A nap izéje

‎"A titán forradalmi út nem habos kakaós uzsonnázással tarkított sétakocsikázás! Hanem egy diadalmasan száguldó gyorsvonat, ahol a mozdony acélos dübörgése elnyomja esendő gyomrunk korgását!"

Utolsó kommentek

"nézd legott Komédiának, s múlattatni fog. "

2011.04.07. 08:52 Harpi

Orbáni államadósság-kezelés: fizess, paraszt!

Címkék: orbán kormány nyugdíjreform államadósság vezető

A jótét magyar lélek hajlamos azt hinni, hogy pártunk és kormányunk már semmivel nem tudja meglepni. De, tudja. Az orbáni vezetés legújabb ötlete: fizessék ki a polgárok az államadósságot.

"Összefogás az államadósság ellen" név alatt alapot hozott létre a kormány egy győri "társadalmi kezdeményezés nyomán", amelybe cégek és magánszemélyek befizetéseit várják. A befizetők az összeg egy részét utóbb levonhatják az adóalapjukból. Az alapot egymillió forint induló tőkével Rédly Elemér győri katolikus plébános indítja. Az alapba befizetett összegek teljes egészében a Nyugdíjreform és Államadósság-csökkentő Alap bevételét gazdagítják.

Ehhez nincs mit hozzáfűzni. Talán csak annyit: íme az újabb példa a politika és az egyház szétválasztására. Mert az biztosan valóban "társadalmi kezdeményezés", a politikának nyilván semmi köze hozzá, és a győri plébános természetesen a saját, nehezen összespórolt pénzét tette az alapba... És, még valami! Mi, adófizető állampolgárok, ugyanis a jövedelmünk nagyon is mérhető hányadát hónapról hónapra, évről évre befizetjük, többek között erre a célra. Komolyan gondolja a Párt és a Vezető, hogy ilyesfajta lelki zsarolással elérheti, hogy az emberek jó szívvel fognak újabb és újabb összegeket befizetni az adózott jövedelmükből olyan célokra, amelyek miatt már kisöpörték a padlást, s amelyek megvalósítása éppen a mindenkori kormány dolga? És mi az, hogy "a befizetett összegek a Nyugdíjreform és Államadósság-csökkentő Alap bevételét gazdagítják"? Nyugdíjreform? Arra a célra már elrabolták a teljes magánnyugdíj-kasszát, most még ezen felül fizessünk be újabb összegeket? Ez régi móka, már-már történelmi: Adósságot csináltunk – fizessen a paraszt!

És a végére egy gyöngyszem: "Szijjártó Péter szerint az összefogás azt bizonyítja, hogy a kormány nincs egyedül az államadósság elleni harcban". Hát, tényleg nincs. Tízmillió szerencsétlen, hatvan éve folyamatosan átvert magyar nézi a bénázást, ahogyan elherdálják egy országuk vagyonát...

266 komment · 8 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://napizeje.blog.hu/api/trackback/id/tr932806450

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Aki hazafi, az most állampapírt vesz! 2011.04.08. 09:16:05

Kedves emberek, adják kölcsönbe minden nélkülözhető pénzüket az államnak! A japán állam adóssága elképesztően nagy, közel 200 százalék a magyar 80 százalékkal ellentétben. Mégsem liheg a nyakában az IMF, és nincs olyan külső erő, amivel meg kell kü...

Trackback: Újabb fideszes bukott le törvénytelen közpénzzel 2011.04.07. 13:25:27

Alsózsolca alpolgármestere a hatodik fizetéshalmozó politikus....

Trackback: Újabb fideszes bukott le törvénytelen közpénzzel 2011.04.07. 13:25:26

Alsózsolca alpolgármestere a hatodik fizetéshalmozó politikus....

Trackback: Önkéntes felajánlásokkal az államadósság visszafizetéséért? 2011.04.07. 13:10:12

Az emberek fele szívesen fizetne az adókon felül is további hozzájárulást azért, hogy az önkéntes felajánlásokból csökkentse a kormány az államadósság egy részét. Ez derül ki a Nézőpont Intézet tegnap közzétett reprezentatív felméréséből. Azt nem írjá...

Trackback: Tartjuk a 3.8%-os hiánycélt? 2011.04.07. 13:09:32

A hiánycél betartását a miniszterelnök („Idén 3,8 százalék alatt, jövőre 3 százalék alatt lesz a hiány, ezek imperatívuszok. Így lesz, ha romagyerekek poty…

Trackback: A család bukja? 2011.04.07. 13:02:20

Megtörténhet-e, hogy egy meggondolatlanul igényelt kölcsön miatt a pénzintézet még egy óvodás kislány maciját is árverezésre bocsátja? Józanul gondolkodó felnőttként erre azt mondanánk, hogy ilyesmi nem történhet meg ebben az országban. Az ötéves ...

Trackback: Nem volt elég 2011.04.07. 12:41:04

 Ellepik az autókat a bólogató kutyák252 millióval kevesebbet ér a gyerek   Holnemvolt Kormány meghirdette a „Minden autóba bólogató kutyát” programot. Pénzszűkében élő nemzet forrásait a „Leértékelt Gyerekek” piacáról...

Trackback: Magyarország kormányának felhívása a békekölcsön jegyzésre 2011.04.07. 11:02:20

 Mai hír: Magánszemélyek és cégek is beszállhatnak az államadósság-csökkentésbe. A jótékonykodásért adókedvezmény jár cserébe - közölte Szíjjártó Péter miniszterelnöki szóvivő a kormányülést követő tájékoztatón.  Kommentár nélkül a hírhez:&...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

anyadmajma 2011.04.07. 14:17:57

@piusgro: Butuska, az nem innovatív, hanem újítmányozasi.:D:D:D:D:D

csabakirályfi 2011.04.07. 14:18:00

"Ez régi móka, már-már történelmi: Adósságot csináltunk – fizessen a paraszt!"

Tévedsz, ez új: a válságkezelés unortodox, innovatív gazdaságpolitikai eszköze, miként ezt mostantól már tudhatjuk.

Furcsán Fegyenc 2011.04.07. 14:19:23

viktor és a többi 385 képviselő mennyit dobott vissza a közösből kapott közösbe?

anyadmajma 2011.04.07. 14:21:34

@Publius Decius Mus: AZ középréteg fejlődését a 98 ban a fidesz vágta el, amikor megduplázta a minimálbért. A cégek meg szépen sorban kimentek az országból.
Egy biztos, én nem vagyok közgazdász, én nem tudom %ban fizetni az államadósságot, csak pénzben.
És nnem egy dolog miatt jutott ide az ország, hanem az elmúlt 20 miatt, azok miatt az emberek miatt, akik a parlamentben ültek. Mindegy, hogy melyik párt, mert mindegyik pont ugyan annyira hibás.

fzs.1933 2011.04.07. 14:22:03

@piusgro:
az szja nem érint, gyes-en vagyok. :)

Én értem, hogy a hiányzó foltokat be akarják tömni valahogyan, de ahhoz nem lenne képem, hogy:

-Emberek, tegnap találtam/elloptam egy pénztárcát, de a benne lévő pénzt már elszórakoztam. Itt az ideje, hogy pótoljátok!

Sarkítva valahogy így látom a helyzetet. Mivel kis faluban élünk, azt is látom, hogy a Mari néni, vagy a Kovács Guszti a 3 gyerekének meg tudja-e venni azt az 1-1 kiflit vagy sem aznap.

anyadmajma 2011.04.07. 14:24:07

@jobbcsapott: Így igaz, az IMF megkérdezi, hogy hol a pénze. Azaz elszámoltat. A piac meg pont leszarja, hogy ellopják amíg neki megvan a haszna.
A munkavállalók 30%!!!! állami alkalmazott. Ez egy kicsit sok. És ezt kifogásolta többek közt az IMF is.

