A nap izéje

‎"A titán forradalmi út nem habos kakaós uzsonnázással tarkított sétakocsikázás! Hanem egy diadalmasan száguldó gyorsvonat, ahol a mozdony acélos dübörgése elnyomja esendő gyomrunk korgását!"

Utolsó kommentek

"nézd legott Komédiának, s múlattatni fog. "

2012.09.08. 19:41 Harpi

Közmédia vagy kereskedelmi: Melyik butít jobban?

Címkék: tv2 híradó hazudik közmédia

A minapában tízmillió forintra perelte be a közmédia vízfeje, a Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap (MTVA) Balavány Györgyöt, a hvg.hu szerzőjét, amiért azt találta leírni, hogy a közmédia az adófizetők pénzén hazudik az adófizetőknek. Mármost ebbe itt és most nem akarunk túlságosan mélyen belemászni, mert még olyat találnánk mondani, amivel rögvest rálicitálnánk Balavány uram tízmilliójára. Ehelyett nézzük meg, hogy eközben miképpen áll helyt a hírversenyben a kereskedelmi televíziózás egyik hazai zászlóvivője! Tegyük hozzá gyorsan: mindössze ergonómiai oka van annak, hogy nem a másik zászlóvivőt pécéztük ki magunknak – vélhetően amott is ehhez nagyon hasonló eredményre jutottunk volna, de a tv2 gombja előrébb van a távirányítón.

Clipboard02.jpgAbban, hogy a közszolgálati média az adófizetők pénzéből manipulálja a médiafogyasztókat, igazából semmi különös nincsen, hiszen a mögöttünk álló évtizedekben pontosan ugyanezt tette, csak arról akkoriban még beszélni sem volt szabad, és ha mégis, akkor nem pénzbüntetés járt érte, hanem börtön, ráadásul előzőleg a kritikák se jelentek meg a sajtóban, mint most. Most tehát demokrácia van, de tényleg, mert pofázni lehet, legfönnebb ez néha kurva sokba kerül.

Mindezenközben a kereskedelmi média teszi a dolgát. Ugyebár. Mint jelesül ma is. Miközben tudjuk, hogy a közszolgálati média kifacsart és tendenciózusan válogatott hírekkel hülyíti a naiv választópolgárokat, nézzük, mennyire tekinti felnőttnek a tévénézőt a két legjelentősebb kereskedelmi televízió egyike! 

A tv2 Tények szerint ma, 2012. szeptember 8-án a következők voltak a világ legfontosabb hírei:

  • terepjáróból raboltak el egy férfit – kommandósok fogták el a gyanúsítottakat
  • elraboltak egy férfit Nagykőrösön, kést szegeztek neki, a gyanúsított testvérpárt elfogták
  • terhes nő és kisgyermek is megsérült egy balesetben a 11-es úton; sok súlyos baleset történt a melegfront miatt
  • összeszurkáltak egy férfit az Üllői úton
  • számítógépes bűnözőket fogtak el, a banda feje egy 16 éves fiú
  • sorozatrablókat fogtak el a Balaton-felvidéken
  • kukákat gyújtottak fel Pécsett, a tűzben két autó is kiégett
  • már a jövő héten Magyarországra hozhatják Magyar Róbertet, a távollétében életfogytiglani börtönbüntetésre ítélt bűnözőt
  • nem engedték be a szurkolókat az életveszélyessé nyilvánított csurgói stadionba
  • négyen sérültek meg súlyosan egy balesetben
  • dombról legurulási versenyt rendeztek gyerekeknek
  • extrém futóversenyt rendeztek tűsarkú cipős nőknek egy bevásárlóközpont tetején
  • csicseriborsóból és más hagyományos alapanyagokból is főztek levest a szolnoki gulyásfesztiválon
  • önkéntesek festettek hatalmas feliratokat a Keleti pályaudvar falaira
  • szabolcsi tűzoltók versenyeztek
  • átadták a Kaszás Attila-díjat
  • 30 galambot engedtek szabadon Marian Cozma halálának születésének évfordulóján
  • brit szülők részegen elvesztették gyermeküket Portugáliában, de meglett
  • időjárás: kellemesen meleg, napos, késő nyári idő várható

A közszolgálati média tehát hazudik. Van ez így, ez a természetéhez tartozik. A közmédia mindig is hazudott, mindig is manipulált, hozzászokhattunk ehhez az elmúlt sok-sok év alatt.

De akkor ez mi?

115 komment · 3 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://napizeje.blog.hu/api/trackback/id/tr294763487

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Híradó a kereskedelmi televíziókban 2012.09.09. 09:37:18

Tegnap este az egyik kereskedelmi csatorna híradóját néztük – a másikon sporteseményt adtak a beetetett időpontban – és arra gondoltam, hogy ezt a műsort nyilván falusi öregasszonyok kedvéért készítették, akik e váratlanul napsütéses novemb...

Trackback: Már az RTL híradója is nézhetetlen 2012.09.09. 09:36:09

Immár folyamatosan akadok ki a kereskedelmi csatornák híradóin. Korábban a TV2-t tiszteltük meg a figyelmünkkel, még a kriminális Krisztát is elviseltük valahogy – nem volt könnyű, na – Bárdos András kedvéért és még a távozásuk után is a cs...

Trackback: Média: hazugság és őszinteség a tv-ben 2012.09.09. 09:33:16

Mottó: “Ha valaki kitalálná, hogy az eszkimó műsorok nagyobb nézettségett érnek el és több reklámbevételhez vezetnek,… akkor a Vészhelyzet Alaszkában játszódna!” Bernard Goldberg, MÉDIA-HAZUGSÁGOK És láss csudát, az Egyesült Államok p...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

balage_81 reloaded (törölt) 2012.09.09. 00:05:10

@Blogger Géza: igen, de itt ki is merült az érvelés. Jellemzően ezt veszi elő mindenki, aki a balos elhajlást akarja bizonygatni, mert hát a Nap-kelte, az Ördög, igen, meg a Gyárfás.

Ezzel szemben próbáljon ma egy ellenzéki politikus bármilyen hírrel vagy kritikával képernyőre, noch dazu vitaműsorba menni, egy Obersovszky-val nehéz lesz vitatkozni.

Akkoriban azért erre még lehetőségük volt, csak hát fideszék eldöntötték, hogy az ő politikájukba most jobban illik, ha deklarálják, hogy a köztévé is ellenük van. Ami persze nettó baromság volt, akárcsak az összes többi szónoklat, amit ellenzékből nyomtak és most nem is csinálják meg.

Nota bene: Obersovszky például a maszopos időkben is dolgozott az MTV-nél, Szombathy Palival nyomtak egy közéleti vitaműsort.

misc · http://misc.blog.hu 2012.09.09. 00:15:25

a kertévé azt adja, amire van piac. A bulvárra van igény, tehát a bulvárt kapjuk. Ne a kertévé a hibás, hanem a néző, aki csak bulvárt akar.

Blogger Géza 2012.09.09. 00:19:34

@balage_81 reloaded: Én szoktam látni ellenzéki politikusokat a reggeli műsorban, az arányokat mérik is, nagyjából a nemzetközi normának megfelelőek, úgy tudom.

Obersovszkyval semmivel nem nehezebb vitatkozni, mint Juszttal, Forró Tamással és a többiekkel volt.

01234567 2012.09.09. 00:22:35

Ami nálunk van hányinger.Éltem Ausztriában, Németországban.Ott a TV tényeket közöl, véleményeket ütköztet.A "párt TV" ismeretlen fogalom.(lásd:Hír TV,ATV..)És ha véletlen,vagy szándékos csúsztatás, ritkán befigyel, az hamar nyilvánosságra kerül és botrány van.Ott még mindig létezik a tényfeltáró,az oknyomozó,és a leleplező,riport,dokumentum film,vagy hírműsor.Amik nálunk a 90-es évek vége óta ismeretlen fogalom.Ami most van arra az embereket a média tudatosan manipulálta,módszeresen,szinte tudományos alapossággal.Amit ma be lehet adni az embereknek,azt a 90-es évek közepe,eleje emberének elképzelhetetlen lett volna.Pedig ezek még jobbára azok az emberek.Nem is kell itt tartani semmitől.Lehet ultrakapitalista baloldali párt,Maoista jobboldali,zsidókkal tűzdelt szélsőjobboldali(és idiótáknak:nem vagyok rasszista,nem a zsidósággal van a bajom,de vicc, zsidó egy jelszavaiban szélsőjobb pártban,és nem egy van/bocs volt :)/)Itt mindent el lehet adni,meg lehet csinálni,és ez volt a cél...

