ávónak szólt- mindkettő idején halott volt.
Amúgy reménykedtem, hogy már nincs megszállottja az "Utolsó csatlós" elméletnek Magyarországon, de úgy látom, még vannak, akik felégetnék idehaza az összes magyar zászlót.

vegyérték 2011.03.31. 12:59:08

@Mészáros Laci:
... még nem, de igénye van rá...

M. Laci · http://palferi.blog.hu 2011.03.31. 12:59:29

@Nathan D'Xantine:

vagy az következik, hogy korrepetálásra szoruls matematikai logikából :-)

midnight coder 2011.03.31. 13:00:19

@gyilkos fűegér: Nem igazán lett volna realitása a németek elleni háborúnak akkor. Nem voltunk egy súlycsoportban. Ahogy 56-nak sem volt realitása, a SZU-val sem voltunk egy súlycsoportban. Csakhogy 56-ban elhitette a SZER a jónéppel hogy ez nem így van.

Monçada bíboros 2011.03.31. 13:00:34

"A populizmus élő klasszikusai szájában a "liberális" szó káromkodás, szitok. A liberálisok ugyanis szabadságot követelnek a népnek, hogy vállalkozhasson és választhasson. A populisták ellenben fel akarják emelni a népet... Ezért vonzódtak a populisták mindig az állam gyámkodó hatalmához. (1992)"

Ki gondolta volna akkor, hogy pár év múlva ő lesz az ország legnagyobb populistája?:)

M. Laci · http://palferi.blog.hu 2011.03.31. 13:01:30

@vegyérték:

ez egyszer poén, de ha komolyan gondolod, ártasz vele magadnak -- ha a gyűlöletet beengeded a gondolkodásodba, saját elmédet fosztod meg a gondolkodás szabadságától.

M. Laci · http://palferi.blog.hu 2011.03.31. 13:02:20

@midnight coder:

most is elhiteti a NATO a líb felkelőkkel, hogy ugorjanak húsdarálóba, azok meg ugranak.

sárkányfő 2011.03.31. 13:02:26

@Mészáros Laci:
nos, ha képtelen vagy alapfokú összefüggések felismerésére, akkor én szívesen megmagyarázom neked dedós, szájbarágós módon, hátha így megérted:

1. A poszt Orbán elvtelen pálfordulásait bizonyítja idézetekkel, köztük olyanokat is, amelyek pár év alatt mentek végbe.
2. Erre te beidézel egy mondást, ami az ember természetes fejlődéséről, éréséről szól, 20 éves időtávlatban.

Ez nyilván nem passzol, se az időtáv, se a mondat lényege. Hogy ezt megvilágítsam neked, felhívom a figyelmed még rövidebb távú, még elvtelenebb köpönyegforgatásra. érted? Hogy meg tudd különböztetni a hosszútávú természetes szellemi fejlődést a mind rövid, mind hosszútávon egyértelmű elvtelen köpönyegforgatástól, a korábbi állítások elárulásától.

Ennél didaktikusabban nem tudom elmagyarázni. Most már érted, vagy mindez túl bonyolult összefüggéés-rendszert képez a számodra?

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2011.03.31. 13:02:57

@Mészáros Laci: hat elhiszem, hogy nem tetszik ez a mondat annak, aki szerint a tekintelyelvu tarsadalom a helyenvalo a liberalis demokracia helyett..:-)

bar azt megfigyeltem, hogy az ilyen emberek rendkivul liberalisak amikor sajat maguknak engednek meg valamit, akkor valnak csak tekintelyelvuve es intoleranssa, ha massal szemben kellene ugy viselkedni, ahogy magukkal..;-)

M. Laci · http://palferi.blog.hu 2011.03.31. 13:09:10

@az igazi Sipi:

még egyszer, Thomas Mann nem beszélt szabadságról :-) nem tetszik az a görcsös próbálkozás, hogy egy mondatba próbál sűríteni valamit, ami egészen biztosan összetettebb, ráadásul telezsúfolja idegen hangzású szavakkal.

midnight coder 2011.03.31. 13:09:18

@Grigorij Pantyelejevics:
>Egyébként 30 év felett is lehet az ember
>szociálisan érzékeny, tarthatja fontosnak
>embertársai jogait.
30 évesen az értelmesebbje átlátja hogy itt a gond pont az embertársak jogainak túlburjánzásával van. A társadalmat arra kellene ránevelni hogy a saját lábán próbáljon meg boldogulni, segílykéért kuncsorogni pedig szégyen és nem előjog. A cigány ne röhögje körbe a munkaadót hogy ő bizony a farkából is megél, a gyerek ne könyvtár-büfé szakon szerezzen diplomát lovári nyelvvizsgával amivel garantáltan nem fog melóhelyet találni sehol. Általában mindenki először próbáljon meg saját magáért tenni valamit, és akkor forduljon a társadalomhoz ha már végképp nem megy semmi. Na, ez az ami kis hazánkban nem igazán így van.

moncayo 2011.03.31. 13:10:14

Tipikus magyar politikai viselkedés. De mit vársz azoktól, amik amúgy az életben soha nem dolgozott. Nem kapál, nem gyárt, nem tervez, nem oktat, stb. semmit. Csak kiáll a pódiumra és osztja az észt. Azoknak, akik meg kapálnak, gyártanak, terveznek, gyógyítanak. No meg az állják az ő (és családja) élete költségeit. Nálunk olyan ember, aki az életben sikeres (mert tehetséges, mert tanult, mert szorgalmas) nem lesz politikus. Csak azokból, akiknek az előbbiek nem adatottak meg. De ez egy szánalmas élet. Azt hiszik valakik. Pár évtized és a kutya se emlékezik rájuk. Mire emlékszünk Antall kormányából? Semmire, csak arra, hogy csupa baromarc volt. Így lesz a mostanival is.

