A nap izéje

‎"A titán forradalmi út nem habos kakaós uzsonnázással tarkított sétakocsikázás! Hanem egy diadalmasan száguldó gyorsvonat, ahol a mozdony acélos dübörgése elnyomja esendő gyomrunk korgását!"

Utolsó kommentek

"nézd legott Komédiának, s múlattatni fog. "

2011.04.09. 09:35 Harpi

Breaking News! 1% az államadósság csökkentésére

Címkék: fidesz kormány civilek 1 százalék kedves vezető matolcsy györgy

Ma reggeli hír:
A személyi jövedelemadó 1 százalékát is fel lehet majd ajánlani az államadóság csökkentésére. Erről a nemzetgazdasági miniszter terjeszt be törvényjavaslatot. (Híradó)

Pártunk és Kormányunk, valamint a Kedves Vezető jobbkeze legújabb víziójával kapcsolatban mindössze két kérdésünk van.

1. Tessék mondani, ezek mellé az egy százalékok mellé is oda tetszenek tenni a másik egy százalékot? Akkor pedig mi a búbánatos lepkefingot ér ez az egész? Vagy, ha mégsem, akkor szájba tetszenek fosni az 1%-os felajánlások alapelveit?

2. Jól értjük, hogy ezzel azt tetszenek üzenni: szarunk a civil szférára, nekünk adjátok a lóvét?

329 komment · 6 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://napizeje.blog.hu/api/trackback/id/tr722811410

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Egy hír és egy „lehallgatott” telefon 2011.04.11. 07:00:45

A hír:Új alkotmány előkészületei folynak Líbiában - jelentették be vasárnap líbiai kormányilletékesek.A „lehallgatott” beszélgetés:-       Halló, Viktor?-       Én vagyok. Miben se...

Trackback: Tétényi Éva nyilatkozata az Amerikai Népszavának 2011.04.09. 18:31:04

Tétényi Éva nem akar a kormánnyal szembe menni, éppen az együttműködést keresi....

Trackback: TV székház-felgyújtás helyett galambröptetés 2011.04.09. 17:11:58

  Mint megyebeli mindig is érdeklődve figyeltem a szűkebb pátriám eseményeit. Legyen az egy kis falu mondjuk Bakonybánk, vagy a megyeszékhely Tatabánya. Így az esztergomi történéseket is rendre követem, különösen az októberi önkormányzati vál...

Trackback: Megszünik a Heti Válasz 2011.04.09. 15:30:35

A Heti Válasz című bizniszújság felkerült a megszüntetendő öt legkétesebb újságok listájára. Az indoklások közt szerepel, hogy nem történelmi újság, nincs 100 éves és nincs 25.000 főt elérő dolgozói létszáma sem. Ezt a létszámot egyébként még az olvasó...

Trackback: Kisebb lesz a civil torta 2011.04.09. 15:10:41

Feltételezem, hogy ha egy kicsit is utánaszámoltak, a civil szervezetek nem igazán tapsoltak a 2011-es adóváltozásoknak. Mindenesetre nem lennék meglepve, ha a Nemzeti Együttműködés jegyében a kormány megszüntetné az egyszázalékosdit...A szem...

Trackback: Világösszeesküvés, amire csak Lobster jött rá 2011.04.09. 14:21:36

A minap két okos ember azon vitatkozott, hogy sokat veszít-e az, aki külföldön töltött évek után hazatérve megpróbál valamihez kezdeni. Az egyik álláspont szerint reménytelen a helyzete, mert nem volt itt és nem érezte a nyáj minden ijedt, kicsi...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

indapass90210 2011.04.10. 09:06:14

@Ronda Bözse: "Ezért nem szabadna a multit támogatni,a családi vállakozásokat és gazdaságokat kellene támogatni ezerrel és a piacokat!"

Most így hirtelen egy családi vállalkozás sem jut az eszembe, amelyik le tud gyártani, és most ne legyünk telhetetlenek, ezért nem egy audi R8-ast, hanem csak hozzá egy automata váltót.

prolee 2011.04.10. 09:08:23

@Ronda Bözse: Persze, hogy nem. Nincs a Földön olyan kormány, amelyiket érdekelné.

Kalmár 2011.04.10. 09:10:16

@Ronda Bözse: Szép alak vagy, hogy egyből belém ekézel. Buta vagy te.
Ki nem szarja le, hogy szívjóságból kormányoznak úgy, hogy nekem jobb, vagy véletlenül??
Mindig rosszabbul éltem a szocik alatt és mindig nőtt az adósság.
Jobban kerestem Fidesz alatt és csökkent az adósság. Most is így van.
Ezért támogatom őket ahogy csak tudom.
Olyan pofonegyszerű, mi a fenét nem lehet ezen megérteni???
Mindenki szavazzon a saját sorsa szerint.

Goompah 2011.04.10. 09:13:54

@Ronda Bözse:

Ha elfogadjuk, hogy a sikeres gazdaság és a gazdasági növekedés alapja a hatékonyság javulása (ezzel egyetértesz?), akkor ez miért nem vonatkozhat szerinted a kiskereskedelemre? A piac, azaz a vásárlók majd eldöntik, szükségük van-e a családi boltocskára. Addig is ők döntötték el, emlékezz a 90-es évek elején megnyílt rengeteg kisboltra, amelyekből 4-5 évvel később mutatóba is alig akadt.

A patkolókovácsok szerinted mennyit sírtak, amikor megjelentek a gépjárművek? Nem sírtak, helyette elmentek autószerelőnek. :)

(Vannak igen jó példák is kisboltokra. A cicáink miatt igen sok állateledelt vásárolunk. A RC száraztápot a nagy Fressnapf átlag 2,500-ért árulja kilóját. A kis kétfős (anya és fia) állatbolt ugyanazt 2000-ért, és még így is keresnek rajta.)

Ronda Bözse 2011.04.10. 09:13:55

@Kalmár: Bizonyára politikus vagy és ezért élsz jól a fidesz alatt,mert rajtatok kívül SENKI másnak nem jó jelenleg!Minden irányban szívás van,akármerre nézek,legyen az egészségügy,oktatás,ingatlanpiac vagy építési válallkozás!Mindenütt szívás van,kivétel a politika és az ehhez közel álló dolgok(állami munkahelyek)!