Pikk 2011.04.07. 14:24:27

Károsult fizess :( Devecseren még mindíg várnak arra, hogy a nekik gyűjtött pénzből kártalanítsák őket.

piusgro 2011.04.07. 14:24:54

@Publius Decius Mus: jaja, bajnai alatt csak ugy tombolt a "vilaggazdasagi gyarapodas", meg gyurcsany utolso 1.5 eve alatt is. aztan elmondanad azt is, hogy milyen "aranytojast tojo kozepreteg" is volt mo-on? a rendszervaltaskor mo a 10millio szegenyember orszaga volt. persze voltak szep hazak, esetleg szep autok, ekszerek is, de alapvetoen tokeje _senkinek_ nem volt.mindenki elt egyik naprol a masikra. kozepreteg az akinek jelentos megtakaritasa van, befektetesei, uzleti erdekeltsege, vagy csak egyszeruen tobbmillios nyugdijszamlaja. mo a tizmillio zseller orszaga volt. (eppen ezert kar allandoan anyazni az idejovo kulfoldi toke tulajdonosait, meg a toket, mert anelkul szar se lett volna itt, nem az ami van, es azert valami van, ne mondjuk, hogy nincs, mert nem lenne igaz).

piusgro 2011.04.07. 14:27:22

@fzs.1933: ezt ne nekem ird, en nem vagyok fidesz szavazo :)
azzal a gyessel meg csak ovatosan! (persze annyit nyomattak a gyerek temat, hogy talan az nincs veszelyben) :)

Publius Decius Mus 2011.04.07. 14:34:50

@anyadmajma: "Egy biztos, én nem vagyok közgazdász"

Ez biztos. Nem tudsz számolni

"Mindegy, hogy melyik párt, mert mindegyik pont ugyan annyira hibás."

Ez meg hazugság. Nem tudsz számolni.

piusgro 2011.04.07. 14:35:08

@dbeata: ja, hogy nincs ekezet? tenyleg nincs, de azert csak-csak kinyilik neha a zsebemben a bicska amikor ezekrol a dolgokrol olvasok. azt hiszem sikeres tokonszuras tortent ezzel a 2/3-os forradalommal.

Dezsőjóska 2011.04.07. 14:38:35

@anonymand: Fizessen az akinek eddig adómentes volt a minimálbére! Te köcsög!

dbeata 2011.04.07. 14:39:43

@piusgro: Ilyenkor nem azt gondolod, hogy akkor egyszer, amikor elmentél, jól döntöttél? És hogy bármennyire is a magyar paradicsom és a szabolcsi jonatán alma meg a magyar gyógyvíz a "legjobb a világon", azért nem jönnél vissza?
Nekem nagyon sok barátom ment ki, igazából több, mint aki maradt. :-(

citrix 2011.04.07. 14:40:09

@anyadmajma: Eszem ágában sincs senkit fizikailag likvidálni,az undorító és semmi jóra nem vezet.Kard által vész el ki kardot ránt.Ám az utolsó lélegzetemig elutasítom azt a mocskos farizeusságot,amit a regnáló kormányunk véghezvisz az ő párthadseregével, kétharmadot szajkózva.Egyéni képviselői indítványok sziporkáznak,amik a nép kétharmad részére új és új megszorításokat,terheket jelentenek.Igen,van egy preferált rétegük,akiket igencsak jó helyzetbe hoztak,nekik morális kötelességük ebbe az alapba befizetni,van miből.Nekem nincs,de eszem ágában sem lesz soha.Amúgy is minden liter benzin után 200.- ft adót fizetek,24% szja-t (bruttó után),25% áfát minden után.Kedves fidesz,kdnp,tek és társai:érjétek be ennyivel.Vegyetek még jó sok luxusautót,amikből a pórnép felé integetve hazudhattok tovább,új és új adakozásra szólítva őket.

fzs.1933 2011.04.07. 14:40:16

@piusgro:
kitaláltam... :)

neked legalább lehet írni...

akadnak itt, akiknek mindegy mit mondasz

Dezsőjóska 2011.04.07. 14:45:20

Egyébként ez nem kötelező. Lehet, hogy a minimálbéres vállalkozók megtérnek és befizetik oda az eddig elcsalt adót.

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2011.04.07. 14:52:09

A lakossági hozzájárulás egyáltalán nem olyan egyedi és elvetemült ötlet.
Annak idején a nagy ázsia krízis után Dél-Korea a Gold Collection Movement-nek nevezett időszakban kampányt hirdetett, melyben arra ösztönözte a lakosságot, hogy a mgasra értékelt valutáikat diszkont áron váltsák wonra, a birtokukban lévő aranyat pedig adományként vagy szintén diszkont áron adják le.
A dolog látványosan működött, még ha a konkrét pénzügyi jelentősége aránylag nem is volt túl nagy, annál inkább a szimbolikus fontossága, növelte az összefogást és az egyéni áldozatvállalást a közös jövő érdekében, vissza is fizették az IMF hitelt elég gyorsan.
Most megnézhetjük, hol tartanak gazdaságilag, lakossági megtakarításban és életszínvonalban.
Az biztos, hogy mi erről a szintről nem is álmodhatunk.
Nálunk sose lesz összefogás.

igényes 2011.04.07. 14:52:23

A TeK figyelmét szeretném felhívni, nindenképpen muszáj lenne beszerezni egy technikát. A terroristák ne tudjanak erről. Az eszköz kiválóan alkalmas a vezetők menekítésére. Javasolnám, hogy nyaranta ezzel gyakoroljanak, persze a miniszterelnök és családja, baráti köre lakja be a hajót.

www.giirayachts.com/2009/02/the-vizualtech-audi-r8-catamaran-from-super-car-to-super-boat.html

piusgro 2011.04.07. 14:52:47

@dbeata: en konkretan tobb orszagban elek, tobbek kozott mo-on is. a mo-i politikaban sok dolog nem tetszett korabban sem, de az en tures- es tolerancia hataromon ez az orban kormany lepett tul. szemely szerint orban nagyvezir, mert nelkule azert a fidesz nagyon nem az lenne ami most. a gazdasagi csetles-botlas, hozza nem ertes meg hagyjan, nekem orban vilagkepevel van nagy bajom.

dbeata 2011.04.07. 14:54:24

@piusgro: Hát nekem is.
Jó neked, te láthatod hogy csinálják máshol a politikát.

Ozicsaj · http://www.youtube.com/watch?v=cryMVK1PwuQ 2011.04.07. 15:04:27

@Dillinger: Anyám, ezen a logikán elindulva te mit fizetnél, amikor végre bukik a fidesz. :D:D:D

Ozicsaj · http://www.youtube.com/watch?v=cryMVK1PwuQ 2011.04.07. 15:07:36

@kacsa!: Mit hogy ad?! No és a magánnyugdíj pénzek? Azt úgy odaadták, hogy még meg is köszönték.

vidéki csaj 2011.04.07. 15:07:37

Nagyon szeretném látni, hogy a kormány összes tagja szép összegeket fizet be az alapba! Élen Orbán Viktorral és Gyurcsány Ferenccel, valamint a 100 leggazdagabb magyarral! Sajnos én a minimálbérből örülök, ha kaját tudok tenni az asztalra a gyerekeim elé hónap végén. Viszont ha el tudná Viki intézni, hogy megnyerjem a lottón a főnyereményt, felét rögtön befizetném :DD

a-kis-herceg 2011.04.07. 15:12:52

@fzs.1933: "Mi a technikai menete?"

táskában hordják viszik

kissiú 2011.04.07. 15:23:05

@compi.hu:
Anonymand nem csak az egykulcsos adózáson nagyot nyerőket javasolta adakozási forrásnak. Ott vannak még a közpénzen élősködők, a politikusainkról (munkaviszony nélkül kapnak 500-700e Ft-ot) nem is beszélve.

a-kis-herceg 2011.04.07. 15:24:42

hál'istennek a Q7 esek nem luxus vételek, hanem szakmai alapú döntések voltak...

nagy kő esett le az államadósságról...

elod72 2011.04.07. 15:24:53

Rédly Elemér kapta az idei Hit pajzsa-díjat

Rédly Elemér bejelentette: jövedelméből egymillió forintot ajánl fel a magyar állam külföldi, 20 ezer milliárd forintos adósságának törlesztésére.

PS: Ha jol szamolom, eleg, ha meg 19,999,999-an tesznek hasonlo felajanlast, hasonlo osszeggel. Milyen gyakran osztjak a dijat, es hany embert dijaznak? :-/

Kivlov 2011.04.07. 15:25:38

@kissiú:
Az egykulcsos adón nyerők, most azt kapják vissza mit elvett tőlük a kvázi adómentes minimálbérre bejelentettek tömkelege.
Amúgy meg teljesen mind1, mihez képest változott a mostanira az adórendszer: 10szeres fizetés, 10szeres adó, ez az igazságos…

sas70 2011.04.07. 15:26:29

Tetszettek volna nem adókedvezményre elverni a lóvét, hanem az államháztartást átalakítani! Persze az állami pénzt minden hatalmon lévő talicskával tolja ki, és közben juttat egy kicsit az ellenzéknek, hogy befogja a száját. A nép meg majd úgyis megfizeti amit a politikusok elbasznak, vagy adók formájában vagy máshogy. Most majd lesz önkéntes adósságcsökkentő felajánlás. Jadeszép!!