M. Laci · http://palferi.blog.hu 2011.03.31. 13:10:36

@sárkányfő:

összefoglalva: utálod orbánt.
sok sikert kívánok ehhez :-)

sárkányfő 2011.03.31. 13:15:48

@Mészáros Laci: hű, tényleg nem sikerült megértened? alapfokú szövegösszefüggést magyaráztam neked. elvekről. érted? nem? semmit sem? csak annyi marad neked, hogy elfogultnak állíts be engem?

OnlinePénzkeresés · http://www.zseni.info 2011.03.31. 13:20:23

Orbán az Igaz ember! Csak a jót akarja és akarta mindig Magyarországnak! Ti csak féltékenyek vagytok hol voltatok az elmúlt nyolc évben?

Igaz Magyar 2011.03.31. 13:24:23

@moncayo: hjaja.

hirdetés:
Kezdő ügyvéd miniszterelnöki gyarkolattal munkát keres.

Alamio 2011.03.31. 13:30:57

@IgazMagyar: Ezen is faja rugózni.
Vajh miért nem cikiznek senkit, hogy: "Józsikám, kizárólag műbútorasztalos vagy és soha mást nem csináltál? Biztosan rossz műbútorasztalos vagy!"

Józsi jó eséllyel jobb műbútorasztalos, mint az, aki élete felében kapált, és csak azután fedezte fel a szakmát.

sárkányfő 2011.03.31. 13:31:44

@Mészáros Laci: maradjunk abban, hogy te nem akarsz mást, mint kimosni Orbánt a hazugságaiból, az árulásait és pillanatnyi politikai érdekeinek megfelelő pálfordulásait pedig személyiség-fejlődésnek beállítani. Elég izzadtságszagú az erőlködésed, de sok sikert, remélem fizut is kapsz érte. Amúgy pl. Pozsgayt is szoktad mosdatni?

Alamio 2011.03.31. 13:38:26

@sárkányfő: És ha visszájára fordítod a mostani mondandód, megkapod önmagad.

"Maradjunk abban, hogy te nem akarsz mást, mint befeketíteni Orbánt a beszédei alapján. Az elveit és a hosszútávú politikai koncepciói szerinti jellemfejlődését felhasználva pedig egy pálfordulásra hajlamos, áruló hazugnak beállítani. Elég izzadságszagú az erőlködésed, de sok sikert, remélem fizut is kapsz érte. Amúgy pl. Gyurcsányt is szoktad mosdatni?"

Hogy tetszik az átirat?

M. Laci · http://palferi.blog.hu 2011.03.31. 13:39:46

@sárkányfő:

dehogy akarok én kimosni bárkit.

a világ színes, nem csak két tábor létezik. miért lenne szükségszerű, hogy aki nem ért egyet veled, mindjárt orbánt akarja mosdatni, hazugságait mentegetni, stb?

ettől függetlenül megjegyezném, hogy a pálfordulás (szerintem) kifejezetten nemes cselekedet, bár Pál, azaz Saul korábbi kollégái nyilván nem így látták :-)

vegyérték 2011.03.31. 13:41:15

@Mészáros Laci:
Szerinted nincs esélye rá? Nekem több megnyilvánulása miatt van ilyen érzésem. A vezér felemeli a népét (annak akarata ellenére is)... belső kényszer... és nagyon emberi.

M. Laci · http://palferi.blog.hu 2011.03.31. 13:45:10

@Alamio:

A "sosem dolgozott" bő tízéves MSZP vezérmondat, aminek a háttere az, hogy az MSZMP funkcik szerették a munkásosztályból "kiemelt" emberekkel erősíteni a csapatukat, mert egy "kiemelt" káder csak attól függött, aki kiemelte, nem volt kapcsolati hálója, tehát hűséges vazallusnak számított. Az okosabb "kiemeltekből" aztán függetlenített funkcik lettek idővel.

Egyébként Orbán is hajlamos ilyesmire, a fidesz sem menekült meg a belső erőcentrumok folyamatos szkanderezésétől, bár a hűbéri birtokok talán még mindig egy nagyságrenddel kisebbek, mint a szociknál (voltak).

sárkányfő 2011.03.31. 13:46:05

@Alamio:
francokat. olvasd el a posztot. értem én, hogy szeretnél mindent a végletekig relativizálni, és amikor már nincs hová hátrálni, tök egyformának beállítani a két oldalt, de hát az van, hogy ott vannak fönt az idézetek. Személyesen Orbántól.

Annak érdeke személyeskedésbe fordítani a vitát, aki nem akar a fenti tényekről beszélni.

M. Laci · http://palferi.blog.hu 2011.03.31. 13:47:13

@vegyérték:

persze, hogy nincs esélye. ha beüt egy gazdasági válság, bármilyen jól kormányozna orbán, a fülkék népe úgy elzavarja a következő választáson, hogy a fal adja a másikat.

sárkányfő 2011.03.31. 13:49:06

@Mészáros Laci: Talán azért, mert pont egy Orbánról szóló poszt alatt kavarsz meg görcsölsz össze-vissza? Te egyáltalán tudod miről szól a poszt? Olvastad?