Ronda Bözse 2011.04.10. 09:17:16

@Goompah: És azt ki dönti el,hogy mennyire van szükség egy tescora???Miért kap a multi ÁLLAMI támogatást azért hogy idejöjjön és egy magyar vállakozás miért nem támogatás semmit?Én most indultam mint vállalkozó egy büde rohadvány buznyák annyit sem kaptam az államtól SEMMIT! Még is elindultam!A multit miért nem lehet így kezelni???!Az én adómból támogatják a mercigyárat,roh+!!!

Patroll 2011.04.10. 09:20:44

@Ronda Bözse: Nekem nem lesz szívás, mert én is adófizető vagyok és akkor én se leszek már az országban a feltételezésed szerint.

Mondjuk most már nyugaton se lesz annyival jobb az élet, ott most kezdik el a megszorításokat, jó pár évvel mögöttünk vannak sokan.

Húsleves 2011.04.10. 09:21:11

@Ronda Bözse:
A mercigyárat és a TESCO-t ne kavarjuk össze. Sajnos tény, önerőből ma versenyképes autót nem vagyunk képesek előállítani (tervezéstől a kivitelezésig). TESCO nagyságú bádogdobozokat viszont igen.

Patroll 2011.04.10. 09:26:26

@a-kis-herceg: Nem a magyar adóterhelés a legnagyobb az EU-ban. Svéd, Francia és még pár nálunk is magasabb...

Az államadósság se nálunk a legmagasabb az EU-ban, az már majdnem átlagosnak mondható.

soproni1 2011.04.10. 09:28:08

@Húsleves:

csak működtetni nem tudjuk a bádogdobozokat ( sem ).

prolee 2011.04.10. 09:33:52

@Patroll: Lényegében az egész EU rothad, csak "nyugaton" magasabb életszínvonalról indult a folyamat.
Szerintem kár volt csatlakozni, én ellene szavaztam. Bár az is igaz, hogy az adott körülmények között kimaradni sem lett volna jó.

Patroll 2011.04.10. 09:34:04

@Ronda Bözse: Persze azért is tudja tönkretenni a multi a kis boltot mert hatékonyabban működik. Kevesebb alkalmazott kell ugyanakkorra forgalom eléréséhez, beszállítóival agresszívebb lehet stb.
Ennek az az eredménye, hogy olcsóbban tudják adni az árut és ezért mindenki ott vásárol. Másik eredménye, hogy durva profitot vághatnak zsebre, de a válasz nem az, hogy be kell tiltani a hatékonyabb működést hanem inkább magyar vállalatoknak is követni kellene azt...

Patroll 2011.04.10. 09:35:28

@Dövan: A Bosch például családi vállalat, bár nem magyar, de ők biztos tudnak mindenfélét gyártani...

Patroll 2011.04.10. 09:36:24

@prolee: Én csatlakozásra szavaztam, de most már nem tenném...

Kalmár 2011.04.10. 09:38:38

@Goompah: "A piac, azaz a vásárlók majd eldöntik, szükségük van-e a családi boltocskára."

Na ennek a keleti ultraliberális gazdaság politikának alkonyult be végre.
Nem lehet a piac mindenhatóságában bízni.
Tudot te mi a "piac"?
Sajnos nem az emberek szabad döntése.
A piac a gazdasági hatalommal való visszaélés.
Ausztriában a multi kiskereskedelem 80%-át 2 cég hozza. Nálunk itt van mindenki aki él és mozog. MIért kell ezt engedni?
Szóval, ha nem támogatjuk a kis és közép vállalkozókat akkor a nagyhalak megeszik a kishalakat. Onnantól kezdve te azt eszed amit ők adnak. Nem érdekli őket a hazai termelők igénye, a fogyasztók védelme stb.
Ha feldolgozzuk a terményeinket, kötelezünk néhány multit annak a felvásárlására korlátozzuk a számukat akkor sikeres lehet a vidék is.
Nézd meg a szomszédot. A hegyek között a kis falvakban hajnalban láthatod a tejgyűjtő edényeket, amit elvisznek, feldolgozzák és a Billában azt kapod.
Ebben kell javulnunk. Sajnos itt a szegény önkormányzatok odaadták a telkeket pár út és panel felújításért. Ezenfelül adókedvezényeket adtak és nem szabtak gátat a terjeszkedésnek. Próbálna Párizs belvárosában valaki 8 multi áruházat engedni.....

prolee 2011.04.10. 09:41:00

@Kalmár: "Egyébként helyeslem a mnyp intézkedést is.
Tököm tele volt, hogy "virtuálisan" gyűlt pénzem egy brókernél aki nem tudja megmondani mit kapok majd, de cserébe a pótlásra felvett hitelek miatt európa legnagyobb adóterhét kaptam, európa legnagyobb áfáját fizettem nem virtuálisan, hanem nagyon valóságosan."

Ezzel egyetértek. Nekem nem volt kötelező, de beléptem, mert azt hittem, jó lesz. Most örömmel vittem vissza 4,5 milliót az állami kasszába. A félmillás reálhozamom elsinkófálása éppen most folyik. Határidőben leadtam a nyilatkozatomat, hogy a bankszámlámra kérem kifizetni. Most újabb nyilatkozatra hívtak fel (nem kevés postaköltséggel, amit nyilván nem a tulajdonos magánzsebéből fizetnek) és húzzák az időt. Gondolom, a háttérben egyezkednek a kormánnyal, hogy ha a reálhozam X%-át lenyúlhatják, akkor a politikusok zsebébe csúsztatnak Y %-ot.
Ki fog rosszul járni? Én.

Húsleves 2011.04.10. 09:42:38

@soproni1:
Most is magyarok működteti a bádogdobozokat, csak a hasznát viszik a tehetséges angolok offshore cégeken keresztül külföldre. Ezért volt szükség forgalom alapú különadóra. Ha ugyanis elfogadjuk igaznak, hogy ezek a derék cégek az ismert forgalmuk mellett alig több, mint nulla profitot produkálnak, az éppenhogy nem azt támasztja alá, amit te mondasz (mármint hogy ők értenek a működtetéshez).

Alikam 2011.04.10. 09:42:59

"1 százalékát is fel lehet majd ajánlani"

LEHET..., most akkor mi a gond? A "lehet" szó jelentésével nem vagy tisztában?

Az más kérdés, hogy alapban hülyeség az egész, mert amúgy is nagyon kevesen ajánlják fel azt az egy százalékot nemhogy adósságcsökkentésre, hanem úgy másra.

Úgyhogy elárulok neked egy titkot blogíró, de ne add tovább senkinek: az emberek alapból szarnak a civil szférára.

