A nap izéje

‎"A titán forradalmi út nem habos kakaós uzsonnázással tarkított sétakocsikázás! Hanem egy diadalmasan száguldó gyorsvonat, ahol a mozdony acélos dübörgése elnyomja esendő gyomrunk korgását!"

Utolsó kommentek

"nézd legott Komédiának, s múlattatni fog. "

2011.04.05. 08:55 Harpi

Különadó képviselőknek? Kivéve a gyevi bírót...

Címkék: fidesz magyarország parlament képviselők különadó

Az Országgyűlés hivatala úgy értelmezi a végkielégítések 2 millió forint feletti részét sújtó 98 százalékos különadóról szóló törvényt, hogy az nem vonatkozik a parlamenti képviselőkre, mert a munkaviszonyuk speciális, valójában nem foglalkoztatottak, nem állnak munkavégzésre irányuló jogviszonyban sem - írta keddi számában a Népszabadság.

A legfrissebb jogértelmezés értékeléséhez jó tudni, hogy azoknak a képviselőknek, akik önszántukból vagy a választók akaratából nem kerülnek be a következő parlamentbe, a képviselők javadalmazásáról rendelkező törvény alapján az addigi átlagos tiszteletdíjuk hathavi összegét kapják meg végkielégítésként, és ez a "felmondási idő" is munkaviszonyban töltött időnek számít. A 2010-es ciklus végére a képviselői tiszteletdíjak 500-700 ezer forintra emelkedtek, így a hathavi végkielégítések összege még a legcsóróbb képviselők esetében is jócskán meghaladják a kétmillió forintos határt.

2006-ban mintegy 110, 2010-ben pedig majd' kétszáz képviselő kapott kétmillió forintot meghaladó összegű végkielégítést. A parlament azonban összezár: a fideszes honatyák inkább együtt élnek a tudattal, hogy ex-szocialisták és -szabaddemokraták is mentesülnek az egyébként általuk kivetett különadótól, mintsem, hogy maguknak is a zsebükbe kelljen nyúlniuk. Vagy csak a mi figyelmünket kerülte el a kormánypárt bejelentése, amely szerint a volt fideszes képviselők egytől egyig befizetik a különadót?

Hajrá fiúk, hajrá Fidesz-Magyarország!

49 komment · 3 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://napizeje.blog.hu/api/trackback/id/tr232800981

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Elmeszelt Fidesz-törvény 2011.04.05. 19:20:08

Köztisztviselőket sem lehet indoklás nélkül elbocsátani....

Trackback: Elmeszelt Fidesz-törvény 2011.04.05. 19:20:08

Köztisztviselőket sem lehet indoklás nélkül elbocsátani....

Trackback: Különadó képviselőknek? Kivéve a gyevi bírót... 2011.04.05. 18:49:48

Az Országgyűlés hivatala úgy értelmezi a végkielégítések 2 millió forint feletti részét sújtó 98 százalékos különadóról szóló törvényt, hogy az nem vonatkozik a parlamenti képviselőkre, mert a munkaviszonyuk speciális, valójában nem foglalkoztatottak, nem…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Le_Penseur 2011.04.05. 09:44:25

Ha saját zsebre megy a játék, akkor példás az egyetértés, rögtön egy akarat érvényesül! A saját javadalmazásuk, költségtérítésük, nyugdíjuk ügyében nem szoktak egymásnak esni...

EasyRight 2011.04.05. 15:39:15

Nos, ha nem vonatkozik rájuk a 2 millió fölötti végkielégítés visszafizetése, akkor a végkielégítéshez való hozzájutás sem, az én olvasatomban.
Ez a maszatolás a tisztelt ház (szándékosan kicsivel) részéről undorító, gusztustalan, kisstílű gazemberség. Ne áltassuk magunkat, a tiszteletdíj csak a hab a tortán, amit zsebre tesznek. De ez is hirtelen megemelkedett jónéhány képviselőnek az új adókulcs folytán. Minő véletlen!
Komolyan, olyan érzése van az embernek, mintha párszáz ember a saját kényelmére szabná az országot, és leszarja, hogy a maradék bő 9 millió emiatt jó nagyokat szív.
Tisztelet a kivételnek, természetesen.