01234567 2012.09.09. 00:24:15

@misc: Az igény megléte pont a manipuláció eredménye.

béla a görög (törölt) 2012.09.09. 00:25:02

Jé, ezek szerint már külföldi hirek sincsenek?
(én 2 éve nem nézek magyar hiradót)

Amúgy csak nekem tűnik álszent dolognak, hogy netes közmunkás berzenkedik a tv-s hiradók miatt? Hireknek ott vannak a hirportálok, te meg örülj neki ha nem a tv előtt bambulnak a népek.

nápolyi maszti 2012.09.09. 00:27:17

@Dr. jenőke (jenőke):
Részletkérdés ugyan, de az általad hivatkozott "régi híres paradoxonban", melynek kiagyalója a krétai Epimenidész, minden krétai hazudik.

Mohican 2012.09.09. 00:27:29

Nem tudom azóta történt-e személyi változás, de fentiek és alábbiak alapján nem:
index.hu/kultur/media/2011/01/07/hirtv-tol_igazolt_fo_hirpolitikust_a_tv2/

01234567 2012.09.09. 00:35:44

@balage_81 reloaded: Ez is manipuláció!Egy politikusnak mit kell egy riporterrel vitatkoznia gazdasági, politikai, elképzelésekről.Arról ellen oldali politikussal kell vitatkozni.Ahogy az érveit is azzal kell szembesítenie.Egy riporternek eleve muszáj semlegesnek lenni.Egy riporter fingassa a politikust, amikor bizonyíthatóan vaj van a füle mögött.Pl:Deutsch amikor végig kefélte a fél parlamentet,a Fideszt az Ángyán által mondottakkal,Meggyesit az ügynök múltjával,Gyurcsányt a vagyonával(ezzel lehetne mindet),a Jobbikot ezzel a hogyvoltcsanádkával..stb..Ehhez kéne hogy utánajárjanak,szembesítsenek,és kérdezzenek.De egyszerűbb hárman odaállni és aki nem a mienk szétszedni,aki a mienk seggét kinyalni.Ez ma a magyar "független" média.

balage_81 reloaded (törölt) 2012.09.09. 00:36:37

@Blogger Géza: nana, azért sem Forrónak, sem Jusztnak nem volt smittpál-interjúja. Egyébként a jobboldal hagyományosan bukik a témára, antall is pedzegette annak idején, hogy neki miért ne lehetne lojális köztévéje. A fidesz meg 98-ban egy kétharmados mszp-t vert meg, pedig akkor még csak a közszolgálati létezett.

A Nap-kelte esetleges részrehajlása semmit nem bizonyít, mert abban rendszeresen vendégek voltak fideszék is, csak nem tetszett nekik, hogy ott a riporterek nem kérdeznek úgy alájuk, mint a hír tv-n. Ez egy tudatos pr-döntés volt, saját közönség előtt, saját riporterekkel minden egyszerűbb, ennyi ez és nem több.

balage_81 reloaded (törölt) 2012.09.09. 00:38:03

@01234567: obersunyit átvitt értelemben mondtam, nem ez a lényeg, hogy vele vitatkoznak-e vagy egymással. de egyébként teljesen mindegy, ha vitatkozik, ha nem, a hírek nagy része úgyis a kormányról és nem az ellenzék kritikáiról szól mostanában. nem is nézi senki

KékFény6 2012.09.09. 00:57:54

A kertévék híradójának tartalmával semmi gond, ha ez kell, ezt adják. Az a gond, hogy ők ezt híradónak nevezik, nem Aktívnak v. Fókusznak. De vajon az embereket tényleg ezek a bűnügyi hírek és balesetek érdeklik? Ez utóbbiakban mi a fene az olyan izgalmas? Sajnos napi szinten történnek halálos balesetek. Ha Amerikában ebből állnának a híradók, akkor órákig sorolhatnák a különböző baleseteket.
Egyébként hülyeség arra hivatkozni, hogy a ker. tévéknek az a dolguk, hogy bevételt generáljanak, nem jó minőségű hírműsor gyártása. A külföldi nagy hírtévék is ker. tévék, a CNN sem állami tulajdon, mégis valós hírekkel foglalkoznak. Korábban mintha született volna valamilyen törvény, hogy a híradók mekkora része foglalkozhat bűnügyi hírekkel, nem? Ugyanilyen kellene arra is, hogy mennyi gazdasági, politikai hírt kell lehozni. Persze a politikusoknak ez nem érdeke, nekik az a legjobb, ha csendben "dolgozhatnak".

Nyers Fa 2012.09.09. 01:04:59

Tények: a TV2 soha nem volt német kézben, valami skandináv tulajdonosa volt, a fülkeforradalomig. Jelenleg magyar kézben van(fidesz közeli), így a profit is itthon marad.

Nyers Fa 2012.09.09. 01:08:29

@taxi33: a műsorokat köszönhetjük nekik. Ha igényesebb lenne a közönség, igényesebb lenne a műsor.

nbcee 2012.09.09. 01:08:53

Szerencsére van már internet elég sok háztartásban(Mondjuk a nem túl vékony nyugdíjas réteg egy dobásból kimarad).

Ha mondjuk valakit a hupikék botsáskák élete tart folyamatosan izgalomban, és lesz@rja, hogy egy random borsodi kocsmában volt-e késelés vagy nem, akkor az csak a hupikekbotsaskanews.com-ot fogja olvasni, és vígan ellesz a saját kis világában.

De nem csak erre jó a dolog, hanem utánanézni az állításoknak. Pl. amikor tetszőleges politikus azt mondja, hogy 2+2 az 5, akkor meg lehet guglizni, hogy nem is annyi. Vagy amikor bemutatnak egy dagadt kölyköt, hogy ő csinálta Lédigagának a klipjét, akkor is kiderül 5 másodperc alatt, hogy nem. Ez mondjuk egyesek számára nagy gondot okoz, mert régen sokkal simábban lehetett hazudni. "Kovács 13 István világhírű búvárszivattyú-szerelő" - dagad a honfikebel, aztán kiderül, hogy csak egy üzbég tartományi lap foglalkozott vele, és ők is csak azért, mert egy fordítási hiba miatt azt hitték róla, hogy tizenhárom lábujjal született.

Az meg egy másik kategória, amikor egymás ellen ütköztetjük a különböző beállítottságú propagandagyárakat, és most ne is csak a belföldi sárdobálókra tessenek gondolni, pl. a CNN vs. Al Jazeera vs. Xinhua vs. RIA Novosti ütköztetéseknek is igen vicces eredményei szoktak lenni, ajánlom mindenkinek.

rockjano 2012.09.09. 01:10:01

@Nyers Fa: A TV2-vel az az érdekes dolog van hogy az előzp ciklusban folyton ment a jobboldali panasz hogy a TV2 teljesen balos.

Most meg hirtelen teljesen jobbos lett.

Az RTL legalább tisztán bulvár.

Néha van szó a KerTV-k híradóiban is a fontos dolgokról csak 4. 5. hír általában

Gáborom 2012.09.09. 01:24:20

@01234567: Így van, ezért nem nevezném én újságírónak sem Balaványt, sem szinte senkit sem ebben az országban.

A ballibsi oldalnak az a baja, hogy a demokrácia nekik annyit jelent, mint a népi demokrácia.

renevol 2012.09.09. 01:49:49

A köztévé a mindenkori hatalmat reklámozza, ez törvényszerű. Véleményem szerint nem az a kérdés, hogy milyen a köztévé, pártfüggetlen-e, hanem az, hogy mi a jó büdös francért létezik. Ha hajlamos vagyok arra, hogy közéleti témákkal foglalkozzak, akkor meg fogom találni a módját köztévé nélkül is az informálódásnak. Én pl. soha nem néztem tévéhíradót, mégis kielégítem a közéleti témákkal kapcsolatos kíváncsiságomat. Ezen kívül nem jut eszembe olyan műsortípus, ami ne lenne megtalálható az egy-két témára specializálódott kertévékben.

