A nap izéje

‎"A titán forradalmi út nem habos kakaós uzsonnázással tarkított sétakocsikázás! Hanem egy diadalmasan száguldó gyorsvonat, ahol a mozdony acélos dübörgése elnyomja esendő gyomrunk korgását!"

Utolsó kommentek

"nézd legott Komédiának, s múlattatni fog. "

2012.08.07. 19:57 Harpi

Üsd az asszonyt! – a nagyok is ezt csinálják...

Címkék: kormány erőszak parlament politikusok családon belüli erőszak

Vajon minek kell még történnie ahhoz, hogy a magyar társadalom valós, létező problémaként lássa a családon belüli erőszakot? Hány nőnek és gyermeknek kell még meghalnia ahhoz, hogy a konzervatív, keresztény és nemzeti értékeket hirdető hatalom átlépje a saját, és évtizedek óta töketlenkedő elődei árnyékát, és végre hangosan is kimondja: ezeket a bűnöket nem lehet tovább rejtegetni a törvény elől?

Laws-on-Domestic-Violence-LOW.jpgA legfrissebb felmérések szerint Tajvanon a nők mintegy 1,4%-át érte tavaly családon belüli erőszak, ami számottevő csökkenést mutat az előző évhez képest. A javuló statisztikák ellenére ez a "döbbenetes" adat a helyi belügyminisztériumot további lépésekre késztette.

Ma Magyarországon a nők egyötödét, 20%-át érinti családon belüli erőszak, és ebbe hetente egy nő belehal. Nálunk népi kezdeményezésre, aláírásgyűjtésre volt szükség ahhoz, hogy a Törvényhozás egyáltalán foglalkozzon a problémával. A második nekifutásra összegyűlt, több mint 100 ezer aláírás ellenére még sincs semmi biztosíték arra, hogy ez meg is történik, s hogy a T. Házban valóban érdemi munka középpontjába kerül ez a kérdés. Vajon miért nem hisznek sokan abban, hogy a családon belüli erőszak belátható időn belül megfelelően kitüntetett helyet kap a magyar Büntető Törvénykönyvben, és ezt a bűncselekményt a hatóságok kellő hatékonysággal üldözni is fogják? Csak nem azért, azért, mert a Parlamentben ülő honatyáink és legfelsőbb állami vezetőink túl nagy hányada érintett ebben – a pofont adó kéz másik végén...?

57 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://napizeje.blog.hu/api/trackback/id/tr624700578

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Béla a kést 2012.08.07. 22:54:03

Vajon minek kell még történnie ahhoz, hogy a magyar társadalom valós, létező problémaként lássa a cigánybűnözést?

Advanced Flight 2012.08.07. 22:55:57

Az a tajvani adat biztos stimmel? mert az 1,4 % azért nem olyan döbbenetes, pláne a magyar 20 % fényében...

Ja, és beírnám a hímsovik szokásos "okosságait", hogy nekik már ne kelljen ezzel fáradni :-)
Tehát: - nem is verik a nőket, csak hazudoznak
- akit mégis vernek, az megérdemli
- a férfiakat is ugyanúgy verik a nők, sőt jobban
- a nők folyton lelki terrorizálnak

Mivel fentieket a magyar férfitársadalom jelentős része tök komolyan elhiszi, attól tartok, semmiféle javulásra nem számíthatunk :-(

Nazarin 2012.08.07. 23:17:36

Ezt a 20 %-ot részemről egyszerűen nem hiszem el.

odamondó 2012.08.07. 23:26:55

@Advanced Flight: ja ez is jellemző hogy egyből hímsovi az aki mondjuk felveti a férfiak fizikai/ lelki terrorizálását?

Nevetséges. Mindkét oldalnak kéne tanulnia.

