A nap izéje

‎"A titán forradalmi út nem habos kakaós uzsonnázással tarkított sétakocsikázás! Hanem egy diadalmasan száguldó gyorsvonat, ahol a mozdony acélos dübörgése elnyomja esendő gyomrunk korgását!"

Utolsó kommentek

"nézd legott Komédiának, s múlattatni fog. "

2015.07.21. 18:55 Harpi

Halk kérdés a vasfüggönyről – amire tán nem gondoltak az urak...

Valamit nagyon elnéztek az urak ezzel a déli határkerítéssel!

"A legrövidebb határidőn belül kell felállítani a 175 km-es kerítés a szerb-magyar határon - mondta Lázár János a kormányülés szünetében tartott rendkívüli Kormányinfón. A Miniszterelnökséget vezető miniszter több újdonságot is bejelentett a kerítésről" – írja az Index.hu.

A tudósításból többek között kiderül: "A szerb-magyar határtól 2 és fél méterre húzzák fel a kerítést a magyar oldalon".

Bátortalan kérdésünk: Vajon mit tesznek a magyar hatóságok, miként lép a magyar kormány akkor, ha a kerítés külső oldalán, a vasfüggöny tövében leül 175 kilométeren, mondjuk 175 ezer menekült, és nem mozdul? Nem akarnak erőszakosan betörni, eszükben sincs átmászni a szögesdróton – egyszerűen csak leülnek a kerítés tövében.

A kerítésen kívül, de a határ magyar oldalán.

Azon a bizonyos két és fél méteren.

Tehát a kerítésen kívül, de már Magyarországon!

 

(Fotó: blikk.hu / MTI)

242 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://napizeje.blog.hu/api/trackback/id/tr427645140

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

A megvalósult amerikai ólom.. 2015.07.22. 16:55:25

@csoio csagasz: Az egy egész más szituáció volt. Először is a nyugati világban akkoriban nem létezett bevándorlási probléma. Ma viszont már a fejlett nyugat- ahová az illegális bevándorlók igekeznek telítődött.
Másrészt az akkor kivándorló magyarok kulturálisan sokkal közelebb álltak az őket befogadó államokhoz, mint a jelenleg a harmadik világból oda igyekvők..
"A multikulturalizmus megbukott." (Angela Merkel)

Csatos Bambi 2015.07.22. 16:57:07

@Roan:

"Tehát akkor a Betyársereg sem?"

A Betyársereg nem grasszált az államhatáron.

Azok a libsiket mentek ijesztgetni :)

Roan 2015.07.22. 16:58:22

Nem. Ha bejelenti, hogy menekült, akkor ki kell vizsgálni, ugyanis erre egyezmények köteleznek. Nem akkor, ha esélyes, hanem minden esetben. Tehát nem lesz kevesebb a menekült, hanem annyi lesz a különbség, hogy regisztrálják őket, és továbbküldik a táborba.

énisfélek 2015.07.22. 16:58:58

A kerítést nem lehet pont a határa tenni, mert akkor a karbantartó munkálatok felét csak a másik ország területéről lehetne megcsinálni.

Ha a kerítés tövében ott ácsorognak az illegális bevándorlók, akkor azok számára Magyarország biztosítja az ételt, italt, szállást és orvosi ellátást, stb. Tőlem akár évtizedeken át ott lehetnek a kerítés túloldalán, ha mindezt fizeti az EU.
Ha viszont az EU sem akarja etetni az illegális bevándorlókat, akkor toloncolás.

Akik viszont valóban menekültek és nem illegális bevándorlók, azok jöhetnek a hivatalos határátkelőn is, ők miért másznának kerítést?
Óriási hülyeség ezt a két csoportot állandón egybemosni.

Csatos Bambi 2015.07.22. 17:01:06

@Roan:

"Mint ahogy az sem, amikor olyanokat írnak egyesek, hogy tűzparancsot kellene kiadni, meg nem baj, ha gyerekek halnak éhen a határon."

Mi a bajod a tűzparanccsal?

Ha a határátkelő helyen szarod le a szokásos ügymenetet, és erőszakosan lépsz be, ott is utánadlőnek.

A gyerek éhenhalása meg nem a magyarok felelőssége, hanem a szülei felelőssége.

patkányarcúáginéni 2015.07.22. 17:04:19

@wolves84lb:
Itt is mocskolódsz, troll? Azt ne hidd, hogy bárkivel szemben megengedheted ezt a söpredék hangot magadnak álnév mögé bújva. Szóval takarodj, értelmetlen bármiféle vita veled.

Csatos Bambi 2015.07.22. 17:06:01

@wolves84lb:

"mégis merre kellene elérnie egy afgánnak pl németországot? szerinted?"

Mégis MIÉRT kellene elérnie egy afgánnak Németországot? Szerinted?

Nem kéne esetleg úgy egyben a teljes afgán lakosságot Németországba áttelepíteni? Szerinted?

Roan 2015.07.22. 17:07:09

@Csatos Bambi: Aha. Az nem zavar, hogy az illegális határátlépés az szabálysértés? Tehát a súlya valahol a gyorshajtás és az engedély nélküli építkezés közé esik. Vagy ezeket is így kellene szankcionálni?

Csatos Bambi 2015.07.22. 17:09:17

@Roan:

"Az nem zavar, hogy az illegális határátlépés az szabálysértés?"

De igen. NAGYON zavar.

De hamarosan megszavazza a Parlament, hogy ne szabálysértés, hanem bűncselekmény legyen.

szamaritánus 2015.07.22. 17:11:31

@wolves84lb: én szabályosan mennék, a határátkelőn.

Csatos Bambi 2015.07.22. 17:12:34

@wolves84lb:

"Miért ne mehetne egy afgán a németekhez, mert ő épp úgy döntött?"

Amennyiben van útlevele, vízuma és az előírt összegnek megfelelő költőpénze, úgy miért ne?

Szűtté mamá? Szűjjé! 2015.07.22. 17:17:43

@Csatos Bambi: "Ti". Na helyben vagyunk. Az örök érv: ha nem ért egyet az ember a narancs gyűlölködéssel, akkor máris "Ti". Finkelsteinkedjetek csak... eh...

Csatos Bambi 2015.07.22. 17:17:56

@wolves84lb:

"Miért ne mehetne egy afgán a németekhez, mert ő épp úgy döntött?"

Vigyázz, keresztkérdés!

Miért ne mehetne egy magyarországi cigány a kanadaiakhoz, mert ő épp úgy döntött?

Mint tudjuk, a magyarországi cigányokat már Ferihegyről visszafordítják, hiába van érvényes útlevelük, vízumuk, oda-vissza repülőjegyük, költőpénzük.

Nos, miért nem mehet egy magyarországi cigány a kanadaiakhoz, mert ő épp úgy döntött?

Csatos Bambi 2015.07.22. 17:19:53

@wolves84lb:

"Honnan veszed, h a parlament meg fogja szavazni? Ja, mert fideszkormány van...értem. "

Na látod. :D

monddazigazatmar 2015.07.22. 17:32:08

@Roan: Aham. Tehát akkor az ellenőrizetlen szerinted, hogy belép valaki, akiről tudjuk, hogy ki, útlevél néllkül ugyanis nem léphet ki sSzerbiából és elindítjuk valahova.
Számodra ez pont ugyanaz, mint a jelen helyzet, amikor boldog boldogtalan megy valamerre, ha elkapják akkor beviszik, ha nem, akkor nem????