2012-ben az MTVA közel 80 milliárd forintot kap a költségvetésből. Ebből az összegből kb. meg lehetne szüntetni Magyarországon a hajléktalanságot, de költhetnénk pl. a közbiztonság javítására is, illetve akár egyáltalán nem is kéne beszednie az államnak adóként. Én arra a pártra fogok szavazni 2014-ben, amelyik (többek között) megígéri a közmédia megszüntetését.

Frick László Emlékzenekar 2012.09.09. 04:04:34

Azonban a Retek Klub-ra és az ExCSiga2-re a legnehezebb órákban a jóoldal, az Üdvösök, A Szénalapátolók vagy a Reformok Egyetlen letéteményese pl mindig számíthatott. Így hétköznapokon tutti biztosra lehet menni a balesetek-tűzkár-vízkár-Oscar[gála]sávban, de azért pl idén A Fekete Április 25-én a TV2 "Tények" fantázianevű műsora (hangsúlyozom a műsor kifejezést, tehát műsor) 15 percen át, a reménykedve lihegő Csabi és Andu ahhogó hahogtatásában próbálta tartani a reményt a jóoldalban, hátha mégse sikerül és mégis annyira lesz rossz, amennyire remélték.

vagy pl 2011. december 23-án vééééletlenül kimaradt az a rész a show-ból, amiben A reforomok Egyetlen letéteményese vegzálta a tőle beszart rendőröket "Ki az elöljárójuk?"

A TV2 meg a Retek az indexen is képviselt line-ban szegény elhurcoltakként sajnálbnivalóan ábrázolta Idvezítő Ferencéket meg Almamosoly Ildi nénit.

Vagyis ha valami nagyon fontos, akkor a szerkesztőségek el tudnak tekinteni a bulvárkövetelményektől meg a baleseti hullák vérére szomjas nyélonotthonkás, büdöslábú, sörszagot böfögő nézők követelte bűn-s baleseti sávtól és a belpol-t veszik előre
Pl Antónia nyit állva, könnyes szemekkel azzal: "Rossz lesz a kisgyerekes családoknak, a nyugdíjasoknak és a kiskeresetűeknek"

Nyugi, a legnehezebb órákban az Igasságos Jóoldal mindig számíthat az un "kertévék" szerkesztőire meg négeríróira. És ilyenkor legalább nem annyira útálkozva olvasnak (értelmezés nélkül) Csabi, Andu, Tónika néni vagy Pisti.. hanem a jóügyért harczosan...

Frick László Emlékzenekar 2012.09.09. 04:08:18

Nem tudom már pontosan, melyik évben, egy náci csürhe háromtucatban se féltucattya masérozott még lemenőnapfényes augusztusi alkonyaton A Vár-ban, de a TV2 szerkesztői a helyzetet nem találták eléggé fenyegetőnek: elfelejtett az operatőr letérdelni a veszélyes perspektíváért a nackók térgyei elé, így 2007-es őszi sötétesti lipótvárosi vágóképeket messtek be a jujgattatáshoz.

brazileiro 2012.09.09. 04:14:04

"Abban, hogy a közszolgálati média az adófizetők pénzéből manipulálja a médiafogyasztókat, igazából semmi különös nincsen"

Tehát ez a poszt arról szól, hogy semmi különös nincs abban, hogy a közszolgálati média hazudik, a különös az, ha a kereskedelmi média olyan műsort gyár, amit néznek.

Szerintem ennek a gondolatmenetnek neki kéne futni mégegyszer.

Persze az is lehet, hogy a poszt értelme mindössze az, hogy nem volt meg a havi kattintásszám, és mivel minden tévékről szóló bejegyzésre dől az olvasó, így kellett írni egyet, különben a fogyókúrás hirdető hisztizik.

Kedves blogger, én kattintottam, remélem, meglesz a pénz!

Frick László Emlékzenekar 2012.09.09. 04:16:42

@balage_81 reloaded: Juszt viszont megtalálta Kaya Ibrahimot és tévéképernyőre is vitte, csak Mester Ákos bácsiék nem látták ezt a műsort. Pedig az is kiderült, hogy Simicskáék nem 15, hanem 90 céget adtak el. Sajnos azonban az is kiderült, hogy Kaya Ibrahim tök érdektelen... semmi izgalmas benne és nem is vett semmit... Ettől azonban Juszt szakmai ázsiója nem nőtt. Teccet volna neki úgy szakmai hírnevet szerezni, mint Bánó Andrásnak. Sok médiajógyerek már nem tudja, kicsoda Bánó bácsi, ő az, aki egy hiradóriportot Tarantino [Ponyvaregénye] mintájára szerkesztett meg és amikor ez -nem jogi-bizonyíthatóan, de kiderült, akkor Bánó bácsi a jóoldali jómédia tudományos alapvetését tette meg ezzel a mondatával:
"Lehet, hogy az események éppen nem ebben a sorrendben estek meg, de megeshettek volna, és ez a baj. "

Bánó esete alappéldája annak, hogy közepes képességekkel de megfelelő politikai magatartással akár szakmai hírnevetz is lehet szerezni a jóoldali médiában. És ez lehet az oka annak, hogy a jóoldali média munkásai mközött mintegy 1000 kispályás focicsapatot lehetne összeszervezni és ehhez a rosszoldali sajtóbol úgy, hogy pl az indexfelületről a jobber trollokat is odaszámítom (BBJ-nick úr és egyéb barmok) akkor 77 focicsapatnak kéne kiállnia az ezerrel... Ha pl a médiamunkásnak készülő gyerekem bejelentené, hogy a jobbermédiának dógozna, hát én... agyonvágnám inkább egy ásóval vagy beadnám hegesztőnek. Az kéne még, hogy egy életre elvágja magát, mint politikailag megbízhatatlan.

bretman 2012.09.09. 04:31:03

És mindezt sikerült megállapítani egy szombati híradóból? Pont egy szombatiból?

A hétvégi híradók a "fejlett nyugaton" gyakorlatilag nem is léteznek. A sztár műsorvezetők még véletlenül sem keveredhetnek bele.

Nem gondolom, hogy nálunk a blog prekoncepciójához képest nagyon más lenne mondjuk egy keddi híradó - de abban legalább két-három politikai anyag lenne.

Amúgy meg tényleg az van: kertévék azt adják, amit a nézők néznek. RTL Híradó már nincs is legalább két X-faktorról szóló tudósítás nélkül. Nyilván nem véletlenül.

kalapocska 2012.09.09. 04:45:58

pont tegnap voltam egy olyan helyen ahol csak tv2 es rtl klub volt. Az rtl keso esti hiradoja utan atkapcsoltam a tv2-re. mintha nem ugyanabban a ket orszagban elnenek!megdobbento volt!

a tv2 hirmusora kiakasztobb mint a kozteve,meg se probal hireket mondani, nagyo jo a megfigyeles.

kalapocska 2012.09.09. 04:50:41

@rockjano: tegnap veletlenul lattam a tv2 meg az rtl klub hiradojat is. erdekes modon az rtl klubbon voltak hirek (regen nem lattam egyik ker. ado hiradojat se de szerintem te se)

laci0011 2012.09.09. 07:01:44

@Blogger Géza: Most hogy sikerült gyurcsányt alulmúlni aranybaltának,az összes eddigi munkáddal és aranybaltával együtt elhúzhattok a répába!