SzaszaG1 (törölt) 2012.08.08. 01:30:15

Hány öregnek kell meghalnia és hány nőt kell megerőszakoljanak, hogy a magyar társadalom valós problémaként kezelje a cigánybűnözést.

tumpara 2012.08.08. 01:32:03

Most bocs, de ha egyszer is kezet emel a férj az asszonyra, az asszony miért nem hagyja ott? Jó, új lakásra/albéreletre hipp-hopp nem telik (pláne magyar fizetésből), oké, de csak van egy őt megszánó barátnője, szülője, testvére. Ha meg szégyelli, hogy megverték (ez is mekkora hülyeség, bár pszichológiailag érthető, hisz nehéz beismerni, hogy borzasztóan rosszul választott), és nem mondja el senkinek, ne csodálkozzon, hogy újra kap egy verést. Neki is tenni kéne azért, hogy ne forduljon elő még egyszer a családon belüli erőszak.

Ja, és ha "megszökik" a nő, a férje meg van akkora barom, hogy tovább zaklatja/veri (sajnos ezek a brutális állatok ilyen gyökerek), igenis van rá büntetőjogi következmény. Eddig is volt, úgy hívják: zaklatás/testi sértés. Szóval cselekedni, cselekedni és cselekedni!

ikaljan · http://ikaljan.blog.hu 2012.08.08. 05:59:18

@Advanced Flight:
A tajvani adatban semmi furcsa nincs. Ha egy társadalomban egy adott viselkedés elfogadhatatlan és ritka, akkor a mégis megtörténő esetek "döbbenetet" váltanak ki.
Ahol viszont gyakori, ott nem vált ki döbbenetet.

Egyébként lehet, hogy hímsovén a dolog, de a családon belüli erőszak tényleg nem korlátozódik férfiak által nők ellen elkövetettekre. Az erőszak "kultúrája" mintaként nemtől függetlenül megjelenik, általában a konfliktusok rendezésében olyan módon, hogy a "gyengébb" felé erőszakkal fejezi ki a dominanciát.
A párkapcsolatokban Magyarországon a bűncselekményként regisztrált esetekben a bántalmazó fél 70%-ban férfi, viszont a gyerekek ellen elkövetett bántalmazásoknál az apa/anya arány a 55-45%.

ikaljan · http://ikaljan.blog.hu 2012.08.08. 06:08:52

@tumpara:
Ok, akkor egy pl. a lakótelepen kettővel felettünk él egy pár. Asszonykának van 5 gyereke különböző emberkéktől.

A pasi rendszeresen veri őt és a gyerekeket is. Viszont a nő nem tud mit tenni, mert a lakás a férfié, 5 gyerekkel pedig nem tud sehova menni, max azt érné el, hogy gyerekvédelmi alapon elveszik tőle a csemetéket (vagy egy részüket).

A csávót most két évre lecsukták, de jövőre szabadul. Akkor most mi a megoldás?

ratman_ (törölt) 2012.08.08. 06:58:16

@ikaljan: Ezek általában elég lecsúszott egzisztenciák, akiknél már szinte mindegy, ki ver kit. Egy normális, polgári családban ezt elképzelhetetlennek tartom. Amúgy meg mindig a nő választ, gyakran rosszul, hát viselje a következményeit. Szerintem tudták az elején is, hogy a faszi, akivel összeállnak, agresszív, mégis talán pont azért kellett nekik.

Azt meg ne mondja már senki, hogy nem tudnák egyszerűen otthagyni, ha akarnák.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.08.08. 06:59:30

@ikaljan:

"a családon belüli erőszak tényleg nem korlátozódik férfiak által nők ellen elkövetettekre"

Pontosan ez a helyzet, de a feminizmus számára ez a tény szentségtörésnek számít.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.08.08. 07:05:38

@Advanced Flight:

Jó, hogy beírtad, mert ez az igazság. Ez az egész egy hatalmas álprobléma. Agresszív emberek vannak minden nemből és bizony az áldozat is lehet bármilyen nemű. Sőt a leggyakoribb családon belüli erőszak, amikor a nő veri a gyereket. Amikor a férfi veri a nőt vagy a nő a férfit az ritkább, s az előbbi nem gyakoribb, mint az utóbbi. Azaz mindez csak buta feminista propaganda. Ma már komoly antifeminista tanulmányok vannak a férfiak elleni női erőszakról, s ezek kimutatják, hogy ez súlyosabb probléma.