El tudom képzelni, hogy mennyire meglepődött az EU. Ugye 60.000 ember ment itt át elvileg. A németek meg csak néztek, nyilván azt hitték, hogy a bokorba termett náluk a sok néger.

monddazigazatmar 2015.07.22. 17:33:08

@csoio csagasz: "fideszesnél nagyobb féreg még nem élt a világon."
Na mesélj, te hogy is szavaztál 2005-ben?

monddazigazatmar 2015.07.22. 17:34:53

@a 17 éves Parker Schnabel: "Ki fogadná el, hogy a külföldre indult gyerekeit agyonveri egy ottani kormány,
vagy börtönbe zárja,
vagy ráereszti a gyilkos csőcselékét ?"

Anyádék gyakran indítanak el téged a zöldhatár felé?

Csatos Bambi 2015.07.22. 17:39:17

@wolves84lb:

"akkor megkérdezném: te voltál az a fasszopó, aki Szegeden megverte azt a lányt?"

Úgy érted, hogy én voltam, és most az előzetesből kommentezek? :DDD

Kovacs Nocraft Jozsefne 2015.07.22. 17:39:20

@wolves84lb:

Talán azért, mert ahhoz kellett volna a szerbek hozzájárulása is. Nemigen lehet úgy kerítést építeni, hogy az pont a határon legyen, és építés közben soha ne lépj szerb területre.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2015.07.22. 17:41:55

@wolves84lb:

A kijelölt határátkelőkön, te agyhalott.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2015.07.22. 17:45:11

@wolves84lb:

"Megadnád a neved privátban, elérhetőséggel, hogy feljelentselek? Megnézném, ahogy egy bíró előtt is vered a melled, hogy inkább vagy náci, mint ballib. :)"

Csak utánad, kedves. Privátban megírhatod.

"Ócska kis fos vagy te :)"

Kicsim, ha hozzám szólsz, ne a tükörbe nézz.

monddazigazatmar 2015.07.22. 17:53:32

@Minden ember belsejében van kaka: Kispofi.
Te gyűlölködsz a legjobban, nem veszed észre?

Alick 2015.07.22. 17:55:35

@a 17 éves Parker Schnabel: "Ki fogadná el, hogy a külföldre indult gyerekeit agyonveri egy ottani kormány, vagy börtönbe zárja"

Ha csavargóként a zöldhatáron jön át, ahelyett hogy hivatalosan bejelentkezne (menekültként), akkor ne csodálkozzon, ha eljárnak vele szemben.

2015.07.22. 18:04:38

Hisz még egyáltalán valaki a különböző "prognózisaitoknak"?

Eddig ez volt:
- Nincsenek bevándorlók, a kormány csak újabb ellenségképet akar. Na most komolyan! Kezeket fel, aki látott élő bevándorlót! Ugye, hogy senki! Tessék.
- Jó oké. Valójában vannak. Sokan. De azok nem jönnek ide.
- Jó, hátőő... tulajdonképpen igen. Ide is jönnek sokan... De úgyis mennek tovább Nyugat-Európába. Nekünk ez egyáltalán nem probléma, a kormány csak ellenségképet akar.
- Hát igazából Nyugat-Európa visszaküldi őket hozzánk. De semmi gond, nem sokat.
- Igazából, ha akarná akkor majdnem mindet visszaküldhetné, aki rajtunk keresztül ment. De akkor sem kell lezárni a határt, más is inkább befogad.
- Jó, hát igen... Igazából más se. Na de attól még nem kéne kerítést építeni. No meg azt úgyis átvágják, megmásszák. Nem old meg semmit.
- Jó, nem másszák meg, mert igazából az előb nem vettük figyelembe,hogy NATO drót lesz rajta. De akkor majd leülnek előtte.

Vajon mi lesz a következő? ;-)

Csatos Bambi 2015.07.22. 18:05:28

@wolves84lb:

"Így csak azt kérdezem: hányszor élveztél el, amíg a lány képeit nézted, te beteg köcsög??? Addig ütnélek, amíg mozogsz..."

Én egyszer se, de azt látom, hogy benned felmerült a gondolat, és nem fogadnék nagyobb pénzekben, hogy NEM váltottad a kósza gondolatot határozott cselekvésre :D

2015.07.22. 18:08:37

@Csatos Bambi: Emberünk megbotránkozik a lány megverésén, majd két mondattal később már arról fantáziál, hogy a más véleményen levő olvtársat addig ütné, amíg mozog. Hiába no! Komoly ember lehet! :)

Csatos Bambi 2015.07.22. 18:10:20

@wolves84lb:

"mert így ha akarjuk, ha nem, vonatkozhat rájuk a nemzetközi megállapodás?"

Nincs olyan nemzetközi megállapodás, amelyik lehetővé teszi Szerbia felől a határsértést.

Csatos Bambi 2015.07.22. 18:13:17

@wolves84lb:

"szerinted van-e köze ahhoz, hogy Afrika pár országában manapság elég hamar lefejezik az embert?"

A magyaroknak nincs semmi közük ahhoz, hogy Afrikában egyesek lefejeznek más embereket. A szóban forgó államoknak VAN államszervezetük, VAN rendőrségük, VAN hadseregük, VANNAK hadra fogható állampolgáraik, VANNAK szövetségeseik - oldják meg a saját határaikon belül.

Csatos Bambi 2015.07.22. 18:14:57

@wolves84lb:

"Olvastál-e valamit is az IS nevű iszlám terrorszervezetről? "

Hogyne. Azt olvastam, hogy az USA pénzzel, fegyverekkel, járművekkel, hírszerzéssel támogatja őket, míg Izrael gyógyszereket, orvosokat és kórházi ellátást biztosít nekik.

Csatos Bambi 2015.07.22. 18:16:13

@wolves84lb:

"Olvastál-e valamit is az IS nevű iszlám terrorszervezetről? "

Meg azt is olvastam róluk, hogy VALAKIK megveszik tőlük a megszállt területeken kitermelt olajat, meg az összerabolt műkincseket is.

2015.07.22. 18:17:44

@Csatos Bambi: Jaj ne bántsd már! Barátunk ég a vágytól, hogy az emberbaráti szeretettől vezérelve átírassa lakását, autóját, állását, EU-s állampolgárságát egy bevándorlóra. Oszt amikor megszületik a nemes elhatározás, akkor meg Orbán Viktor felhúzza a kerítést, és ő meg ott marad hoppon.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2015.07.22. 18:18:34

@Ne zavarj! Éppen a diktatúrát döntögetem!:

Nagyon jól összeszedted. Ezek a takonygerincű libsik valóban olyan szánalmasak - lennének, ha ehelyett nem lennének tele gyűlölködéssel és hazugsággal.

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2015.07.22. 18:31:35

"Vajon mit tesznek a magyar hatóságok, miként lép a magyar kormány akkor, ha a kerítés külső oldalán, a vasfüggöny tövében leül 175 kilométeren, mondjuk 175 ezer menekült, és nem mozdul? Nem akarnak erőszakosan betörni, eszükben sincs átmászni a szögesdróton – egyszerűen csak leülnek a kerítés tövében."

"Öööö... erről az apróságról megfeledkeztem..." (Gyalog-galopp)

Höhö.

Tiszteltetem Brüsszelet 2015.07.22. 18:33:07

Mi történne? Éhen döglenek.

xyz12345 2015.07.22. 19:17:48

@fifibá55: Elnézést, de én nem hozzászólásokból élek. Nem olvastam vissza, hogy mire utaltál. Nem tudok reagálni.

xyz12345 2015.07.22. 19:22:33

@maxval bircaman megbízott szerkesztő: Igazából én azt próbáltam pedzegetni, hogy ha kiöntik a bilit a tartalmát visszafújhatja a szél.