Kombi 2012.09.09. 07:02:00

Szerintem egy dolgot kellene tenni az államnak, a kábeltévé szolgáltatóknak kötelezővé kellene tenni a szabad csatorna választást, nem a csomagválasztást, hanem ki milyen csatornát kér, olyat kell neki adni, gondolom ez már műszakilag megoldható. Nem egyéves hűségidővel, hanem pl: negyedévessel.
Ez talán meghozná a jobb műsorokat, addig meg marad az internet.

spontan · http://erdekessegek.info 2012.09.09. 07:12:31

A TV2-t nem nézem, de az RTL híradóban az első 10-15 perc után beszámolnak a lényegesebb dolgokról is. Még a kormány viselt dolgait is előhozzák, csak kik kell várni, amíg a baleseteken és a gyilkosságokon túlesünk, illetve ennyivel később érdemes odakapcsolni az RTL híradóra.

mig 2012.09.09. 07:30:55

Mar elnezest, de nem hinnem, hogy azokat az embereket kell megszolni, akik a RTL-t v. TV2-t nezik. Azert meg mindig rengeteg helyen csak ezek a csatornak vannak (es M1) es nagyon sok embernek csak a tv jelenti a szorakozast. Az biztos, hogy az embereket nem erdekli a politika, legyen munkahelyuk, fizetes es eltudjak latni csaladjukat. Ennyi. Viszont ami nagyobb gond, hogy rengeteg a sirankozas es mindig valaki masra varunk, hogy megoldja a problemankat v. mast okolunk azert amiert valamit nem tudunk megcsinalni. En felvaltva nezem a hiradokat, nezem M1-n, RTL-n, Dunan, Atv-n, hirTV, hetvegen 1 nap tobbet is megnezek... mindegyik elfogult, egysiku stb. Tudataban kell lenni, hogy ez ilyen vilag. Nezd meg a hireket aztan ulj le kozeli - tavoli csaladoddal, barataiddal es beszeld meg oket vacsora utan, tv nezes helyett stb...

midnight coder 2012.09.09. 07:43:00

Vicces amikor egy-egy elvtárs rácsodálkozik hogy jéé, hát a kereskedelmiek is ? Ugyan már. Amikor Fletó táncolós vidója nyilvánosságra kerülése után a TV2-ben hivatásos koreográfus értékelte milyen nagyszerűen is mozog az ex-miniszterelnök a videón...

balage_81 reloaded (törölt) 2012.09.09. 07:52:16

@Frick László Emlékzenekar: nehéz érteni az erőltetetten ironikus stílusod, meg sem próbálom inkább. Személyekről beszélni éppen azt mutatja, hogy a jobbos tábor mennyire tele is van gyűlölettel. Én például bayerzsoltin kívül egyetlen firkászuk nevét sem tudom, nem készülök belőlük ilyen vitákra, csak simán nem nézem őket. Persze ezzel együtt Bánó is csak egy szekértoló, de az alaptételem változatlan: még egy ATV is veszi a fáradságot, hogy meghívja a jobboldal szülötteit, ez a fideszmédiáról, pláne a közszolgálatiról nem mondható el. Ott hazudnak, ahol tudnak és tele vannak indulattal, még ha hatalmon is van a pártjuk. Valószínűleg egy pszichológus tudná megmondani, hogy miért

KaPé 2012.09.09. 08:24:28

Manapság néz még valaki tv-t? Egy tv előfizetés árából szélessávú internethez lehet jutni, a filmeket hd minőségben, eredeti nyelven, reklám nélkül lehet nézni (legálisan!), minden tv műsor az adás után 1 órával fenn van a neten reklámok nélkül... Kinek kell tv adás?

töreki 2012.09.09. 08:36:20

Mindösszesen csak annyit felejtesz közölni, hogy az MTI is zsidó kézben van! Úgy gondolom ezek után fölösleges a szájtépés!

Táskás Tóni 2012.09.09. 08:49:58

A TV2-t pedig majd "kéthétalattrendetrakunk" Pintér pereli be, hiszen ennyi bűncselekmény csak és kizárólag az elmútnyócév terméke lehet, osztjónapot.

dr yetee 69 2012.09.09. 08:53:09

@Blogger Géza: Na ez,Géza,tömény hazugság!lásd Obersovszki!Ez a szint nem múlható felül!

Pénz nélkül 2012.09.09. 09:01:13

Szia! Oszd meg a blogjaidat légyszi a mudizz.com/blog oldalon is, hogy még többen olvashassák! Be tudsz lépni a Facebook, vagy a Google azonosítóddal, és csak be kell másolni az URL-t! Köszi!

dr yetee 69 2012.09.09. 09:03:24

@Blogger Géza: Ha kibirják hányinger nélkül!

sypso 2012.09.09. 09:06:01

És akkor még állatkerti hírek nem is voltak!

Pinabajusz 2012.09.09. 09:13:15

Ha esetleg a keseles, Kozma gyilkossag, Magyar Robert, sorozatrablas stb. eseten beletennek, hogy ciganyok az elkovetok, akkor mindjart lehetne akar a Jobbik TV.

Behajtó70 2012.09.09. 09:21:12

7 éven át a Napkelte a köztévén? Akkor hol zokogtál?

Ki hazudik?

Te, meg a haverjaid...pont, mint akiket kritizálsz...csak biztosan te is mégegyenlőbb vagy.

Esperes úr 2012.09.09. 09:33:54

@01234567: a tyúk és a tojás tipikus esete, ki tudja mi volt előbb, az ostoba, provinciális, együgyű néző, vagy az őtet tökéletesen kiszolgáló bulvárhíradó..

Hertelendi 2012.09.09. 09:49:09

@KaPé: Agyas, neked csak filmekből áll az élet...Nézzem, hogy egy filmben hogy gyilkolnak meg 5-600 embert?
Nem nézem...
Hol vannak ilyen filmek, Mint a Casablanca, vagy a Madarak, vagy a Szegény gazdagok, de mondhatnám még neked a Félelem bérét is...

Na itt kezdődnek a filmek...nekem:)

lionking 2012.09.09. 10:27:52

@balage_81 reloaded: Így van, pont az érdekes az, hogy a véresszáj is mindig a jobboldal kritériuma, meg az egyoldalúság.
Az idejét sem tudom, mikor volt ellenzéki (most ellenzéki) politikus hosszan űsorban, max reggel ha 3-an tépik szét
anno a nap TV-t a fidesz ignorálta, mert sikerült egy látszatindokkal kijelenteni, hogy ők ezért többet nem mennek az NapTV-be riportra. oszt nem is mentek.
Csak hát a saját médiahaduk szépen lekommunikálta a sok sok mindent és ott ellenvetés sem akadt.
Idejét nem tudom, mikor volt pl olyan hogy egy studióban egyszerre lett volna ellenzéki és kormánypárti politikus, és egymással vitatkoztak volna.

csilisav 2012.09.09. 10:58:13

már a cím is rossz!!! hol van itt közmédia??? van Orbánt ajnározó egy kalap alatt irányított négy csatorna,mely teljesen hülyének nézi a gondolkodó embereket.a ker.adók meg olyanok amilyenek,nézni sem érdemes.megitélésem és véleményem szerint ma országunkban,elsősorban a tematikus csatornákat érdemes nézni.Persze hireket vlahonnét be kell szerezni, de jól megválogatva befogadni.

szemtanú 2012.09.09. 11:03:33

A média szerepe eredetileg az, hogy információt (híreket) közvetítsen minél szélesebb körben, egyszer valaki rájött, hogy lehet az információt - és ezáltal az embereket -manipulálni. Azóta ez a média szerepe.
Ennyi! Több szót nem is érdemel a téma.

kzoltana 2012.09.09. 11:07:26

Legjobban butít Bayer Zsolt, aki olyat mondott a tévében, hogy Hortobágyon megfagyott a délibáb.
www.vagy.hu/tartalom/cikk/2938_bayer_zsolt_fertalya

Táskás Tóni 2012.09.09. 11:07:40

@dr yetee 69: Olvasd Blogger Géza, alias Matócsiné bejegyzéseit és meglátod, hogy ő még Obersovszki szintjét is képes felülmúlni.

SzilviBarack 2012.09.09. 11:15:10

@Nyers Fa: Hogy miiii? Te eszednél vagy? A TV2 többségi tulajdonosa a ProSieben-SatEins Media AG, de igen, van egy magyar résztulajdonosa is.

timargabor · http://kard.blog.hu 2012.09.09. 11:32:02

"akkor ez mi?"

Ez egy szabir bőrpáncél, khorezm-i... :-)

(bocs... Belga)

dean23 2012.09.09. 11:52:37

Azurák ott feszít az öltönyéban ahelyett, hogy beültetnék Trutymót a fejére hegesztett sapijában és onthatná a pokolian röhejes történeteit! Az utóbbi időben nem láttam olyan ker tv-s híradót amiben ne lett volna vmilyen állatkerti hír. Sztem az összeset nyilvántartják és amelyiket megműtik vagy párt hoznak hozzá prütykölni azt kajak bemondják aznap este.

kis_kiraly · http://kiskiraly.blog.hu 2012.09.09. 12:07:30

@Nyers Fa: Ahogy SzilviBarack mondja
A TV2 tulajdonosa
81.5% SBS Broadcasting Europe B.V.
16.0% MTM-TV2 Kft.
2.5% Danube Broadcastiing BV.