A "ver a férjem" szöveg egyébként szabványos válóperes szöveg, az esetek többségében alaptalan. Kb. ugyanaz mint "a feleségem kurva" szöveg a férj részéről szintén válóperen.

ace22 2012.08.08. 07:17:49

Egy felmérés az amerikai Centers for Disease Control and Prevention-től:

A kapcsolatok 23.9%-ban fordul elő erőszak. Ezen belül 50.3% az egyoldalú erőszak aránya (egyik felet ütik, az meg nem üt vissza). Az egyoldalú erőszakon belül a 70.7%-ban a hölgyek ütik az urakat.

További info:

www.ferfihang.hu/2012/07/01/minden-otodik/

Ezek mellett kíváncsi lennék, honnan származik a NANE adata a "Ma Magyarországon a nők egyötödét, 20%-át érinti családon belüli erőszak" állításra.

haggyadaszt 2012.08.08. 07:18:04

Megdamuznám azt az emancipuncit amelyik ilyen valótlan statisztikákat talál ki.

haggyadaszt 2012.08.08. 07:21:56

Ja, a hivatkozás a nane.hu-ra mutat. Kb annyira hiteles forrás, mint a Blikk

Semper Fidelis 2012.08.08. 07:22:16

@Advanced Flight: Hiába próbálod bagatellizálni, a szenvedő oldal nem kizárólag a nőké.

Ha tetszik neked, ha nem. Maximum a férfi jobban szégyelli és ezért tartja titokban.

Ismertem egy házaspár még vagy 20 éve, az asszony 130 kilós, a férfi volt vagy 55, nem több. Szerinted?

Nick Leeson 2012.08.08. 07:37:45

@ratman_: Tökéletesen egyetértek! Bár talán kicsit sarkosan fogalmaztál.
A Nőknek mindig az igazi Macsó kell, az "Igazi" férfi. Persze egy macsónak hamarabb eljár idővel a keze, de ebbe senki nem gondol bele.

A nyámnyila balfasz pasik, akik már a középiskolában is csak messziről nézik ahogy a menőautós macsók tolják a tyúkokat a szalagozó bálon, mindig hoppon maradnak.

Talán nem feltétlenül zsigerből kellene választani kedves hölgyeim!

Egyébként igenis gyakori, hogy a nők terrorizálnak! Néha még pofozkodnak is!

Ha meg valakinek annyi esze van, hogy a kurvanagy semmire, egy vadállatnak szül 3 gyereket, akkor csak gratulálni tudok!

BruceTheHoon 2012.08.08. 07:51:19

Az simán nem igaz, hogy nincs korai jele annak, hogy a pasas aggresszív. Ezekben az esetekben én a gyerekeket sajnálom, az így járt nőnek viszont magára vetést javaslok.

különvélemény2 2012.08.08. 08:00:42

"Hány nőnek és gyermeknek kell még meghalnia ahhoz, hogy a konzervatív, keresztény és nemzeti értékeket hirdető hatalom átlépje a saját árnyékát"

3 dolog történhetett:

1, 2010-ben kezdődött a nők elleni erőszak

2, a ballib mindig meg akarta változtatni a törvényt, csak a nagy nemcsináltnunksemmit lekötötte az idejüket

3, a blogger annyira elvakult és/vagy fizetett bértollnok, hogy a szerencsétlen áldozatokat is csak értelmetlen fikázásra tudja felhasználni

kalandfereg 2012.08.08. 08:12:59

A poszt elején hangzatos, de tök hamis kijelentések olvashatók.
Ez a mostani konzervatív, keresztény izé két éve van, a családon belüli erőszakot pedig már több ciklus óta hiába próbálják a jogvédők bevetetni a törvényekbe. Az MSZP-SZDSZ ugyanúgy sarkával szántotta a talajt, amikor ők voltak kormányon, sőt, még jobban. Ha meg hozzávesszük, hogy ők azok, akiknek elvileg szocálisan érzékenyebbnek kéne lenniük, akkor a helyzet még gázabb. Normálisabb országokban legalább is a baloldalnak szokták tulajdonítani az ilyesmit. Nekünk a baloldalból marad a lekezelő, kioktató modor, meg a korrupció.