Patroll 2011.04.10. 09:43:24

@Kalmár: Abban egyetértek, hogy a kis és közepes vállalatokat támogatni kell. Abban nem, hogy a multikat meg szívatni kellene. Például azzal, hogy vasárnap bezárnak a boltok, ezt mindenki megszívja a kis boltokon kívül, mire jó ez?

Goompah 2011.04.10. 09:44:29

@Ronda Bözse: "Miért kap a multi ÁLLAMI támogatást azért hogy idejöjjön és egy magyar vállakozás miért nem támogatás semmit?"

A nagy gyártóknál (Audi stb.) egyértelmű, de azért megpróbálhatsz magyar autógyárat építeni (Audi méretűt persze), biztos fogsz kapni rá állami támogatást.

A Tesconál meg talán azért, mert a Tesco az építkezés során generál egy sor állami bevételt, munkát ad a hazai építőiparnak, sőt az építési engedélyért cserében többnyire valami kommunális fejlesztést is megvalósít az adott településen. Persze nem szívjóságból, de megteszi. Amikor meg már működik, pontosan bejelenti az alkalmazottait, fizeti utánuk az adót, nem okosban dolgoztatja őket, mint a családi kisbolt.

"Én most indultam mint vállalkozó egy büde rohadvány buznyák annyit sem kaptam az államtól SEMMIT!"

Nem tudom, mekkora vállakozást indítottál. Gondolom, nem túl nagyot. Az ekkora külföldi vállalkozások sem kapnak semmit. A méretnek vannak előnyei.

a-kis-herceg 2011.04.10. 09:47:42

@Patroll: sajnálom tévecc...

egy éve kutattam a témát, akkor holt versenyben Dániával az ÉLEN voltunk... 82% összesített adó mutatóval...

bizonyára elfelejted, hogy itt amiről szó van
-személyi jövedelemadó
-járulékok
+forgalmi típ.a adók
+illetékek
+jövedéki adók
+vagyoni típ adók (kommunális, telek, ifa stb)
+iparűzési...
szval minden állami elvonogatás

vszínű átvettük azóta a vezetést:
-bankadó
-energetika, telekom adó
-multi adó
stb...

bár az szja szumma csökkent... vagy kb maradtunk nem tom...

ami tény egy éve 82% volt, holtverseny Dániával...

Goompah 2011.04.10. 09:51:12

@Kalmár:

Én és ultraliberális? Olvasd el a kommentjeimet máshol is.

"Ha feldolgozzuk a terményeinket"

Eddig ki akadályozta meg a magyar termelőket ebben? Senki. Nem mernek/akarnak termelői, feldolgozói közösségeket létrehozni, de erről nem a multi tehet. A multik ma jó pozícióból tárgyalnak a kistermelőkkel, a termelők meg sírnak, pedig ha összefognának, máris ők lennének jobb helyzetben. A lehetőség nyitva áll előttük, senki nem tiltja ezt nekik, csak a saját hülyeségük. Miért van az, hogy Nyugat-Európában jól működnek a termelői/értékesítési közösségek? Azért, mert ott a termelők összefognak, mert van eszük.

"Nézd meg a szomszédot. A hegyek között a kis falvakban hajnalban láthatod a tejgyűjtő edényeket, amit elvisznek, feldolgozzák és a Billában azt kapod."

Lásd fentebb, a mi termelőink is megtehetnék ugyanezt, senki nem tiltja nekik.

finalNmbr 2011.04.10. 09:53:07

Hát.. bárcsak ne írtad volna meg ezt :D nem nagyon vagy képben :/

Patroll 2011.04.10. 09:53:50

@a-kis-herceg: Nem tudom pontosan mire gondolsz, de úgy hangzik mintha az adókoncentrációról beszélnél (amiben az össze adó benne van), ami Magyarországon a GDP-hez mérve 39% körül volt 2010-ben. A 82% az államadósság, valamit összekeverhetsz...

prolee 2011.04.10. 09:54:29

@Kalmár: Ezzel viszont nem értek egyet.
A piac működése nem hit kérdése, hanem ténykérdés. Jelenleg nem leget megakadályozni, mert globális folyamat. (A Föld forgását sem tudod megakadályozni a mai lehetőségek mellett.)

A globális nyomulás ellen csak egy módon lehet védekezni (de ez is hosszú folyamat)a fogyasztás drasztikus csökkentésével. Csak azt vesszük meg, amire tényleg feltétlenül szükségünk van, önellátásra és a piactól való minél nagyobb függetlenségre törekszünk.
Emiatt munkahelyek szűnnek meg, de kevesebb pénz kell a visszafogott fogyasztáshoz, több idő marad a családra, háztartásra.

Tudom, ez utópia, de a magam részéről már elkezdtem valami ilyesmit "kicsiben". Eladtam az autót, leszoktam a dohányzásról, nem pótolom a nélkülözhető háztartási gépeket, szobaantennával veszem a TV-adást, nem utazom el nyaralni, hanem másképp, kreatív módon oldom meg a kikapcsolódást, stb. Egy önfenntartó tanyát szeretnék nyugdíjas koromra, mert nem is számítok arra, hogy nyugdíjat fogok kapni, bár 18 éves korom óta soha egy napig sem voltam még jogviszony nélküli.

finalNmbr 2011.04.10. 09:54:34

@Goompah: Ja, senki. Azért maradt 10 év alatt 9 cukorgyárból csak 1 :D:DD

Orbán Diktor (törölt) 2011.04.10. 10:00:30

@Kalmár: "A piac a gazdasági hatalommal való visszaélés."

Akkor miért nem mész Észak-Koreába, te szerencsétlen Orbán-kommunista? Mi tart vissza, te kafferbivaly?
Egyél szárított tehénszart...

belekotty 2011.04.10. 10:01:05

@Goompah: Pontosan. Az USA-ban termelői szövetségek vannak. Volt kint 4 évig agrármérnök barátom akit egy ilyen alkalmazott.
Közösen fizetik az agrármárnököt, a permetező repülőt, stb.
Mindenki előre megadja mennyi szolgáltatásra van szüksége és akkor azt kb önköltségesen kapja. Ha ezen felül kér, akkor felárral kell fizetnie.
Bajorországban a közétkeztetést a helyi termelőkkel oldját meg! Ott kb 25 százalékkel kevesebből kihozzák ezt. Vicc, nem?

prolee 2011.04.10. 10:02:14

@Orbán Diktor: A stílus maga az ember....