SBS tulajdonosa a Pro7Sat1 Media, így német a többségi tulajdonos

Az InfoCenter (fideszközeli cég) be akarta volna vásárolni magát az egyik országos kertv-be, de a Tv2 tulaj csak csomagban adta volna el (= román és az azóta eladott bolgár csatornájával együtt), így elálltak az üzlettől

A kereskedelmi is ferdít rendesen, ehhez nem is kell politikai hír (lásd tv2-s kukoricalopásos eset). Annyiból másabb, hogy a tv2 a botrány kipattanása után próbálta gyorsan lereagálta az esetet, bár kíváncsi lennék a Napló főszerkesztőjének is(talán Hadas volt?) a felelősségére.

kis_kiraly · http://kiskiraly.blog.hu 2012.09.09. 12:12:33

@dean23: ahogy a bűnügyi híreknek, úgy az állatkerti híreknek is megvan a napi kvótája :)

Doktor Kotász 2012.09.09. 12:12:47

Ez mi?
Távolságtartás, hogy a médiatanács, a NAV, a tűzoltóság ne járjon ki hetente ellenőrizni, és sokmilliós bírságot kiszabni, és hogy a hirdetőket se basztassák hasonló módon, elzárva a pénzcsapokat. Meg ugye a koncesszió is lejár valamikor, amikor még Szalai Annamária mandátuma javában tart.

Blogger Géza 2012.09.09. 12:36:10

@renevol: Egyik párt sem fogja megszüntetni a közmédiát.

kela-bá 2012.09.09. 12:42:29

@dean23: @timargabor: @SzilviBarack: @Táskás Tóni: @kzoltana: @csilisav: @lionking: @Hertelendi: @Esperes úr: @Pinabajusz: @dr yetee 69: @KaPé: @balage_81 reloaded: @midnight coder: @kalapocska: @laci0011: @renevol: @töreki: @Frick László Emlékzenekar: @brazileiro: @Tesztelo.hu: @Mohican: @rockjano:

Tisztelt Kommentezők ! Nagyon izgalmasak a vélemények. " Bulvármétely, és kereskedelmi mákony " azt mondják ez a domináns napjainkban. Na és az ALLERGIA.

Ma este a TV2 NAPLÓJÁBAN szó lesz a PARLAGFŰRŐL, mint "közellenségről". Irtani kell tűzzel vassal, gyökerestől.
A természetgyógyászok meg pont az ellenkezőjét állítják. Szerintük az AMBRÓZIA nevű gyomnövény Isten ajándéka, nem irtani, hanem enni kell ! Itt írják: A parlagfű védelmében.

Szóval érdekes lehet a ma esti TV2 Naplója. Allergiások "megnyugtatására".

Jó egészséget mindenkinek !

panelburzsuj 2012.09.09. 12:55:16

Minden TV butít.

Csak az egyik saját árbevételből (mert elegen nézik), a másik meg adóból (mert nem nézik elegen).

vénszivar 2012.09.09. 13:09:50

@panelburzsuj: A TV, nem butít ! Pláne, ha nem kapcsolod be.......:)

esef 2012.09.09. 13:21:05

@taxi33:
egészítsük ki kérlek: aki az olyan fosokat, mint az RTL, TV2, M1, M2, Duna, ATV, RémhírTV nézi, az meg is érdemli...

KaPé 2012.09.09. 13:21:51

@Hertelendi: Agyas, az általad felsoroltakat mind megtaláltam azon az oldalon, ahonnan én a filmeket be szoktam szerezni :)

panelburzsuj 2012.09.09. 13:56:50

@vénszivar:

Ami nincs, azt nem kapcsolom be.

Annyi tévés produkciót nézek, amennyi egy-egy netes hírhez időnként közvetlenül kapcsolódik. Pár perces szeletkék.

vladimir964 2012.09.09. 14:20:26

"A közmédia hazudik..." - tegyük azt hozzá, hogy ez jellegzetesen Kelet-európai jellegzetesség, ahogy mondjuk a gulyás vagy a sztrapacska. Civilizált, nem feudális berendezkedésű helyeken egészen más tészta a dolog. Van szerencsém egynémely nyelvet beszélni, így aztán a Rákosi rendszer legszebb napjait túlszárnyaló magyar közmédia helyett inkább német és angol nyelvterület közmédiáiból szerzem be információimat. Nos, bátran elmondhatom, hogy sokkal kisebb dolog, mint a nem kívánatos ügyész kitakarás, vagy arra való nyomásgyakorási kísérletért a BBC-nél egész egyszerűen elképzelhetetlen. Nem csak azért, mert immár vagy 100 éves etikai kódex szerint működnek a valóban pártatlan és objektív információ nyújtás területén, hanem még be is tartják/tartatják azt valamennyi dolgozóval. A németeknél pedig belső biztosíték van minderre: az ARD (ottani 1-es műsor) mindenkori igazgatóját a legnagyobb parlamenti párt jelöli, vétó joggal felruházott helyettesét pedig a mindenkori legnagyobb ellenzéki párt. A ZDF (ottani 2-es műsor) pont fordítva működik. És láss csodát: nincs hazugság, nincs félretájékoztatás. A kitakarásról, lehallgatásról és egyéb gyomorforgató dolgokról nem is beszélve.
Ami pedig a kereskedelmi csatornákat illeti, a kimondottan hírtelevíziókat kivéve teljesen ugyanaz a szerkesztési elv, mint a magyar kereskedelmi TV-knél. Ezen nincs is mit csodálkozni, hisz ott is, a kevésbé képzett, egyszerű gondolkodású, fogyasztó rétegeket célozzák meg mind a híradókkal, mind az egyéb műsorokkal sorozatokkal. (be van lőve egy bizonyos IQ-ra...)

]{udarauszkasz 2012.09.09. 15:01:18

@vladimir964: Azert a nemetek se szentek am.... A rendorseggel, es az onkormanyzatokkal egyuttmukodo traffipax maffia viseltes dolgait eleg ovatosan szelloztetik meg pl.... Es a privat adok is tele vannak rendorseges, kontrollozos hulyesegekkel "a rend oreinek mindennapi eletebe nyernek bepillantast." A szegeny szerencsetlen traffipaxozok, parkoloorok, ilyesmi allatfajok viszontagsagai mennek sokszor orakhosszat, a belem kifordul sokszor majdnem....

]{udarauszkasz 2012.09.09. 15:02:44

Lehallgatasi botranyok ott is lennenek, a nemet meg sokkal nagyobb zsivany, mint akar az olasz, csak a nemet ennek tetejebe okos, rafinalt, es kepzett, valamint dorzsolt is. Nemkonnyen derulnek ki a nemet turpissagok am...

Don Quixote de la Ferko 2012.09.09. 15:05:29

Azon már elgondolkodott valaki, hogy ki lesz a "szerencsés" kábelhálózati kieső október elsejétől a retek kettő megjelenésének érdekében?

vladimir964 2012.09.09. 15:07:28

@]{udarauszkasz: Nem azt írtam, hogy szentek, hanem hogy biztosítékok vannak a félretájékoztatás ellen. Ami a traffipaxos dolgokat illeti, lehet, hogy óvatosan, de legalább szó van róla. A kereskedelmi tévékről meg én is azt írtam, hogy ugyanolyan fos, mint a hazai, minthogy ugyanannak a csámcsogó közönségnek szólnak...

Netuddki. 2012.09.09. 15:56:31

Nemcsak közpénzből hazudnak hanem majd közpénzből fogják fizetni a perköltséget is...

sóhajó 2012.09.09. 16:05:05

@vladimir964: pontosan, csak tudod Magyarországon már annyira borzalmas a szitu, hogy ha ezt elmeséled, akkor 10 emberből 8 nem hisz neked, mert nem beszél nyelveket, a magyar iskolarendszer teljes csődtömeget csinált belőle és elképzelni sem tudja, hogy másképpen is lehetne, vagyis ő csak abban az elmebajos közegben hisz ami a magyar, most függetlenül attól, hogy haszonélvezője, elszenvedője, gyűlöli, vagy szereti - a lényeg, hogy azonnal támad és kinevet téged, jobb esetben szomorúan közli, hogy "ez mindenütt így van" stb..