BruceTheHoon 2012.08.08. 08:13:32

@különvélemény2: +4, a problémát pártállástól függetlenül minden jelentős politikai erő leszarja, mert a helyzet az állam eszközeivel megoldhatatlan, továbbá nem kínál korrupciós lehetőségeket.

kalandfereg 2012.08.08. 08:13:56

...ja, meg a tehetségtelenség.

Anonimama 2012.08.08. 08:32:54

Miért, mit várunk ott, ahol a rádióban egy Bochkor Gábor nevű senki azt taglalhatja, hogy hogyan pofozna fel egy hatszoros világbajnok párbajtőrözőt, mert az elérzékenyült Szilágyi Áron olimpiai aranyának közvetítésekor???

Easyke (törölt) 2012.08.08. 08:36:49

@ratman_: és lecsúszott egzisztenciánál ez a viselkedés már megbocsájtható?
Két diplomás egyetemi tanárom kergette a családját részegen a ház körül (mellesleg a nőgyűlöletét az egyetem falain belül sem rejtegette), úgyhogy ne mondd, hogy ez csak egy bizonyos rétegnél fordul elő.

A témával az a baj, hogy sok kívülálló, aki soha nem élt át ilyet, okoskodik itt, miközben fogalma sincs róla, milyen ebben élni. A bántalmazottak általában lelki és anyagi függőségben élnek a bántalmazótól, így nem tudnak csak úgy, az első pofonnál kilépni. Főleg, ha jön a bocsánatkérés és ígérgetés, hogy jajj, soha többet...

BruceTheHoon 2012.08.08. 08:42:43

@Easyke: az stimmt, hogy nehéz kilépni egy ilyen helyzetből, bár az általam közelről látott esetekre inkább a "teljességgel lehetetlen" lenne a pontos kifejezés. De belemenni miért kellett?

Belagezapista (törölt) 2012.08.08. 09:09:39

@Advanced Flight:
Javulás akkor lesz, ha függetlenül attól, hogy férfi, nő vagy gyerek az áldozat, a társadalom egyformán elítéli a családon belüli erőszakot. A te álláspontod így ugyanolyan káros, mint a legelvetemültebb hímsovinisztáké.

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2012.08.08. 09:12:27

Senki nem ért az egészből semmit, vagy nem akar érteni?

Belagezapista (törölt) 2012.08.08. 09:14:58

@Nick Leeson:
"A Nőknek mindig az igazi Macsó kell, az "Igazi" férfi. Persze egy macsónak hamarabb eljár idővel a keze, de ebbe senki nem gondol bele."

Dehogynem, egy bizonyos intelligencia szint fölött belegondol. Aki azt mondja, hogy minden nő ilyen, az még csak 100 iq alatti nőket ismert.

Ugyanakkor az sem a teljes igazság, amit leírsz, mert egy balfasz frusztráltsága is hozhat idővel erőszakot.

RAMBO · http://szolo.blog.hu 2012.08.08. 09:15:04

Mesélek nektek valamit.

Van a lakóparkuknban egy szerecsen legény, itt tanult a lelkem és ide is házasodott. A korai boldogság hamar elmúlt, amikor a fickó az első gyerek után ütni kezdte anyut, ma három gyerek után szabályosan terror van otthon.

A szomszédok tudják, a környék tudja. Mikor - utolsóként, offkorsz, mert ennyie érdekelnek a pletykák - én is megtudtam, felhívtuk a NANE nevű bohócalakulatot.

Elsőre nem is lehetett őket elérni a megadott számon, majd némi nyomozás után kiderült, hogy a BM (vagy most a faszomtudja milyen minisztérium) támogatásával dolgozó szervezet gyakorlatilag egy semmi gittegylet. Elsőre természetesen fel sem lehetett hívni őket, az üzenetrögzítő bemondta, hogy most (pénteken) nincs senki, de majd legközelebb (hétfőn) hátha lesz. Röhej, de napi egy órás időablak van a telefonálásra (délután 4-5-ig).