De a tegnapi vv-s szavazáson kiderült, hogy az emberek 94%-a meg tudja különböztetni a hazugságot a süket mosdató dumáktól:
velemenyvezer.blog.hu/2011/03/30/atvagni_az_eu_t_megint_nem_jott_be

Több, mint tízezer szavazó, nem rossz.
A maradék 3%-kal baromságaival kínlódjon más... :) Ők a reménytelenek, vagy teljesen elvakult agymosottak...

M. Laci · http://palferi.blog.hu 2011.03.31. 13:53:11

@sárkányfő:

idézetek :-)

"el lehet menni"

ki mondta ezt?

(1) Eric Schmidt, a Google vezérigazgatója
(2) Luis Figo, portugál focista
(3) Gyurcsány Ferenc miniszterelnök
(4) mindegyikük, más-más értelemben

sárkányfő 2011.03.31. 13:55:38

@Mészáros Laci:
mi köze a kvízkérdésednek Orbánhoz?

M. Laci · http://palferi.blog.hu 2011.03.31. 13:56:34

@sárkányfő:

A poszt _számodra_ Orbánról szólt, _számomra_ viszont Mérő László könyvét illusztrálta (lásd a linket fentebb).

A világ színes. Vannak akik mosdatják Orbánt, vannak akik utálják -- de mindkét halmaznál sokkal többen vannak, akiknek nincs érzelmi viszonyuk Orbánhoz. Fura, ugye?

M. Laci · http://palferi.blog.hu 2011.03.31. 13:58:36

@sárkányfő:

megfelelő pontokon elvágva egy mondatot a szövegkörnyezetétől bármire és bárminek az ellenkezőjére lehet idézetet keresni. mondjuk sárkányfő nick itteni commentjeiből nehézség nélkül lehetne egy köpönyegforgató orbán-rajongó profilját kirajzolni, pusztán idézetekkel :-)

sárkányfő 2011.03.31. 14:05:55

@Mészáros Laci:
Nem szubjektív megítélés kérdése, hogy a blog Orbánról szól-e vagy sem. Róla szól. Tény. Aki tud magyarul, és nem őrült vagy hazug, annak ez a napnál világosabb. Kár ezt elvitatni, csak magadat járatod le.

Hogy te mire asszociálsz, hogy az mennyire stimmel, hogy lehet-e Mérő egészen más természetű gondolatai mögé bújtatni Orbán hazudozásait, az egy érdekes kérdés
az a te magánügyed, akár erről is lehet beszélgetni, de ez továbbra sem von le semmit a blog állításainak tényszerűségéből, és egyértelmű értékeléséből.

sárkányfő 2011.03.31. 14:08:01

@Mészáros Laci: ezzel azt akarod mondani, hogy csúnyán kiforgatták Orbán szavait, és ő már 89-ben keresztény-konzervatív politikus volt? :)

vagy mond, konkrétan melyik az(ok) az idézet(ek) a posztban, amelyik szerinted egészen mást jelentene a teljes kontextusban? :)

M. Laci · http://palferi.blog.hu 2011.03.31. 14:14:06

@sárkányfő:

1. ha neked Orbán van a középpontban, ezért róla szól. nekem viszont nem Orbán van a középpontban, ezért a személye csak illusztráció. mellékszereplő.

2. már megint Orbánra fókuszálsz, amikor kifejezetten orbánmentes példát hoztam arra, hogy az idézet önmagában nem érv (bár kétségtelenül hatékony szónoki eszköz).

3. nem fogom kibányászni az idézetek eredeti szövegeit, ugyanis egyszerűen _nem érdekel_ Orbán -- sőt, még az sem érdekel, ha ebből arra következtetsz, hogy megfutamodtam :-)

Alamio 2011.03.31. 14:26:17

@sárkányfő: Ha én személyeskedtem, megtetted Te is. Csak átírtam ellentétére a Te szövegedet.

Amúgy eszem ágában sincs sem relativizálni, sem egyenlőnek beállítani a két oldalt: a jelenlegi Fidesz minden hibája ellenére (ha kell, sorolom szerintem melyek ezek) fényévekkel jobb az előző kurzusnál.
@Mészáros Laci: Én tudom, csak irritáló. Ezért sokadjára már szóvá teszem.
Amúgy vitapartnered szemmel láthatóan nem fogja, hogy miről beszélsz.

sárkányfő 2011.03.31. 14:32:31

@Mészáros Laci:
1. Ja, persze :D az egész poszt csupa OrBán-idézetekből áll, az ő képe díszeleg fönt, de ne, ez nem Orbánról szól, csak az én szubjektív megítélésem szerint, aha :D
az államfőt te hány l-lel írod? :D

2. az idézet önmagában érv, ha nem forgatják ki, ha a kontextus is megerősíti az idézetet.

3. Duma az van, bizonyítás az nincs. Pontosan ezt vártam :) Elárulom, rajtad kívül 10 millió ember tudja ebben az országban, hogy Orbán nem konzervatív politikusként indult, és ezt ő maga is elismeri.

Grigorij Pantyelejevics 2011.03.31. 14:33:54

@Alamio: "ha ennyire szégyellitek magyarságotokat, akkor mondjatok le róla."