Miizu 2011.04.10. 10:03:45

A második egyszázalékom nagyon szívesen felajánlom, nem akarom semelyik köcsög egyházat támogatni egy buznyákkal sem.
Viszont én azt is hallottam, hogy akik felajánlanak, azok adókedvezményben részesülnek. Sok HASZNOS civil szervezet ezekből a pénzekből él, ezek meg egy hónappal az adóbevallás előtt előjönnek egy ilyen ölettel.... hogyrohadnának meg.

Húsleves 2011.04.10. 10:03:58

@Steve_Jobs:
A cukorgyárak a legjobb példa arra, hogy is működik a "piac". Úgy döntöttek a szabad piac ékes orgánumai, hogy nem lesz cukoripar és kész.

prolee 2011.04.10. 10:04:36

@belekotty: Az USA-ban nem volt "téeszesítés" kályháraültetéses módszerrel. Másképp viszonyulnak a fogalomhoz. Nekünk idő kell a történtek feldolgozásához. :)

Orbán Diktor (törölt) 2011.04.10. 10:07:35

@Kalmár: "Mindig rosszabbul éltem a szocik alatt és mindig nőtt az adósság.
Jobban kerestem Fidesz alatt és csökkent az adósság. Most is így van.
Ezért támogatom őket ahogy csak tudom."

Értem, és mikor dolgoztál életedben?

prolee 2011.04.10. 10:08:10

@Húsleves: Bizony, így működik. Ezért nem szabad a létfontosságú dolgokat a piacra bízni (pl. ivóvíz).

belekotty 2011.04.10. 10:10:57

@Húsleves: A magyar cukor ipar a támogatott olcsó EU-s cukor miatt nyiffant ki. Majd ha 400 forint lesz s cukor, lesz itt újra cukoripar.

Orbán Diktor (törölt) 2011.04.10. 10:12:22

@prolee: A stílus egy fogalom, az ember pedig egy élőlény. Ha a kettő közé egyenlőség jelet teszel, akkor ostoba vagy.

Goompah 2011.04.10. 10:16:03

@Steve_Jobs:
@Húsleves:

Az EU döntött úgy. Na meg azok a magyar politikusok, akik anno eladták a magyar cukorgyárakat, holott tudták, hogy csak piacszerzés a vásárlás célja.

A cukorgyártás megszűnése éppen az EU piacellenes lépései miatt történt, ui. az EU politikai nyomására kellett csökkenteni a termelést. Mondjuk az sem volt éppen piackonform, hogy exporttámogatással adták el máshová a fölös cukrot.

www.vallalkozoinegyed.hu/20081031/cukorgyartas_alkonya_magyarorszagon

Orbán Diktor (törölt) 2011.04.10. 10:22:29

Azt üzenem az itt kommentelő Orbán-droid csapatnak, hogy joguk van hozzá a havi fizetésüket átutalni a Pártnak. Csak ne akarjanak itt másokat is hülyének nézni. Köszönöm.

Húsleves 2011.04.10. 10:32:47

@belekotty:
A cukorgyár hatalmas beruházás, rengeteg pénz újra felépíteni. És a jóakaróink nem egyszerűen bezárták, hanem teljesen leszerelték, bedózerolták. Ezért nem olyan egyszerű a képlet, hogy ha 400 Ft lesz a cukor kilója, akkor majd újra lesz cukoripar.

popocatepetl 2011.04.10. 10:56:32

@vauvauvau: Ki kért tőled többet, te ugató?

Kalmár 2011.04.10. 11:12:49

@Orbán Diktor: Mindig. Elnézést, hogy nem ragadtam le 8 osztály után.
A versenyszférában megbecsülik a vezetőket. Nem kell hozzá politikusnak lenni.
Amikor nem vezető voltam, akkor is többet kerestem a Fidesz alatt, mert 2 gyermekem is volt.
Tudod adókedvezmény. Ezt rögtön megvonták a féreg elvtársaid.
Most a beosztottjaim is többet keresnek az új adórendszerben.
Milyen jogon mersz megvádolni ismeretlenül bárkit?
Szégyene vagy a baloldalnak, az ilyenek miatt jutottatok a társadalom szemétdombjára.
Tanuld meg a siker titkát, polgári kormány idején:
Tanulni, dolgozni, gyermeket nevelni.

Ez a te kormányod alatt a következő volt:
Lopni, munkát kerülni, gyereket csinálni a megélhetésért.

Nem lepődök meg ha nem érted a különbséget.

Kalmár 2011.04.10. 11:18:48

@Orbán Diktor: Majd elfelejtettem:
Köszönöm kedves szavaidat.
Értékes hozzászólásodból fényesen kitűnik, hogy halvány lila fingod sincs a totális szabad piac, a szabályok között folyó piac, és a kommunizmus között.
Nyugaton nincs totális szabad piac.
Ne Koreában keresd az állam szabályozó szerepére a példát, hanem mondjuk Franciaországban, vagy Angliában.
Sajnos stílusodból kitűnik, hogy megint összerázott a kukásautó amibe napi 8 órát kapaszkodsz.
Abból a perspektívából persze minden egyszerűbb. :))
Vissza ne fogd magad: bömböljél.
Minden szavad temeti a szocialista pártot.
Folytatsd.

belekotty 2011.04.10. 11:25:38

@Húsleves: Bocs, vegyész vagyok. A cukorgyártás egy cukorrépa örlő, egy keverő kád, egy ülepítő/derító/szűrő és egy kristályosító.
A cukorgyár az egyik legegyszerűbb élelmiszeripari technológia.
Ha te azt hiszed hogy az óriási beruházás, akkor fingod nincs a feldolgozó iparról.
Egy sima konzervgyár is sokkal bonyolultabb, a húsgyárakról nem is szólva.

Kalmár 2011.04.10. 11:30:25

@prolee: Nem baj ha nemértesz egyet.
Bár nem a piac működését tagadom, hanem azt, hogy helyes e CSAK a piac alá rendelni mindent.
Szerintem nem.
Ha ezt tesszük akkor a világ legtőkeerősebb multiai kinyírják a kisboltjainkat és
valami 3. világbeli élelmiszerrel töltik meg a polcot.
A totáli szabad piacon csak a profit maximalizálás a szempont. Ez hossszútávon működésképtelen és nagyon káros.
Így alakultak ki a Dél Amerikai giga városok.
Elszegényedik a vidék és beköltözik prolinak.
A vidék megtartó ereje nem csak a vidéknek fontos. Gátlástalan piac mellett az ő érdekeiket senki nem nézi.