Wikus Van De Merwe 2015.07.22. 19:41:46

Mi fog történni?
Talán ez:
A sok liberális jogvédő kimegy a kerítés szép oldalára,hogy fogadja és jelenlétével támogatásáról,együttérzéséről biztosítsa a menekülteket.
A kerítés csúnya oldaláról érkező menekültek meglátják a rács túloldalán integető és vigyorgó arcokat és...Oh fuck!...már menekülnek is tovább.

na4 2015.07.22. 20:10:45

Nem kerítés kell, hanem betonfal. Magas, vastag, hosszú + vízágyú, könnygáz, infra kamera, nemzeti gárda, gumibot, stb. Minden, ami a feka áradatot megállítja. Migránsok húzzatok haza, van elég bajunk, naplopónk így is!

Anders Behring Breivik 2015.07.22. 20:37:55

"vasfüggöny tövében leül 175 kilométeren, mondjuk 175 ezer menekült, és nem mozdul?"

Jojjenek csak a gecik, RONGYA LOJUK OKET.
Mar nagyon varom.

DR. Smit Pal 2015.07.22. 20:45:56

" Vajon mit tesznek a magyar hatóságok, miként lép a magyar kormány akkor,"

Esetleg ugyan azt, mint a demokratikus Amerikaban es Izraelben, ahol felszolitas nelkuli TUZPARANCS van ervenyben barkivel szemben aki 25 meternel jobban megkozeliti az otani keriteseket.

Illegális bevándorló 2015.07.22. 21:04:25

Jovunk, elvesszuk munkatokat, minden csajt megdugunk, es szarunk a szaros orszagotokra.

2015.07.22. 22:04:10

@wolves84lb: nem vagyok fideszfan, ne aggódj, sose szavaztam a fideszre. Természetesen ha csak két választás lenne, rájuk szavaznék. Ezt jobbik-szavazóként mondom.

xyz12345 2015.07.22. 22:11:06

@maxval bircaman megbízott szerkesztő: A kerítés neked is fájhat, más is viszonyulhat így hozzád. Ha akkor is így reagálsz nekem mindegy. Puszta kíváncsiság részemről, hogy mi lesz, ha a fagyi visszanyal.

Tudományos libsizmus 2015.07.22. 22:45:03

@retrovírus:
"Szégyen a puszta létezésetek. Ti nem vagytok magyarok, olyanok vagytok, mint a bélféreg: lassan, belülről rothasztjátok szét a gazdaszervezetet, ami táplál titeket. Beleszartok, hogy ti is megdöglötök a végén, csak mi pusztuljunk."

Pontosan erről van szó. Az gyűlölet olyan mértékben elvette már az eszüket, hogy képesek azok mellett kampányolni, akik majd őket fogják elsőként likvidálni a majdani budapesti kalifátusban.

A "liberalizmus" mostanra teljesen megőrült. Persze nem mintha eddig normális lett volna.

Tudományos libsizmus 2015.07.22. 22:49:07

@Wikus Van De Merwe:
Vagy végignézve rajtuk így kiált a sok arab népvándorló: te jó ég, tőrbe csaltak az izraeliek! És hanyatt-homlok odébbállnak.

Reszelő Aladár 2015.07.22. 22:49:39

A gyors kérdés még mindig az, hogy a Föld egy messze levő sarkáról miért éppen ide jönnek? Útközben nincs pár ország, ahol befogadnák őket? Irán? Törökország? Bulgária? Szerbia? Miért mi vagyunk megint a véggenyók? Utolsó csatlósból utolsó balfasz?
A migránsokat mint a forró krumplit úgy dobálják országról országra. Ahol reálisan gondolkoznak, ott nincs befogadás. Ahol túltolják a PC-t, ott még a szállodában is ingyen alhatnak.

Ha egy Iszlám Állam által kivégzett valaki több ezer embert indít útnak, akkor az ingyen tartózkodás mennyit fog? Libsi módon mehetne az óriásplakát, hogy Ausztriában tényleg kolbászból van a kerítés. Mire azonban ideérnének, addigra ott is épülne egy kerítés, mi meg nézheznénk a Vasfüggöny 2.0-t miközben Hegyeshalomnál órákat állunk sorba az útlevelet szorongatva, mert odaát elfogyott a PC, miközben európai megoldás sürgetett mindenki.

A hibás pedig a magyar kormány lenne ezért is.

A kérdésre a válasz, amig a túloldalon van, addig a jogai is túloldalinak tűnnek.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2015.07.23. 00:21:57

@Tudományos libsizmus:

"képesek azok mellett kampányolni, akik majd őket fogják elsőként likvidálni a majdani budapesti kalifátusban."

Vagy ennyire hülyék - vagy tudják, hogy amikorra forróvá válik a helyzet itt Európában, nekik már fix menedékük lesz egy olyan országban, amelynek nagy könnyebbséget jelent, ha a környező arab államok lakossága Európába költözik át.

Tudományos libsizmus 2015.07.23. 00:38:00

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
Onnan ki fogják szülni őket 1-2 évtizeden belül. Nem nagyon lesz hova menniük. Max. az USA-ba. De szerintem már nekik sincs 20 évük hátra.

Hajdú Peter 2015.07.23. 03:05:40

A megoldas, a bevandorlasra, hogy : kutyakajat kell csinalni a bevandorlokbol, es eladni Amerikanak. Igy lesz nemi bevetelunk, a bevandorlast is megoldotuk, es sikerult megfelelnunk az elvarasoknak, mindenkit befogadtunk.

maxval bircaman megbízott szerkesztő · http://bircahang.org 2015.07.23. 05:59:42

@xyz12345:

Nem igazán értelek. Ha el akarok költözni X országba, s nem engednek be oda, az nyilván fájni fog nekem. Senki sem tagadja, hogy pl. a líbiai migránsnak fáj ugyanez. Szóval mi is a mondanivalód? Mindenki mehessen bárhová? Költözzön az egész világ Nyugat-Európába?

Nzoltan 2015.07.23. 06:38:43

@Zámolyi roma: Nabumm. Már úgy sem lesz sokáig. Aztán tényleg netto befizetők leszünk.

Nzoltan 2015.07.23. 06:46:36

@Minden ember belsejében van kaka: A letelepedési kötvényvásárlók is csak ideiglenesen kapnak tartózkodási engedélyt. Főként üzletemberek választják, hogy kereskedelmi kapcsolatokat tudjanak kiépíteni az únióval.

Nzoltan 2015.07.23. 06:52:45

@a 17 éves Parker Schnabel: Hát, ha csak úgy beengedünk minden gyüttmentet az országba, akkor a gyerekeink tényleg kénytelenek lesznek felkerekedni.

A kánaán meg relatív. Itt is lehet jól élni. Csak hozzáállás kérdése. Csakhogy a közepesen kvalifikált átlag is a könnyebb élet felé veszi az irányt. Ebben nincs semmi meglepő.