Hol lehet leadni? :P Tréfán kívül. Nem szégyellem a "magyarságomat". És nem is vagyok rá "büszke". Már csak azért sem, mert az, hogy "magyar" nem jelöl semmilyen minőséget.

Épp ezért vagyok képes normálisan és racionálisan ítélni. Mivel a cselekedetet ítélem meg és nem azt, ki követte el. Ha egy magyar bűnt követ el, az ugyanúgy bűn, mint ha bárki más tenné. Az hogy valaki magyarnak született, nem ad felmentést semmi alól.

sárkányfő 2011.03.31. 14:36:55

@Alamio: már hogyne relativizáltál volna, te sem vetted figyelembe a lényeget, amiből az egész kiindult, magát a posztot és az idézeteket, csak egy üres kommunikációs trükkel megfordítottad amit mondtam, bármiféle alap nélkül.

Az viszont árulkodó, hogy ezek szerint szerinted ez a vita arról szólt, hogy ki hogy ítéli meg ezt a kurzust, nem pedig Orbán szélkakast megszédítő mozgásáról és hazugságairól. És nyíltan ki is állsz Orbán kormánya mellett, na akkor ez lehet a valós motivációja, hogy nem a posztról beszélsz, hanem trükközöl.

Grigorij Pantyelejevics 2011.03.31. 14:41:58

@midnight coder: Sajnálom! Nem tudom osztani nézeteidet. Attól, hogy esetleg túl vagy a 30-on, még nem kell a világot mások gyűlöletén keresztül szemlélni.
Persze. Könnyebb. Kényelmesebb. Mert mindig "azok" tehetnek mindenről.

Csakhogy 30 felett már rájöhet az ember, hogy "azok" könnyen lehet ő is. Vagy "azokat" hamar megtalálhatja a családjában.
Az "ingyenélő nyugger" most az édesanyád, nagyszülőd, később te leszel. Az "ingyenélő munkanélküli" most a barátod, ismerősöd, rokonod, de te is lehetsz az. Az "ingyenélő beteg ember" is hamar lehetsz. ...

Megértem én, hogy könnyű "erejük teljében" lévő, pénzben, vagyonban gondolkodó embereket a gyengék ellen fordítani. De csak megértem. Elfogadni soha nem fogom.

Te bünteted a hajléktalant, én támogatom rendszeresen. Te üldöznéd, kirekesztenéd, gyűlölöd a más származású embertársadat, nekem barátom. Majd az élet, a sors, vagy igény és hit szerint bármi 'magasabb rendű' eldönti melyikünké az igaz út. :)

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2011.03.31. 14:49:45

@Mészáros Laci: nem is arrol beszelt

arrol beszelt, hogy az egyen feladata az allam kontrollalasa es nem az allam feladata az egyen felugyelete.

mert egyen nelkul nincs kozosseg csak illuzio, mig az egyen magaban is valosagos teny.

Arrius (ex-Nathan D'Xantine) 2011.03.31. 14:51:41

@sárkányfő: Orbán mozgása nem a szélkakasé. Az össze-vissza forog. Orbán valahonnan, valahova tart...
Hogy szégyelli -valahol legbelül- azt csak az mutatja, hogy buta kis hazugságokkal próbálja magyarázni.
(Pl. hogy a konzervativizmus nem ideologia)

Arrius (ex-Nathan D'Xantine) 2011.03.31. 14:52:50

@az igazi Sipi: Hm. A görögök fura mód épp az ellenkezőjét gondolták anno...

Arrius (ex-Nathan D'Xantine) 2011.03.31. 14:56:05

@az igazi Sipi: Buddha meg ugye azt mondaná, hogy nincs egyén, nincs közösség, csak illúzió mindkettő.
Neo meg hozzátenné, hogy nincs kanál se... :-)

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2011.03.31. 14:57:12

@Nathan D'Xantine: de nem is lett igazuk..;-)

alapveto teny, hogyha en, az allampolgar, az egyen nem fizetek adot, nem vagyok az allam el- es kitartoja, akkor mehet a sunyiba.

nem letezhet nelkulem. en letezhetek allam nelkul is, legfeljebb joval nehezebb korulmenyek kozott.

de kozosseg, tarsadalom meg elmeleti sikon sem letezhet az egyenek nelkul, hiszen azok osszessege.

Alamio 2011.03.31. 14:59:31

@sárkányfő: Beszélhetünk az idézetekről is, csak nem abba a beszélgetésbe kapcsolódtam be. Előttem ez nem akadály. Hogy szeretnéd, pontról pontra?

Viszont kérlek, válaszolj, hogyan tetszik az átirat? Hogy ízlik?

M. Laci · http://palferi.blog.hu 2011.03.31. 15:10:52

@az igazi Sipi:

"az egyen feladata az allam kontrollalasa es nem az allam feladata az egyen felugyelete"

az idézett mondat a demokrácia egy filozofikus értelmezése, szabadságról nem szól, meg kontrollról sem, inkább csak az erőviszonyok megváltozásáról.

a valóság inkább ahhoz áll közel, hogy a demokrácia rövid távon gyakran, néhány évtizedes távlatban pedig szinte mindig hatékonyabb egy diktatúránál, egyszerűen azért, mert időnként friss emberekre cserélődik a vezető garnitúra, míg a diktátorok idővel megmerevednek, ennek nyomán gazdaságilag és katonailag is meggyengülnek. a szabadság ennek csupán következménye.

"mert egyen nelkul nincs kozosseg csak illuzio, mig az egyen magaban is valosagos teny."