Patroll 2011.04.10. 11:33:32

@belekotty: A nagyobb probléma, hogy nincs szabad piac a cukorgyártásban. Kvóta rendszer van és az összes magyar kvóta az osztrák cégé. Ha szabad piac lenne akkor lehetne új gyárat alapítani, így nem. Persze ha nem lenne EU-s cukorvám, meg importkvóta akkor nyilván sehol az EU-ban nem érné meg cukrot gyártani, a trópusokon jóval olcsóbb nádból előállítani.

Húsleves 2011.04.10. 11:39:00

@belekotty:
Hú most aztán megkaptam a magamét. Tudod az a helyzet barátom, hogy lehet itt dobálózni ilyen dolgokkal, hogy te vegyész vagy, és akkor te hú de nagyon értesz hozzá, de az a helyzet, hogy ha valakinek fingja nincs arról, hogy mibe kerül egy beruházás, akkor az te vagy. Ugye véáletlenül sem felejtetted ki a beruházás értékéből az épületeket, az utakat, az irodákat, a berendezést, meg a többi apróságot?
Kérdezz meg valakit, hogy mennyibe kerül egy gát megépítése. Talán azért, mert bonyolult "technológia" van benne?
Szóval mennyibe kerülne szerinted a 11 cukorgyár újrafelépítése? Írd csak be ide, ha annyira értesz a témához.

Húsleves 2011.04.10. 11:42:11

@Patroll:
Hagyjad, nyugodt lehetsz felőle, hogy csak Gyurcsány renovéját védi. A cukorgyárakat gyakorlatilag a földdel tették egyenlővé. Iszonyat mennyiségű pénz kell az újrafelépítéshez.

Kalmár 2011.04.10. 11:42:22

@Goompah: Nem te vagy az ultra liberális, hanem az a gazdaság politika ami ezt hírdeti.

"ki akadályozta meg a magyar termelőket ebben? Senki"

Sajnos ezzel nem értek egyet.
A mi családi gazdaságaink tőkeszegények.
Nem engedték soha nekik, hogy hasonló feltételek mellett tudjanak termlni és értékesíteni, mint a nyugati versenytársaik.
Emlékezz vissza az Eu-ba belépéskor mezőgazdasági támogatásokra, nekünk nem engedték ugyanazt a pénzt, még a költségvetésből sem kipótolni. Egyszerűen gátolják, hogy termeljünk, nekik fontosabb lenne, hogy csak fogyasszunk, mert így is túltermelés van. Nálunk a gyümölcsfák, szöllő kihúzgálását támogatta az EU.
A cukoriparunkat felszámolták. A tejtermelést dettó. Ilyen termőföldek mellett együk a Szlovén sertést, Holland paprikát, Olasz bort??
Ebben nem szabadna partnereknek lennünk.

Szerintem óriási a különbség a nyugati és a hazai gazdák lehetőségei közt.

Dr. Verőköltő 2011.04.10. 11:52:03

Náluk a civil szféra azt jelenti, hogy a pénzed add ide nekünk!!

a-kis-herceg 2011.04.10. 11:58:29

@verőköltő bodobács: igen a civilszféra elleni lépések a polgárosodás ellen is hatnak, azaz a FEUDALIZMUS t erősítik...

Goompah 2011.04.10. 12:03:13

@Kalmár: "Nem engedték soha nekik, hogy hasonló feltételek mellett tudjanak termlni és értékesíteni, mint a nyugati versenytársaik."

Minimális pénzbe kerül termelési/értékesítési szövetséget létrehozni. Persze könnyebb sírni és támogatásokért kuncsorogni, másokat hibáztatni, mint összefogni. Tipikus magyar tulajdonság. :(

"A cukoriparunkat felszámolták."

Köszönhetjük drága politikusainknak, akik bagóért eladták a cukorgyárakat. Egészen mellesleg valóban nem volt szükség 9 cukorgyárra. Ne a piacra fogd, hogy korrupt politikusok eladták a gyárakat. Az osztrák cukorgyárak racionális döntést hoztak, amikor bezárták az itteni cukorgyárakat, hiszen már nélkülük is túltermelés volt. Eleve nem lett volna szabad eladni nekik a gyárakat.

"az Eu-ba belépéskor mezőgazdasági támogatásokra, nekünk nem engedték ugyanazt a pénzt, még a költségvetésből sem kipótolni."

Nem kellett volna elfogadni a feltételeket. Anno az EU-nak nagyobb szüksége volt a keleti államokra, mint nekünk az EU-ra. Köszönhetjük megint a politikusainknak.

"A tejtermelést dettó."

Senki nem számolta fel. Túl drágán termel a magyar tejipar, ennyi. Röhej, hogy sorra jelennek meg a boltokban a növényi olajból készült "tejtermékek", miközben nem lehet eladni a tejet.

Kalmár 2011.04.10. 12:04:17

@a-kis-herceg: Egy picit nem túlzás, hogy a lehetősége az 1% államadósságra felajánlásának FEUDÁLIS törekvés?????

a-kis-herceg 2011.04.10. 12:22:55

@Kalmár: nem túlzás. a civil egyszázalék ROVÁSÁRA... de nekem mindegy én szeretem ezt a retrofeudalizmust... ircsuk a parasztot és a cigányt.

samy76 2011.04.10. 12:53:14

Ettől a szemét bandától hányingerem van!!! Miért nem elég nekik az a pénzt, amit a magánnyugdíj-kasszáktól nyúltak le???? Most még ez is??? Nagyon sok normálisan működő (és nem mellékesen állami feladatot ellátó) civil szervezettől veszik el az esélyt a működésre!!!!! Mert azzal az állami reklám kampánnyal senki nem fogja felvenni a versenyt!!! A kolontári katasztrófára is begyűjtöttek egy valagra való pénzt, azzal mikor akarnak elszámolni???? Ezt is pont úgy akarják gondolom kezelni, mint azt...

indapass90210 2011.04.10. 12:54:33

@Patroll: ja, hát a Bosch az tényleg egy kis családi manufaktúra, nem multi. Apa, anya, gyerekek, meg a nagyfater, otthon reszelgetik a mosogatógéptől a befecskendezőig az összes cuccot.

Patroll 2011.04.10. 13:06:31

@Dövan: Nem mondtam, hogy kicsi. Kicsi cégek tényleg kevésbé tudnak termékeket gyártani, de ennek semmi köze ahhoz hogy családi tulajdonú vagy sem...

belekotty 2011.04.10. 15:00:26

@Húsleves: Hű bazz! Üres épület annyi van mint a szar, száz millából simán ki lehet hozni egy közepes cukorgyárat, te nagyokos!

indapass90210 2011.04.10. 15:35:49

@Patroll: ugyan nem vagyok tisztában azzal, hogy milyen is a Bosch tulajdoni háttere, de hogy multi-nak nevezhető, az 100%.