OkoskaTo:rp 2011.04.05. 18:39:50

Ezt most kicsit megszívták. Akkora volt a vehemencia, hogy a bukott MSZP-sek után nyúljanak, hogy megfelejtkeztek a saját millióikról.

Cserébe az összes, 20-25 évet leszolgált közalkalmazottat/köztisztviselőt sikerült megbüntetni az "összeharácsolt" jubileumi jutalma miatt.

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2011.04.05. 18:44:25

Az a vicces, h egy átlag embernek 3 év után jár 1 hónap végkielégítés, 5 év után kettő, stb. ezeknek meg 4 év után 6 havi az amúgy sem kevés fizetésből!

Imádom, amikor az egyenlők közt is vannak egyenlőbbek.

Nekem egy hónap hiányzott a 3 évemhez, amikor átszervezésre hivatkozva elküldtek. Semmit nem kaptam...

AkarkiJ 2011.04.05. 18:49:01

de ezt a törvényt nem képviselők szívatására alkották? mert így akkor kire fog ez vonatkozni?

(H)angolka 2011.04.05. 18:55:03

Valaki, aki ért a munkajoghoz, magyarázza már el nekem, hogy mit jelent a "munkavégzésre irányuló jogviszony", amiben nem állnak a t. képviselők!Mert nekem ez azt jelenti, hogy nem kell munkát végezniük - eddig is mondtam, hogy az a baj, hogy ezek a fiúk egy percet sem dolgoztak, iskolapadból lettek politikusok-, ebből jön, hogy nincs felmondási idő, az eltelt idő nem számít bele a nyugdíjba (ja, tényleg: a képviselők korkedvezményes nyugdíjáról miért sunnyognak?)és miért is kapnak végkielégítést azok, akik megbuktak?

chipanddale74 · http://www.autosvilag.com 2011.04.05. 19:06:40

Erre tényleg csak azt lehet mondani: meg az én k**va anyámat!

Rob67 2011.04.05. 19:08:30

"...valójában nem foglalkoztatottak, nem állnak munkavégzésre irányuló jogviszonyban sem..."

Megkérdezné már egy elsőéves joghallgató ettől a bandától, hogy akkor mégis milyen jogcímen kapnak/kaptak fizetést? Mert ugye aki nem volt foglalkoztatva és munkavégzésre irányuló jogviszonya sem volt, az nem kap fizetést.
Mondjuk lehettek vállalkozók, de akkor ugye nem jár a végkielégítés. Na meg az elszámolás is csak számla ellenében lehetséges.
Gondolom Lázár/Lézer 18 millájáról holnapra ott lehetne a számla.

Szerintem most lenne itt az ideje, hogy pártállástól függetlenül mind a 386-ot eltiltani örök időkre, akik az elműlt húsz év zavaros időszakában résztvettek a parlamentben.
Na ehhez tudnék csatlakozni!

Akvyr 2011.04.05. 19:12:46

Potom pénzek ezek, tökre mindegy, hogy 1, 5 vagy 10 millát dugnak egy képviselő zsebébe ilyen olyan indokkal. Én kurvára boldog lennék szemérmetlenül nagy összegekkel is, HA cserébe normálisan végezné a feladatát mind, és mivel megvan a betevő ezért nem kezdene nokiás dobozokkal bizniszelni még 5-10 millákért suttyomban. Fizessük meg fehéren, hogy ne kezdjen feketézni, mert abból csak nagyobb baj lesz.

gorillka 2011.04.05. 19:19:44

@AkarkiJ: sokan keverik a szezont a fazonnal
a zemberek fejében az volt, hogy az állami alkalmazottak=orszgy. képviselő, önkorm.képviselő
na nem, az állami vagy állami tulajdonú cégeknél dolgozó munkavállalókról szól és természetesen a képviselők is ide tartoznak illetve tartoztak egészen a mai napig

a 20 év munkaviszony után 2006-ban elküldött műszaki igazgatónak be kellene fizetni az azóta felélt végkielégítését, de nekik nem, mert speciális a jogviszonyuk