érdekes mondjuk ezt az analógiát értelmezni mondjuk a gondolkodó agy és az agysejtek viszonyában :-)

Arrius (ex-Nathan D'Xantine) 2011.03.31. 15:12:02

@az igazi Sipi: Miért a múlt idő? Vége volna a világnak? :-)

Egyén nem létezhet közösség nélkül, mert akkor mihez képest volna ő egyén?
Az egyén fogalma kizárólag akkor nyer értelmet, ha a közösség létezik.

Az államot kár ebbe belekeverni, mert hajlamosak vagyunk ezen folyton mást érteni.

sárkányfő 2011.03.31. 15:32:30

@Alamio: Az átirat vicces, mint írtam teljesen alaptalan, mert nem érv nélkül egyenlőség jelet tesz. üres szavak. Kb. egy dacos óvodás nem-jének felel meg.
És igen, abba a beszélgetésbe kapcsolódtál bele, amelyikben Laci megpróbálta bedumálni, hogy szubjektív megítélés kérdése, hogy Orbánról szól-e a cikk... istenem ezt magyarázni kell? te nem látod mennyire erőltetett szenvedés kihozni ebből, hogy aki szerint a fenti poszt igaz, az nyilván elfogult? ja, ha szerintem Orbán nem konzekvens, akkor nyilván utálom, nyilván elfogult vagyok ahogy a Laci írta... istenem a béka segge magasabban van ennél.

de asszem elegem van. Orbán nem mondhat akkora ellentmondást, soha, sehol, semmikor, amire ne akad pár nethuszár aki kimagyarázná, hogy aki szerint ez így van, az szubjektív, elfogult, stb...

M. Laci · http://palferi.blog.hu 2011.03.31. 15:41:06

@sárkányfő:

"Orbán nem mondhat akkora ellentmondást, soha, sehol, semmikor, amire ne akad pár nethuszár aki kimagyarázná, hogy aki szerint ez így van, az szubjektív, elfogult"

ez nyilvánvaló, hiszen a világ színes. vannak fradidrukkerek, vannak újpest-drukkerek, meg van iszonyú sok ember, aki egyik sem. egy B-középből való fradi-drukker nyilván újpest-drukkert lát bennem, ha nem állok ki a fradi mellett :-)

Alamio 2011.03.31. 15:45:09

@sárkányfő: Az első mondatodon rágódtam fél percet, de sikerült kibogoznom.
Vajh miért (és milyen jogon) óvodásozol, és szinvonaltalanozol le mást, miközben épp most jelentetted ki, hogy neked igazad van és pont?
Konzekvensen elhaladtál azon érve mellett vitapartnerednek, hogy beszédekből lehet kihozni a mondat szándékával ellentéteset is. Az első példamondattal illusztrálnám: a mondat a A Magyar Honvédség vezetői értekezletén hangzott el:

"A hadsereg felsőbb vezetése számára tartott értekezleten a
kormányfő elmondta: ahhoz, hogy újra vonzó lehessen a katonai pálya,
olyan érzelmekkel kell leszerelniük a katonáknak, hogy tiszteletre
méltó dolog a hadseregben szolgálni akár szerződésesként, akár
sorkatonaként.
- Lassan a fiatalok fele nem alkalmas a katonai szolgálatra. Ezt
meg kell szüntetni: minden magyar fiatalnak kapnia kell alaki és
fizikai kiképzést, illetve bizonyos mértékű lelki felkészítést is -
hangsúlyozta a kormányfő.
- Azokra kicsit másképp tekint az ember, akik nem tettek katonai
esküt - fogalmazott Orbán Viktor."

Forrás: MTI.

Megbocsáss, de ilyen kontextusban az 1-2-es idézet nekem nem ellentmondásos.

sárkányfő 2011.03.31. 15:55:57

@Mészáros Laci: látod látod, ugyanazt szajkózod, mint eddig. nem te véded Orbánt, hanem én vagyok elfogult :) és akkor most vessél egy pislantás a posztra...

@Alamio: miért érveltél? ne viccelj már... és igen, abban, hogy Orbán tökéletesen elárulta régi szavait és elveit, régi önmagát, abban igazam van. Ott van fönt a poszt, de anélkül is tudja mindenki. És kár a szövegért, a fenti idézetek nincsenek kiforgatva. ha esetleg mégis van olyan szöveged a 90-es évek elejéről, amely szerint Orbán konzervatív, keresztény politikusként indult, stb., akkor gyere elő vele :) tényleg rohadt szánalmas már ez, kimondom a feketéről hogy fekete és felháborodva sopánkodtok...