Nzoltan 2015.07.23. 06:57:01

@vasgyuszi: Miért kéne eltartani őket? Minden menekültkérő megkapja a hazai nettó átlagbért. Csak hát az nekik nem elég. Nekik a német átlagbér kell. :-)

Szűtté mamá? Szűjjé! 2015.07.23. 07:43:31

@Nzoltan: Persze, persze. :-) Köszönjük Árpi. :-)

És ennek mi köze hozzá, hogy akár rosszember is jöhet letelepedési kötvénnyel és akkor kerítés helyett tárt karokkal várjuk. És még csak nem is az adófizetők, hanem a kötvény kibocsátó havercég keresi rajta a pénzt.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2015.07.23. 07:46:06

@Nzoltan:

"Miért kéne eltartani őket? Minden menekültkérő megkapja a hazai nettó átlagbért."

Mármint munka nélkül? Mert akkor mégis eltartjuk.

Roan 2015.07.23. 08:30:45

@monddazigazatmar: Te írtad: " mi a jó abban, hogy százezer ember papírok nélkül mászkál erre-arra az országban? Határon, földeken át amerre akarnak."

Akkor most vegyük sorba, a te félelmeidből mit old meg a kerítés! Kevesebb ember lesz? Nem, mert aki eléri a kerítést, menekültstátuszért tud folyamodni, tehát ugyanúgy itt lesz az országban. Papírok nélkül - ezt megoldja, lesz egy papírja (bemondás alapján), hogy ő Tariq Irakból. Erre-arra mászkál: szintén marad, mivel nincs transzfer, és nem adnak védőőrizetet melléjük, hanem regisztráció után önállóan indulnak útnak. Akkor most miről is beszélgetünk?

monddazigazatmar 2015.07.23. 11:14:48

@Roan: Nos. Jön a menekült.
A szerb határőrségnél kilép okmányokkal. A magyar oldalon pedig belép. Papírokkal. Ha nincs papírja, akkor a szerb nem engedi ki, érted? Aztán:
"Jő napot kívánok, útlevélellenőrzés. Ön koszovói? Vízum hol van? Tehát nincs. Akkor viszlát, koszovó nem háborús övezet."
"Jó napot, tehát ön szír állampolgár. Fáradjon oda ahhoz az ablakhoz, ahol jelentkezhet menekültként, aztán a többit elmondják. Csak egy fél pillanat, megnézem az adatbázisban, hogy ön esetleg ismert terrorista-e, vagy interpol által körözött személy"

Tudod, ez jelen pillanatban is így zajlik. Ezért vannak a határátkelők, amiket úton lehet megközelíteni, gyalog, biciklivel kocsival, vonattal. Aki nem arra megy, hanem inkább át keresztül kasul a zöldhatáron, az ezt a procedúrát pontosan tudja, és azért kerüli el.

Szóval mit old meg a kerítés? Pont azt amiért felállítják- nincs regisztrálatlan embertömeg összevissza.

(És most ne gyere azzal, hogy majd átvágják meg átugranak. Arról beszélek, hogy ha normálisan megépítik, amilyennek lennie kell. Mert meg lehet csinálni olyanra, hogy azon nem jut át ember.)

Roan 2015.07.23. 11:30:44

@monddazigazatmar: Miért lépne ki papírokkal a szerbektől? Ha a zöldhatáron ment be, akkor miért, és hogyan menne ki legálisan?

Tehát bemegy illegálisan, ki is megy illegálisan. ott szembetalálja magát a kerítéssel, de ekkor már magyar földön van. A hatóság begyűjti, papírt kap, hogy ő menekült, aztán mehet egy táborba magától, isten hírével. Tehát regisztrált embertömeg lesz. De ha téged tényleg nem az zavar az egészben a legjobban, hogy naponta több ezer ember jön, hanem az, hogy nincsen papírjuk, akkor igazad van, a kerítés egy kiváló ötlet. (Az meg, hogy majd menekültként, papírok nélkül, gyalogszerrel jön egy terrorista, meglehetősen érdekes elgondolás.)

monddazigazatmar 2015.07.23. 11:59:58

@Roan: Ja. Aham. Tehát szerinted a szerb határátkelőn bárki kisétálhat? Nem útlevél kell hozzá, hanem elég hangosan kiabálni, hogy menekült vagyok? Próbáld meg, hogy itthonról kiengednek-e papírok nélkül.
Az meg már legyen a szerb dolga, hogy mit csinál azzal, aki ott van, és kilépésre jelentkezik papírok nélkül. Vigye be, gyűjtse be, amit akar. Majd vigyáz ő is a kerítésére.
Egyébként 100% lehetsz, hogy Szerbiában van még náluk papír. Hagyjuk már azt a marhaságot, hogy fél kontinenst végiggyalogolsz mindenféle papír nélkül. Én a közértbe sem megyek személyi nélkül, mert igazoltathat a rendőr, és be is vihet. Ilyen nincs.

A kerítésnél pedig mégis ki és hogyan regisztrálja? A mókusok? Szépen elindul a kerítés mellett, aztán talál egy határátkelőt, ahol mehet legálisan.

(Tehát az nem érdekes elgondolás, hogy a szír mérnök, fogorvos és gazdag üzletember gyalog idesétál, de a terrorista az nyilván nem fog. Gondolom a terrorista kézikönyvben le van írva, hogy ne sétálj.
Egyébként ha nézted valaha mondjuk az FBI listáját, akkor a legkeresettebb terroristák kb. sose robbantottak. AZ a hierarchia legalja, aki robbantgat - a paraszt. 2 szinttel feljebb már szellemi vezetők vannak, akik csak pofáznak, felbújtanak és az életben nem láttak még robbanószert közelről.)

De oké, hagyjuk a terroristákat. Sima köztörvényes jöhet szerinted? Albán rabló, koszovói betörő? Egyáltalán szerinted mégis mire való a határ?

xyz12345 2015.07.23. 12:18:15

@maxval bircaman megbízott szerkesztő: Leegyszerűsítem a végletekig. Ha így sem megy át feladtam. Logikailag nem állítsz ugyan arról valamit és az ellenkezőjét is. Ha azt bizonyítod a kérdéssel kapcsolatban, hogy nálunk idegen gyűlölet van, cserbenhagyás, a felelősségvállalás hiánya, stb. , akkor ez a kép alakul ki rólunk. A kerítés ennek lesz a szimbóluma. (Nehogy már elfelejtsék milyenek vagyunk.) A turizmus, az üzleti élet fog "profitálni" belőle. A kérdést egyébként kezelni kell, de nem feltétlenül ilyen önégető módon. Persze felvállalhatjuk, hogy bunkók vagyunk és büszkén viseljük a következményeit csak akkor az viselje aki felvállalta.

Roan 2015.07.23. 12:27:38

@monddazigazatmar: Jééézus. Tehát szerinted most útlevéllel kilép Szerbiából, aztán gyorsan dob egy balost, hogy Magyarországra már illegálisan érkezzen, és véletlenül se a kijelölt határátkelőn, igaz? Ezt ugye viccnek szántad?

Miért szerinted most ki regisztrálja őket? És most lassan írom, hátha megérted: ha magyar földön van, és akár legálisan, akár illegálisan érkezett, az országnak kötelessége elbírálni a menekültkérelmét, ha ő azt állítja, hogy menekült. Ez jelenleg kb. 1 hónapig tart, de semmiképpen sem tudod őket helyben visszafordítani, akár papírokkal jött, akár azok nélkül.

A terroristák meg bizonyára úgy gondolkodnak, hogy vállalj minél nagyobb kockázatot, menj Irakból gyalog, zöld határon, hátha kiszúrnak, és még véletlenül sem igazi vagy profi által hamisított útlevéllel, hogy a hotelszobádból/albérletből tudj normális körülmények között merényletet tervezni. Sőt, az sem jut eszükbe, mint 9/11-nél, hogy már évek óta legálisan ott élő, kapcsolatokkal rendelkező emberek sikeresebbek lehetnek, mint a nyelvet nem beszélő, helyismerettel nem rendelkező személyek.