érdekelne a konkrét paragrafus

de talán holnapra azt is megszavazzák

tragédia ami ma Magyarországon folyik

Lágyi 2011.04.05. 19:25:16

a lényeg, hogy lehetett erre hivatkozni az alkotmánybíróság jogköreinek kurtításakor.
nem ez az egyetlen ilyen húzásuk. 2 éve még verték az asztalt, hogy a benzin jövedéki adóját csökkenteni kell a magas benzinárak miatt. hol tartunk most? 400Ft
Bajnainak az volt a bűne, hogy a miniszterek fizetését nem vitte a 2002-es szintre. ez is rendeződött azóta. gondjuk volt az ingatlanadóval, amit ma már szinte kivétel nélkül minden önkormányzat kivetett, igaz nem csak a gazdagokra. a luxuskomcsik A6-osokat mertek venni...
a sor lassan végtelen. amikor azt hiszed már nincs nagyobb pofátlanság, megmutatják neked, hogy tévedsz.

Link Elek 2011.04.05. 19:29:20

ezuton szeretnem uzenni minden fideszes Döbrögi alispánnak, hogy 3x lesz ez rajtuk vegigverve, es mar az elso is igen fajdalmas lesz

milyen szép a Vértes, ó 2011.04.05. 19:30:15

Szóval a törvény, melyet a képviselői végkielégítések megadóztatására hoztak, nem vonatkozik a képviselői végkielégítésekre? :)

Blindmouse60 2011.04.05. 19:31:16

Én eleve azt nem értem, hogy egy határozott időre alkalmazott embernek az idő lejárta után miért jár végkielégítés ...

xcrow · http://falevel.freeblog.hu 2011.04.05. 19:34:17

Kíváncsi vagyok, hogy ez benne lesz-e a Híradóban. Bármelyikben. (bár igazából költői a kérdés...)
Tényleg nem tudom mi kéne ennek a népnek, hogy rájuk gyújtsa a Parlamentet. Mindre. Bár, mondjuk, kár lenne azért a szép épületért.
Birka nép, mindent eltűr, búslakodik, morgolódik, káromkodik egyet, aztán megy tovább bégetve. Tolvajország, dzsentrimagyarország ez, téeszelnök-tempóval :-( Igaza lesz Lézer frakcióvezető úrnak: kaparni kell. Fel kel szopni magunkat elég magasra a maffiában, utána már nincs gond az életben. Ez ám az életpálya-modell, az életcél, a lehetőségek országa, ahová érdemes visszajönni. Ehh...
Költsék gyógyszerre, mindet. Akinek meg esze van, kifelé az országból, mihamarabb... borzasztó ezt kimondani :-(

dzsugasvili 2011.04.05. 19:42:58

Ennyit arról, hogy Fideszék "kommunisták" meg "bolsevikok" lennének. Hát tesz ilyet egy egyenlőséget valló? Ez vitathatatlanul arisztokratikus, ergó konzervatív döntés - én vagyok az elit, rám tehát más törvény vonatkozik. Full következetes magatartás, nem tudom mi a bajotok?!

Röviden amúgy én lehánynám a parlament hivatalát ezért, illetve mindenkit, aki felelős érte, és megvonnám az egész fizetését.

Astronomy Domine 2011.04.05. 19:53:25

@Blindmouse60:

" egy határozott időre alkalmazott embernek az idő lejárta után miért jár végkielégítés ... "

ezt én sem értettem soha, de most már világos: nyilván azért, mert ez egy speciális határozott idő.

A retkes jó kurva anyjukat egyébként.

Amatőr 2011.04.05. 19:59:50

@Link Elek: @milyen szép a Vértes, ó: @xcrow:

Igen, benne volt a Híradókban, hogy a kormány akár törvényt is módosít, de MEGADÓZTATJA a képviselőket is. (a nagyon szimpatikus MSZP-s képviselő ellenben jelezte, hogy helytelenítik és nem támogatják ezt a tervezetet sem)

Pistie 2011.04.05. 20:02:15

Ha a parlamenti képviselők mentesülnek ez alól az adó alól, akkor bezony a k*rva anyjukat :)

csoko20 2011.04.05. 20:09:09

Édes jó Istenem!
Csak egyszer adnád egyetlenegy napra a kezemre ezt a bandát!!!
Estére olyan térdencsúszós bűnbánatot garantálnék, amilyet Júdás óta nem láttál!