Fulltang 2011.04.07. 15:31:06

Az államadósság nem arra való, hogy visszafizessék, hanem hogy nyilvántartsák.
Egyébként tessék inkább fejlesztésekre költeni, ami utána megtérül, és mindannyiunknak hasznot termel. a Q7 nem ez a kategória!

a-kis-herceg 2011.04.07. 15:34:11

@Fulltang: az S8 az jo? az audi az ő autólyuk.

az audi+opel 1500 munkahely 10 milla/mhely támogatás (18 milliárd), az jo ugye?

old_field 2011.04.07. 15:34:59

elég primitív lelkületre vall így kiforgatni 1 egyszerű , tiszta kezdeményezést, ami persze eléggé esélytelen.
de a jó szándékot kifigurázni és széthazudozni : ez a jelen kor egyik rákfenéje.

majd talán , ha egyszer eljön az idő,amikor a győri plébános blogol ilyen neoprimmitív bolsilibsik helyett. :)
gratula.

Kivlov 2011.04.07. 15:36:15

@sas70:
Nem az adókedvezményre költött pénzből kellene reformálni. Hanem a segélyekre, kamunyugdíjakra, ingyenutazásra költöttből…

csak kérdezek 2011.04.07. 15:42:25

Zemberek!!!!
Szerintem minden mindennel összefügg.Mindegyik kormány-mindegyikkel.Nem lehet sem folyamatában, sem időben kiragadni,értékelni önmagában egyiket sem. Nem lehet csak egy adott intervallumot az előzőektől külön értékelni.A gazdasági folyamatok nem kormányok, pártok időszakához kötött, nem csak egy adott ciklustól függ. Egyetlen összefüggő folyamat az egész.A szocik a fideszre, a fidesz a szocikra fogja az eladósodást.Amikor az egyik hatalmon volt a másik ellenzékből asszisztált neki, és fordítva.Bármilyen helyzetben is volt egy adott párt, nem vonhatja ki a felelősség alól magát.Az ellenzék sem!Ők is itt éltek akkor ,nem?
Mikor lesz olyan pártunk, aki hatalmon nem a másikra keni a a helyzet drámai voltát, hanem megkérdezi az ellenzéket is, miként gondolja a kilábalást a gazdasági problémákból?Mikor gyűjti össze az összes pártos, vagy pártatlan szakértői véleményt, ötletet? Mikor vállalja végre magára egy kormány a dönttéseinek felelősségét?Pl. a társadalmi kerekasztal összehívásának döntését?Melyik meri megtenni, hogy leül konzultálni mindenkivel, akinek ötlete van? Nagy dolog lenne? És legalább jól járna az ország, és mindenki magáénak érezné a folyamatban való aktív részvételt.
Az ország kollektív eszét kellene már összeszedni, különben mindig valamelyik fele keresztbe fog tenni a másiknak még Magyarország kárára is!
Miért olyan nehéz őszintének,becsületesenek,nyitottnak lenni mások felé? Ha más politikai nézeteket vall is, a nehézségek mindanyniunkat érint, nem?
Az öszinteség, becsületesség bátorságot igényel.Gyávák oda fent ezt megtenni?
Ha összefognánk, az őszinteség alap lenne, és hatékonyabbá válna a fejlődés,gyarapodás.Másképp nem is lehet csinálni!

kissiú 2011.04.07. 15:42:36

@Kivlov: "Az egykulcsos adón nyerők, most azt kapják vissza mit elvett tőlük a kvázi adómentes minimálbérre bejelentettek tömkelege."

Lehet, de ezt nem azok az ál-minimálbéresek fizetik ki, hanem az összes adófizető. Sőt, mivel hitelből megy, még többen, de az adófizetők nagyobb részt adnak hozzá.

Kivlov 2011.04.07. 15:44:51

@kissiú:
lehet. mint mindig, a becsületesek szívnak. ez van.

KovA 2011.04.07. 15:45:29

@anyadmajma:
"nem konkrétan a lövöldözős forradalomra gondolok elsősorban, hanem pártalakításra vagy ilyesmikre. Aztán ha nem megy, jöhet aminek jönnie kell.... "

Eegen... sejtettem is hogy jön ilyesmi és jött is.

2006 egy nagy fordulópont - addig néhány aggódón kívül a nép sikeresen önáltatta magát, hogy haladunk a kapitatilaizmus útján, majd csak jobb lesz.

Akkor le kellett számolni ezzel az illúzióval.
Ráadásul nyilvánvaló lett az az arcátlan képmutatás is, ahogy az elit az állítólagos népuralmat (demokrácia le)kezeli - "majd megunják, hazamennek". Nem téved, hanem számítóan hazudik manipulál - és immár arra sincs érzéke, hogy ezt ne érezze természetesnek - és mert magából indul ki meglepődik a nép érzékenységén az ilyesmire.

Eegen, a naiv nép még nem annyira romlott...

Kiderült, hogy az ország adója nem elegendő a velünk szemben támasztott "befektetői" hozam követeléseket teljesíteni - az ország mint hitelfedezet kimerült. Erkölcsileg és gazdaságilag is.

És akkor bilibe ért a kezünk és megéreztük, hogy nemhogy nem haladtunk előre, de több évtizednyi nyomornak nézünk elébe - s talaán a helyzet reménytelenségét is - 20 év zsákutca - adósságcsökkenés helyett növekedés - (a csoda GDP ellenére), kamatrabszolgaság a még meg sem született unokáinknak is.

No és - ahogy mondtad - ösztönösen megindult közösségek szerveződése - indultak és bejutottak nullkilométeres pártok - volt amelyik engem is megkeresett - de nem igazaán hajlok ilyesmire.
És párhuzamosan a szalonképes dolgokkal szerveződött a Gárda.
Ezeknek a jelenségeknek közösség-ösztön hátterük van...
Amikor egy társadalomban egyénileg túl sokan jutnak zsákutcába - hajlanak-rá hogy közösségekbe szerveződjenek - az individuum lead magából és előtérbe kerül a közösség.
Kiki talál, szervez magának valót - erősíti valamelyi focidrukker csapatot, vagy gárdát szervez vagy pártot :-) - ugyanaz az ösztön - valamiféle értékrend köré csoportosul.
Az is látszik, hogy ebben a rendszerben egy 0 kilométeres pártnak legalább két ciklus kell amíg juthat valamire.
Első körben bejut a parlamentbe. Második körben talán sikerül eleget meggyőzni, hogy győzhet is - érdemes rá szavazni.
Aztán harmadik körben talán tud tenni valamit - ha sikerül felépíteni és hitelesen képviselni egy működő értékrendet - és persze érteni is kell a dolgokhoz valamit.
De értékrend nélkül a hozzáértés nem lesz a közösség javára, hanem sokkalinkább visszaélésekre lesz használva.

No ezért a pártosdi elég reménytelennek tűnik önmagában nálunk.
Meg kell tanulnunk okulni és közös értékrendünket fölépíteni és bevasalni a hatalmon - és ehhez olyan rendszer is kell.

Annak idején 2006 kapcsán - immár 5 éve te jó Isten ! hogy megy az idő - írtam erről egy elárvult honlapomon - megnéztem még él:

gondolomtar.dynamicweb.hu/

(A csúf reklámot a tárhelyszolgáltató teszi rá az ingyenszolgáltatás fejében)

piusgro 2011.04.07. 15:48:16

nem neztem utana a szamoknak de kivancsi lennek mekkora volt az mnb devizatartaleka az elozo orban kormany lekoszonesekor. az lenne a fair ha az allamadossagbol levonnank az mnb devizatartalekat. (az imf hitel egy reszet tartalekolta az mnb az leginkabb azert kellett mert finanszirozhatatlannak tunt az adossagszolgalat a 2008-as valsag idejen, es nagyon okosan felduzzasztottak majdnem a duplajara a valutatartalekot, mert a szabad piacon mo nemigen kapott volna hitelt)

szoval ha valaki kiszamolna mondjuk 2000-tol evente a gdp aranyos hitelt, es melle tenne az mnb aktualis valuta tartalekat akkor az erdekes lehetne.

erzesem szerint a mostani 80%-ot lefele lehetne ez alapjan 10%-al vinni, az elozo orban kormany lekoszonesekor meglevo 5x% gdp aranyos adossagot meg felfele 5%-al, es akkor mindjart erdekesebbe valna a mostani orban fele argumentacio.

(ja es kozben volt egy korabban soha nem latott merteku vilaggazdasagi valsag. (na jo a 2. vh ota, most a nagy 30-as vilagvalsagot talan ne keverjuk ide.)