01234567 2012.09.09. 17:17:13

@Esperes úr: Az is egy manipuláció,hogy a média a közönséget szolgálja ki.Neeeem.Nagyon más érdekeket szolgál.A közönséget csak manipulálja MAGYARORSZÁGON.

komplikato 2012.09.09. 17:25:38

Most lehet gyártani ide mindenféle elméleteket, belelátni poltikát, meg sok mindent lehetne rizsázni, de beszélgetve a határ másik oldalán élő honfiakkal, határozottan az az érzésem támadt, hogy egyszerűen nálunk sosem beszéltek egy csomó mindenről a híradókban és újságokban, amiről illett volna tudni.
Jelenleg annyit romlott a helyzet, hogy most már az olyan külpolitikai híreket sem közlik, sőt semmilet sem, amikből kiviláglana, hogy még sem haldoklik annyira a nyugat vagy teszem azt a k-európai országokban milyen működő megoldások vannak olyasmire ami nálunk halott.
De ezeket nem számítva is, fentebb említett beszélgetések érdekes része volt, hogy a hazai egyéb tévé műsorok egy olyan élhető országot és életszínvonalat sugallnak vagy jó 10 éve ... ami nincs. Nem is volt. Olyan országról szólnak ami nem is létezik. És aki átjön ide kisebb időre, azt ez igen le tudja hervasztani.
Engem érdekelne ennek az oka vagy okai.

@sóhajó: Hát ez az.

panelburzsuj 2012.09.09. 17:39:49

@komplikato:

Határon túl: ez milyen irányban túl?

Kisebbségi magyarokkal beszélgetve alakult kia ez a kép benned, vagy Lajtán túliakkal? Hogy Magyarország hamis, túlszínezett képet fest magáról?

komplikato 2012.09.09. 17:44:22

@panelburzsuj: Leginkább Szlovákiából. És igen jól látod, az utolsó mondattal szépen elírtad ami nekem nem sikerült.

AczélGyuribácsi 2012.09.09. 17:46:27

Most nem igazán értem a listát, meg hogy mit akart a szerző "igazolni", de két észrevétel:
- elég ciki erről az indexen írni...
- a ker.tévék hírműsorainak jellegét meg kellene ám ismerni! Szintén ciki, ha a szerzőnek fogalma sincs az érvényes törvényekről, hogy például a Viasat miért "menekül" a kisebb nézettség irányába!
Mert ugye ha igazolódik egy nagyságrend, akkor KÖTELEZŐ a hírszerkesztőség és a meghatározott gyakoriságú, időtartamú és tartalmú hírblokk leadása!!!
Tehát a hírműsorra kötelezett ker.tévéket egy kalap alá venni a köztévével egyszerűen ostobaság!
Ők ezt a műfajt szeretik gyorsan letudni, ráadásul számukra a legjobb az ostoba bulvárhírek csokra...

Esperes úr 2012.09.09. 17:55:56

@01234567: Értem én, mire gondolsz, de inkább ne menjünk bele, kissé messzire vezetne, nekem meg csak kérdéseim lennének, mint válaszaim. És kik lennének a fő manipulátorok? a multik? a bankárok? a politikusok? a Bilderberg-csoport? a világkormány?
Igazából tökmindegy, a végcél a lenyúlás, mint mindig. Az én kicsi pötty világomban azért eléggé zavar, hogy nincs egyetlen nézhető híradója sem ennek az országnak.

AczélGyuribácsi 2012.09.09. 17:56:01

Ja és kiaz a balavány? Vagy a milla?
Szerintem ezek figyelemmel kísérése még primitívebb dolog, mint az itt szidott bulvármocskok nézése!

kis_kiraly · http://kiskiraly.blog.hu 2012.09.09. 18:00:01

@Don Quixote de la Ferko:
T-Home-nál tudomásom szerint a Reflektor tv helyett fog menni.

@vladimir964: "Fele kormánytag-fele ellenzéki" formulát használták itthon is (ezek voltak a kuratóriumok), de az is bebizonyosodott hogy ez a nem működik (Jó, mondjuk azok kibővültek civil szervezetekkel is).
Lásd anno a majd 2 éve elnök nélküli mtv-t, amire hét(!) kiírás után se tudtak elnököt választani.

Hogy ne legyek teljesen off:
@Venyigeszu: Csak ezért mentek volna bulvárba? Nem hiszem. Ettől még lehetne minőségi hírszolgáltatás. Bár a mai gazdasági helyzetben amikor az állam csak szórja a pénzeket reklámokra, a kert-tv-knél sem jön rosszul az a kis reklám pénz...

01234567 2012.09.09. 18:04:02

@komplikato: Az írásod első részéhez:Megdöbbenve hallgattuk az asszonnyal,San Francisco-ban élő nagynénjétől,hogy ott hetekig szinte háborúztak az occupy-sok a rendőrökkel a város üzleti negyedében.Egy iraki veteránt pl. egy lépésről lőttek fejbe a rendőrök gumilövedékkel,pedig csak békíteni ment oda,könnygázzal lőtték,gumibottal abriktolták a népet mint a répát.Erről itt?Semmi.
Okok:Tv-2-nél melózó ismerős mesélte.Megjött a külföldi hír:pl. murmucok vikingekre lőttek 25 viking halott.Hírszerkesztői utaítás:"Mondjatok konfliktust,és 2 murmuc sebesültet,két viking halottat.Most a murmucokkal kavarunk,fasz akarja baszogassanak ."
..hiszed,hiszed.nem hiszed,nem hiszed.Az ismerősöm ezért hagyta ott a TV-2-t.Azóta el is ment innen.

komplikato 2012.09.09. 18:06:16

@kis_kiraly: "Lásd anno a majd 2 éve elnök nélküli mtv-t, amire hét(!) kiírás után se tudtak elnököt választani."

No de után a milyen jól sikerült egy igazi tapasztalt szakembert találni oda! :D

no successful 2012.09.09. 18:10:33

@balage_81 reloaded:

"azért azt nem kéne sugallni, hogy ez mindig ezen a szinten volt " Már a seggnyalás meg a hírek manipulálása ?

Dehogynem, sőt én emlékszem, hogy a hírek szerkesztése, közlésének módja, megfogalmazása, és különösen közlésének időpontja "ügyesen" volt szerkesztve, Gyurcsányék alatt. Volt pl. egy per, amit valamiért a Somogy Megyei bíróság tárgyalt, Gyurcsány valamelyik cégével kapcsolatban, jelesül, hogy a Feri egyik cége a Horn kormány idején hugyér sz.ért megkapott egy az ügylet előtt milliárdokért felújított állami tulajdonú ingatlant, aztán meg jó pénzért visszabérelte tőle az állam.
Persze a bíróság bűncselekményt nem tudott megállapítani, mindössze valamilyen etikai megjegyzést tett a dologgal kapcsolatban.
Na ezt én egyszer hallottam a rádióban, (pedig egész nap hallgattam, meg másnap is,) úgy este 11 körül talán. Amikor már mindenki valamelyik RTL-es Vagy TV2-s mocskot nézett, vagy horpasztott.
Hát így történt, a közszolgálati média teljesítette a hírközlési kötelezettségét, messze főműsoridőn kívül.

Nem kellett félteni a szoclib kormányt a saját maga alakította közmédiától az biztos.

vladimir964 2012.09.09. 18:11:59

@kis_kiraly: nos, éppen ezzel volt a baj. Vagy 10 évet lehúztam a közmédiában középvezetőként 1991-2001 között, úgyhogy nagyon jól tudom, mi a pálya. Nos, a németeknél, ha figyelmesen elolvasod, KETTŐ ember van, akik döntenek minden fontos kérdésről csatornánként, és mint írtam, a főnök kormánypárti delegált, VÉTÓ JOGGAL felruházott helyettese pedig a legnagyobb ellenzéki párté (a másik csatornán fordítva) és működik! Nálunk a közmédia kuratórium pontosan azért lett létrehozva, hogy követhetetlenné váljon a döntéshozatal, ennek következtében a felelősség megállapítása is elsikkad. A kuratórium tagjai szinte sohasem szakemberek voltak, hanem pártkatonák, akiknek a legnagyobb gondja itt is a másiknak való keresztbe tevés volt. Ráadásul számszerű összetétele is olyan volt, hogy sec-perc alatt döntésképtelenekké tudtak válni. A civil szervezetek képviselői is leggyakrabban valamely párt bábjai voltak (minthogy magukat a civil szervezeteket azok látták el pénzzel). Hát nálunk így néz ki a közmédia "felügyelete'" kispályás játszórét kispályás gengsztereknek.
A hét elnöki kiírásról meg még annyit: az említett 10 szolgálati évem alatt 12 (TIZENKETTŐ) elnököt vagy annak szerepkörét ellátó csúcsvezetőt fogyasztottunk el!

