A nap izéje

‎"A titán forradalmi út nem habos kakaós uzsonnázással tarkított sétakocsikázás! Hanem egy diadalmasan száguldó gyorsvonat, ahol a mozdony acélos dübörgése elnyomja esendő gyomrunk korgását!"

Utolsó kommentek

"nézd legott Komédiának, s múlattatni fog. "

2015.03.22. 18:24 Harpi

Hajózócsatornát a Nagykörútra!

csatorna.jpg

Ugye, milyen szép? Reitter Ferenc 1867-ben akadémiai székfoglalójában ismertette talán legjelentősebb, mégis méltatlanul elfeledett elképzelését. A kiváló városépítész nem kevesebbet álmodott, mint hajózható csatornát a mai Nagykörút helyére. Itt az ideje megvalósítani a másfél évszázados ötletet!

reitter1.jpg

Fotó: Érdekes Világ.hu

Az előadás címe sokat mondó volt: "A pesti Duna-csatorna s a hozzá kapcsolt minden remények valósítására alkalmas utak és módokról". Terveit a Nagykörút és a Sugárút, azaz a mai Andrássy út kialakításakor felhasználták ugyan, de a pesti Duna-csatorna sohasem valósult meg. 

Értelmetlen azon vitatkozni, hogy vajon miért van szükség éppen most, iskolaidőben nekilátni a körúti villamosfelújításnak. Miképpen azon is fölösleges lamentálni, hogy milyen beteg agyból pattant ki az ötlet, hogy az összes létező fővárosi közlekedési beruházást egy időben végezzék. Fenébe az összeesküvés-elméletekkel, ne foglalkozzunk azzal, hogy az előre látható tüntetéseket akarja-e ellehetetleníteni ilyesformán a hatalom, avagy a Simicska-féle pénzcsapokat próbálják így pótolni, netalán egyszerű gumicsontról van szó! A megoldás itt van előttünk, és még a jogdíjvédelme is lejárt, simán le lehet nyúlni!

Hajózócsatornát a Nagykörútra, és punktum! Minden probléma egy csapásra megoldódna, a Combinók pedig mehetnének Debrecenbe, kínlódjon velük Lali király és csapata!

Reitter Ferenc rulez!

18 komment

A bejegyzés trackback címe:

http://napizeje.blog.hu/api/trackback/id/tr257292167

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

zsoci 2015.03.23. 09:36:21

Ez az elképzelés nekem mindig is tetszett. A villamos mehet a föld alá, 1-1 sáv és a járda meg a szélére. Tuti lenne.

Sárfehér 2015.03.23. 10:12:28

Merthogy a Nagykörút helyén akkor a Duna egyik ága folyt.

soarvány 2015.03.23. 10:14:07

a Duna vízszintingadozása miatt az árvíz elleni védekezés eléggé nehéz lett volna.
Csak látványnak szép, áruszállításra nem alkalmas.

Alick 2015.03.23. 10:17:56

@zsoci: hát Velencében még 1-1 sáv sincs a járműforgalomnak...

teetotaler 2015.03.23. 10:37:09

@Alick: Velence történelmi városában nem is laknak másfél millióan, jó, ha vannak 60 ezren.

A cikkíró meg idióta, fogalma sincs arról, hogy mekkora terhelésnek van kitéve a körúti villamospálya (kb. folyamatosan kell felújítani). Bazmeg, inkább örülnél annak, hogy most pörögnek a fejlesztések, rengeteg embernek adnak munkát, ettől még ugyanúgy lehet tüntetni szerte a városban ötezer helyen (én is voltam).

Rühellem a Fideszt, de azért olyan mélyre ne süllyedjünk már, hogy nem örülünk annak, hogy fejlődik a városi tömegközlekedés, csak azért, mert fideszes van hatalmon.

fay rodisz 2015.03.23. 10:57:44

Nem beteg az az elme, amelyik ezt kitalálta, hanem segghülye.
Rövid gyűjtőnéven úgy is lehet mondani, hogy fideszes baromállat.

@teetotaler:

A fejlődésnek örülünk, de ezt egy normális, a szakmához is nem csak a seggnyaláshoz értő szakember úgy is össze tudta volna szervezni, hogy nem egyszerre basznak szét mindent.
Nem a fejlődés a probléma, hanem az a tudatlanság és káosz amivel minden együtt jár, amit a fidesz seggnyaló hadserege elkövet.

Kaaslover971 2015.03.23. 10:58:56

Te hülye.... cikkíró tőlem (budapestitől) ne vedd el a Combino villamost. Még viccnek is rossz

zsoci 2015.03.23. 11:12:08

@Alick: Velence más tészta, az azért nem igazán szárazföl, henm egy halom ház cölöpökön. Azon kívül, mint ezt írták is, nem lakik ott túl sok ember, és nincs semmiylen járműforgalom a történeli részen amire te gondolsz.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2015.03.23. 11:12:59

@teetotaler:

Tudjuk, mekkora a pálya igénybevétele?
- Tudjuk.