Nzoltan 2011.04.07. 15:49:19

Kár vitatkozni. Így is, úgy is az a kb. 300 ezer ember fizeti ki az államadósságot, aki nettó beteszi a zsé 80 százalékát a kasszába. A többi csak tologatja ide-oda, meg elkölti a teszkóba.

Neku 2011.04.07. 15:51:55

@old_field: "Szijjártó Péter szerint az összefogás azt bizonyítja, hogy a kormány nincs egyedül az államadósság elleni harcban"

Ha ez olyan tiszta kezdeményezés, miért ugrott rá ilyen gyorsan a Fidesz?

állítsátokmegviktoraput! 2011.04.07. 15:52:16

Én a BKV-nak, a MÁV-nak, a Fővárosnak is szeretnék utalni. Ja, és minden Fideszes politikus nyugdíjalapjába is befizetnék valamennyit. A kultúrára pedig tessék ennél is sokkal kevesebbet szánni tisztelt fidesz!
Vérlázító!

Roy 2011.04.07. 15:55:00

@Kivlov: A "C" azt nem tudom mi. Csak nem a romákra gondolsz? A nyugdíjasokról meg le lehet szállni. A nyugdíjasok nagyobb része a rezsiket alig tudja fizetni a minimális nyugdíjából.
Neked van anyád, nagyanyád, apád, nagyapád? Te is leszel talán egyszer nyugdíjas, ha megéred, vagy lesz aki megtermelje a nyugdíjadat.
Ami a romákat illeti, lehet megoldásokat javasolni. Szerintem erre sehol a világon nincs megoldás. A felzárkózáshoz nekik kellene valamit tenni, és nem a segélyt meg a sült galambot várni.

Kivlov 2011.04.07. 15:59:35

@Roy:
Rájuk. hogyne lenne megoldás: munkára kell kényszeríteni őket! lehet menni az erdőre fát vágni, utat tisztítani satöbbi. a lényeg: nem kell szponzorálni a gyerekgyártásukat! Ha megcsinálta a gyerekeit (képzettség, végzettség nélkül), tartsa el, ahogy akarja. de ha bejön a kertembe uborkát lopni, nem engem kell bíróság elé citálni ha védekeznék ellen, hanem őt kell fellógatni.
csak vagy 10-15 cigót felhúznánk a főtérre, a következő majd gondolkodna.
A nyugik meg igenis fizessenek! Pl: ingyen utazás azonnali eltörlése! ne odajárjon melegedni, akármennyi is a nyugdíja. A kamurokkantak pénzét is azonnal meg kéne vonni, sőt még örülhetnének, hogy nem kamatos kamattal fizzetetik velük vissza a kicslat(!) összegeket. és teljesen mind1, hogy munkanélküliség elől menekültek "nyugdíjba" vagy miért. Ez szimpla csalás.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2011.04.07. 16:13:30

@Roy: A Saját apám/anyám eltartom. Másét ne kelljen már, jó? Amúgy én sem mindig tudom befizetni a rezsim, nekem ki ad?
Ha leszek nyugdíjas, akkor meg nem kérek mást, csak a saját nyugdíjamra megkeresett összeget. nem kell másé.
A "C" Problémára meg sokan mondják itt a választ. El kell küldeni őket dolgozni, és nem támogatni a gyerekgyártásukat.
Nagyon helyes, hogy mindennemű gyerekre való támogatást csak az adóból lehessen levonni. A családi pótlékot is. Egyből megváltozna a világ.

Dubito 2011.04.07. 16:15:24

A befizetés egyelőre önkéntes, de lesz majd kötelező is. Megmentjük az államadósságot, csakúgy, mint a nyugdíjakat, a médiát, a hazát és a képviselőink jogos járandóságát.

Kivlov 2011.04.07. 16:16:45

@newtehen:
erről van szó! Támogassuk a vakokat, a tényleges sántákat stb, de ne a csupa izom 21 éves kisebbségi apukát, mert neki 4 gyereke van és büdös neki a munka! arról nem is beszélve, hogy mire költi a segélyt? tetoválásra, félévente új telefonra, kólára, csipszre, szeszre, cigire...

room_101 2011.04.07. 16:19:07

Innen már csak egy lépés, hogy enyhe kényszert is alkalmazzanak, mint például rákosi elvtárs idején a békekölcsön jegyzés ösztökélésére.
Mélyebben belegondolva az ötlet nem rossz, biztos lesznek páran akik befizetnek, és talált pénz mindíg jól jön.
De ha nagyon cinikus akarnék lenni, akkor:
NA FIDESZ HÍVEK, MOST MUTASSÁTOK MEG HAZAFIAK VAGYTOK, TOLJÁTOK BEFELÉ A LÓVÉT!

haggyadmá 2011.04.07. 16:21:56

"Tízmillió szerencsétlen, hatvan éve folyamatosan átvert magyar nézi a bénázást, ahogyan elherdálják egy országuk vagyonát..."

Most próbálják visszafizetni te szellemi nyomorék! Ha nem fizetsz az alapba, akkor ne tedd, de kussolj és azokat gyalázd, akik megpróbálják a múlt adósságait rendezni valahogy. Gyurcsány ilyenkor adót emelt volna, vagy elvett volna nem önkéntes alapon, hanem kötelezően az emberektől. Az jobban tetszett volna? Itt egy újabb példa, hogy amíg ilyen kretének élnek ebben az országban, addig nem lehet jót csinálni, mert mindenért ugatnak, hiába önkéntes dologról van szó.

a-kis-herceg 2011.04.07. 16:23:11

@haggyadmá: szerencséra már viki bácsi van, aki pedig a saját vagyonát is feláldozva segít a szeretett népének...

Kivlov 2011.04.07. 16:26:42

@a-kis-herceg:
miért ki legyen? maszopék 8 év alatt képtelenek voltak bármire. szadesz zéró. elempé gittegylet, jobbikot nácizzátok. akkor ki a f*sz legyen???

bőrmók 2011.04.07. 16:26:43

Fidesszen az egyház, nagyon helyes.

tomwar 2011.04.07. 16:27:11

@KG2000: Ezt Te se gondolod komolyan. A demagogia-versenyben a FIDESZ dontetlenre, ha nem vezetesre all az SZP-vel. Nem nagy dicsoseg, de igaz.

haggyadmá 2011.04.07. 16:27:24

@a-kis-herceg: Viktor tényleg egy államférfi, nem pedig kommunistából hirtelen demokratává változott ripacs. Biztos hamarabb áldozna saját vagyonából az országra, mint a sok rohadt kommer. Itt egy önkéntes lehetőség, ti meg károgtok, hogy majd biztos kötelező is lesz. Ne a szoci szokásokból induljatok ki. Bár ennyi vörösnek ezt hiába is mondom...

Dubito 2011.04.07. 16:29:14

Most hoztam létre egy alapot társadalmi kezdeményezésileg "Összefogás a kártyaadósság ellen" címmel. Nagy probléma ez ma hazánkban, tudjátok játékszenvedély, pókerláz stb.

Lehet már utalni, számlaszámot az érdeklődőknek megküldöm.

Aki aggályoskodik, annak ígérem, a pénz jó helyen lesz. Nekem elhiheti.

KovA 2011.04.07. 16:29:19

@Kivlov: Igen, de nem csak neveken múlik a dolog.
Értékrenden múlik. Az ember nagyjából egyforma - önző és gyarló. Világnézetén értékrendjén és emberszeretetén és a rendszer adta lehetőségein múlik, hogy működik.

Orbánból még kinézem az idealizmust.
Viszont láthatóan a fejébe szállt a dicsőség, pedig tudnia kellene, nem ő volt olyan jó, hanem az ellenfele bukott nagyot - onnan a 2/3-os előny.

Lázár és Kúrcsány közé viszont egyenlőségjelet lehet tenni erkölcsileg - sőt Lázár alighanem primitívebb.

Amíg pedig a közösség nem jobbul - addig olyan rendszerre van szükség, ahol a közösség közvetlenebbül ellenőrizheti a választott vezetőit - nem 4 évente hanem folyamatosan.

De nem is azon az alapon hogy van-e ingyensör, vagy gázáremelés.
Hanem az értékrend betartását, a szándékok cselekvések általi hitelesítését kell számonkérni.
Azt hogy mit vet, és jól vet-e. Bízva abban, hogy ha ezt teszi előbb-utóbb lesz aratás is.