01234567 2012.09.09. 18:12:04

@Esperes úr: Nem kívülről.Ez belülről jön,na jó külföldi szakemberek segítségét kikérve,de belföldi az érdek.Könnyen vezethető,letompított,szinte katatón ország kell egy olyan politikai+gazdasági elitnek,amely azt műveli ami itt van.Ehhez kell.Ezért tőlünk nyugatra már börtönben ülnének,keletre és délre pedig sok helyen már fel lennének akasztva.
A magyar média pedig ősszocializmusi reflexel gerinctelenül alányal, sokszor kötelesség tudatból,nyálas simulásból, túl is teljesít.
Amolyan Pavlov kutyáiként,már sejtszinten reflexszerűen tudják mire mit kell tenniük.Mocskok egytől-egyig.

komplikato 2012.09.09. 18:13:45

@AczélGyuribácsi: Ez egy Blog. Az egyik legnépszerűbb magyar nyelvű blog oldalon. Még akkor is ha az Indexhez köze van. Másrészt nem láttam olyat írni, hogy az Indexre nem igaz. A téma az, hogy a lakosság teljes egésze által látható és látott média mit mutat az embereknek. Az Index nem ilyen. Sokan nem használnak internetet, sokan nem nézik az Indexet, és sokan direkt nem is olvassák.

komplikato 2012.09.09. 18:17:02

@no successful: A probléma jelenleg az, hogy nem csak a közvetlenül kormányzóknak kínos ügyek tűnnek el a hírekből, hanem más országok ügyes-bajos dolgai is, nehogy mintául szolgáljon, a saját ügyeikre rossz fényt vessen, vagy csak ne tájékozódjon a lakosság. Tehát egy súlyos elszigeteltségről beszélünk, ami nem éri el észak koreai szintet, de "kis munkával" még elérheti.

Demokratikus Kádkő 2012.09.09. 18:32:24

A kérdésre válaszolva: Egyértelmű, hogy a bulvármédia butít jobban, sajnos a közszolgálati tájékoztatás is szorosan ott liheg a nyomában.

panelburzsuj 2012.09.09. 18:33:29

@komplikato:

Azért kérdeztem, mert magam is afféle hibridmagyar lévén (színmagyar-de három államból) érzek a (távoli) rokonokon egy eléggé nyugtalanító jelenséget: egyre kevésbé vagyunk "példa", "bezzeg", vagy pláne "cél" mi, magyaroszági magyarok. "Minden gyanún felül álló" szájakból is hallottam már, hogy igazán az elmúlt tíz sorám maradtak magukra a "határon túliak", mert egyszerűen elolvadt a fölény (és fölényeskedés...) minden alapja.

panelburzsuj 2012.09.09. 18:41:46

@AczélGyuribácsi:

A Balavány eddig egy közepesen ismert újságíró volt. Újabban leginkább blogger, itt-ott határozott newborn-keresztény beütésekkel.

Pár napja viszont az MTI alperese - mert volt pofája azt blogolni, hogy a nemzeti hírügynökség közpénzből hazudik.

Innentől akár egy helyiérdekű Dimitrov-per főszereplőjét is eljátszhatja, oldalán Schiffer András ügyvéddel.

Te másként látod a pillanatnyi konstellációt?

Don Quixote de la Ferko 2012.09.09. 18:43:58

@Demokratikus Kádkő:

Butítani csak azt lehet, aki fogékony rá.
Annak meg mindegy, milyen médiából dől a hazugság.

Győzike fénykorában 3 milla körüli nézettséggel bírt.
Ez nem a nézők igényét jelzi, hanem a színvonalát.

Tihanyi Zsófia 2012.09.09. 18:45:21

Én ma nagyon szerettem volna egy Latinovits-filmet vagy legalább egy általa elmondott verset hallani. Dehát a médiában ma nincs szó a 81 éve született színészről. Túlságosan jó volt?

balage_81 reloaded (törölt) 2012.09.09. 19:48:45

@no successful: attól, hogy nem hírtévé-szerűen áztatják mindenhol az aktuális kurzust, még nem kell részrehajlásról beszélni. nem mindenkinek van rá ingerenciája, hogy folyton gyurcsány bűnösségét bizonygassa

sokaknak a szokása ez egyébként, hogy kijegyzeteli a kedvenc népmeséjének a feldolgozását egy tetszőleges médiumból és utána tele torokkal ordítja a világba, hogy itten nem lett kibontva az igazság teljes egészében.

bocs, hogy nem minden médium a fidesz honlapjáról gyártja a híreket

ettől még bőven a pártatlanság keretein belül lehetnek, nem úgy, mint jobbos időkben, amikor gyakorlatilag a műsorvezetők bajuszáról is a derék pártközpontosok döntenek

Esperes úr 2012.09.09. 19:48:56

@01234567: nehéz ezzel vitatkozni, hasonlóan látom én is

Magánvéleményem · http://maganvelemenyem.blog.hu/ 2012.09.09. 19:52:49

@balage_81 reloaded: Te melyik országban élsz? Azért nyalják Orbánék fenekét, mert az van fölöttük, ha változik a segg, azt is ugyanolyan rendületlen hévvel fogják nyalni, mert az épp aktuális kormány a kenyéradó gazdájuk.

Újságíróéknál már csak így működik a dolog, megrendelésre dolgoznak. Csodálkozol rajta? A gerinces újságíró ritkább mint a fehér holló!

Demokratikus Kádkő 2012.09.09. 23:39:37

@Don Quixote de la Ferko: A kérdés az volt, hogy a bulvármédia, vagy a közszolgálati butít jobban. Erre a kérdésre válaszoltam.

Frick László Emlékzenekar 2012.09.10. 02:47:57

@balage_81 reloaded: Imádom az ilyen lózungokat, mint pl "a jobbos tábor tele van gyűlölettel". Gyűjteményem gyönyörű példája, amikor három vezető jóoldali újságíró elé állt oda Vona Gábor egy televízóban. A szokásos attitüd, a néhai napkeltében minennapos volt, "Na jön ma egy jobbos bunkó, buta, hülye, majd fentről jól lebeszélem a fasisztáját neki..." Erre is van hasonlatom, ha a fasizmus nátha, akkor a nácizmus vírusos imnflienza ésugyebár vírusosra hiába sz7edek antibiotikumot. vagyis a fasiszta és náci nem szoinonimek és más az eljárás egy fasisztával és más egy NÁCIval szemben. Namost a három jóoldali újságíró úgy volt vele, ez egy könnyű meló lesz, gyön a bunkó vona és majd zsebredugott kézzel, havashenriki szájsarkából leszólásos ugyammá nepofázzá kisöcsi, leugatjuk... készülni se kell.Ellenben a náculó, tehát a sima kis fasisztából nácivá fölfejlődő vona KÉSZÜLT. vagyis előre tudta, hogy a derék és főleg igasssságos jóoldaliak mivel fohnak nekiesni és csuklóból hárított minden kérdést, hiszen jóelőre tényleg a sztenderdeket tudni lehetett. Semmi meglepő, semmi kiszámíthatatlanság, csak az egyébként szakmailag teljesen indoikolatlan, mert alaptalan nagyképűség. Abból kindzulni ugye, hogy mit nekünk egy fasiszta, majd elbánunk vele felkészületlen félkéz is akkora zsenik vagyunk.

Nemmellesleg Dúlyó Dólyával dettó ez a helyzet, a szituáció.

Ráadásul itt van ez a sikamikálás: Ha valaki nem a szokásos jóoldali lózungokat fújja, akkor az eltérő, ami eltérő, az biztos jobbos. Vagyis elég nekem "gyanúsakat" mondanom és rögtön le leszek szólva ilyesmikkel, mint "erőltetett irónia".

Bele sem érdemes fognom efféle párbeszédbe. Mertugye, ha nem a jóoldal lózungjait szajkózom, akkor csakiskizárólag rosszoldali lehetek.