Amikor végre sikerült beszélni velük, kiderült, hogy gyakorlatilag semmit nem lehet tenni. A "segítség" a következőket javasolta (figyelj, b+, ilyet még nem hallottál): készítsen videót arról, ahogy a férje megveri és megerőszakolja! Egyébként tényleg semmit nem lehet tenni, mert a rendőrnek nem mernek vallani a félelemben tartott nők.

Szóval ennyit a pompás NANE reklámfilmről - hiába tennél valamit, lehetőséged nulla.

Az ügyből egyébként előbb-utóbb gyilkosság lesz, ez teljesen világos, ha nem a négus öli meg az asszonyt, akkor a kisnéger öli meg apát, ugyanis a gyerek lassan abba korba ér, amikor elég erős ahoz, hogy egy konyhakéssel elvágja a faterja torkát, amikor az éppen nem figyel.

Mondjuk anya is megéri a pénzét, szép ház (ahol egyedül él, mert Kunta Kinte már lényegében elköltözött, csak bunyózni és kajakbaszni jár haza), nagy kocsi - anyagi jólét megvan, gondolom ezért tűr addig a barma, míg egyszer túl jól sikerül a fojtogatós szex.

Szóval a NANE - egy rakás szar. Ha ők a védelmi vonal, az annyi, mintha a Tiszánál visszabontanánk a gátat.

dez01 2012.08.08. 09:15:56

@Anonimama: Igen, az a z ember undorító - ezért a beszólásáért pld a nőszervezetek simán beperelhetnék.... a bevételből pld. lehetne venni 1 lakást és krízisotthonként üzemeltetni....

Belagezapista (törölt) 2012.08.08. 09:18:01

@kalandfereg:
A keresztény hagyományok Magyarországon nagyjából 1100 évesek. A keresztény-polgári hagyományok olyan 200 évesek. Ezekre, de főleg utóbbira jellemző alapvetően, hogy ami a családban történik, az csakis a családra tartozik, nem teregetjük ki a szennyest, mert még megszólnak. Ez pedig benne van a már rég nem vallásos rétegben is. A családon belüli erőszak pedig alapvetően ebből táplálkozik, mert így erkölcstelen külső segítséget kérni, férfiak esetében még nyámnyilaság is.

RAMBO · http://szolo.blog.hu 2012.08.08. 09:18:48

@Nick Leeson: Haver, te nem tudod, mi az a macsóság. Szerintem egy igazi férfi SOHA nem üt meg nőt.

Pont azok a gyökerek erőszakoskodnak otthon (szerintem) akiket az élet a mindennapokban megaláz. (Ez csak az én teóriám, nem tudom, így van-e.)

Lescol 2012.08.08. 09:25:17

Mikor fogják már fel, hogy a családon belüli erőszak nem csak a nőket és gyerekeket érinti hanem férfiak is lehetnek szenvedő alanyai? Nem kellene csak a nők irányába vetíteni.
A 20%os statisztika meg baromság. Bizonyára minden ötödik nő kék mokkával a szeme alatt jár az utcán.

Azt se kellene elfelejteni, hogy nem csak fizikai erőszak létezik, hanem pszichikai is. Ki ne hallott volna már a lelki terrorról? Lehet nevetni rajta, de igenis létező dolog, és igenis beletartozik a családon belüli erőszakba.

Vagy egy példa: ha egy nő az utcán felpofoz egy férfit nyilvánosan, mindenki azt gondolja, hogy mekkora bunkó a férfi. Pedig lehet, hogy csak egy hisztis picsa a nő és épp egy családon belüli erőszak megnyilvánulását látták.

Lescol 2012.08.08. 09:28:01

@Advanced Flight: ja igen, ettől még nem leszek hímsoviniszta, csak a te csőlátásodat mutatja a véleményed. Érdemes a másik oldalt is nézni, anélkül, hogy bármelyik létezését is tagadnánk.