Azt sem lehet figyelmen kívül hagyni, hogy az első általam reagált komment is kis családi vállalkozások támogatását hiányolta. Olyan kis családi vállalkozás, pedig ami egy pl általad hivatkozott Bosch méretű cég fejlesztési és gyártási potenciáljával rendelkezik, szerintem nem sok fordul elő a világon.

indapass90210 2011.04.10. 15:38:15

@Patroll: úgyhogy a Bosch már nem igazán nevezhető családi vállalkozásnak. Vagy ilyen alapon a Toyota, Samsung, VW is az.

Húsleves 2011.04.10. 16:10:30

@belekotty:
Épület, irodák, utak, berendezés, stb. Száz millából nem lehet gyárat építeni. Inkább próbálj megnyugodni, mert ha ideges vagy, akkor még jobban látszik, hogy a realitásérzéked a nullával egyenlő.

Niebur 2011.04.10. 16:45:05

@Patroll: Részemről költői kérdés volt. Ha a törlesztéshez újabb hitelt kell felvenni akkor mit hányunk fel az előző kormányoknak? Mi a helyzet az IMF hitel fel nem használt részével? Ha az állam többet költ a bevételeinél akkor miért tákolmányozással, átnevezésekkel foglalkozik a kormány már közel egy éve 8 év felkészülés után? Az esedékes hiteltörlesztés benne van a költségvetésben.

Goompah 2011.04.10. 17:38:36

@Niebur: Talán mert az nem törlesztéshez, hanem kiadásai/lopásai fedezetéül vette fel a kölcsönöket?

Patroll 2011.04.10. 18:51:02

@Niebur: Azért hányjuk fel mert amikor átvették az országot akkor 52% volt az államadósság a GDP-hez képest amikor átadták akkor meg 80% körül.
Nem csak azzal foglalkozik, de azt nem veri nagy dobra, ha odafigyelnél tudnád mik történtek...
Tudtommal az IMF fel nem használt része 2012-re tartogatják amikor nagyon sok hitelt kell visszafizetni az IMF-nek és az EU-nak, kell a biztonsági tartalék.

Patroll 2011.04.10. 18:52:34

@Dövan: A Bosch nem tőzsdén jegyzett míg a többi igen, de végül is mindegy. Abban egyetértünk, hogy kis vállalatok nem képesek komplex autókat gyártani...

Niebur 2011.04.10. 19:33:40

@Patroll: Talán nagyon is odafigyelek. Nézzünk néhány példát:
-nyugdíjpénztárak,
-adócsökkentés, 500 mrd. Ft adókiesés,
-visszamenőleges törvénykezés,
-lex Borka,Szíjjártó,Szapáry stb,
-stadion, Tek.,
-vasútvonalak látvány megnyitása,
-saját zsebek megtöltése,
-árfolyamok "szabályozása",
-költségtérítések,
-Audik,
-szakértői vélemények figyelmen kívül hagyása,
-képviselői indítványok, hogy ne kelljen egyeztetni,
-konfliktus szinte minden társadalmi csoporttal...
Van még valami amire nem figyeltem?

a-kis-herceg 2011.04.10. 19:40:03

@Niebur: aha

nem vetted észre, hogy: egy éve a nép TELJES KORLÁTLAN ÖRÖK felhatalmazást adott, hogy a teljes kivérzésig akár le is pusztíthatják a zországot... belátásuk szerint...

belekotty 2011.04.10. 20:14:21

@Húsleves: Nagyokos! Fogalmad sincs mi mindent meglehet ma száz millából vidéken csinálni ahol nincs semmi munka. Kell egy nagy raktárépület pár nagyobb kád, egy répaörlő, oszt annyi. Tudod én tanultam a cukor gyártás kémia technológiából, ellentétben veled.
A vízen kívül tudod még mi kell a cukorgyártáshoz? Fogadjunk gugli kell neked hozzá!

fakopács 2011.04.10. 20:16:20

@Niebur: Hogyne.
"-szakértői vélemények figyelmen kívül hagyása"
- a kormánytól eltérő véleményt megfogalmazó szakértők elbocsájtása.

Niebur 2011.04.10. 20:21:31

@a-kis-herceg: Köszönöm. Úgy vagyok vele mint az egyszeri parasztbácsi repülés után: "Erre tényleg nem gondoltam"

Patroll 2011.04.10. 20:21:43

@Niebur: Gondolom a népszavát olvasod...

Niebur 2011.04.10. 20:30:03

@Patroll: Számoljunk egy kicsit:
Tehát 8 év alatt 28 %. Ez éves szinten átlagban kb. 3,5 %. Az is hozzátartozik, hogy az akkori 52 % meg a tavalyi 80 közvetlenül nem mérhető össze mert a két 100 % nem egyforma. (Közben volt egy világgazdasági válság.)
Most, 10 hónap után az arány 83 %. Akkor miről beszélünk? Annak a 28 %-nak vannak (voltak) látható eredményei. A mostani 3 %-nak?

Niebur 2011.04.10. 20:34:57

@Patroll: Meg fogsz lepődni: Még életemben nem olvastam Népszavát. Azon kívül még nagyon sok újság van.

Patroll 2011.04.10. 20:37:43

@Patroll: Különben meg a devizában lévő adósság árfolyam mozgásából adódhat ingadozás...

a-kis-herceg 2011.04.10. 20:38:32

@Niebur: az államadósság érveléseidhez pár adalék....

1. a számok nominálisak, azaz az infláció "befolyásolja", a forint árfolyam is hatással van...
2. a viszonyítási alap, a GDP adat a válságkor drasztikusan romlott...
3. a 2006-2010 es időben MINDEN megyében és a városok nagy részében a fides vett fel hitelt... amit az államadósságba beleszámolnak...

Niebur 2011.04.10. 20:40:39

@Patroll: Hozzászámoltad a mostani dollárkötvény kibocsájtást?

Patroll 2011.04.10. 20:47:38

@a-kis-herceg:
1. infláció ugyan úgy hat a GDP-re is ezért ebből a szempontból nem lényeges, a forint árfolyam viszont számít.