Szerinted mennyi a köztörvényesek, terroristák aránya a bevándorlóknál? És mennyi a magyar lakosságnál? Több, vagy kevesebb? És a koszovói betörőt vagy az albán rablót mi akadályozza meg, hogy ne Szerbia, hanem Szlovénia felől jöjjön?Szerinted mennyibe kerülne a teljes országot körbekeríteni, mindenhová járőröket állítani, megerősített beléptetőpontokat létrehozni? Mert ha ez utóbbi lenne, akkor valóban lehetne minimalizálni az illegális mozgásokat (de nem megszüntetni), de azért ebbe még egy Észak-Korea jellegű országnak is beletörik a bicskája, pedig ők földrajzilag kedvezőbb helyzetben vannak ebből a szempontból. Szerinted miért csak a schengeni határokat őrzik, és az EU-s határokat nem?

Szóval arról ábrándozni, hogy lesz 170 km kerítés, aztán se menekült, se betörő nem jön, az egész országba, csak a határátkelőn, felesleges.

A megvalósult amerikai ólom.. 2015.07.23. 12:47:28

@Roan: A menekült elsődleges célja, hogy lehetőleg mindenféle procedúra nélkül áthaladva Magyarországon nyugatra jusson.
A kerítés ennek az esélyét jelentősen csökkenti ,tehát más utat keres nyugat felé. Ez a kerítés igazi értelme. A könnyebb ellenállás irányába való elterelés.

A megvalósult amerikai ólom.. 2015.07.23. 12:50:46

@xyz12345: Spanyolország is épített egy ugyanilyen kerítést. Erről mi a vélemyényed?

Kovacs Nocraft Jozsefne 2015.07.23. 13:08:36

@A megvalósult amerikai ólom..:

Kíváncsi lennék agyhalott libbancsok véleményére az árvízi gátakról. Azokat is azzal vetik el, hogy a víz úgyis eljut oda, ahová törekszik, tehát nemm kell a gát? :D

monddazigazatmar 2015.07.23. 13:37:17

@Roan: Te valami hülye vagy és nem tudsz olvasni????
Jelenleg Szerbiából a zöldhatáron át megy, ergo a szerb nem léptetni ki, itt meg nyilván nem léptetik be, tehát azt mond amit akar, hogy ki, honnan jött, meg mindent.

Lassan írom, hátha felfogod. A menekültkérelmet valahol be kell nyújtani, tetszik tudni? Nem úgy van, hogy leülsz a kerítés tövébe, aztán attól már te automatikusan menekült vagy.
Szerinted mi a bánatos faszért gyűjtik jelenleg is össze őket - több kevesebb sikerrel? Mert beviszik, és regisztrálják a kérelmét. Hogyhogy nem tudsz valakit visszafordítani a határról? Te tényleg komolyan úgy gondolod, hogy az útlevél helyett elég azt kiabálni, hogy menekült vagy?

Szerintem ne menjünk bele, hogy hogyan gondlokodnak a terroristák. A legnagyobb faszság, hogy te otthonról megmondod a frankót, hogy mit hogyan fognak csinálni.
És ismételten elugatom, hogy egy középszintű dzsihádista szellemi vezető nem fog szervezgetni merényletet, hanem bemegy egy muszlim közösségbe, és elpofázza a nézeteit. Szépen tanítja a fiatalokat, hogy mit is vár el tőlük Allah.

Mennyi a köztörvényesek aránya? Teljesen mindegy. Ha csak egy darab van, akkor is több mint kellene. Ismételten megkérdezem, hogy szerinted ugyan mi a faszért jó, hogy ISMERETLEN, PAPÍROK NÉLKÜLI emberek hordákban mászkálnak az országban. Erre szerinted a világtörténelemben mikor volt példa?
Mi akadályozza meg, hogy SZlovénia felől jöjjön? Hát, egyszer egy Duna, aztán a horvát határőrség, aztán a szlovén.
És ki a faszt érdekel, hogy mennyibe kerül, ha a kibaszott biztonságunkról van szó? Gondolom Saul fia, a stadionok, vagy a szabadkai zsinagógafeljújítás sokkal fontosabb?
Egyébként elég jól behatárolható irányba mozognak, jelenleg igen kicsi a bevándorlás Ausztria és Szlovákia felől, teljesen felesleges hülyeséget beszélned, hogy körbe kell keríteni az országot.

Egyébként neked van otthon az ajtódon zár? Minek? Nincs az a zár, ami feltörhetetlen lenne, teljesen felesleges használnod. Kérdezz meg bárkit, aki egy kicsit is ért a biztonságtechnikához, hogy tökéletes védelem nem létezik, csak megnehezíteni lehet a behatolók dolgát, remények szerint annyira, hogy ne ott próbálkozzon, hanem máshol.

Ha pedig se a migráció folyamatáról, se határrendészetről, se biztonságtechnikáról nincs semmi fogalmad, akkor meg minek osztod itt az észt?

Ja, és tényleg, azt hiszem, hogy adós vagy azzal, hogy MÉGIS MI A FASZT KÉNE TENNI?

monddazigazatmar 2015.07.23. 13:39:29

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Én egy zombiapokalipszisről kérdezném a véleményüket..
Azok is csak táplálkozni szeretnének, jogaik vannak, kirekesztő dolog lelőni őket stb.

Roan 2015.07.23. 13:55:03

@monddazigazatmar: nem úgy gondolom, hogy elég kiabálni, hogy menekült vagy, hanem úgy is van. Esetleg nem ártana a ismerni a szabályozást, mielőtt még a mélyenszántó gondolataidat megosztod.

monddazigazatmar 2015.07.23. 14:22:23

@Roan: Mesélj, te mit is tudsz a témában bármiről?
HA ott van egy ember, akinél egy huncut papír sincs, akkor ezt mégis hogy gondolod?
"elég kiabálni, hogy menekült vagy, hanem úgy is van."

Roan 2015.07.23. 14:39:00

@monddazigazatmar: Képzeld, nem a határőr dönti el a helyszínen, hogy ki a menekült, és ki nem, hanem az illető jelzi, hogy ő menekült, és státuszért folyamodik, amit aztán később bírálnak el. Szerinted, ha Szerbiában elkezdenék tüzérséggel lőni a vajdasági magyarok falvait, akiknek minden vagyona, irata megsemmisül, akkor nekik a határon a magyar határőr röhögve mondaná, hogy nincs egy huncut papírod se, ezért hazamész? A hivatalos határátkelőn meg eleve át sem tudnak kelni, hiszen a szerbek ki sem engednék őket, így maradna a zöld határ. Minden további kérdésedre szívesen válaszol a BÁH, vagy a Google, kellemes művelődést kívánok a témában!

monddazigazatmar 2015.07.23. 14:49:49

@Roan: "nem a határőr dönti el a helyszínen, hogy ki a menekült, és ki nem, hanem az illető jelzi, hogy ő menekült, és státuszért folyamodik, amit aztán később bírálnak el. "
ÉS ez a te információid szerint mégis hol az istenben történik? A kerítés tövében a zöldhatáron?
Segítek: Nem. Be kell menni szépen az irodába, és beadni a kérelmet. Ha a szerb határátkelőn nem jutsz ki útlevél nélkül, akkor hogyan adod be a kérelmedet? Sehogy.
A szerb határon szépen bemutatja az útlevelét, vagy ott marad a faszba. Ilyen nagyon egyszerű.