Mert az aratás a vágyakról szól, abbe meg mindenkinek minden hülyesége belefér.
De a közös igazságokról követendő irányelvekről meg kell egyezni egy közösségnek - ez az együttműködés alapja.
És az az ami szét lett veretve liberalizmus által - kinek kinek lehetett saját igazsága saját értékrendje és lehetőségei szerint a köz rovására is érvényesíthette érdekeit.
Az elit ösztönös vagy tudatos célja az volt, hogy ne nagyon legyen erkölcsi akadálya az érdekeik érvényesítésének - ezért szétzüllesztette az értékrendet - a zavarosban való halászáshoz. (Emlékszünk Tocsik óta a "igaz nem erkölcsös de nem is törvénytelen" dumára ?)
Nem bűn közvagyon terhére privatizálni s végül már közadósság terhére sem - mert attól pörög a gazdaság - egy darabig megetették velünk... Pörgött de aztán kiderült, hogy a közösségnek csak kárt halmozott haszon helyett. S a keveseknek akiknek hasznot hozott azoknak is jóval kevesebbet mint amennyi kárt okozott. Beteg működés ez.
Olyan mint a kábellopás - sok százezer forintnyi kár hoz néhányezer hasznot a tolvajnak. Egy korrupciós forint is a sokszorosába kerül a közösségnek.
És sok az olyan korrupció is, hogy akik bennevannak azokban sem tudatosul, hogy korrupció - az üzlet ami nekik hasznot hoz, a közösség terhére köttetik s nagyobb kárára mint hasznára.
Mit akarnak - lett egy autópályájuk - de mennyiért ?
Felújítódott a Margithídjuk is - igaz kb. 5x-öséért mintha megkértük volna a második világháborús német veteránokat, hogy robbantsák fel újra az egészet...

Az értékrend káosza így forintosítódik...

NA YA! 2011.04.07. 17:14:09

"Tízmillió szerencsétlen, hatvan éve folyamatosan átvert magyar nézi a bénázást, ahogyan elherdálják egy országuk vagyonát..."

Kedves Posztíró! Bárhogy is számolom, akkor legalább 1951-ig nem baszták át folyamatosan a magyarságot, és nem herdáltak a valakik! Cö cö cö!

a-kis-herceg 2011.04.07. 17:20:04

@NA YA!: az bulsit

1011 év feudalizmus...

bőrmók 2011.04.07. 17:26:49

Elképesztő hogy mit összeszenvednek ezek, csak hogy ne kelljen kimondani: MEGSZORÍTÁSOK JÖNNEK EZERREL, a gatyátok is rá fog menni!

a-kis-herceg 2011.04.07. 17:31:34

@Takony_fősámán: nem lesznek megszorítások!!!!

ne a néppel fizettessék meg!!!

anonymand 2011.04.07. 19:38:17

@Toporodottordog:

Tisztelt Toporodottordog!

Elismert szolgálati idő: 41 év és 269 nap.
Jelenleg nyögdíjas.
Igen, fizessen más.
Igen fizessen az aki jobban élvezi a fidokráciát, mint én.

Tisztelettel:
anonymand

anonymand 2011.04.07. 19:47:12

@compi.hu:

Tisztelt compi.hu!

"Az egykucsos adót más néven arányos közteherviselésnek hívják." - arányosnak arányos, nem biztos, hogy a legjobb.
"Aki többet keres (többnyire mert több értéket is termel), az többet is adózik, a nagyobb jövedelmével arányosan." - a több érték termelése vélelmezhető, nem bizonyosság.
"A többkulcsos adóval az az egyik baj, hogy a szocialis rendszert összemossa az adórendszerrel." - a svédeknek megfelel.
"Egy másik komoly problémája az, hogy egyszerűen igazságtalan, mivel a közterherviselés mértéke nem lesz egyenes arányban a megszerzett jövedelemmel" - a nem egyenes arány igaz, az igazságtalan voltával nem értek egyet.

Tisztelettel:
anonymand

anonymand 2011.04.07. 19:53:48

@Dezsőjóska:

Jóska fiam te!
Tanulj meg tisztességesen viselkedni.
"Fizessen az akinek eddig adómentes volt a minimálbére!" - ezt tekintsük a véleményednek.

"Te köcsög!" - ezt meg tekintsük kívánságnak, de hiába ácsingózol, nem leszek a tied!

anonymand

pirimogyoró 2011.04.07. 20:03:33

Az fizessen, aki 2,3 millióért pofázik havonta! Majd ha ennyiért dolgozhatok, a felét odaadom.

gorcsev54 2011.04.07. 20:44:00

Fizessenek azok akik kaptak,Soroljam ? Én annyit adok amennyit kaptam."0" Ez mind az övék lehet!És még ezzel is túl fizetem őket!Még valami,ha nem tetszik tehetnek egy nagy szívességet!Akárhogy hívják a miniszter elnököt.

gorcsev54 2011.04.07. 20:50:40

@KovA:"Felújítódott a Margithídjuk is - igaz kb. 5x-öséért mintha megkértük volna a második világháborús német veteránokat, hogy robbantsák fel újra az egészet... "És ez rajtad ,rajtunk múlott? Mennyit kaptál, kaptunk belőle?De mi fizessük, mások gazdagságát?Az 5x ár mínusz 4x árból mennyi más készülhetett volna?De nyugodj bele a különbség ott van valakik zsebébe.Nem akarok nagyot mondani de az állam adósság legalább 50% bizonyos zsebekben ott van.És azok basz... nak fizetni.Van helyettük épp elég hülye.

6. alabardos · http://hatodikalabardos.blog.hu 2011.04.07. 22:13:21

Hogy ez az Összefogás az államadósság ellen alap mennyire hasonlít a békekölcsönre... azt is "önkéntesen" dobták össze az emberek, az ország virágzásáért, meg a nép boldogságáért.
hatodikalabardos.freeblog.hu/archives/2011/04/07/Jegyezz_bekekolcsont/

Ig0r Fr4nkl1n · http://tcafe.blog.hu 2011.04.07. 22:23:43

Hát fizetnék ha volna míböl,de sajna nincs!
Nem tudom megérem e,hogy a tisztel politikusok ne csak a mi "minimálbéresek"nadrág szíját huzzák össze,mert lassan már megfulladunk! Az Ő nadrágszíjukat mikor kezdik el összébb húzzni! Mert államadóság ide vagy oda Ők azért elég nagyon lábon élnek!

a-kis-herceg 2011.04.07. 23:36:37

@Ig0r Fr4nkl1n: nekik se könnyű pl tankolni. nagyon drága a benzin + nagyon sokat fogyaszt a sok nagy ótó (ódi S8 + Q7)

KovA 2011.04.08. 09:18:47

@gorcsev54:
"Nem akarok nagyot mondani de az állam adósság legalább 50% bizonyos zsebekben ott van."

Igen is meg nem is.
Abból a szempontból, hogy valakiknek ki lett fizetve igen.
Sajnos ebben benne vagyunk mi is olyan értelemben, hogy egy saját szükségleteinket nem fedező gazdaság/gazdálkodás miatt önmagunkat segélyeztük belőle - értsd ez alatt, hogy spanyol paradicsomot vettünk mert azt a torz árfolyam viszonyok olcsóbbnak mutatták mintha magunk termeltük volna - a pénznek amin vettük viszolt nem volt újratermelődő munka/teljesítményfedezete.
A kereskedő úgy gondolkozk 1 euró ennyi (erős) forint osztunk szorzunk - olcsóbb behozni mint magunknak csinálni.
Viszont az pénzpiaci árfolyam keresletfüggő.
És euróra aránytalanul alacsony a kereslet amíg csak úgy megtermelt árufedezet nélkül "kölcsönadják" a forintra meg aránytalanul magas, amig van Magyarországon elprivatizálható megvásárolható erőforrás.
Inen az erős forint - mögöttes teljesítmény nélkül - erre állt rá a gazdálkodás.
Közben államkölcsönökből segélyeztük magunkat...
A másik része meg persze a döntéshozók zsebében landolt, akik befolyásukat bocsájtották áruba - meg a kedvezményezettjeik zsebébe. A Hunvald ügy félék alighanem csak a jéghegy csúcsa - gyanítom, hogy minden hatalomban volt pártnak van annyi sara ami köztük alku tárgyát képezi - mi kerül nyilvánosságra és mi nem. Játékelméletileg az egyiknek nem éri meg leharapni a másik kezét ha az csak a kisujját is le tudja harapni cserébe... de néhány paraszt vagy akár vezéráldozat elkerülhetetlen.
Ez a demokrácia egy nagy maffiázás.

A másik értelemben viszont nincs meg az a pénz mert 1 korrupciós forint sokkal többe kerül mint 1 forintba (nem tudom mennyibe). Hiába kapod "vissza" - amit lenyúltak - az sokkal kevesebb mint amannyibe neked az a lenyúlás került. Neki azért éri meg mert nem neki kerül pénzébe. Szóval ezért nincs meg szerintem a fele se.