2. Igen romlott a GDP, de előtte meg nőtt, sőt a válság után is már nőtt valamennyit és ehhez képest is nőtt az adósság.

3. Az önkormányzatok adóssága kevesebb mint 10%- a teljes adósságnak és nagy része a fővároshoz és annak kerületeihez kapcsolódik

Patroll 2011.04.10. 20:52:12

@Niebur: Azt nem költötték el, euróbetétben ül a pénz. Annyival nőtt a tartozás amennyivel a számlapénz...

Patroll 2011.04.10. 20:54:29

De ezek szerint akkor meg van a válaszod, a dollárkötvény az idén lejáró devizakölcsönök visszafizetésre kell ezért amíg azok nem járnak le átmenetileg magasabb a bruttó államadósság. Persze a nettó adósság nem nő emiatt

Húsleves 2011.04.10. 21:09:54

@belekotty:
Vidéki vagyok. Hiába fröcsögsz, amiket itt összehordtál, teljesen irreális. Nem tudom hol tanultál te, és mit, de ne reklámozd, mert a tanáraid úgyis le fognak tagadni.

Pénzbe kerül maga a területet, az épületek, kellenek utak, mázsa (hacsak nem bemondásra adod veszed az alapanyagot és a cukrot, amit rólad minden további nélkül el tudok képzelni), raktárak, szállító- és rakodógépek (hacsak nem talicskával akarsz cukorbáró lenni), irodák, karbantartó- és irodafelszerelések, be kell szerezni az engedélyeket, meg kell felelni a szabályoknak, a tűzvédelmi és munkavédelmi követelményeknek, és amíg ezek elkészülnek, fizetni kell az építők, a szerelők, szervezők, szakértők bérét, juttatásait, költségeit, ami még nem a termelés, hanem a beruházás költsége.

Látszik, hogy fogalmad sincs róla mivel jár egy beruházás.
És ismétlem: nyugodj meg, ha ideges vagy, még annyira sem tudsz gondolkodni, mint általában.

belekotty 2011.04.10. 23:36:46

@Húsleves: Na látom sikerült megértened mennyire komplikált a cukorgyártás és méregdrága alapanyagok mint cukkorépa, víz és oltott mész kell hozzá. :-))
Ja és az élelmiszer árrobanás 2008 után következett be, úgy hogy akkor cikkel ne érvelj! Nézd, azt tolerálnám ha okos lennél és hülyéskedsz, de mivel tudom hogy fordítva van, ezért nem.

Húsleves 2011.04.11. 06:58:29

@belekotty:
Nem azzal a cikkel érvelek, te nagyon hülye, hanem küldtem néhány linket, hogy lássál gyárat.

Niebur 2011.04.11. 07:06:10

@Patroll: Áprilisban a magyar állam 3,75 mrd dollár értékű kötvényt bocsájtott ki 10, illetve 30 éves futamidőre. A kamat magasabb mint az IMF hiteleké. Kétségkívül van egy nagy előnye, szabadon felhasználható. Elvégre milyen felháborító, hogy az IMF beleszól abba mire költsük, meg mindenféle szerkezet átalakítást, meg hatékonyságot követel. Hogy képzeli? Mi tudjuk mire akarjuk költeni. Pl. a rossz állam és önkormányzati rendszer fenntartására, a az egészségügy, az oktatás, a tömegközlekedés hibáinak konzerválására stb.
Sőt ha demagóg akarok lenni még SZP fizetésére is.
A fenti problémák megoldása ugyanis nem nagyon alakul, sőt rosszabbodik. Kell nekünk vármegye, járás, mind újabb hivatalokkal, konszolidálni kell a MÁV-t, BKV-t, újra megnyitni szellemvonalakat (újabban milyen csend van körülötte),stb. hadd termeljék újra a hiányt.
A 2/3 birtokában nem ezeket a lépéseket kellene megtenni?
Részemről ezzel befejezném. Köszönöm.

Húsleves 2011.04.11. 07:06:48

@belekotty:
Mosodához meg elég egy teknő, ugye? Tudod egy darabig igyekszik az ember türelmesen kezelni a hozzád hasonló barmokat, mert a liberók valamiért nagyon érzékenyek arra, ha olyanokat mondanak rájuk, amiket ők használnak érvelés helyett, de az már nagyon nagy mélység, amit te produkálsz. Látom fogalmad sincs, hogy mi az a mázsa, rakodógépek, folyamatirányítórendszer, meg általában a korszerű gyártástechnológia, csak annyi fogalmad van egy gyártásról, hogy kell hozzá egy "kád, répaőrlő oszt annyi". Ahogy most sem ezekre a dolgokra válaszoltál, hanem vigyorogsz a saját hülyeségeden. Nem csoda, hiszen a hozzád hasonló segghülye dilettánsok miatt tartunk itt.

Húsleves 2011.04.11. 07:54:06

@belekotty:
Szántam rá egy kis időt, hogy keressek néhány konkrét számértékeket:

www.sulinet.hu/oroksegtar/data/telepulesek_ertekei/Szerencs/konyv/011_szerencs_gazdasagi_elete.htm

"Az 1971-75 közötti szinttartó beruházások után a cukoripar fejlesztésére az állam 9 milliárd forint támogatást adott. Ebből 6 milliárd a Kabai Cukorgyár felépítését, 3 milliárd pedig a többi gyár rekonstrukcióját vagy legalább annak megkezdését szolgálta."

"A bruttó állóeszköz-állomány értéke a rekonstrukció hatására 1984-ben 1 milliárd 267 millió forinttal tetőzött."

"A francia cég 1991-ben szerezte meg a többségi tulajdont a Szerencsi Cukorgyár Rt-ben. Meg kell mondani, hogy ez igen pozitív lépés volt Szerencs szempontjából, mivel az elmúlt években több mint 2 milliárd Ft értékű műszaki fejlesztést, technológiai- és informatikai korszerűsítést valósított meg a hazai cukoripar élvonalához tartozó és nagy múltú Szerencsi Cukorgyárban."

Látod, barom? 6 milliárd volt a Kabai Cukorgyár felépítése akkori értéken. Szántam rád tíz percet, hogy aki idetéved, láthassa, mennyire hülye vagy, de azért a pofád az jár rendesen. Úgyhogy most már lehet mélyen kussolni, és levelet írni az MSZP-nek, hogy dobjanak össze 100 millát és építsék újra a lerombolt gyárakat.

belekotty 2011.04.11. 08:12:35

@Húsleves: Te nagyon hülye! Nem azt mondtam hogy 100 millából az ország vezető cukorgyárait felépítem! Hanem hogy annyiból már össze lehet hozni a technológiát.

belekotty 2011.04.11. 08:15:18

Igen mosodához már elég egy teknő. Te voltál aki valami hatalmas technológiáról beszéltél, amikor kiderült hogy fingod nincs a cukorgyártásról. Most meg erőlködzs a számokon, amikor pár kád, egy komolyabb vízvezeték, egy örlő és néhány tonna oltott mész elegendő egy kis cukorgyár elindításához.