Ja, ha Szerbiában háborús helyzet van, akkor nyilván máshogy állnak a menekültekhez. Van háború Szerbiában? Nincs. Bántja valaki őket? NEM. Akkor lehet ugye használni a határátkelőt.

Na, mellesleg milyen kurva érdekes ugye, hogy minden háborús övezetben először a papírjaidat lövik szét, mi?
Azokat a papírjaidat, amit ugye magadnál kell tartani. Ugye, a tárcádban. Szóval, hogy is van az, hogy tömegével mindenki elveszti a papírját?

Fogalmad sincs semmiről. Főleg arról nem, hogy mit kéne csinálni.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2015.07.23. 14:50:36

@monddazigazatmar:

Nincs kizárva, hogy tényleg így van, mert egy IGAZI menekülttel tényleg előfordulhat, hogy minden papírját hátrahagyva kell menekülnie. A rendszert meg az igazi menekültekre szabták.

Más kérdés, hogy a mi "menekültjeinknél" legtöbbször nem erről van szó, hiszen állítólag előtte eladták az értékeiket, fel vannak szerelkezve ájfónnal és egyebekkel, több ezer euró van náluk, a kiscsaládot meg hátrahagyták az életerős férfiak - szóval nem egyik napról a másikra kellett menekülniük. Na de jól kiokosították őket, miért dobják el a papírjaikat. Ekkor ui. azt mond az illető, amit akar, aztán a magyar/német/stb. hatóság próbálja meg ellenőrizni, igazat mond-e. Többnyire nem tudja, és akkor esetleg elfogadja, hogy valóban menekült.

Ez az egész az európai menekültügyi rendszer kijátszására jött létre, az európai országok meg bambán vigyorogva asszisztálnak hozzá.

Persze normális országot ezzel nem lehet átverni, és Magyarország azzal, hogy Szerbiát is biztonságos országgá nyilvánította, be is zárta ezt a kiskaput. Mivel biztonságos országból jön, élből el lehet utasítani a kérelmét.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2015.07.23. 14:56:24

Hogy mindezek ellenére miért hasznos a kerítés?

Hát épp azért, mert a "menekült" nem Magyarországon akarja beadni a menedékkérelmét, hanem pl. Németországban. Ezért is a susnyáson jön be hozzánk, hogy ne kelljen it kérelmet beadnia.

Ha viszont a kerítés arra kényszeríti, hogy a határátkelőn jöjjön be, akkor kénytelen lesz menedékkérelmet beadni, amivel azt kockáztatja, hogy esetleg épp itt kap menedéket és el sem jut Németországba. Ám ő ezt nem akarja, ezért inkább más úton próbál Németországba jutni.

Hát ezért van értelme aa kerítésnek.

Roan 2015.07.23. 15:00:06

@monddazigazatmar: :D :D Te aztán nagyon tudsz :)

És ha lesz kerítés, akkor nem megy be a bódéba, a kérelem miatt, hanem szépen hazamegy, mi? Nem, hanem szépen elkezd gyalogolni, míg ugyanúgy össze nem szedik, mint ahogy most is teszik. És nem küldik haza, hanem befogadják a kérelmét, majd elküldik az egyik táborba. Tehát ugyanott vagyunk, amit már párszor leírtam, de nem sikerült megértened: de ugyanannyi ember lesz, és ugyanúgy kontroll nélkül fognak mozogni az országban. Tehát akkor miben segítség a kerítés? Hogy regisztráljuk őket. Erre aztán valóban költséghatékony megoldás a kerítés. Szerencsére, neked mindenről van fogalmad, főleg a menekültekkel kapcsolatos szabályzásról, mint kiderült ;)

A megvalósult amerikai ólom.. 2015.07.23. 15:00:56

@Roan: Londonban sem szállhatok fel egy EU-n kívülre tartó gépre, ha nincs érvényes útlevelem.
Arról van szó, hogy nemcsak befelé van útiokmány ellenőrzés hanem kifelé is.

monddazigazatmar 2015.07.23. 15:16:04

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Igen. Tényleg lehet, hogy otthonhagyja a papírjait, ha villámcsapásszerűen tör ki a nagy balhé.
Mondjuk ha holnap reggel Jászkarajenő megtámadja Tiszakécskét meglepetésszerűen.

BÁRMI baj esetén 3 perc alatt mégis mit szed össze otthon az ember, mi kell a meneküléshez? Pénz, arany, meg papírok.
Te, meg én, kötelesek vagyunk az igazolványt magunknál tartani. Ha nem tudod igazolni magad, akkor bevihet a rendőr. Itt, a nagy demokráciában, Európa közepén. (legalább is pár éve még biztos így volt, tudom, egy állampolgár igazolhatja a másikat, és nyilván nem lőnek le, ha nincs nálad semmi.)
Mennyire életszerű, hogy egy háborús övezetben mindenféle papír nélkül mászkálnak emberek, ahol kilométerenként van igazoltatás.

monddazigazatmar 2015.07.23. 15:21:32

@Roan: Tényleg nem fogod fel amit írok? Ennyire hülye vagy, vagy tényleg csak játszod?

Szeirnted ugyanaz a két eset?
1. Bárki elindul, megy hegyen völgyön keresztül, amerre akar, nem tudni, hogy ki, hogy hova megy, semmit.
2. Leadva az útlevele, beadva a kérelme, és elirányítják egy papírral X befogadóhelyre. Megvan, hogy Szeged-Debrecen az útiránya. Ha ezután belefut egy rendőrbe Hegyeshalomnál, akkor le lehet csukni, vagy akármi mert arra semmi dolga.

SZóval szerinted ez a két eset ugyanaz????

EGYÉBKÉNT, HA TOVÁBBRA SEM VÁLASZOLSZ ARRA, HOGY MIT KÉNE TENNI, AKKOR EGY KÖTEKEDŐ TROLL VAGY, AKINEK FINGJA NINCS SEMMIRŐL, CSAK UGAT MINT A KUTYA

A megvalósult amerikai ólom.. 2015.07.23. 15:22:04

@Roan: Eleve nem is jön el idáig, hanem más utat választ nyugat felé.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2015.07.23. 15:31:31

@monddazigazatmar:

"Mennyire életszerű, hogy egy háborús övezetben mindenféle papír nélkül mászkálnak emberek, ahol kilométerenként van igazoltatás."

Főleg úgy, hogy nála van többezer euró (nyilván nem bombázás közben adta el a házát) és az ájfónja, de épp a papírjait felejti otthon. :D

Roan 2015.07.23. 15:49:44

@monddazigazatmar: Olvass csak vissza, van pár kérdés, amit te sem válaszoltál meg, akkor ezek szerint te is egy troll vagy? És nyugodtan nyomd meg a Caps Lock-ot, akkor nem kell írás közben rátenyerelned a Shiftre:)

Nem, nem ugyanaz. De mi is a különbség? Egyszer már megírtam:

" Te írtad: " mi a jó abban, hogy százezer ember papírok nélkül mászkál erre-arra az országban? Határon, földeken át amerre akarnak."