Fogadunk, hogy megint nem a poszt tényeiről, hanem rólam fogsz beszélni? :)

M. Laci · http://palferi.blog.hu 2011.03.31. 16:22:21

@sárkányfő:

Van egy vicc Mórickáról, matektanárnő kihívja, mi volt az előző óra témája? Móricka csak vállat von. Tanárnő segíteni próbál,
felrajzol a táblára valami síkidomot, "mi jut erről eszedbe?"
Móricka: "pina."
A tanárnő szemöldöke megrándul, de nem reagál, felrajzol egy súlypontszerkesztést, "és erről mi jut eszedbe"
Móricka: "pina."
Tanárnő nyel egyet, de újabb próbát tesz, felrajzol egy koordinátarendszert, "na és erről mi jut eszetedbe?"
Móricka: "ne tessék erőlködni nekem egy ideje mindenről a pina jut eszembe."

hát ilyen a világ. nekem nem orbán van a középpontban :-) nem vagyunk egyformák.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2011.03.31. 16:28:23

@Mészáros Laci: mutatnal nekem egy agysejtet, ami magaban eletkepes?

mertaz ember magaban eletkepes. sokat javit az eletminosegen a kozosseg,m de eppen ezert a kozossegnek addig van ertelme, amig az egyen erdekeit szolgalja, hiszen az egyenert jott letre. nem azert verodnek az allatok csordaba, mert jajj de jo a kozosseg, hanem azert, mert az egyedkenek - tehat az egyeneknek - ezzel megno a tulelesi eselyuk. tehat a tarsadalom, a kozosseg, az allam egy eszkoz, aminbek a dolga az egyen eletenek jobbatetele. ha ez a kozosseg elkezd onceluva valni es az egyen szolgalata helyett az egyen erdekeit figyeklmen kivul kezdi hagyni es a kozosseg velt - azert velt, mert a kozoszseg igenye nem mas, mint az egyenek igenyei - igenyeit kiszolgalni. elhiszem, hogy azok, akik onmagukban szart sem ernek, vagy ugy gondoljak, hogy onmagugban szart sem ernek rettegnek a kozosseg elvesztesenek gondolatatol. de az o gyengeseguk nem formalhat jogot azok megnyomoritasara, akik erosebbek naluk.

sárkányfő 2011.03.31. 16:32:08

@Mészáros Laci:
köszönöm, hogy visszaigazoltad, amit írtam:
"látod látod, ugyanazt szajkózod, mint eddig. nem te véded Orbánt, hanem én vagyok elfogult :) és akkor most vessél egy pislantás a posztra..."

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2011.03.31. 16:44:47

@Mészáros Laci: azert ehhez feltennek egy kerdest..

ki az a magyar politikus, aki a rendszervaltas ota egyetlenkent vegig vezeto pozicioban csinalta vegig az elmult 21 evet?

na ez az oka a morickazasnak..
hogy orban az egyetlen magyar poltikus, aki a kezdetek ota a politikai elit tagja. gyakorlatilag o az egyetlen az elitbol, akit folyamatosan terjhel a 21 evert a felelosseg - jo, mondjuk kellett egy adag beszari, gerinctelen fereg akiket zsarolni tud a multjaval, meg kadar nepe, aki hajlando mindent felnyalni. tehat orban az, akit az elmult 21 ev minden egyes perceert terhel a felelosseg. lehet gyurcsanyozni (6-8 ev), megyozni (3-4 ev), kunczezni (12-14 ev), hornozni (16 ev), de akkor is orban viktor az egyetlen, aki mindig ott volt. mindig.

tehat mindent elkovetett azert, hogy pina legyen:-)

Alamio 2011.03.31. 16:53:32

@sárkányfő: Idéztem egyet, ami ki van forgatva. Le sem reagáltad.
Az pedig, hogy Orbán keresztény konzervatív politikusként indult, senki nem állította. Én sem. A fenti idézetekben van konkrét ellentét is korábbi véleményeivel szemben. Abban valóban változhatott a nézete (pl. egyháztámogatás). Hogy ezt veted a szemünkre, nos, ez valódi csúsztatás.
Amúgy mondtam: végigmehetünk egyesével is az idézeteken.

sárkányfő 2011.03.31. 17:54:24

@Alamio:

"Le sem reagáltad."

Viccelsz? Annak mi jelentősége van, hogy idéztél egyet, de nem ebből a psoztból? Tán a világon sincs olyan politikus, akinek még nem ragadták ki szavait a kontextusból. És? Ez mire érv? Ez azt bizonyítja tán, hogy a fenti poszt csupa csúnya csúsztatás? Haggyá már cimbora, mert ez tényleg a béke segge...

Megmondom őszintén, semmi kedvem veled szórakozni, jobb dolgom is van, full reménytelennek tűnsz, de ha nagyon akarod, tőlem bebizonyíthatod egyenkint a posztbeli idézetekről, hogy mind csupa hamis beállítása egy nagyobb szövegnek, vagy valami hasonló. Jó szórakozást.

Ja, és egyúttal a friss hazugságait vagy 180 fokos fordulatait (nevezhetjük bárhogy, nem mindegy) is dumáld ki, pl. hogy az AB-nek majd visszaadják az új alkotmányban a hatáskörét - aztán mégse, vagy hogy szabadon választhattak a manyup tagok, vagy hogy nem hazudunk szánalmas primitív módon folyamatosan az EU-nak a törvényeink fordításánál, stb. Hajrá...

Alamio 2011.03.31. 18:12:46

@sárkányfő: Aha. Nagy kegyesen bebizonyíthatom.
Tudod hogy hívják azt, hogyha egyvalamiben dől a vád?
Úgy, hogy megfordult a bizonyítási teher...

És valóban nem reagáltál rá semmivel, ahogy most sem. Csak legyintettél, elvégre úgyis igazad van...
Mi jelentősége? Talán az, hogy mást jelent ebben a kontextusban a mondat. Tudom, nem is érdekel.
Furcsa egy ilyen mítikus lény nevét látni ekkora közhelyen...