Mylady 2011.04.05. 20:12:59

Vannak olyan (igazi) demokráciák, ahol az adott ciklus képviselői nem módosíthatják saját javadalmazásuk szabályait. Minden ilyen irányú törvény a következő ciklustól érvényes, azaz gyakorlatilag csak az utódaik fizetéséről dönthetnek. Meg lehet szavazni olyan törvényt, hogy jó sokat emeljenek, csak aztán kell lapátolni rendesen, nehogy az ellenfél kapja a nagy(obb) lóvékat.
Talán ezt kellene itt is bevezetni.

Őexc.Vitéz Bivalybasznádhy. Dr. Őfőméltóságu Úr 2011.04.05. 20:29:19

Ergo, van olyan miniszter,/elnök/ képviselő, aki életében nem volt munkaviszonyban. Azaz nem dolgozott még soha!

tara. 2011.04.05. 20:31:49

(Hol tartunk, hogy jutottunk ide, kik és mi miatt – és a kiút)www.kibulizottorszag.net/
ezt olvassátok!

Grigorij Pantyelejevics 2011.04.05. 20:42:08

@(H)angolka: "Valaki, aki ért a munkajoghoz, magyarázza már el nekem ..."

A jog az, amit ezek a kancsók leírnak. Ha netán valami lóvéfelnyalásuk az aktuális 'joggal' ütközik, akkor átírják.

Starlark 2011.04.05. 20:43:57

Egyáltalán miért jár egy képviselőnek, miniszternek, politikai államtitkárnak végkielégítés??!!
A képviselőknek 4 éves szerződése van mivel vissza nem hívhatók, ha ezt a munkáltató (a nép) nem hosszabbítja meg annak vmi oka van.
Ha vkinek határozott idejű szerződése van és nem hosszabbítják meg hol kap végkielégítést? Ez nonszensz...

(H)angolka 2011.04.05. 20:48:16

@Grigorij Pantyelejevics: Köszi:D Jól sejtettem. Csak számomora nem értelmezhető "munkaviszonyuk" nem munkavégzésre irányuló jogviszony.

Pontos 2011.04.05. 20:49:23

@Monsanto: Gondolod, hogy akkor egyszerre tisztességes emberek lesznek? Ugyan, kutyából nem lesz szalonna!

ds3 2011.04.05. 20:51:41

@Starlark: Ott a pont. Én sem értem, hogy minek végkielégítés egy határozott idejű szerződés lejártakor.

ostvan 2011.04.05. 21:00:56

Ilyenkor felvetődik bennem:
- az alkotmány szerint minden ember egyenlő. Vagy mégsem? És megkérdezte már valaki az Alkotmánybíróságot erről?
- Mi alapján kapnak táppénzt? Nyugdíjat? Ha meg különleges elbírálás alapján, akkor lépj vissza az előző ponthoz!

egy maréknyi dollár 2011.04.05. 21:05:44

@(H)angolka: "munkavégzésre irányuló jogviszony" - tényleg van ilyen!Ennek a bikkfanyelvnek a használatára születni kell;közönséges halandó még három sort sem tud belőle elolvasni, nemhogy megérteni.
A Google-ba begépelt kifejezésre az első találat az APEH Portál 2010.02.24.-i oldala - A foglalkoztatott személyek biztosítási kötelezettsége - volt.
Így kezdődik:"A Tbj.5.§(1) bekezdése a)pontja alapján biztosított a munkaviszonyban(ideértve az országgyűlési képviselőt is)..."
Röviden:az országgyűlés hivatalának(direkt kisbetűvel!) jogértelmezése hibás, csapnivaló,szar stb.
Még meg kell változtatni a pubiknak pár régebbi jogszabályt, hogy az Úr küldötteiként adót és járulékokat se kelljen fizetniük a továbbiakban.
Mocskok.