Ugye, a Napkeltés alaphelyzetek, a néhai Csurka bácsi bemegyen a stúdióba és akkor Lakat T. elkezd a hűjjefasisztájával fentről-lefelé beszélni. Elfeledkezve arról, hogy dramaturgiaszakot végzett , nemmellesleg kiváló novellistával is beszél. Máár ez eleve felfoghatatlan egy jóoldali középszerű ember számára, hogy a zseniáűlis az önmagában még nem pozitív, azaz egy ördögi figura is lehet zseniális... bár ezt egyébként 5 éves gyerekek is megértik mesikékből is... de 46 éves Felnőtt Bácsi számára már feldolgozhatatlan ambivalencia... És hát a... na, ezt nehéz megérteni a jóoldalon. Akármelyik közepesen tehetséges ember, nem meggyőződésből, csak puszta stréberségből is könnyen lehet itt minálunk jóoldali, csak be kell magolnia azt a száz lózungot. "Hűjje Bájerzsót, gyönnek a nackók, a faszistákokok" ... a nácizmus vírusa 80 év alatt pont az efféle báááboci bamba magatartás és attitüd miatt is újulhatott egyre... és maradhatott fenn, mert a fasiszták Halálos Bohóc übüiádja alapján gondolja némelyik felkészületlen és oktondipocok jóoldali elbánni a nácikkal és azt hiszi, hogy ha kidumált Benito M. olasz dilettáns újságírót, akkor majd félkéz elbánik Dr Josef Goebbel-szel is a modern pol'marketing atyjával... arról ne is beszéljünk,. hogy Dr Goebbels hányszor ússza meg, mert a jóoldali nebulókoknak elég megtanulni a történelemkönyvekből Hitlert.. és így Goebbels feszt kimarad a szórásból... Pedig Goebbels legalább annyira veszélyes figura éppen azért. mert a nemdirekt, hanem sunnyogó propaganda meg pl a gyűlölettel operálás kitalálója is, még a kereskedelmi vagy HR-összekovácsolási marketing is ma is használja Dr Goebbels módszereit!

Nem nehéz gyűlölni. De a gyűlölet a felkészültséget nem pótolja. Azon nem csudálkozik az ember, hogy a jobbermédia legtehetségesebbjei a jóoldalon középszerbe se számítanának, hosszútávon ugyanis a jóoldalimédia a jó [karrier]befektetés. Ezért nem beszélnek számokról a média vagy a reklámtorta kivetéseiről, a jóoldali média mindkét tortából alig-alig hagy valamit a bunkó jobbereknek.

Itt van mindjárt a bulvármédia kérdése: Az index, mint piacvezető jóoldalimédia, a rosszoldali "tulajdonos"-ra mutogálva meg a szokáésos ökörködéseire, elszenvedi 8sőt, élvezi!) a bulvármédiának leszólást és ennek örve alatt aztán persze a portfólió egyébelemei, mint a Török Gábor Elemez, vagy a portfólió-pont-hu stb... föl se tűnnek... A Tóta W -féle képlet, amiszerint 10=1-gyel, vagyis tiz súlyos megsemmisítőerejű harapás a rosszoldalra, majd egy gyöngéd harika fogazás nélkül csak ajakakkal a jóoldalra, az elfogulatlan seide-seoda (sőt, a tótai arányok gyakran 24:1-ig borulnak)

Történelmireátekintésben azonban a Jobbik 2.0 (ki emlékszik már arra, hogy ez eleinte egyenlőségbe lett téve az előd MIÉP-Jobbik-kal...) szükséges eleme, eszköze volt a jóoldali médiapropagandának... abban az időben, amikor a még alakuló Magyar Gárda Madárfejeő Lajóssait egyszerűen picsán lehetett volna rúgdosni és nevetséges bojócokknak beállítani, akik közé így aztán újabb Madárfejű lajóssok majd nem akartak vóna beállni... a jóoldali média SZIVESKEDETT a maroknyi barmot csábító 8azaz JUJDEVESZÉÉÉJESS!!!) perspektívákban ábrázolni, mert akkor-aktuálisan éppen az ilyen beállítások kedveztek a kormányzati propagandagépezetnek. Nemmellesleg ugyanannak a gépezetnek ma is úgy kell a náciveszély, mint egy falat kenyér, ahogy Magyarország Legokosabb Embere Dr Vágó bácsi oktondin el is árulta: még az lenne nekik a jó, ha 2014. után egy tiszta jobbikos kormány alakulna, hogy aztán az észretérő emberek rádöbbenjenek, hogy mégis Zseniális Ferenc a jóválasztás.

balage_81 reloaded (törölt) 2012.09.11. 09:44:35

@Frick László Emlékzenekar: ahhoz képest, hogy szerinted bele sem érdemes fognod, elég hosszú lett ez az agymenés. De igazad van, tényleg nem lett volna érdemes belefogni, ezért inkább nem is reagálnék. Te győztes független, te.

Frick László Emlékzenekar 2012.09.12. 02:52:21

@balage_81 reloaded: Tudod, mi a mókás? Az, hogy a "hosszú szöveg"-emet LESZÓLÓAN agymenésnek nevezed. Holott nem hígítmány, hanem ZANZA (azaz zip-tömörítvény) . Ugye te a fejlettkorunkat képviseled..., hiszen nagy okosságokat tudsz... velem szemben, akinek "megy az agya" [-> szófosó] "hallgatni bölcs" és aki kukul, az biztos valami titokzatos okosságon kotlik

oly korban, amikor ilyen hosszú szavakat, mint uborka, mogyoró, zsebkendő.. az emberek már képtelenek kimondani, zacskó, vacsora, üdítő, töltenivalópaprika, Hódmezővásárhely.

Akkor hogyan beszélhetnék a vitáról, mit a réthorika művészetének EGYIK műveletéről, a vitáról, ami egykor (2500 éve...) fejlesztette a gondolkodási képességeket is. Gondolj bele: hogyan gondolkodik az, akinek egy szar semmibemenő kis 100soros szöveg "szófosás". 2500 évvel ezelőtt a Gondolkodás Iskolájában megkövetelték a dialektikusvita-készséget, azaz a tanár kijelölt két diákot és először a saját nézeteiket kellett kifejteniük, majd álláspontot cserélni és azt a nézetet tartani, amivel EGYÉBKÉNT nem értettek egyet, ma ezt megérteni is nehézkes még egy bölcsész diplomásnak is. Hogy mi a készségfejlesztő abban, ha pl valaki rózsákpárti létére elkezdi a tulipánpártiak nézeteit képviselni meg védeni.

De az észosztás az megy ezerrel, de milyen eszet osztotok? Amit készen veszcsiztek zacsikában a boltcsiban. Az ember, mint sivatagban kóborol, sehol egy eredeti felvetés, csak a döngölés, mindenki a maga agyagalapját döngöli laposra, semmi fellazítás, érdekesnézőpont... akár képtelen is, csak azért: kiszórni mindent a dobozból és újrarakni, hátha más jön ki.
Sokáig nem értettem, hogy a média munkásai milyen jogon nézik le a sok barmot, aki bezabálja a termékeiket.
Amg egyszer Dzsingisz kán egy jómondásába nem botlottam, íme,megosztom veled is.
A szokásos cucc, a mongolok a tizenkétszeres keresztény túlerőt a mocsárba szorították és vágták lefelé a bénán tocsogókat, mit barmokat omlott a vér és a selyemfényű belek.. Dzsingisz fent a magaslaton, a tartalék lovakra kötözött szalmabábok között, elvegyülve a vezető főasszonyokkal és főemberekkel, így szólt:
"Mégis csak Isten kiválasztott népe vagyunk, ha ilyen csürhe kezére adja a világot!"

Ezt látja Azurák Csaba tekintetében is az ember, amikor a képernyőről olvassa a baleseteket, tűzeseteket, vízkárt, Oscar-t. Ezt érezheti az Index ügyeletes címlapszerkesztője, amikor a főszöveggel ellentétes tartalmú címet és becsaliszöveget megfogalmazza: "Megérdemli a barom, aki beszopta [a hazug kontextust] az igazság ugyanis a főszöveg utolsó harmadában van: de ki olvas olyan hosszúúúújatttt

Frick László Emlékzenekar 2012.09.12. 02:54:44

@balage_81 reloaded: Nyilvánvalóan a legfejlettebb butít a legjobban és akkor az Index-pont-hu ebben is piacvezető, éspersze a butítás része az is, hogy az egyébként vacak, fejletlen és elmaradott közmédia butít jobban. De hogy a faszba? Hogy? Hogyan lehet valami egyszerre pancser és vacak valamint hatékonyabb. Ezt azért el kéne dönteni.
süti beállítások módosítása