Patroll 2011.04.11. 10:45:36

@Niebur: Hát ez kérdés mennyit ér az IMF-től való függetlenség. Szerintem megéri, az IMF eddigi programjai túlnyomó többsége rosszul sikerültek...

-Semmilyen adócsökkentést nem engedtek volna (társasági, szja)
-Bankadó, multiadó helyet megszorítások kellettek volna ami az adózókat és vállalatokat sújtotta volna megint.
-Magánnyugdíj átalakítás elmaradt volna (fentebb már írtam, hogy a hozamok és államkötvény kamatok miatt óriási veszteséget okozott eddig).

Az IMF nem Magyarország érdekeit nézi hanem részvényesei érdekeit, illetve az ország hitelezőinek érdekeit.

Ráadásul nehéz összehasonítani a kamatokat mert nagy a különbség a futamidőben.

Húsleves 2011.04.11. 18:27:37

@belekotty:
Azok után, amiket itt összehordtál, miért is nem csodálkozom, hogy a számok nem győznek meg. De sajnos ez van haver, csúnyán beégtél.

Lepényhal 2011.04.11. 18:55:53

@belekotty: faekével az unióba? te tényleg mérnök vagy???

bebe tv 2011.04.12. 21:38:30

@has: gorcsev54: Nyugi. Ez csak a közvélemény tesztelése. Majd ez ügyben is kap mindenki egy levelet különböző kérdésekkel, mint az alkotmánnyal kapcsolatban. A kb. 10% visszaküldött kérdőívek alapján majd előáll megint valaki, mint utóbb a Szájer meg a Szili és azt fogja kommentálni, hogy a lakosság többsége ennél nagyobb áldozatvállalásra is hajlandó. Ezek után az ellenőrizhetetlen kérdő- ívekre hivatkozva majd kivetnek természetesen a 300 ezer Ft bruttó alatti jövedelmekre határozatlan ideig 4-5 % államadósság csökkentő különadót. Ezzel be tudják foltozni azt a költségvetési lyukat
amit a 16%-os egykulcsos adó okozott.
Tehát marad a 16%-os 1 kulcsos és a lyuk is be lesz tömve. Ezt Matolcsy úgy fogja kommunikálni amiért min. közgazdasági Nobel-díjat kéne hogy kapjon.
Ez lesz a békekölcsönünk, hiszen a 2/3 mindenre feljogosít még lopásra is, hiszen a nép mindenre felhatalmazta őket.

Suna bácsi 2011.04.13. 11:31:51

@PubiX: te olyan ostoba vagy helyből, mint a Gyurcsány főnököd nekifutásból...
Az államadóssághoz persze, hogy köze van, mint minden kormánynak a rendszerváltás előtt és óta.
Még az sem egyértelműen kijelenthető, hogy csökkentette volna, mert abszolút értékben 3000 milliárddal nőtt 1998-2002 között, viszont GDP arányosan 7% (egyesek szerint 10%)-kal csökkent.
Utóbbit én is leszarom, az abszolútérték az, ami számít... Viszont a jelenlegi 22000 milliárdból 18000 milliárdot az elvtársaid hoztak össze, mint ahogyan GDP arányban is 50%-ról 80%-ra "apasztották" 8év alatt.
Az államadósság és annak kamatai éppen annyira kerékkötő a gazdaságszekerén, mint egy lakáshitel, vagy bármilyen hitel egy család költségvetésében.
Minél előbb szabadulunk meg tőle, annál jobb.
Ha értenéd is, amit olvasol, akkor szemet szúrna, hogy igen, kevés az a kb. 2millió adófizető, akik a piaci szférában adóznak.
Igen, kevés az 55%-os foglalkoztatottsági ráta. Igen, sok a 3 millió nyugdíjas.
Igen, sok a 10% feletti munkanélküliség, ami csak statisztikai adat, mert valójában 2 millió munkaképes korú az, aki vagy nem dolgozik, vagy dolgozik, de nem fizet adót.
Ha a megoldásokat ezekre sikerül egyúttal az államadósság csökkentéssel is összekötni, akkor igen, pár év múlva esetleg "kitippölünk a statisztikábul... a lófaszt, slamasztikábul"

Suna bácsi 2011.04.13. 11:42:06

@Patroll: jól beszélsz, az IMF segítség 1 év távlatban mindenkinek segített ugyan, DE 5 éves távlatban már bukó volt. Pont azért, mert megszorításhoz köti a segítséget, amivel megnyomorítja az ország gazdaságát. Az első évben még a megszorítás, a lefaragott kiadás visszaköszön , mert "lendületben" van a gazdaság, de a megszorítás 1 év után leállítja a gazdaságot. Több ország beleesett ebbe a csapdába, legnagyobbat Argentína koppant néhány évvel ezelőtt.
Az IMF azért van az adócsökkentés ellen, amiért a németek is felszólaltak a közelmúltban az EU-ban: az így feljavított versenyképességű kelet-európai EU tagok "előnyben" vannak a németekkel szemben. Ja. Csak azt felejtik el, hogy a németek meg előnyben vannak fizetésben, GDP-ben, mindenben.

admiss 2012.04.26. 16:00:34

@Goompah:
"Egészen mellesleg valóban nem volt szükség 9 cukorgyárra. "
Lehetséges. Az viszont tény, hogy jelenleg a hazai termelés (Kapuvár) 2xesét kell importálni.

"Nem kellett volna elfogadni a feltételeket"
Nem hinném, hogy pl a csatlakozási tárgyalások sorozatában bármikor is felmerül tételesen, hogy mikor mit kell leépíteni az adott országban.

Ez az ország elveszett ügy.

a szoclib még kómában is lop 2012.05.03. 07:30:53

@admiss:

csak addig, amíg varánuszok nyalta ballibsi szarbanda a hatalom közelében lehet

admiss 2012.10.26. 16:40:48

@a szoclib még kómában is lop:
narancsevő szoclibem
nevezz meg légyszi akár egy ballibsi fővárosi polgármestert
süti beállítások módosítása