Lescol 2012.08.08. 09:29:51

Egyébként meg a tajvani nők 80%a férfi :D
így érthető az alacsony 1.4%os eredmény :D

kalandfereg 2012.08.08. 09:31:40

@Belagezapista:
Ezzel a gondolatmenettel ott tudok azonosulni, hogy ez a gondolkodásmód a nem vallásos emberekben ugyanúgy benne van, mint vallásosokban. A kultúránk része, mondhatni. Illetve a kultúrálatlanságunké.
A nagypolitika is ezt mutatja tapasztalatilag, és az én csbe-ben érintett ismijeim is tök randomok világnézetileg.

BruceTheHoon 2012.08.08. 09:32:44

@miriamele: na gyerünk, mutasd meg a mélységeidet: mit nem értünk? Vagy mindenki szembejön?

Lescol 2012.08.08. 09:33:50

@ikaljan: egyszer fültanúja voltam annak, hogy egy anyuka a gyerekével a barátnői előtt, azon sírt, hogy milyen szar neki hogy van gyereke, és mennyire hasztalan, és a más gyereke milyen jó, és az ő élete mennyivel jobb lenne ha nem lenne ott az a gyerek, és a kocsit is a gyerek miatt nem tudja használni és még magára sincs ideje...

a gyerek ezt mind végighallgatta (4-5 éves).. egy pofon se csattant el, de nem hinném hogy ez nem okozott kárt.

basel 2012.08.08. 09:40:24

Csak egy kérdés: a feminista szervezetek miért is nem krízisotthonok létesítésébe ölik a pénzt ostoba reklámfilmek helyett? Esetleg kampányolhatnának is inkább ezért, mint egy a problémát nem kezelő büntetőjogi megoldásért.

Azokban az esetekben, ahol tényleg kriminalizálni kell a családon belüli erőszakot (értsd: többet használ, mint árt a külső beavatkozás) döntő többségben azért marad ott az áldozat, mert nincs hová mennie. Ezt a problémát kéne kezelni, a többit meg tudja oldani a jelenlegi törvényi szabályozás is.

Borenbukk 2012.08.08. 09:42:52

@RAMBO: Ez csak azert van, mert a te elkepzelesed a ferfirol nem teljesen egyezik az emberisegevel. Tenyleg az az elterjedt allaspont, hogy a macso valami nagy darab gyokeret jelent atletatrikoban.
Soha nem utni meg egy not? En mar lattam olyat, aki valoszinuleg ki tudna harcolni nalam.

RAMBO · http://szolo.blog.hu 2012.08.08. 09:46:42

@Borenbukk: "Soha nem utni meg egy not? En mar lattam olyat, aki valoszinuleg ki tudna harcolni nalam."

Azt faképnél kell hagyni. Mi változik, ha megütöd? Miben más ez, mint egy férfi, aki idegesít? Azt se megvered, hanem faképnél hagyod.

Borenbukk 2012.08.08. 09:54:29

@RAMBO: Van az aljassagnak az a megdobbento foka, mikor az elegans elsetalas mar egyszeruen nem elegendo. Szerencsere nem sajat tapasztalat, de mint mondtam, lattam mar olyat, aki valoszinuleg kepes lenne elerni.

2012.08.08. 11:16:10

@RAMBO: Szép történet...

tumpara 2012.08.08. 11:32:50

"A bántalmazottak általában lelki és anyagi függőségben élnek a bántalmazótól, így nem tudnak csak úgy, az első pofonnál kilépni. Főleg, ha jön a bocsánatkérés és ígérgetés, hogy jajj, soha többet..." - Easyke

Anyagi terror: szarul választott, viselje a következményeit, jobban mondva teremtse meg a feltételeit a lelépésnek, akár az utcára is, mert így nem lehet élni. Tudja ő ezt, csak gyenge megtenni az első lépést (legalább egy krízisotthont felkereshetne, de ezt csak kevesen és túl későn teszik).