Arról ne is beszéljünk mi esély van a nyomára jutni és összeszedni.

Viszont mindenképpen meg fogjuk fizetni - nyomorral, halállal és lehet vérrel is.
És mert mi fizetjük - ez adja az erkölcsi jogot számonkérni sőt: ítélni és leszámolni - ha arra lehetőség lesz.

KovA 2011.04.08. 11:23:57

@compi.hu:
Ezekről próbálj másképp gondolkodni:
"Az egykucsos adót más néven arányos közteherviselésnek hívják."

A jövedelmedet három részre oszthatod:
van
- a szükségre,
- a hasznosra és
- a kellemesre való.
Nem igazságos mindegyiket egyformán közterhelni - közösségileg nem is célszerű - és nem is mindig lehet (a szükségesből nem szabad még elvenni).
Miért is ? Lásd később...

"Aki többet keres (többnyire mert több értéket is termel),"
Pénzt lehet, de nem az az érték, hanem a krumpli amit megeszel - a pénz fedezete.
Oszt a bankigazgató mégis a leggazdagabb :-)

"az többet is adózik, a nagyobb jövedelmével arányosan."
És még úgy is feleslege marad - a miknak meg a szükségére sem elég ami marad.
Pedig krumplit kapálni legalább olyan fontos mint bankigazgatni - bármi kevésre is értékeli a piac...

"A többkulcsos adóval az az egyik baj, hogy a szocialis rendszert összemossa az adórendszerrel."
Ez igazságos... mert a bankigazgató azért bankigazgathat, mert helyette valaki kapálja a krumliját amit megeszik, meg mondjuk egy másik takarít.
Mihelyst magának kell takarítani, meg krumpliját megkapálni - annyival kevesebb életideje jut bankigazgatni és sokat keresni.
Ezért aztán méltányos volna, hogy árán vásárolja meg a munkaidejét a krumplikapálótól, meg a takarítójáról - monnyuk összeadják a kapálóval a krumplija megkapálásához szükséges időre az órabérüket és feleznek :-)
Jah, hogy ez nem működik - no ezért joggal egyenlít(ene) a közösség, ha a bankigazgató kellemesre valóját jobban megközterheli, hogy tehermentesítse a krumplikapáló szükségrevalóját... Capisco ?
Tudom nem épp trendi-neolibsi felfogás.

Hozzáteszem még - ha süllyed a hajó, a mentőcsónakban nem illik I. osztályra igényt tartani miközben mások fulladoznak...

"hogy a kalapból minden magyar állampolgár nagyjából egyenlő mértékben vesz ki, miért kellene akkor különböző mértékbe hozzájárulnia? "

Ha tudna egyforma mértékben hozzájárulni felesleges volna betenni - egyszerűen mindenki fizetne mindenért. :-)

Csakhogy ahhoz nem működik/nem oszt el elég igazságosan se a gazdaság se a társadalom hogy ez működhessen.
Az igazságosság nem azonos ám a (munkaerő)piaci előny ill. gazdasági erőfölény/zsaroópotenciál érvényesülésével !

De hogy ilyen irányú érvelés van - ez mutatja a neoliberális agymosás eredményességét...
bocsi :-)

compi.hu 2011.04.08. 14:24:20

@gorcsev54:
Itram egy szep hosszu valaszt, de rajottem hogy folosleges. Nem fogjuk megerteni egymast, mert te tipikus balos szoldaridas alapu ideologiakban hiszel, en meg a szabad akaratban, a valasztas szabadsagaban, es abban hogy az ember alapvetoen sajat maga felel a sorsaert. Aki csak krumplit tud kapalni az amikor en hajnal negykor keltem azert, hogy a gimi szaktantermeben gepidohoz jussak, jo esellyel epp a tegnap esti buli alkoholmamorat aludta ki, amire lehet pont elozo ejjel tett szet amig en probaltam megerteni (bar inkabb kitalalni mert internet meg alapvetoen szabadon hozzaferheto informacio ezekrol a dolgokrol nem volt tul sok abban az idoben) valamelyik mikroprocesszor utasitaskeszetet.
O ezt az utat valasztotta, en meg (lehet egyetlen csaladi oroksegem, a kielegithetetlen kivancsisag es tudasvagy okan) az akkor nehezebbenek tunot.
A krumplikapalok akkor sokkal jobb anyagi korulmenyek kozott eltek mint az en csaladom (apam tanarember anyam csoro irodai aktakukac volt), ugyhogy pontosan tudom, hogy nem anyagi kerdes az, hogy az ember merre indul el.

De ha meg akarod nekem magyarazni mennyire igazsagos az, hogy az elozo adorendszerben minden forintbol amibe a munkaadomnak kerultem ilyen vagy olyan cimen 80% vegezte az allamkasszaban, akkor ne haragudj, de jol lathatoan rad mutatok, es hangosan kirohoglek, es meg orulhetsz, hogy nem kommunistaztalak le erte.

A te ideologiad eredmenyezi azt, hogy bizonyos retegek (ugy a nepesseg 60-70 szazaleka) soha nem fognak meg sem probalni tenni barmit is azert, hogy feljebb jussanak, mert minek is tanuljunk meg uszni amig allambacsi ugyis a felszinen tart? (Ezert is vagyok baromi morcos a devizahitelesek megsegitese miatt is, de ez mar egy masik mese.)

látjátok feleim szümtükkel 2011.04.08. 15:05:22

@compi.hu: Azzal én is egyet értek, hogy nem volt egészséges az a szemlélet sem, amely a tudás társadalmi hasznosságát nem értékelte, de azért kissé demagóg vagy!
Mitől balos ideológiájú aki nem a szabad akaratban hisz? A szüleim szellemileg jó képességűek voltak, a szabad akaratuk társadalmi helyzetük miatt mégsem tudta arra vinni őket, ahol feljebb lehetett jutni, mert az apai nagyapám eltűnt az első világháborúban, anyai nagyapám 8 gyermeket nevelő cseléd volt.
Az aki a krumplikapálást választotta miért döntött rosszul? Talán csak nem azért, mert megtermelte azt az élelmet, ami a te kielégíthetetlen tudásvágyadhoz az energiát adta?
Nem ideológia eredményezi, hogy a népesség 60-70 százaléka nem tesz semmit azért, hogy feljebb jusson. Megkérdeztél már bárkit is arról, hogy ő miért nem akar feljebb jutni? Ha mindenki fent lesz, akkor ki kapálja a krumplit, ki feji a tehenet, ki gyárt neked, nekem, nekünk gépet, ruhát stb.?
Gondolod én balos ideológiűjú vagyok?

compi.hu 2011.04.08. 15:42:12

@látjátok feleim szümtükkel:
"Talán csak nem azért, mert megtermelte azt az élelmet, ami a te kielégíthetetlen tudásvágyadhoz az energiát adta?"

Azzal a traktorral amit a hozzam hasonlok tudasa tesz kepesse arra hogy a krumplitermelo reggel megnyomja rajta az inditogombot aztan uljon rajta egesz nap ugy, hogy csak a segget kell vakarja, csinal mindent magatol, ujabban mar a kormanyt sem kell tekergetnie mert gps alapon elore beprogramozott utvonalat vegigjarva vegzi el a munkat.

Baromi gyenge pelda a 21. szazadban a mezogazdasagot peldaul hozni, ugyanis egy mestersegesen, tamogatasokkal felduzzasztott reteget tart el, mert az meg mindig jobb mint munkanelkuli segelyen tartani oket. Jo szervezessel, automatizalassal a mezogazdasag a jelenleg foglalkoztatottak ugy 10%-aval is eluzemelne.

Ezek utan ki is a demagog? Talan csak nem a bezzegakrumplitermelo?

anonymand 2011.04.08. 15:44:44

@KovA:
Tisztelt KovA!

Ha nem érti néhány rövid mondatból, gondolod, hogy megérti részletezve?

Tisztelettel:
anonymand

KovA 2011.04.08. 16:05:23

@anonymand: Aztat nem tudom :-) ... csak próbálkozom, hátha.
Valahogy mindig bennem marad, hogy én nem tudom úgy elmondani, ahogy kellene, hogy rajtam is múlik valami.
A közlés lényege nem az, hogy elmondjak valamit, hanem hogy úgy értsék ahogy én gondoltam. Aztán, hogy egyetérteneke- az más - de előbb érteni kell.