Akvyr 2011.04.05. 21:08:28

@Pontos: Hát igen, lehet, hogy még 1 milliárddal a zsebükben is eladják a lelküket egy 10 millás borítékért... mindenesetre a döntéshelyzetben lévő emberek jó megfizetése csökkenti a korrumpálhatóságukat, ez tény.

Blindmouse60 2011.04.05. 21:15:03

@Starlark: Ezek az emberek - amint bekerülnek a bársony meg egyéb székekbe - egy dolgot felejtenek el (és ez pártállástól független): ők a mi fizetett alkalmazottjaink. Abban a bizonyos székben egyből felsőbbrendűnek érzik magukat, pedig igazából a szőnyeg alatt kellene közlekedniük.

OkoskaTo:rp 2011.04.05. 21:30:53

Rájöttem. Az összes nyilatkozó szerint a képviselőség nem tekinthető munkaviszonynak. Akkor ezek szerint szegény képviselőink még munkanélküli segélyre is jogosultak (visszamenőleg is)?

dbeata 2011.04.05. 21:43:41

@tara.:

Ez jó! Bár nem olvastam az egészet, inkább átfutottam. De belinkeltem magamnak. Köszi

HÚÚ 2011.04.05. 21:43:57

Mocsok gazemberek.

bepe22 2011.04.05. 21:57:34

Buzi egy parlamentünk van.

dbeata 2011.04.05. 22:11:27

@bepe22: Birka egy népünk van.

elwood 2011.04.05. 22:11:30

Klasszikusokat idéznék mert ez jut az eszembe: (Deutsch Tamás)

Vannak szemét alakok.Vannak aljas emberek.Vannak rosszindulatú örültek.Vannak irtózatos gecik.Vannak gusztustalan rohadékok.

M&Ms (törölt) 2011.04.05. 22:12:29

Ez is csak a szopó ágú intézkedések sorát gyarapítja, a tisztességesen, több évtizedes munkaviszonyban állók pénzét elveszik, de nekik egy fillért se kelljen, mert az nem pálya. És az egészben a legjobb, hogy bekajáltatták pár hónapja, hogy ez bizony így lesz, és a valódi tartalma el se fog jutni a többséghez. Más szóval megint jól át lettünk b××zva.

Magyarország, 2011

bepe22 2011.04.05. 22:16:09

@dbeata: pedig ők is onnan jöttek:))

Mécsvilág 2011.04.05. 22:20:26

Vitya! Sorozatban Rátok szavaztam, de próbáljatok már egy kicsi önuralmat gyakorolni, mert ez qrva messze van az általatok is hirdetett, preferált keresztyéni hittől! Minden törvény vonatkozik ránk (4 gyerekem) van, meg elvonások, drága üzemanyag, csak Rátok nem vonatkozik semmi sem és éltek, mint hal a vízben. Tudod, egyszer meg kell állni az Isten ítélőszéke előtt is, nemcsak a 4 évenkénti megmérettetésen, és akkor elég gázos lesz minden!

dbeata 2011.04.05. 22:28:37

@bepe22: de hogy mikor lépnek már le...:-)

Bikfenc 2011.04.05. 22:28:43

Nem tudom, ki emlékszik rá, mi volt MO első szabadon választott országgyűlésének legeslegelső határozata?

Igen!
A saját fizetésükről határoztak...

Vis Maior 2011.04.05. 22:36:22

Amikor a nemzeti oldal (Fidesz képviselői) kapja, akkor nem erkölcstelen a két millió feletti rész, tehát különadó sem vonatkozik rá.

Ezt jó lesz megjegyezni, mert még van három év.

Vis Maior 2011.04.05. 23:26:43

@(H)angolka: "Csak számomora nem értelmezhető "munkaviszonyuk" nem munkavégzésre irányuló jogviszony."

Igen, csak te nem érted.
Merthogy a képviselők jogviszonya nem munkavégzésre hanem lopásra vonatkozó jogviszony.
süti beállítások módosítása