Az igénybevételre terveztük?
- Nem, mert állandóan foltozni kell

Lehetséges ekkora igénybevételre tervezni?
-Igen? Ez esetben úgy kellene tervezni, kivitelezni, stb
-Nem? Akkor ne erőltessük ezt a villamos témát, és végső esetben legyen csatorna.

zsoci 2015.03.23. 11:13:02

@Kaaslover971: Nem kell elvenni, elfér az. Amúgy a körúti villamos egy közelekésszervezési rémálom, nem így kéne működnie.

Pirx pilóta · http://late-modern.blogspot.hu/ 2015.03.23. 11:32:47

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:
amikor a Siemens megnyerte sok éve a tendert a Combinokkal, még egy "könnyű", alumínium-szerkezetű villamos szállítására szólt a felhívás; mivel a kiírás része volt az is, hogy meghatározott számú járműnek kell már meghatározott ideje más városokban közlekedni a tenderen indítandó típusból, a Siemens pechjére a tender megnyerése után, de a villamosok leszállítása előtt kiderült, hogy máshol problémák vannak a típussal, repedeznek az alu vázak - ekkor egy huszárvágással a Siemens egy másik országi gyárában készülő, teljesen más, hagyományos, acélszerkezetű villamosára átpakolta a Combino emblémát, és azt szállították le Budapestre (és ehhez minden fél asszisztált...) - szóval nem, nem a nehéz acélszerkezetű villamosokra méretezték a pályát...

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2015.03.23. 11:41:42

@Pirx pilóta: Igen tudom, hogy az aluminium nem vált be, és acél lett.

Azóta már volt egy pályafelújítás, tehát lehetett volna pálya oldalról orvosolni a hibát.

Ha nem tudunk alá való pályát építeni (A C.alá), akkor mást kell járatni rajta. Az nem állapot, hogy 2-3-4-5 évente szétbaxxuk a fél belvárost.

Egyébként Combino ez is, nem csak az emblémát pakolták át rá.

aeidennis 2015.03.23. 12:40:03

Háromszor is elolvastam ezt a cikket, de végképp nem értem mi értelme ilyen ostobaságokat írni. Milyen "előadásról" van szó?
Sem a Duna meder, dunaiszigetek.blogspot.hu/2011/01/kerepesi-revrol-es-annak-helyerol.html
sem pedig az abban kialakított Rákos árok nem követte pontosan a Nagykörút nyomvonalát. dunaiszigetek.blogspot.hu/2014/01/a-rakos-arok-nyomaban.html

lyken 2015.03.23. 12:57:22

@Pirx pilóta: Erről nem is tudtam. Hogy lehet, hogy nem verték le a pálya átalakításának költségeit a Siemensen? Rájuk kell verni és építeni egy nagyteherbírású pályát. Persze az is megoldás, hogy kétévente a haver tízcsilliárdért felújítja.

Rézfánfütyülő fűzangyal 2015.03.23. 13:26:45

Sok eszement kommenternek.
1. Akkor, amikor, Reiter javaslata igen korszerű volt. Akkoriban nem volt még vasút sem, és Európa nagy részén a hajózócsatornák látták el a teherszállítást. Akkoriban Budáról Párizsba is el lehetett hajózni a csatornákon.
2. Akkoriban a pesti síkság mocsárvidéke jobban hasonlított Velencére, mint a mai , szabályzott folyó és lecsapolt mocsár.

Szóval, nem volt az hülye ötlet, de ma már teljesen értelmetlen, és nem politikai nézőpontból.

I. Közbiztonság Szilárd 2015.03.23. 13:40:17

Az ötlet már akkor is irdatlan faszság volt, csoda, hogy az épeszűbb rész nem verte agyon Reittert.
Most még nagyobb faszság lenne.

I. Közbiztonság Szilárd 2015.03.23. 13:45:59

@teetotaler:
Tök mindegy,ki van hatalmon, ne kelljen már örülni annak, hogy az 10 éven belül negyedszer basszák szét a nagykörutat villamospálya-felújítás miatt.

Az meg a faszság csúcsa, hogy egyszerre basszák szét az egész várost. Nincs egy épeszű ember sem az egész kibaszott városházán?

Bezzeg az időalapú jegy, aminek a bevezetéséhez elég egy rendelet, még mindig nincs sehol, pedig 4,5 éve ígérgetik.
És még 2,5 év kell hozzá.
Mi a kurva anyjukért vajon?