Akkor most vegyük sorba, a te félelmeidből mit old meg a kerítés! Kevesebb ember lesz? Nem, mert aki eléri a kerítést, menekültstátuszért tud folyamodni, tehát ugyanúgy itt lesz az országban. Papírok nélkül - ezt megoldja, lesz egy papírja (bemondás alapján), hogy ő Tariq Irakból. Erre-arra mászkál: szintén marad, mivel nincs transzfer, és nem adnak védőőrizetet melléjük, hanem regisztráció után önállóan indulnak útnak. Akkor most miről is beszélgetünk?"

Tehát visszakanyarodtunk ugyanoda: 3 dologból, úgymint sok ember, nincs kontroll, nincs papír, egyet old meg a kerítés, az utolsót.

Hogy a rendőr majd igazoltatja, és letartóztatja, azt ugye szintén viccnek szántad? Én a 8. kerületben élek, ahol elég sok menekült vár a keleti előtt és a Népszínház utca környékén, és csak a vak nem látja, ki a menekült, és ki az embercsempész, mégsem csinálnak semmit, ma mintha az Index is írt volna erről valamit ma. Egyébként, ha igazoltatnak bárkit, és van papírja, nem történik semmi, mivel 1 hónapig legálisan tartózkodhat itt, csak továbbküldik a táborba. Viszont a táborokban nincs hely, 3.000 férőhely ennyi embernek kevés. Ha úgy igazoltatják, hogy nincs papírja, akkor meg kezdődhet elölről a menekültjogi kérvényezéssel.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2015.07.23. 16:15:24

@Roan:

"Kevesebb ember lesz? Nem, mert aki eléri a kerítést, menekültstátuszért tud folyamodni, tehát ugyanúgy itt lesz az országban."

A kerítés ezt is megoldja, mert aki nem akar itt maradni, az nem itt adja be a menedékkérelmét, hanem más úton ugyan, de elmegy Németországig vagy ahova akar.

"3 dologból, úgymint sok ember, nincs kontroll, nincs papír, egyet old meg a kerítés, az utolsót."

3 dologból, úgymint sok ember, nincs kontroll, nincs papír, KETTŐT old meg a kerítés, az elsőt és az utolsót.

Nem is olyan rossz, ha nem vagy maximalista.

monddazigazatmar 2015.07.23. 16:44:14

@Roan: Melyik részét nem fogod annak fel, hogy
1. Aki eléri a kerítést az folyamodhat a mókusokhoz státuszért?
2. Aki elvonszolja magát a határátkelőhöz, annak papírokkal kell igazolnia, hogy mégis ki és honnan jön? Egyébként a szerb nem engedi ki, a magyar határőr meg mondjuk a koszovóit nem engedi be.
Kurva egyszerű egyébként, nem dobja el Tarik az útlevelét Szerbiában, és már jöhet is. Ha meg mondjuk koszovói, és nincs vízuma, akkor vissza is mehet a biztonságos országába.
3. AZ meg már csak szabályozás kérdése, hogy mit csinál a rendőr.

Kevesebb ember lenne, mert
1. Nem állnának neki a hercehurcának, hanem mennének az egyszerűbb megoldás felé. Plusz aki biztonságos országból jön, mint Albánia, vagy Koszovó azt be sem engedik vízum nélkül, illetve nem folyamodhat menekült státuszért, mert nincs mi elől menekülnie.
2. Egy útlevélellenőrzés is több mint amit most csinálnak tehát a kontroll is nagyobb.
3. És mivel csak papírral lehet átjönni, tehát a papírkérdés is megoldódott.

Egyébként képtelen vagy arra válaszolni, hogy szerinted mi a helyes megoldás, de az biztos nem jó, amit csinálnak.
Arra sem válaszoltál, hogy van-e zár az ajtódon, hiszen tudjuk, hogy nem old meg semmit.
Érthetetlen, hogy egy magadfajta idiótának miért jó, hogy százezer ember mászkál mindenfele, de biztos feldobja kicsit a keleti környékét

Roan 2015.07.23. 16:55:10

@monddazigazatmar: mit nem értesz azon, hogy:

1, aki eléri a kerítést, magyar földön van, ezért ugyanúgy folyamodhat státuszért, mint a határátkelőn? Nem a mókusokhoz, hanem a határőrök ugyanúgy begyűjtik, mint most is.
2, aki a határátkelőn jön, papír nélkül, azt sem fordíthatják automatikusan vissza?

Az, hogy kevesebb ember, lenne, csak feltételezés, akkor tudjuk meg, ha megépült. Mivel a csempészútvonalak erre vezetnek, nem feltétlenül lesz akadály egy kerítés, főleg, ami két oldalról kerülhető.

Megoldást írtam, olvass vissza, egyébként elég kétbites gondolkodásra vall, ha valakinek nem tetszik a kerítés, az azt szereti, ha százezer ember mászkál.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2015.07.23. 17:02:36

@Roan:

"Az, hogy kevesebb ember, lenne, csak feltételezés, akkor tudjuk meg, ha megépült. Mivel a csempészútvonalak erre vezetnek, nem feltétlenül lesz akadály egy kerítés, főleg, ami két oldalról kerülhető."

Az, hogy kevésbétörnének be hozzád, ha zárat szerelsz fel, csak feltételezés, akkor tudjuk meg, ha felszerelték. Mivel az út a lakásodba az ajtón át vezet, nem feltétlenül lesz akadály a zár, főleg ha az ablakokon át megkerülhető.

Még mindig nem érzed az érvelésed butaságát? Persze, hogy nem. :D

monddazigazatmar 2015.07.23. 17:07:45

@Roan: Na, kezdem tényleg unni a sötétségedet.
1. Áll a kerítés a pusztában. Ki a kurva anyádhoz folyamodsz ott státuszért? A határőr, HA lát, meg HA hall, ja meg HA épp arra jár, akkor megmutatja, hogy merre van a határátkelő. Sétálj el oda. Gondolod, hogy átugrik érted, vagy begyűjt?
2."aki a határátkelőn jön, papír nélkül, azt sem fordíthatják automatikusan vissza?"
Höhöhöhöhö. Hülye. Jó. Próbálj meg akkor átmenni határokon mindenféle papír nélkül. Hajrá. Gondolom az útlevél az valami dísznek kitalált okosság.

"csempészútvonalak erre vezetnek" ???????????? :D:D::D
Jujj, de hülye vagy. Azokat akkor nem kell meggátolni, ugye? A csempészeknek szabad járás kell ugye?

Mi is volt a megoldás? Ez?
"több férőhely a táborokban, transzfer, gyorsított elbírálási eljárás, a pozitívan elbíráltaknak beilleszkedést segítő tanácsadás, stb. "
Gratulálok. Okos vagy, ülj le.

xyz12345 2015.07.23. 20:38:34

@A megvalósult amerikai ólom..: Ugyan arról ugyan az a véleményem. A legyes példa jut róla eszembe. Egyébként semmi gond. Építettünk már bunkereket is. Meg később fel is robbantottuk és elástuk. Próbálkoztunk a gyapot termeléssel. Az sem jött be. Volt kerítés meg fal bontási ünnepség. Lehet hogy meg kellett volna tartani őket? Majd idővel erről is kialakul a kép.

monddazigazatmar 2015.07.23. 21:22:19

@xyz12345:
Ja. Mert jönnek az osztrákok naponta ezren. A ződhatáron. Ilyen a labanc, nem bír a vérével.
Ja, mellesleg ugye anno az a kerítés arra volt, hogy az állampolgár ne mehessen arrafele. Most meg arra lesz, hogy mindenféle külföldi ne jöhessen erre.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2015.07.24. 06:16:20

@monddazigazatmar:

Cikk az indexről:

index.hu/belfold/2015/07/23/jogserto_a_mav_a_menekultekkel/

Arcátlanság. Én ebben az országban születtem, már a szüleim, nagyszüleim stb. is itt születtek, dolgoztak és adóztak/adóznak. Én szintúgy. Nekem bizony fizetnem kell teljes árú jegyet, ha utazni akarok valahová.