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2011.03.31. 18:46:13

@Alamio: te mellebeszlesz, cseszdmeg:-)

orban viktor egeszen konkretan arra utalt, hogy nem teljes erteku ember, aki nem volt katona. elozmennyel, elozmeny nelkul.

ertsd mar meg, hogy azok, akik nem nyalnak fel garatig a narancsvalagba azt azert teszik, mert nem lehet azokkal a suket dumakkal megvezetni, amivel te meg vagy vezetve.

vagy amiert meg vagy fizetve.

egyebkent az a velemenyem az egesz zoldruhas bohockodasrol, hogy senki nem erdemel x honap bortont azert, mert ferfinak szuletett.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2011.03.31. 18:49:16

"bizonyos mértékű lelki felkészítést is"

ez meg aztan tenyleg felhaborito, mert a hadsereg lelki felkeszitese a kovetkezo alapon mukodik:

csinald gondolkodas nelkul amit mondok, kulonben embertelenul megbuntetlek, akar meg is olhetlek.

gyakorlatilag agymosas. a legaljasabb fajta.
elhiszem, hogy hianyzik nekik az agymosottak tomege.

Alamio 2011.03.31. 19:05:25

@az igazi Sipi: Mindenkit válogatás nélkül első megszólításból lehülyézel aki nem ért egyet veled?

És:
1., nem értéktelenebb az, akin nem volt katonaruha;
2., a hadkötelezettség embert farag valakiből;

Ebből a kettőből nekem nem áll össze ellentmondás; ahogyan a poszt sugallja.

"egyebkent az a velemenyem az egesz zoldruhas bohockodasrol, hogy senki nem erdemel x honap bortont azert, mert ferfinak szuletett."

Korábban elleneztem a sorkatonai szolgálatot, de így közel a 30-hoz már nem vagyok ebben annyira bizonyos. Az érved leegyszerűsítő. Ugyanis magadat is meg tudod védeni egy jobb kiképzéssel. Kvázi: nem kell hadsereg ahhoz, hogy egyszemélyben legyen ütőerőd.
A hadsereg alapja az azonosulás: elfogadod a parancsot és magadévá teszed. Hosszú távon káros. Rövid távon? Talán minimális tekintélytisztelet nem ártana senkinek.
Ilyen elven leírhattad volna, hogy attól, hogy embernek születtél, 6-18 éves korodig nem kéne iskolának nevezett börtönben lenned.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2011.03.31. 19:25:56

@Alamio: dehogy
azt hulyezem le, aki hulyen viselkedik.

marpedig kis baratom, ha te azt hiszed, hogy en kanyar nelkul megeszem a suket dumadat, akkor akkora hulye vagy, mint ide a felcsuti fociakademia:-DD

es en kozel a negyvenhez meg mindig ellenzem a sorkatonai szolgalatot.

az menjen katonanak, akinek eletcelja embereket olni. az atlagember erre a feladatra alkalmatlan pszichesen.

es ha teged csak az agymosas faragna emberre, akkor a szuloknel reklamalj, mert nagyon elcsesztek valamit. engem a szuleim emberre, ertekes emberre neveltek annelkul is, hogy gyilkosnak kepeztek volna ki. lehet hablatyolni mindenfele szentimentalis maszlagrol, haza vedelme, meg egyeb hulye lozungok, de a katona nem mas, mint egy hivatasos gyilkos, aki parancsra ol gondolkodas nelkul. a jo katonak lottek sortuzet 56ban, a jo katonak vonultak be ide tankokkal.

en alkalmatlan vagyok egy fiatalkori helicobacterailis fertozes miatti nyombelfekely es kesobbi gyomorverzes miatt.

megis 25 eve sportolok aktivan, szoval az ezzel jaro izomzattal es 190es magassaggal rendelkezem. utgyhogy fizikailag abszolut ferfinak es embernek tartom es tarthatom magam.

es a tekintelytisztelet hulyeseg. mondom ezt ugy, hogy 10 evvel vagyok idosebb nalad es nyugodtan mondhatnam, hogy kuss es nyomas gyufaert, mert en vagyok az oregebb. de nem mondom. mert a kor nem erdem, nem szegyen, hanem allapot. a tisztelet pedig nem jar. a tiszteletet ki kell erdemelni.

a tekintely azoknak az embereknek valo, akik nem meltoak a tiszteletre, de megis meg akarjak kovetelni.

az ilyet en szemenkopom:-)
aztan megprobalhat elegtetelt venni..;-)

sárkányfő 2011.03.31. 19:35:41

@Alamio: mi van? :D mi fordult meg? :)) mit kell nekem bizonyítanom? mire alapozod ezt? arra hogy előrángattál valami olyat, ami nem szerepel a posztban? hát tényleg tök hülye vagy :) és igen lekezellek, de azt hiszem még így is túl rendes voltam hozzád, ez a kifacsart logika és hülyeségözön lassan már bejelzi a troll-riasztóm, ha azt akarod hogy komolyan vegyelek ne írj baromságokat.

én komolyan azt hittem a Lacit nem lehet überelni, aki a Mórickás-pinás viccel érzékeltette, hogy szerinte ha nekem egy Orbánról szóló posztról, mely csupa orbán-idézetből áll, az Orbán jut eszembe, akkor az nyilván nem normális és a monomániám miatt van. de most már biztos: neked sikerült őt is alulmúlnod ezzel teljesen légből kapott, ide nem illő, majd hivatkozási alapként ráncigált hülyeséggel :D gratula...