Lelki terror: ez csak döntés kérdése. Szenvedni akarsz tovább vagy nem? Félsz kilépni a bizonytalanba vagy maradsz a biztos rosszban? Ha ehhez nincs agya (egy érett felnőtt ember nem hisz az ígérgetésnek), megérdemli a szenvedést. Jó, nem érdemli meg, de innentől ez már az ő választása, azt kapja, amit választott.

Sunder 2012.08.08. 11:44:00

@tumpara: kissé' nélkülözi az empátiát a hozzászólásod, de alapvetően igaz.

Hozzátenném:
anyagi függőség jellemzően három esetben fordul elő:
1., szegény de szép plázakislány "beleszeret" a hercegbe a fehér Bentley-ben. Hogy a herceg stresszes felsővezető, ignoráns arisztokrataszármazék vagy gyűrtnyakú kokaincsempész, az jelen esetben lényegtelen. Mivel a kislány a szoláriumban és az ágyban/mosógépen/konyhapulton fekvésen kívül semmihez sem ért, ellenben megszokta a high class színvonalat, amiből nem szívesen adna le, így tűr. Nos, őket nem tudom sajnálni. Rohadék, minden empátiát nélkülöző hímsoviniszta vagyok, de nem.

2., az egész familia lecsúszott, kettőjük fizetése épp' csak elég a megélhetésre. Ez esetben nehéz elhagyni a dolgot, mert a különköltözés, elhagyás csak családi vagy baráti segítséggel megy. Viszont az ilyen lecsúszott emberek szerintem nagyobb eséllyel nyúlnak bele egy hasonlóan rossz kapcsolatba később, mert az önértékelésük megegyezik egy féllábú matrózéval a seggberugóversenyen.

3., Ahol még érthető a dolog, ha a nő pottyantott 2-3 gyereket, emiatt kifakult és nem napra kész a szakmai tudása, tehát marha nehezen helyezkedne el újra. Kisgyermekes családoknál jellemző. Na ez egy igazi rohadék helyzet, feltéve, hogy nem a felső kettő példa egyike van érvényben.

Vannak persze a fentieknek árnyalatai és átmenetei, de szerintem a többséget lefedik.

A lelki függőségben nem hiszek, az legtöbbször egy önálltatás, struccpolitika.
Pl.: "jó-jó, lekever néha egyet de olyan jó a gyerekekhez", vagy "persze, rosszul ment a tárgyalása, de többet ilyen úgyse' fordul elő, mert ő annyira jó ember".

babakék 2012.08.08. 13:50:47

@Béla a kést: Béla, te nem vagy normális. hogy jön ez ide? Tudsz olvasni? A monomániások is veszélyesek, mint az asszonyverők. Az ő vezérük is a Kedves Vezető.

labrabbit 2012.08.08. 15:53:08

@SzaszaG1: nyiss egy posztot kedvenc témádről, ez most nem arról szól.

Advanced Flight 2012.08.08. 16:00:10

@odamondó: @Gondolkodni Próbáló Birca: @Lescol: köszönöm, hogy önként jelentkeztetek tipikus példának, illusztrálandó az általam leírtakat :-)

SzaszaG1 (törölt) 2012.08.08. 16:05:25

@saravad:
Az hogy családon belüli vagy nem, nem számít. Vannak erósazkos emberek, bűmözők, nem tarthatod üket nyílván aszerint, hogy családosak-e vagy sem, ez diszkrimináció. Ez olyan mintha nyilvántartanád, hogy cigány.

labrabbit 2012.08.08. 16:10:34

A családon belüli erőszak minden formája, bárki legyen az áldozat, a tettes, legyen az testi vagy lelki terror: abból fakad, hogy nem természetes alapérték, norma a másik tisztelete. Nem alázunk meg senkit. Akkor se ha gyengébb. Akkor se, ha "megérdemli". Se gyereket, se férjet, se feleséget (+nagyszülők, szomszéd, koldus, kéményseprő...) Senki sem a miénk.

Nem látok társadalmi igényt efféle liberális felfogásra. A T. Házban a legkevésbé.