A Helsinki Bizottság - amelynek a blogjáról épp pár napja tiltottak ki a kellemetlen megjegyzéseim miatt - szerint ezeket a jöttmenteket, akiknek a zsebe tele van eurókötegekkel, az ország köteles lenne ingyen utaztatni? Valami kedvezményt még elfogadhatónak tartanék, de a libsik a totális seggkinyalást követelik.

És igen, a kalauz nem véletlenül zárja le a szerelvényeket: azért teszi, hogy ne zaklassák a magyar utasokat, akik FIZETNEK az utazásért.

xyz12345 2015.07.24. 12:18:43

@monddazigazatmar: A közös pont az impotencia. Képtelen vagyok kezelni egy helyzetet, marad a pótcselekvés.

A megvalósult amerikai ólom.. 2015.07.24. 13:07:37

@xyz12345: Inkább: "Képetelen vagyok kezelni a helyzetet, marad a kárenyhítés" - ez a mondat sokkal jobban ráillik a jelenlegi helyzetre.
Egyébként megkérdezhetem, hogy hogyan "kezelnéd a helyzetet"? Mert erről többnyire mély kussolás van..

xyz12345 2015.07.24. 20:43:03

Meg. És még a véleményem is elmondom.
Először is már a jelenlegi helyzetnek sem lett volna szabad kialakulnia. A megfelelő csatornákon értesülni kellett volna róla és a kezdeteknél beavatkozni. Ezen a ponton van hogy egyet értek veled. Most már csak kárenyhítésre van lehetőség. A kerítést ebben a formában azért tartom pótcselekvésnek mert szerintem azon a két hibáján kívül, hogy magunkra vállaljuk hogy mi vagyunk a bunkók és mi viseljük a költségeket, még hatásosnak sem tartom. A bevándorlók elrettentése van célként kitűzve, de szerintem őket embercsempészek mozgatják akiknek jobbak a lehetőségeik és nem fognak megijedni.
Már magának a kerítésnek megépítése is drága, de az üzemeltetés még tovább drágítja. Az ellopástól sem lesz egyszerű megvédeni.
A megoldás szerintem közös EU fellépés a forrásnál, közös költségviseléssel. Közös fellépés az embercsempészek ellen végig az útvonalon. A már itt lévőket meg nem erővel itt tartani, hanem segíteni nekik, hogy elérjék a célországukat.

A megvalósult amerikai ólom.. 2015.07.25. 00:39:59

@xyz12345: Az embercsempészek és a bevándorlók is a kisebb ellenállás irányába fognak mozdulni, egyszerűren azért, mert ez a logikus.
Eddig mi voltunk a legsimább útvonal nyugatra. Mostantól nem így lesz, és más útvonalat keresnek a térségben.
A kerítés megépítése és üzemeltetése elenyésző ahhoz a költséghez képest, amit adott esetben több tízezer bevándorló ellátása jelentene évente.

"A megoldás szerintem közös EU fellépés a forrásnál, közös költségviseléssel. " Konkrétan hogyan képzeled? Az ördög mindig a részletekben van.

" A már itt lévőket meg nem erővel itt tartani, hanem segíteni nekik, hogy elérjék a célországukat."

Csakhogy sajnos ezügyben kötelezettségeink vannak az EU felé, amennyiben mi vagyunk az első EU-s ország, ahová belépett az illegális bevándorló.

xyz12345 2015.07.25. 22:11:37

A végén kezdem. Hol van leírva, hogy lakat alatt, rács mögött kell tartanunk a bevándorlókat. Ha van mozgásterük elmennek. Ugyan úgy ahogy az ide születettek teszik. Aki teheti elmegy. Erővel vissza lehet hozni, de csak addig marad amíg az erő hat.
"Konkrétan hogyan képzeled?"
Konkrétan sehogy nem képzelem. Egyszerűen arra utaltam, hogy az okot kell kezelni, nem az okozatot. Nem nekem kell megoldani. Van akit ezért fizetünk.
Az előzmények fényében viszont nem is lehet más a véleményem, mind hogy a kerítés terített betli.
Egyébként a vitánk is meddő. Megépül a kerítés. Múlik az idő. Láthatóak lesznek a következmények. Ha nem lesznek kerítés és menekült hírek, neked volt igazad. Ha lesznek nekem.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2015.07.26. 07:02:50

@xyz12345:

"Konkrétan sehogy nem képzelem."

Ez eddig is világos volt, fikázol ezerrel, ám egyetlen épkézláb ötleted sincs.

"Nem nekem kell megoldani. Van akit ezért fizetünk."

És ő meg is oldja a többség akarata szerint. Ha neked nem tetszik a megoldása, állj elő jobb ötlettek, ne fikázz. Tetszettél volna választást nyerni, így azonban csak a fikabajnokságon lettél győztes.

"Ha nem lesznek kerítés és menekült hírek, neked volt igazad. Ha lesznek nekem."

Így igaz. Csak akkor elbújsz, más nicket veszel fel vagy bármi, de soha el nem fogod ismerni, hogy nem volt igazad. Vagy kimagyarázod, hogy mégsem jó a kerítés, mert a "menekülteknek" csak a 80%-át tartja vissza. Hiába no, ilyen aljas a libsi mentalitás.

xyz12345 2015.07.27. 12:26:44

"Ez eddig is világos volt, fikázol ezerrel, ám egyetlen épkézláb ötleted sincs."

Nem ötletelni kell, hanem megoldani a problémát.
Ha párton belül nem találsz egy épkézláb embert, akkor keress kívül.

"És ő meg is oldja a többség akarata szerint. Ha neked nem tetszik a megoldása, állj elő jobb ötlettek, ne fikázz. Tetszettél volna választást nyerni, így azonban csak a fikabajnokságon lettél győztes. "

Az ésszerűség számít nem a többség.
A munka és a felelősség a választást nyerőé.
A szemellenző nem kötelező tartozék. Szerinted miért nem lehet megmutatni a kendőzetlen valóságot?

"Így igaz. Csak akkor elbújsz, más nicket veszel fel vagy bármi, de soha el nem fogod ismerni, hogy nem volt igazad. Vagy kimagyarázod, hogy mégsem jó a kerítés, mert a "menekülteknek" csak a 80%-át tartja vissza. Hiába no, ilyen aljas a libsi mentalitás. "

Itt ezen a nicken bárki bármikor megtalál.
Nem tévedek olyan sokszor, hogy minden tévedésemhez görcsösen ragaszkodjak, hogy igaz.
A relativizálás a te asztalod. Én szélső értékeket nézek.
Egyik szélső érték az anyagi lehetőségünk.
Kitől veszed el a kerítés árát?
A bevándorlóktól?
Az adófizetőktől?
A másik szélső érték a hullám lecsengése.
Ha egy bevándorló nem akarna idejönni, a kerítésnek a költségei akkor is meglesznek.
Fizetünk az anyagért,a felállításért, a területért, a karbantartásért, a kiegészítő technikáért, az emberi őrzésért, a bontásért.
Egyébként én nem ellenzem a kerítést, feltéve hogy az fizeti a költségeket saját zsebből aki akarja a kerítést.
süti beállítások módosítása