KovA 2011.04.08. 16:24:02

@compi.hu:
A példának nem a mezőgazdaság volt a lényege.
1-es, leülhetsz.

látjátok feleim szümtükkel 2011.04.08. 17:37:21

@compi.hu: + szemellemzős is vagy, írhattam volna péket is vagy asztalost is, bármit, de te csak magadat látod. A 21. században is pénzért adják azokat a gépeket amit te megkontruálsz, vagy megcsinálsz. De a feljebb jutás kérdését ügyesen kikerülted! Ez nem demagógia?
Egyébként az előbb nem mondtam, abban egyet értek veled, sokat jelent ki honnan indult, de akárhova ért, az indulás helyét nem szabad elfelejteni, illetve azt, hogy sokan ott maradtak.
A mezőgazdaságnál maradva tudod, hogy-e, hogy azok közül, akik a rendszerváltás előtt a mezőgazdaságban dolgoztak, ma nagyon sokan munkanélküliek, földnélküliek, nincs miből felelemkedniük?

compi.hu 2011.04.08. 19:11:05

@látjátok feleim szümtükkel:
Nocsak, ugy tunik sikerult kiboritanom a voros festeket :-D A pokolbeli magyar ust jut rolatok esembe ami melle nem kell or, mert ha valamelyik elkarhozott lelek megprobal kimaszni belole, a tobbiek ugyis visszarangatjak.

Az egesz onnan indult hogy valaki benyogte, fizessenek azok akiket az adovaltozasok pozitivqan erintenek (o nem volt am demagog, egy icipiicit sem, ugyan mar, dehogyis). Ettol eljutottunk odaig hogy egy neoliberalis kocsog vagyok mert szerintem jogos, ha a sajat munkam gyumolcsenek nagyobbik reszet sajat magamnak es a csaladomnak szeretnem megtartani.

De hogy a kerdesedre is valaszoljak (mezogazdasag, munkenelkuliseg) : Az allamnak egyetlen feladata lenne ezen a teren: azoknak akik meg akarnak tanulni uszni es ezert hajlandoak komoly erofeszitesekre is nyujson segito kezet, akik meg "minek usszak, fenntart a viz folott az allam, a tobbi meg majd osszejon a haztajibol" engedje csak szepen el, vagy megfullad, vagy eljut arra a ponta, hogy meg akarjon tanulni uszni es tegyen is ezert.

Aki nem igy gondolja van a szamra meg egy ket szimpatikus orszag, mint pl Eszak-Korea meg Kuba, a tobbiben nagyjabol mint ha mar megbukott volna a cucilizmus. Ha meg nem kapitalizmust akarunk, miert kellett a "komcsikat" elzavarni, elvtarsak?

compi.hu 2011.04.08. 19:13:25

@látjátok feleim szümtükkel:
Kozben a pekre asztalosra elfelejtettem reagalni pedig kene. Egy jo szakmunkas akiben van kitoresi vagy, ma magyarorszagon ha nem is siman de kis kitartassal lassan megkeres annyit mint egy atlag mernok. Nem veletlenul maradtam a krumplikapalasnal, mert ahoz ugye nem szukseges evekig tanulni a szakmat.

fidesz = házmesterek pártja 2011.04.08. 19:15:43

@compi.hu: szerintem kettőtök közt annyi a különbség, hogy benne maradt némi emberi, te meg egy önző, antiszociális alak vagy.
(eredeti témától függetlenül, nem követtem végig a társalgást)

compi.hu 2011.04.08. 19:19:24

@Álamfő álomás következik:
Ha szeriented antiszocialis az, aki a "segits magadon Isten is megsegit" elvet keri szamon, akkor ezt buszken vallalom. Te viszont legkozelebb amikor moziba vinned a csaladot, az osszeget amit erre koltenel adomanyozd egy szabolcsi melynomorban elo roma csaladban, kulonben hipokratabajnok vagy. (ha a szalat vegigolvasva nem erted mier irom, ezt akkor inkabb hagyjuk, ha meg nem olvasod vegig akkor milyen alapon itelkezel?)

compi.hu 2011.04.08. 19:21:21

ps: az elgepeleseker bocs, igy cca 10 ora kód- és doksihegesztés utan kicsit mar faradok...

fidesz = házmesterek pártja 2011.04.08. 19:23:51

@compi.hu: nem véletlenül írtam oda, hogy témától függetlenül. A szavaidból elég egyértelműen az jön le, hogy tőled mindenki (a családodat is beleértve) éhendögölhet, csak neked legyen meg mindened. És ne gyere a szokott mellédumával, hogy "hol írtam ilyet?", mert ezt nem kell konkrétan leírni, érezhető akkor is, ha letagadod.
(a cigányozásod meg... no comment)

compi.hu 2011.04.08. 19:27:37

@Álamfő álomás következik:

"(a cigányozásod meg... no comment)"

Modták már, hogy ha leállsz a cuccal szép lassan elmúlnak majd a halucinációid?

fidesz = házmesterek pártja 2011.04.08. 19:57:46

@compi.hu:
"adomanyozd egy szabolcsi melynomorban elo roma csaladban"
Most mondjam, hogy még hazudni sem tudsz?

compi.hu 2011.04.08. 20:02:20

@Álamfő álomás következik:
Ha ez szerinted ciganyozas, akkor a kognitiv kepessegeidnek is jot tenne ha leallnal a cuccal. De tudod mit? Ha ennyire rasszista vagy, egy melyszegenysegben elo szabolcsi szinmagyar csaladnak is utalhatod.

látjátok feleim szümtükkel 2011.04.08. 21:43:20

@compi.hu: Nekem tettszik a kiállásod, és én nm tartalak antiszociűálisnak, csak egy összezavarodott világképűnek. Ezen túl cinikus vagy, amikor azt javasolod másoknak, hogy menjenek melegebb országokba. Úgy sejtem te sem a magyar gazdaságot gyarapítod, és nem is a szabolcsi mélyszegénységben keresed a kenyered.

"Az allamnak egyetlen feladata lenne ezen a teren: azoknak akik meg akarnak tanulni uszni es ezert hajlandoak komoly erofeszitesekre is nyujson segito kezet, akik meg "minek usszak, fenntart a viz folott az allam, a tobbi meg majd osszejon a haztajibol" engedje csak szepen el, vagy megfullad, vagy eljut arra a ponta, hogy meg akarjon tanulni uszni es tegyen is ezert."
B+, nem csak az államnak kéne tenni ( az államnak nincs annyi munkahelye ),hanem a gazdaság más részvevőinek is, de azok sincsenek annyian, mint ahány segítségre szoruló kéz van.

gorcsev54 2011.04.09. 08:07:33

@compi.hu: Hát már ne haragudj barátom, de egyáltalán nem baloldali gondolkodó vagyok, és nem is a krumpli kapálók közé tartozom. Mondjuk pár iskolát én is elvégeztem ( az én szüleim is értelmiségiek voltak apám építész mérnök anyám könyvtáros)ja és egy apró tény 21. éve vállalkozó vagyok munkáltató és munkavállaló is egyben ebből következik ,hogy adó rendszerről van némi fogalmam, és különösebb ideológiám nincs, és mint munkavállaló (hogy az előző szja adó rendszer miért volt jobb azt nem akarom különösebben magyarázni és azt sem óhajtom senkinek elmagyarázni, mert Magyarországon úgy látszik egyesek állandóan le vannak ragadva a saját szja adójuknál és nem látnak tovább.Már számtalanszor leírtam nem fogom ismételni magam az éltben (vállalkozásban )még számtalan mondhatni súlyosabb adó tétel is létezik) Ja ennyit a hajnali kelésről meg arról ,hogy ki mennyire gondoskodik önmagáról, ki mennyit "fizet" mert ha összeadnám a 21 év általam (általunk)befizetett adókat abból simán kijönne a minisztériumok autóbeszerzése, pedig csak egy kisvállalkozó vagyok, és azt is leírhatom ,hogy 21 év alatt volt némi jó is de leginkább nehézségek ,volt Orbán , Gyurcsány , Bajnai kormány -válság majd ez az egy év (ami az eddigi nehézségeket többszörösen felül múlja)- mert sajnálatos módon a vállalkozásom más kisvállalkozásokhoz kapcsolódik és ilyen mértékű csődök ill. piac vesztés még nem volt.Tehát hosszan én sem akarok írni de sajnálatos módon némi, mind a gazdaság mind az adó rendszer és mind az irány vonalakról némi tapasztalattal rendelkezem és nem igazán tartom helyén valónak a kioktatást ,ha már ennyi éven át talpon tudtam maradni (bár jövőt nem látok)és bizony nem tudok egyet érteni pl . a munkanélküli segély megkurtításával meg még egy pár dologgal)mert vannak különbségek :vannak akik 40 éven keresztül fizettek és aztán lesznek segélyesek(remélhetőleg átmenetileg) és vannak akik mindig azok voltak lesznek, és ez hatalmas különbség.Ezt is tudomásul kell venni,mert egyébként akkor lehet visszafizetni 21 év (bocs 2 éve nincs -van helyette más) munkadói és munkavállalói adómat amit arra is fizettem , ha netalántán én lennék munkanélküli.Részemről ennyi.