Prof. Dr. Simon Templar 2012.08.08. 16:29:10

@RAMBO: Miért hívogattál bárkit is? Nekem nincs ennyi időm, hogy ilyen f@szkalap neandervölgyiekkel foglalkozzak. Öljék le egymást, csak ne az én ajtóm előtt és ne este 10 után, mert akkor irgalmatlanul kihívom a zsernyákokat csendháborításért.

Amúgy meg @tumpara-val meg @sunder-rel (1. pont) értek egyet: az ilyen megérdemli. Zsák a foltját megtalálta. És csak úgy miheztartásképpen:

"Vesztesekre márpedig szükség van. Hogy tudd, hová jutsz, ha az ő útjukat járod. Ők a viszonyítási pont. A nullák így töltik be végül küldetésüket." (Csernus Imre)

És a posztoló utolsó kérdésére a válasz: DE
Meggyes Tamás (Fidesz-KDNP) Esztergom előző nőgyűlölő, hímsoviniszta polgármestere az élő példa. De valószínűleg nincs egyedül.

Müszélia 2012.08.08. 17:14:14

a fizikai erőszakkal az a baj, hogy többnyire nincs tanú. honnan tudjuk, hogy ki ütött?
a lelki terror kérdése még rosszabb. mi a definíció? hol a határ? ha azt mondom a pasinak, már megint nem vitted le a szemetet, az már terror? mert ezen az alapon mindenki hivatkozhat terrorra, követelheti a krízisotthonban való elhelyezést, akármit. csakhogy ha mindenki követelőzik, nem lesz, aki megfizesse a fene nagy empátiát.
felnőtt emberekről van szó, oldják meg. ja, hogy akkor ugrik a lakás meg az életszínvonal? valamit valamiért.

Prof. Dr. Simon Templar 2012.08.08. 17:52:59

@Müszélia: "felnőtt emberekről van szó, oldják meg. ja, hogy akkor ugrik a lakás meg az életszínvonal? valamit valamiért."

Pontosan erről van szó. És amit írtál, megint egy Csernus idézet ugrik be.:

"A felelősség... Ebben a világunkban a felelősség nem vállalása olyannyira hozzákapcsolódott a szabadság érzetéhez, hogy az emberek elfelejtik, hogy ez nem a szabadságot jelenti, hanem a szabadosságot. Olyanokra jellemző ez, akik egy kis időt sem mernek egyedül eltölteni önmagukkal."

ratman_ (törölt) 2012.08.09. 18:45:37

@Easyke: nem megbocsájtható, hanem teljesen irreleváns. Ez a legkisebb problémájuk. Nyilván vannak kivételek, nekem is volt egy tanárnőm az egyetemen, aki valami géplakatoshoz vagy mihez ment hozzá, és gyakran kellett hatalmas napszemüvegben bejönnie. Ezek igen szomorú esetek, de lássuk be, nem ez a jellemző, ezek inkább kivételek.

ratman_ (törölt) 2012.08.09. 19:01:30

@RAMBO: ismerek olyan nőket, akiknek nem lehetne elég nagy verést adni. Tönkretettek egy életre embereket, akik bíztak bennük (egyik a saját anyja feje fölül eladta a lakást és kisemmizte), loptak, hazudtak, és minden elképzelhető módon ártottak azoknak, akik nem hogy nem verték őket, de mindent megadtak nekik, ami emberileg lehetséges. Ezeket bűntudat nélkül lehet, sőt érdemes ütni-rúgni.

Ez természetesen nem pont az az eset, amiről itt szó van.

odamondó 2012.08.11. 21:28:32

@Advanced Flight: azt írtam mindkét oldalnak kéne tanulnia. Nincs ilyen fekete fehér mint ahogy te felvázolod. És bizony létezik nők által elkövetett családon belüli erőszak is csak egyszerűen ezt mindenki elbagatelizálja.

Dr.Zemberevő 2012.08.14. 14:57:46

@különvélemény2: Ráadásul van bőr a képén egy orbános bejegyzés fölé betenni ezt az asszonyverőset!
süti beállítások módosítása