Alamio 2011.03.31. 19:37:43

@az igazi Sipi: Hiába a lekezelő stílus. Mondhatnám, pontosan azt teszed, aminek ellent mondasz. Vagy legalábbis azt szeretnéd. Főként a testi leírásoddal.

"mert a kor nem erdem, nem szegyen, hanem allapot. a tisztelet pedig nem jar. a tiszteletet ki kell erdemelni."

Ezt vallom, amúgy honnan is vetted, hogy valaminek a pártján vagyok a kérdésben? Azt írtam, nem vagyok bizonyos.
Leírtam az ambivalens érzéseimet a kérdéssel kapcsolatban, erre jössz bunkósbottal. Finoman fogalmazok, ha azt írom: nem vagy ideális beszélgetőpartner. Főként, hogy kivetítetted rám a mondanivalód; szerintem a szülők felemlegetése nem csak nálam durva. Szóval röviden: nem vívtad ki a tiszteletem.

Alamio 2011.03.31. 19:48:32

@sárkányfő: Számomra már korábban lefolytatott beszélgetések igazolták, hogy képtelen vagy más álláspontjába képzelni magad. Vagy más érveit megérteni, de teszek egy utolsó kísérletet. Tényleg utolsót: az általam beidézett forrás szerint (ami a hivatkozási forrás is) a szövegkörnyezet nem azt mondja, ahogyan a kiragadott mondat szól. Tehát az általam beidézett forrás a kiterjesztése, forráshasználata a posztban használt második idézetnek. Remélem, így felfogható.

A hülyeség relatív: nekem az általad írtak azok, csak én -szemben veled- sokáig nem álltam neki személyeskedni. Felajánlottam, hogy beszélgessünk a fenti idézetekről: erre reakcióként a józan ész határait súrolva azt akartad, hogy cáfoljam őket.
Ahogy írtad:

"... tőlem bebizonyíthatod egyenkint a posztbeli idézetekről, hogy mind csupa hamis beállítása egy nagyobb szövegnek, vagy valami hasonló. Jó szórakozást."

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2011.03.31. 20:14:18

@Alamio: "nem vívtad ki a tiszteletem. "

nem is volt celom:-)

a celom a velemenyem leirasa es a teljesen egyenes beszed volt.

sárkányfő 2011.03.31. 20:25:07

@Alamio:
aha, persze. ezt ismerem, régi fideszes csel. jó aljas, ahogy kell. már 98-ban előálltak a klasszikus esettel, hogy hetente = három hetente. ettől kezdve minden ki lehet magyarázni, csak hazudni kell a szavak jelentéséről. lásd még a következő szavak fideszes jelentése: együttműködés, szabad választás, jogszerűség, stb.
ha meg mondatoknak kell elhazudni az értelmét, meg a végtelenségig sulykolni hogy dededede az az mégsem azt jelenti, hogy "akinek nincs semmije az annyit is ér", stb., hanem valami tök mást, mert most ezt mondom és belekapaszkodok egy másik bekezdésbe, stb. tuti te is kimagyarázol mindent, és még fel is háborodsz hogy csúsztatás, stb. ja, persze. bocs de ehhez a szellemi kocsamszinthez nincs kedvem.

Bokortalan Lajtalan · http://facebook.com 2011.03.31. 21:19:48

@Alamio: muhahahaha nem a térségben bazmeg, EURÓPÁBAN nem volt még egy ország, ami ilyen nyáladzva asszisztált volna mindkét terrorállamhoz. '56 nem a kétharmad forradalma volt, a kétharmad a vörös faszt szopta bő nyállal. Most a narancsfaszt szopják.

térfél · http://httphatterfel.blog.hu/ 2011.04.01. 22:01:33

De jó kis emlékeztető! Mi lenne, ha a viktátorTV meg az archívumából bányászna elő kis érdekességeket és azt nyomatná napi szinten.
Ez a kedvencem amúgy: "erkölcsileg megsemmisül, kiürül, és zörögni kezd, mint a mákgubó ősszel, ha fújja a szél. (1993)" - mondá vala Orbán, s lőn! - erkölcsileg megsemmisült, kiürült (nem maradt benne semmi) és zörög (2011)az egész fidesz kdnp-től, kormányostól- mondom én, pedig már a szél sem fúj... csak ELÉG időnk volt, hogy őt magát kitapasztalja az ország NÉPE , hej!
Üres gubó, huss!

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2011.04.13. 16:51:16

@Alamio: "A nyilas és ávós terrornak ez az ország nem feküdt le, és hatalomhoz sem segítette. Mindkettőhöz idegen tankok, és itt állomásozó megszálló hadsereg kellett. Az őseink forognak a sírjukban, amikor ilyent írsz."

melyik őseid? akik széthordták a szomszédjukból elvitt zsidók megmaradt értéktárgyait vagy akik felnyomták a szomszédot az ávónál, mert egyszer állítólag nem köszönt vissza nekik hajnalban?

Alamio 2011.04.13. 19:11:47

@idelle: Ha érdekelne amit írsz, akár ezen fel is húzhatnám magam. Így csak elkönyveltelek bunkónak. Nem mindenki teszi azt, amit Te tennél, ha visszaforgathatnánk az idő kerekét.

Dr Smit Plagius 2011.04.13. 23:52:46

@az igazi Sipi: grigorij meg te vagytok a legértelmesebbek ezen a blogon!
ne hagyd, hogy a hüje narancsfiókák kihozzanak a sodrodból!
gattamorte
süti beállítások módosítása