compi.hu 2011.04.09. 08:37:25

@gorcsev54:
Szerintem sokkal kozelebb allnak egymashoz az allaspontjaink mint ahogyan elsore gondolnad. Engem anonymand "Fizessenek azok, akiket az egykulcsos adó, sokkalta jobb helyzetbe hozott." mondata akasztott ki. Mint ha a jobban keresok feltetlenul azert keresnenek jobban mert segget nyalnak, lopnak, csalnak, hazudnak. Hat ez az amit kikerek magamnak. Nem szamoltam ki pontosan az uj szabalyokkal, de havi minimum fel milla folyik be az altalam megtermelt ertekbol a koltsegvetesbe, megis ugyan azt a sz.rt kapom ha barmilyen elmeletileg ebbol a hozzajarulasbol fizetett ellatasrol van szo, mint aki ennek a toredeket fizeti. Ha az, hogy az en igazsagerzetemet melysegesen bantja ez a helyzet, azt jelenti, hogy egy antiszocialis allat vagyok, akkor ezt buszken vallalom.
Ha ez igy megy tovabb a lesz a vege, hogy stabil egzisztencia ide, ingatlanok oda, ismet osszepakolok es elhuzok valami normalisabb orszagba - de ezuttal nem par evre, hanem vegleg. Ahol a munkam utan befizetett tb-ert cserebe nem attol kell rettegnem, hogy csak valami komolyabb bajom ne legyen mert az allami egeszsegugy szinvonala mellett jobb ha egybol felkotom magam mielott egy korhazban hagynak megdogleni, vagy ehen halok.

gorcsev54 2011.04.09. 10:28:57

@compi.hu:" Fizessenek azok, akiket az egykulcsos adó, sokkalta jobb helyzetbe hozott."Ha én mondtam akkor vállalom,mert itt nem az egyszerű munkavállalóról vagy esetleg jobban menő vállalkozóról van szó.(ezek rohadt kevesen vannak) Engem igazából sehogy sem érintett az szja 16% ami(21%) ahogy a társasági adó sem (mer eddig is fizettem meg eztán is fizetek- egyébként ott is át vannak vágva a vállalkozások mert ha jól tudom más számít az adóalapba mint eddig) nálam annyi a bér amennyi a megtermelt jövedelemből lehetséges (ezért mondtam nekem nem Orbán határozza meg)bár mint két gyereket felnevelt szülőt azért némileg hátrányos helyzetbe hoz az épp gyereket nevelőkkel szemben ha rajtam múlna csinálnék még kettőt csak nem tudom közel 60 évesen ésszerű -e.Az, hogy én eddig mennyit fizettem az is egy dolog én sem kaptam semmit hazudok mert visszanéztem az OEP nél és biza 70 ezret rám költöttek 15 év alatt az egyszeri szívcentrumi vizsgálattal igaz 3 hónappal később mint ahogy szarul voltam meg a fájdalom csillapítókkal a patikában meg egyszeri szemvizsgálattal még hála isten eddig táppénzen sem voltam) nem jelenti azt ,hogy ez után nem lehetek beteg,más kérdés ,hogy nagy részét még annak is én fizetném (a csökkentettnek) ezért az igazságérzetről itt beszélni kicsit felesleges(itt általában nem egyes személyekről van szó) Egyébként a 16% szja val nem az a baj leginkább, hogy "egyeseknek" több marad (ketteseknek kevesebb) hanem az ,hogy az ország gazdasági helyzete nem engedheti meg magának, és nem hozza az elvárt eredményt, hanem leginkább ront.A másik dolog pedig hozzátartozik (végzettség megtermelt haszon ) egyáltalán nem mindegy ,hogy az országban hol történik(személyes példa az egyik gyerekem aki nem maradt vidéken dolgozni hanem "Pest országba" mert ugye ott van lehetősége abban a bérkategóriában dolgozni aki már elmondhatja igen jól jártam (pedig a végzettsége itt vidéken is meg volt) A kivándorlásról csak annyit , hogy a másik gyerekem nekem is "kivándorolt" idestova már négy éve és eszébe sincs hazajönni havi 80 100 ezerért. Tapasztalatom az egészségügyről meg azért van mert sajnos már eltemettem a szüleimet meg egy testvéremet is és igazából én retteghetek ezért a szuper ellátásért.

anonymand 2011.04.09. 11:39:54

@compi.hu:

Tisztelt compi.hu!

" Engem anonymand "Fizessenek azok, akiket az egykulcsos adó, sokkalta jobb helyzetbe hozott." mondata akasztott ki." - Ezzel semmi bajom. Más a véleményed, mint az enyém.
"Mint ha a jobban keresok feltetlenul azert keresnenek jobban mert segget nyalnak, lopnak, csalnak, hazudnak." - ez a fajta magyarázat bocsánatkérésért kiált!
Olyasmit magyarázol szavaimba, amit én nem írtam. Sem mint ha, sem mintha.
Jössz egy felessel és fátylat reá!

Tisztelettel:
anonymand

Ps.: ne magyarázz más szavaiba többet, mint amit azok jelentenek. Főleg az enyémbe ne. Köszi!

compi.hu 2011.04.09. 13:28:57

@ano@anonymand:
Bocsass meg, hogy feltetelezesekkel eltem Veled kapcsolatban, meg ha ez a feltetelezes mindossze annyibol is allt, hogy mukodik benned valamennyi elemi igazsagerzet, nevezetesen, hogy amiert en dolgoztam meg az az jogosan az enyem es nem mase. Ezzel a feltetelezessel gondold at legy szives azt amit irtal. Ha a adorendszer valtozasanak nyerteseit nem illeti meg az amit nyernek ezzel, akkor a fenti ervrendszer igaz volta eseteben nyilvan nem dolgoztak meg erte, tehat loptak, csaltak es igy jutattak hozza.

Elemi logikanak tunik a szamomra.

anonymand 2011.04.09. 13:57:00

@compi.hu:

Tisztelt compi.hu!

Te, sajátos logikád alapján, olyan gondolatokat tulajdonítottál nekem, amit én még csak nem is sejttettem.
Sebaj!
Bocsánatkérés elfogadva, elemi logikád hibás, gimn. 4. oszt. ismétlése javasolt.

Tisztelettel:
anonymand

Ps.: remélem a felesemről nem feledkeztél meg és megittad nekem....

compi.hu 2011.04.09. 14:23:42

@anonymand:
"elemi logikád hibás, gimn. 4. oszt. ismétlése javasolt."

Hmm, ez most a meno igy a fulkeforradalmak koraban? En meg ugy tanultam hogy egy allitas indoklas nelkul ertektelenebb mint egy zacsko lepkefing.

Szoval mi a hiba a vazolt logikaban?

1. Amihez tisztessegesen jutottam , az az enyem.
2. Ha valami nem az enyem, nem tisztessegesen jutottam hozza
3. Az adovaltozas pozitiv hozadeka nem az enyem ("Fizessenek azok, akiket az egykulcsos adó, sokkalta jobb helyzetbe hozott."), tehat tisztessegtelenul jutottam hozza.
4. Amihez a fenti allitasod alapjan tisztessegtelenul jutottam, az a munkaberem egy resze (tobb marad a zsebemben), ez nekem azt sugallja, hogy valami buzlik azoknal akik annyit keresnek, hogy pozitivan erintette oket az adorendszer valtozasa.

Nos?

anonymand 2011.04.09. 16:29:16

Tisztelt compi.hu!

1. igaz állítás
2. ami nem a tied, ahhoz nem jutottál hozzá - nem?
3. a pozitív hozadék a tied, különben nem jutottál volna hozzá. Ha pedig adószabályok biztosították ráadásul tisztességesen jutottál hozzá.
Innentől kezdve a 4. pont értelmetlen (amúgy is).

Ismét idézem korábbi bejegyzésed: ""Fizessenek azok, akiket az egykulcsos adó, sokkalta jobb helyzetbe hozott." mondata akasztott ki. Mint ha a jobban keresok feltetlenul azert keresnenek jobban mert segget nyalnak, lopnak, csalnak, hazudnak." - az én általam írt mondat semmilyen módon nem igazolja állításod, amit hozzáfűztél.

Tisztelettel:
anonymand

Ps.: aki nyert a ruletten, az ad a krupiénak, mikor távozik az asztaltól....
süti beállítások módosítása